ING Bank România în 2023: pionierat în digitalizare

ING Bank România, în 2023: pionierat în digitalizare

ING Bank România, în 2023: pionierat în digitalizare, recorduri în Home’Bank și progres în zona sustenabilității

  • Prima bancă din România care preia datele din buletin ale clienților noi, direct din Registrul Național de Evidență a Persoanelor; 
  • Credit online pentru antreprenori și simplificarea creditării ipotecare; 
  • Peste 1 miliard de euro volume mobilizate în tranzacții sustenabile;
  • Peste 1,83 milioane de clienți persoane fizice și juridice (+4% vs. 2022).

Declarație Mihaela Bîtu - CEO ING Bank România

„În 2023, ING Bank România a făcut un nou salt în digitalizare, cu premiere și inovații cu potențialul de a revoluționa experiența clienților. În 2023, clienții băncii au menținut ING pe primul loc în România din perspectiva scorului NPS (Net Promoter Score), în rândul principalilor competitori din sistemul bancar (conform MetrixLab). Țin să le mulțumesc celor peste 1,83 milioane de clienți care aleg să facă banking cu ING și tuturor colegilor care i-au deservit cu profesionalism. Am făcut pași semnificativi în zona sustenabilității și rămânem un finanțator important al economiei românești. Este un drum de la care nu ne vom abate nici în 2024, când sărbătorim 30 de ani de prezență ING pe piața din România.”

Indicatori cheie la finalul anului 2023*

  • Activele totale au crescut până la 71,73 miliarde lei (+13.7% vs. 2022), dintre care portofoliul creditelor brute a ajuns la 38,38 miliarde lei (+2.8% vs. 2022);
  • Depozitele atrase de la clienți s-au cifrat la 62,59 miliarde lei, având un ritm de creștere de 15,4% față finalul anului anterior;
  • Veniturile totale s-au ridicat la 3,38 miliarde lei (+19% an/an), iar profitul net la 1,55 miliarde lei (+23.7% vs. 2022), pe fondul reducerii costurilor cu provizioanele (-54.9% an/an) și al creșterii eficienței operaționale.

*Rezultate financiare bazate pe raportarea FINREP, în conformitate cu Ordinul BNR nr.10/2017 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea raportărilor periodice cuprinzând informaţii statistice de natură financiar-contabilă, aplicabile sucursalelor din România ale instituţiilor de credit din alte state membre, cu modificările și completările ulterioare

Parteneri activi pentru economie 

La începutul anului 2023, grupul ING a fost unul dintre cei cinci aranjori pentru suma de 3,99 miliarde dolari atrasă pentru obligațiuni emise de către Guvernul României, prin Ministerul Finanțelor, la prima ieșire pe piețele externe de anul trecut. Totodată, pe parcursul anului ING Bank România s-a menținut pe primul loc în clasamentul dealerilor primari pe piața internă a titlurilor de stat.

Banca a continuat să susțină trecerea spre o economie sustenabilă, pe toate liniile sale de business. În segmentul de Wholesale Banking (companii mari), banca a susținut peste 1 miliard de euro în tranzacții sustenabile ce includ obligațiuni și credite (sindicalizate sau bilaterale). Comparativ, în 2022 au fost mobilizate obligațiuni și credite (sindicalizate sau bilaterale) în valoare de peste 600 milioane de euro. ING a devenit finanțator unic al Sistemului de Garanție-Returnare din România, cel mai important proiect de economie circulară la nivel național. Finanțarea în valoare de 426 milioane de lei acordată companiei RetuRO a fost cea mai mare finanțare verde pentru ING Bank România, dar și una dintre cele mai importante tranzacții de acest tip acordate la nivel național. 

În segmentul Business Banking, dedicat microcompaniilor, companiilor mici și mijlocii, banca a alocat 31,5 milioane de euro în finanțarea unor active și proiecte sustenabile, iar în zona Retail (persoane fizice) ING a avut 67 milioane de euro credite acordate cu discount comercial Eco. 

