Sustenabilitatea rămâne o prioritate pentru ING Bank, dar și pentru clienții și partenerii noștri, care au continuat și în 2024 să dezvolte proiecte pentru mediu și societate într-un ritm accelerat. ING Bank România susține mediul de afaceri și economia de 30 de ani, iar dorința de a contribui într-un mod pozitiv la societatea și mediul în care trăim s-au aflat mereu pe lista noastra de priorități. Ne bucurăm să anunțăm progrese remarcabile în accelerarea tranziției clienților noștri spre modele de afaceri mult mai sustenabile pentru companii sau de locuințe mai eficiente din punct de vedere energetic pentru persoane fizice, spune Marius Gavrea, Manager de Sustenabilitate la ING Bank România.
Sustenabilitate în business
Sustenabilitatea continuă să fie o prioritate în toate domeniile pentru ING Bank România. În domeniul finanțărilor cu componente sustenabile, creditele ipotecare acordate persoanelor fizice pentru locuințe cu certificate energetice de clasa A au fost de 382 milioane de euro. În plus, volumele de finanțare sustenabile mobilizate prin credite sau emisiuni de obligațiuni pentru clienții companii au ajuns la peste 1,5 miliarde de euro.
ING Bank România și-a luat angajamentul de a oferi și mai mult sprijin clienților în tranziția spre modele de afaceri sustenabile. Banca a susținut în 2024 seminarii pentru antreprenori și a organizat întâlniri bilaterale cu experții de sector din aria companiilor foarte mari legate de planurile de tranziție ale acestora. Mai mult, sustenabilitatea a devenit o componentă de zi cu zi a activității și în ceea ce privește evaluarea riscurilor climatice în aplicațiile de credite, precum și în departamentele care se ocupă de raportările financiare.
În 2024, ING Bank a reciclat 420.000 de carduri în România, ceea ce a rezultat în 2.500 kg de plastic folosit ulterior pentru producția de țevi de diverse dimensiuni. Proiectul face parte dintr-o inițiativă mai amplă lansată în 2022, prin care s-a început tranziția către folosirea cardurilor din plastic reciclat. 2024 a fost primul an în care 100% dintre cardurile nou emise de ING au folosit rPVC, un material reciclabil integral, care le înscrie în categoria produselor complet reciclabile, cu impact redus asupra mediului pe parcursul întregii lor durate de viață, de la producție până la distrugere.
Noi cauze și ONG-uri în ING Home’Bank donations Hub
Ediția de anul trecut a Home'Bank donations Hub a sprijinit 16 organizații să strângă aproape 1 milion de lei (977.013 lei / aprox. 197.000 de euro), bani care au susținut proiecte de sănătate, educație și mediu. În 2025, clienții ING vor avea și mai multe ONG-uri pe care le pot susține prin donații. Cele 18 organizații prezente anul acesta în ING Home’Bank propun mai multe tipuri de proiecte, printre care se numără: cultură școlară și educație non-formală, educație sexuală, risipă alimentară, salvarea animalelor sălbatice, reconstrucția caselor distruse în inundații și pregătirea în caz de cutremur.
Susținerea proiectelor pentru societate și mediu
Investiția ING Bank România în proiecte cu impact în comunitate a ajuns la 7,2 milioane de euro în 2024, cea mai mare sumă investită până acum.
Mediul înconjurător
Platforma de Mediu pentru București a rămas un proiect strategic pentru ING Bank și în 2024, la trei ani de la înființarea ei alături de Fundația Comunitară București. Din 2021 până în 2024, Platforma a finanțat cu aproape 11 milioane de lei (peste 2,1 milioane de euro) un număr de 36 de proiecte de impact în București și a atras alte 8 companii care au adoptat runde de finanțare. Anul trecut, a fost inițiat și parteneriatul strategic pe 5 ani cu Parcul Natural Văcărești, care își propune să creeze 5 arii naturale urbane ce primesc un statut de protecție. Pajiștea Petricani, un teren de 8 hectare din sectorul 2 al Capitalei, a devenit astfel prima arie naturală protejată de interes local din proiect și a fost deschisă publicului. Tot în 2024, proiectul s-a extins și în țară prin extinderea Platformei de Mediu în Cluj și implementarea la nivel local a programului În Zona Ta, care aduce împreună inițiative și finanțează proiecte de mediu din proximitatea office-urilor ING.
