Comunicat de presă
22.03.2021

ING Bank România: Unul din trei români este de părere că banii îi controlează viața

Cu ocazia Global Money Week, ING Bank atrage atenția asupra faptului că unul din trei români este îngrijorat că situația financiară îi controlează viața, conform ultimului studiu1 realizat la începutul acestui an.

55% dintre respondenți au spus că sănătatea financiară le influențează sănătatea psihică, plata datoriilor fiind în proporție de 64% sursa cea mai mare de stres. Următorii în topul factorilor de stres pentru români sunt generarea unui venit suficient de mare pentru a-și acoperi cheltuielile (32%), economisirea (27%) sau efectiv cheltuielile făcute zi de zi (27%).

Plasele de siguranță

Pentru a se proteja, 43% dintre respondenți au declarat că își administrează mai atent cheltuielile de la începutul pandemiei, iar 45% încearcă să economisească mai mult pentru a avea o plasă de siguranță pe viitor.

Doar 37% au pus deoparte un fond de urgență în prezent, iar patru din 10 consideră că pot apela la rude și prieteni pentru suport financiar în cazul unui eveniment nefericit. 29% consideră că pot întâmpina un șoc financiar precum pierderea locului de muncă.

Sursele de informare

Deși cercul de apropiați este în topul surselor de informare pentru sănătatea financiară, banii continuă să fie un subiect tabu. Doar unul din trei români declară că discută des despre situația financiară împreună cu prietenii sau familia.

În ceea ce privește cercetarea în mediul online, doar 27% dintre români caută surse de informație în mod activ și numai 12% apelează la experți financiari sau consultanți pentru a învăța cum să își gestioneze mai bine finanțele personale.

Atunci când au fost întrebați despre modalitățile cele mai bune de a-și îmbunătăți cunoștințele, 64% sunt de părere că experiența personală, cu eșecuri și reușite, este cea mai importantă.

Memorie și instinct, în combinație cu aplicații și Excel-uri

40% dintre români își gestionează banii zilnic bazându-se pe memorie și pe instinct, iar unul din patru români declară că își setează mental limitele pentru sumele atribuite cheltuielilor sau economiilor.

Pe de altă parte, 43% folosesc website-ul sau aplicația băncii lor cel puțin o dată pe săptămână pentru a-și gestiona finanțele, în timp ce 33% folosesc tabele în excel sau își notează veniturile și cheltuielile într-o agendă.

Atunci când vine vorba despre verificarea situației financiare, aproape jumătate spun că își verifică extrasele lunar, și 26% cel puțin o dată pe săptămână. 45% dintre respondenți declară că reușesc să se încadreze în bugetul pe care și-l propun.

În ceea ce privește clienții Business Banking (persoane juridice cu o cifră de afaceri anuală de până la 500 de milioane de lei), platforma ING Business pentru companii a înregistrat o creștere de aproximativ 65% a autentificărilor, ajungând la un total de 2,7 milioane de conectări, din care 35% au fost realizate exclusiv prin intermediul dispozitivelor mobile. Numărul tranzacțiilor a crescut cu 84% față de nivelul anului 2019.

Investiții și planuri de viitor

În general, cei intervievați consideră că propria lor sănătate financiară personală și a conaționalilor lor a fost mai bună înainte de pandemia COVID-19, dar că se va redresa ușor în următorul an. 31% declară că își gestionează finanțele având în gând un orizont de timp mai extins, care implică economisire și investiții. Astfel, 27% iau în considerare forme alternative de a folosi banii economisiți, precum investirea în fonduri mutuale.

Despre ING Bank România

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. 

Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking.

Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.


1Studiul despre sănătatea financiară a fost realizat în parteneriat cu Ipsos, în luna februarie 2021. În România, acesta a fost aplicat pe un eșantion reprezentativ de 1.000 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, femei și bărbați cu studii predominant medii și superioare.

Share