În privința parteneriatelor cu societatea civilă, banca a oferit 5,2 milioane de euro pentru proiecte ce sprijină sănătatea financiară și acțiunile climatice. 

Noi recorduri în utilizarea ING Home’Bank

  • 428,5 milioane de logări (+16% vs. 2022) – Home’Bank face parte din viața de zi cu zi a clienților ING, utilizatorii săi accesând în medie aplicația o dată pe zi;
  • 99,8 milioane de plăți (+21% vs. 2022) – în medie, un utilizator Home’Bank (client persoana fizică) face 2 plăți pe săptămână;
  • 1,34 milioane de utilizatori (+9% vs. dec. 2022), reprezentând 83% dintre clienții activi persoane fizice (vs. 80% în dec 2022), dintre care 89% exclusiv de pe telefonul mobil (vs. 85% în dec. 2022). 

Mai mult online și timp câștigat pentru clienți - dezvoltări bazate pe nevoile din viața reală 

Antreprenorii clienți ING pot accesa credite online direct din ING Business, platforma web dedicată acestui segment, 38% dintre creditele eligibile pentru digital fiind acordate 100% online din momentul lansării (iulie), până la finalul anului. De asemenea, tot în ING Business, din luna iulie clienții ING își pot deschide un cont suplimentar și pot solicita un card adițional. Până la finalul anului, 45% dintre conturile suplimentare deschise de către clienții eligibili pentru acest produs digital au fost deschise online. 

În plus, pentru afacerile cu un singur acționar sau administrator, actualizarea datelor se poate face 100% online de la finalul anului trecut. De la lansarea acestei opțiuni, aproximativ 45% dintre antreprenorii eligibili și-au actualizat deja datele in ING Business, fără a fi nevoie să se mai deplaseze la bancă. 

În privința ING Home’Bank, banca a continuat să introducă funcționalități noi și să le îmbunătățească pe cele existente. De exemplu, utilizatorii Home’Bank pot acum vedea unde și-au salvat datele cardurilor în mediul online, dezvoltare ce asigură o gestionare eficientă a accesului comercianților la datele de card, îmbunătățind astfel securitatea conturilor. 

De asemena, ING a lansat și opțiunea de retragere cash pe baza tehnologiei contactless de la ATM-urile ING și ale altor bănci care au afișat simbolul NFC, fie cu un card fizic, fie cu telefonul sau ceasul, transformând intregul proces de retragere cash într-unul foarte rapid. 

Pentru plățile făcute din aplicațiile băncii, anul trecut au fost lansate plățile instant, mai întâi pentru clienții persoane fizice, iar apoi pentru companiile mici și mijlocii. La doar o lună de la lansarea serviciului, ING a devenit unul dintre principalii inițiatori de plăti instant din România. La sfârșitul anului, 80% dintre plățile naționale în lei inițiate de către persoanele fizice clienți ING au fost decontate pe schema instant și aproximativ 60% dintre clienții activi ai băncii au inițiat cel puțin o plată instant. 

Unul dintre cele mai importante premiere ale băncii a fost lansarea parteneriatului cu Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, pentru preluarea în mod automat a datelor de identitate ale clienților noi cu cetățenie română, din Registrul Național de Evidență a Persoanelor, în momentul deschiderii unui cont în rețeaua ING Office. Este un pas semnificativ pentru inovația bancară din România, care deschide calea către actualizarea datelor de identitate fără implicarea directă a clienților. 

Pentru reducerea perioadei de aprobare a unui credit ipotecar, ING a automatizat etapa de analiză a imobilelor aduse în garanție la acest tip de credit. Această dezvoltare face posibilă preluarea mult mai rapidă în garanție a imobilelor, direct în rețeaua ING Office, și poate permite aprobarea chiar și într-o săptămână a unui credit ipotecar, dacă sunt întrunite condițiile de eligibilitate iar banca primește rapid documentele necesare analizei imobilului.

ING
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,8 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking.

Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.