Dacă datele cu caracter personal ale Persoanei Vizate sunt prelucrate, aceasta are drepturi de protecție a datelor. În baza legilor aplicabile, drepturile de protecție a datelor pot varia de la jurisdicție la alta. Dacă orice Persoana Vizata are întrebări cu privire la drepturile care i se aplică, aceasta poate lua legătura cu noi prin adresa de e-mail menționată în tabelul de la secțiunea 10 de mai jos.
Având in vedere contextul activității de prelucrare date cu caracter personal, respectiv in legătura cu relația constituita intre ING si Client, nu sunt incidente activități de prelucrare ce presupun aplicarea de sisteme automatizate de luare a deciziilor pe baza datelor cu caracter personal aferente Persoanei vizate care ar putea avea un efect semnificativ asupra acesteia, conform prevederilor GDPR.
Acordăm următoarele drepturi:
Dreptul de a accesa informațiile. Persoana Vizata are dreptul de a ne solicita sa confirmam prelucrarea datelor sale cu caracter personal si sa ii furnizam un raport al datelor cu caracter personal pe care le prelucrăm.
Dreptul la rectificare
Dacă datele cu caracter personal ale Persoanei Vizate sunt incorecte, aceasta are dreptul să ne ceara să le rectificăm. În cazul în care comunicăm terților date corectate ulterior, vom informa și terții respectivi în acest sens.
Dreptul de a se opune prelucrării datelor
Persoana Vizata poate să se opună folosirii datelor sale personale de către ING în interesele legitime ale băncii. Vom lua în considerare opoziția acesteia și dacă prelucrarea informațiilor sale are vreun impact nejustificat asupra sa care impune încetarea prelucrării datelor respective.
Persoana Vizata nu se poate opune prelucrării datelor cu caracter personal dacă:
- Suntem obligați prin lege să o efectuăm; sau
- Aceasta este necesară executării un contract încheiat cu Persoana Vizata sau societatea.
De asemenea, Persoana Vizata poate sa se opună primirii de mesaje comerciale din partea noastră. La deschiderea relației comerciale dintre societate si ING, putem să întrebăm Persoana Vizata dacă dorește să primească oferte comerciale pentru societatea pe care o reprezintă. În cazul în care aceasta se răzgândește ulterior, poate opta să nu mai primească aceste oferte.
În plus, chiar dacă Persoana Vizata alege sa nu mai primească oferte comerciale, aceasta va continua sa primească alerte cu privire la activitatea neobișnuită din contul pe care îl utilizează, de exemplu atunci când cardul de credit sau de debit este blocat sau atunci când este inițiata o tranzacție dintr-o locație neobișnuită. De asemenea, vom continua sa ii transmitem informări, notificări si comunicări obligatorii din punct de vedere legal sau contractual.
Dreptul de a-și retrage consimțământul
Dacă Persoana Vizata a acceptat să ne acorde consimțământul pentru o anumită activitate, aceasta își poate retrage consimțământul în orice moment, însă acest lucru nu va avea niciun efect asupra activităților de prelucrare desfășurate anterior acestei retrageri. Solicitarea de retragere a consimțământului va produce efecte in termen de maxim 10 zile lucrătoare de la data recepționarii de către ING a solicitării Persoanei Vizate.
Dreptul la restricționarea prelucrării
Persoana Vizata are dreptul de a ne solicita să restricționăm utilizarea datelor sale cu caracter personal în cazul în care:
- considera că informațiile sunt inexacte;
- prelucrăm datele în mod ilegal;
- ING nu mai are nevoie de datele respective, dar Persoana Vizata doreste să le păstrăm în vederea utilizării într-o acțiune în justiție;
- aceasta s-a opus prelucrării datelor sale personale de către ING în interesele legitime ale băncii.
Dreptul la portabilitatea datelor
Persoana Vizata are dreptul să ne solicite să ii transferăm datele cu caracter personal direct sau unei alte companii. Aceasta se aplică în cazul datelor cu caracter personal pe care le prelucrăm prin mijloace automatizate și cu consimțământul acesteia sau pe baza unui contract încheiat cu aceasta. În cazul în care acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic și pe baza legislației locale aplicabile, vom transfera datele cu caracter personal ale Persoanei Vizate.
Dreptul la ștergere
ING este obligată prin lege să păstreze datele cu caracter personal ale Persoanei Vizate. Aceasta poate să ne solicite ștergerea datelor sale cu caracter personal dacă:
- datele nu mai sunt necesare în scopul pentru care au fost colectate sau prelucrate;
- își retrage consimțământul pe baza căruia are loc prelucrarea, în condițiile în care consimțământul constituia singurul temei în baza căruia se efectua prelucrarea;
- se opune prelucrării datelor sale de către ING în interesele legitime ale băncii sau în scopul trimiterii de mesaje comerciale personalizate;
- ING ii prelucrează datele cu caracter personal în mod ilegal; sau
- o prevedere legală sau o autoritate locală ii impune ING ștergerea datelor cu caracter personal ale Persoanei Vizate.
Dreptul de a depune o plângere
În cazul în care Persoana Vizata nu este satisfăcuta de modul în care am răspuns solicitărilor acesteia, are dreptul să ne înainteze o reclamație. Dacă Persoana Vizata este în continuare nemulțumita de reacția noastră la reclamația pe care ne-a înaintat-o, poate să o trimită mai departe către Responsabilul cu protecția datelor din cadrul ING Bank. De asemenea, dacă este cazul, Persoana Vizata se poate adresa Autorității Naționale pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter personal sau instanțelor de judecata.
Exercitarea drepturilor Persoanei Vizate
Modul în care Persoana Vizata isi poate exercita drepturile depinde de produsul ING pe care îl folosește și de disponibilitatea serviciilor în țara acesteia. Dacă Persoana Vizata dorește sa își exercite drepturile sau să depună o reclamație, ne poate contacta.
Atunci când își exercita dreptul, cu cât Persoana Vizata este mai specifica în cererea sa, cu atât o putem ajuta mai bine cu întrebarea/întrebările adresata/adresate. Este posibil să ii solicităm o copie a actului de identitate sau informații suplimentare pentru a-i verifica identitatea sau pentru a clarifica solicitarea formulata. În unele cazuri, este posibil să ii respingem solicitarea și, dacă acest lucru este permis de lege, o vom notifica cu privire la motivul refuzului. In unele cazuri, după transmiterea unui prim răspuns la solicitarea Persoanei Vizate, este posibil să percepem o taxă rezonabilă pentru procesarea unei cereri ulterioare.
Dorim să răspundem solicitării Persoanei Vizate cât mai curând posibil. Ca regulă generală, cererile sunt soluționate într-un termen de 1 luna de la data recepționării, cu excepția cazului în care, din cauza complexității lor, avem nevoie de mai mult timp. În acest caz, termenul de răspuns poate fi prelungit cu încă 2 luni; Persoana Vizata va fi notificata cu privire la prelungirea termenului și ii vom oferi motive pentru întârziere, precum și o dată estimativă pentru răspunsul nostru.