ING Bank România și-a continuat misiunea de a proteja mediul alături de alte două ONG-uri prin actualizarea programului Harta Reciclării alături de ViitorPlus și promovarea eficienței energetice în toată țara cu ajutorul a 160 de experți și auditori energetici, prin caravana „ROENEF” și Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri (ROENEF).
Educație
2024 s-a remarcat prin investiții consistente în educație. „Începe la școală” este un proiect lansat de ING în parteneriat cu un consorțiu format din patru ONG-uri, care își propune să îmbunătățească infrastructura educațională pentru 10 școli, printr-o intervenție integrată. Alături de Școala Încrederii, CSR Nest, Asociația De-a Arhitectura și Centrul de Evaluare și Analize Educaționale (CEAE), proiectul își propune să creeze spații sigure, moderne și sustenabile, o infrastructură de bază și eficiență energetică, relații sănătoase și educație psihoemoțională. Tot în 2024, CEAE, unul dintre partenerii consorțiului, a lansat cu ajutorul ING Bank programul Matematica Altfel, derivat din deja cunoscutul Fizica Altfel. Astfel, profesorii pot accesa programe de învățare prin care să adopte un alt mod de abordare a matematicii la clasă.
ING Bank România a susținut alte 7 proiecte școlare în urma programului intern „Adoptă un proiect pentru școli sustenabile”, datorită votului angajaților ING din 2023. Cu ajutorul fondurilor strânse, 7 proiecte au ajutat aproximativ 30 de comunități școlare să crească sănătos, implicând în proces peste 5.500 de elevi și 80 de profesori. O parte dintre aceste proiecte va continua și în 2025 alături de Asociația Narada.
Sănătate Financiară
În 2024, Banometru a derulat Provocarea Datoriilor, un program ce a ghidat peste 12.000 de persoane în procesul de îmbunătățire a relației lor cu banii. La finalul provocării, s-au economisit peste 59.000 euro și s-au plătit datorii în valoare de 145.380 euro. Mai mult, Banometru a organizat sesiuni de coaching 1:1 pentru 960 de persoane, ceea ce a contribuit la economii sau plăți ale datoriilor în valoare de 140.000 euro. Anul 2024 a adus un nou record pentru Banometru.ro, prin creșterea cu 5027 a numărului de conturi pe platformă și atragerea de participanți care își doresc să fie disciplinați și să aplice lecțiile învățate în Banometru.
Implicarea angajaților ING
„Adoptă un proiect”, campania internă de strângere de fonduri gestionată de echipe din toate departamentele ING Bank, a strâns cu peste 67% mai multe donații față de anul anterior. În 2024, s-a strâns suma totală de 460.996 lei (92,624 euro) pentru cele 16 cauze înscrise în „Adoptă un Proiect”, dintre care 199.861 lei (40,156 euro) au fost strânși cu ajutorul colegilor fundraiseri, iar ING a suplimentat cu 261.135 lei (52,468 euro). Banii au ajuns la proiecte de educație și sănătate pentru copii, dar și pentru susținerea unor inițiative dedicate animalelor de companie.
În 2024, peste 400 de colegi s-au implicat în activități de fundraising și voluntariat. Pe lângă reușitele din „Adoptă un proiect”, colegii din echipa ING si-au dăruit ziua de naștere și au participat la Swimathon. Iar educația s-a aflat și pe lista lor de priorități, prin implicarea în proiectul pilot de predare a orelor de educație financiară în școli.
ING
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,9 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking.
Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.
Accesibilitate