70% dintre români consideră că vacanțele în locuri noi îi ajută să fie creativi

Capacitatea de a rămâne curios, entuziast și receptiv la experiențe este o prioritate pentru cei mai mulți dintre români. Potrivit unui studiu realizat în iulie 2025 de ING Bank România cu sprijinul Frappe Digital*, 93% dintre români consideră că este foarte important și mai degrabă important să își mențină spiritul de copil, chiar și la vârsta adultă. Cu cât respondenții sunt mai tineri, cu atât aceștia consideră că este mai important să-și păstreze spiritul ludic. 

Pentru a susține curiozitatea și dorința de a trăi experiențe noi, ING Bank România colaborează cu Visa pentru a aduce magia poveștilor Disney® mai aproape de clienții săi, inspirându-i să viseze mai mult. Prin parteneriatul Visa cu Disney®, clienții ING sunt încurajați să dea credit imaginației: fiecare plată cu cardul de credit ING Bank efectuată între 20 iulie și 30 septembrie îi poate aduce pe utilizatori mai aproape de o vacanță la Disneyland® Paris împreună cu familia.

În perioada verii, vacanțele în destinații noi reprezintă un mod prin care oamenii își conservă spiritul creativ și își regăsesc inspirația. 70% dintre români spun că vacanțele îi ajută cel mai mult să fie creativi, în timp ce sportul și activitățile în aer liber îi inspiră pe 59% dintre ei. Vacanțele nu sunt doar despre destinații, ci despre emoțiile și amintirile pe care le creează. De altfel, în topul experiențelor ce ar caracteriza vacanța de vis, respondenții enumeră descoperirea de culturi noi (47%), relaxarea (34%), aventura și adrenalina (13%). 

Imaginația este o resursă esențială pentru orice vârstă, nu doar o etapă a copilăriei, iar noi ne ghidăm după convingerea că visurile pot deveni transformatoare dacă le dăm spațiu să crească. La ING Bank România, vrem să ne ajutăm clienții să își transforme visele în realitate. Aceasta se află, de altfel, și la baza parteneriatului strategic dintre VISA și Disney® care, împreună cu ING Bank România, dau credit imaginației românilor și le oferă șansa de a descoperi o lume nouă, magică, pe care o pot experimenta alături de familie. Ne-am dorit să explorăm legătura dintre imaginație și alegerea destinațiilor de vacanță, în contextul promoției care oferă o experiență unică la Disneyland® Paris, spune Diana Mihai, Director de Marketing, Comunicare și Brand Experience, ING Bank România. 

Clienții ING Bank România care efectuează plăți cu cardul de credit ING între 20 iulie și 30 septembrie vor fi înscriși automat la tragerea la sorți a unei excursii la Disneyland® Paris. Premiul constă într-un pachet all-inclusive, transport, cazare și acces în parc pentru 2 adulți și 2 copii minori, timp de două zile.

Românii au chef de cutreierat

Studiul arată că aproape 9 din 10 români din mediul urban au fost sau urmează să plece într-o vacanță anul acesta. 6 din 10 români, rezidenți în mediul urban, reușesc să meargă în vacanțe de cel puțin două ori pe an, iar 15% sunt turiști foarte activi și petrec cel puțin patru vacanțe pe an. Pentru a reuși acest lucru, 30% dintre români alocă un buget între 4000 și 8000 de lei pentru vacanțe, în timp ce aproape un sfert dintre aceștia au un buget anual pentru concedii mai generos, de peste 8000 de lei.

Într-o lume în care timpul este la fel de prețios ca resursele financiare, Visa se angajează să transforme fiecare plată într-o experiență sigură și simplă – fie că îți planifici totul în detaliu, fie că acționezi dintr-un impuls de moment. Parteneriatul nostru cu Disney® aduce magia descoperirii și a momentelor memorabile și mai aproape. Împreună cu ING Bank România, deschidem pentru deținătorii de carduri Visa un univers de oportunități atractive: oferte unice pentru portofoliul impresionant de produse și servicii Disney®, acces privilegiat la evenimente exclusive și experiențe de neuitat în destinații precum Disneyland® Paris. Investim constant în tehnologia și infrastructura care le oferă oamenilor libertatea de alegere și posibilitatea de a fi prezenți în clipele care contează. Vacanțele înseamnă mai mult decât o simplă evadare – sunt despre descoperire și autonomie, iar Visa este alături de consumatori la fiecare pas, declară Aura Toma, Head of Marketing Visa pentru România, Bulgaria, Croația și Slovenia.

Marea și parcurile de distracții în planurile de vacanță ale românilor

Vacanța ideală se schimbă semnificativ în cazul familiilor care au copii. În top 3 preferințe se numără vacanțele la mare (72%), în parcuri de distracții (56%) și în parcuri de aventură (49%). 

Familiile cu copii care au sub 10 ani aleg mai frecvent parcurile de distracții, grădinile zoologice sau vacanțele la bunici, în timp ce familiile cu copii peste 10 ani preferă festivalurile sau taberele. Cei care preferă vacanțele în parcuri de distracții precum Disneyland® sunt românii care au copii sub 10 ani, reprezentând 73% dintre cei ce au ales parcuri de distracții. Cei care au copii mai mici consideră, într-o proporție mai mare decât ceilalți, că vacanța ideală este plină de joacă, un moment de conectare cu copilăria.

Spontaneitatea deciziilor legate de vacanțe depinde și de vârsta copiilor: 68% dintre cei ce își planifică vacanța last minute au copii sub 10 ani, pe când părinții cu copii peste 10 ani preferă să își planifice concediul în funcție de vacanțele școlare (66%). 

Regulamentul campaniei și detalii despre modul în care poți câștiga o excursie la Disneyland® Paris sunt disponibile aici

*Metodologia studiului realizat de ING Bank România și Frappe Digital

Cercetarea cantitativă a fost realizată pe un eșantion de 1064 de respondenți, utilizând metodologia interviurilor online, realizate prin intermediul panelului online, iar datele au fost colectate în 15 iulie 2025. Grupul țintă a fost format din bărbați și femei din mediul urban,  cu vârsta între 18 și 65 de ani, care au mers sau urmează să meargă în vacanță anul acesta. Studiul este realizat de Frappe Digital și ING Bank Romania și are o eroare maximă de +/- 3%.

Despre ING Bank România 

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți - companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,9 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking.

Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.