Dacă datele dvs. cu caracter personal sunt prelucrate, beneficiați de drepturile prevăzute de legislația privind protecția datelor. În baza legilor aplicabile, drepturile dumneavoastră oferite de legislația privind protecția datelor pot varia de la o jurisdicție la alta. Dacă aveți întrebări cu privire la drepturile care vi se aplică, vă rugăm să luați legătura cu noi prin adresa de e-mail menționată în tabelul de la secțiunea 10 de mai jos.
Aveți următoarele drepturi:
Dreptul de a accesa informațiile Aveți dreptul de a ne solicita să confirmam prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal și să vă furnizam un raport al datelor cu caracter personal pe care le prelucrăm.
Dreptul la rectificare
Dacă datele dvs. personale sunt incorecte, aveți dreptul să ne cereți să le rectificăm. În cazul în care comunicăm terților date corectate ulterior, vom informa și terții respectivi în acest sens.
Dreptul de a vă opune prelucrării datelor
Puteți să vă opuneți folosirii datelor dvs. personale de către ING în temeiul interesului legitim al băncii. O astfel de solicitare este analizată prin punerea în balanță a motivelor indicate de către dumneavoastră, ce stau la baza opoziției (poate fi vorba, de exemplu, de o atingere adusă intereselor dumneavoastră ca urmare a activității de prelucrare întemeiată pe interesul legitim al ING) și a motivelor și necesităților de business ale ING, prelucrarea fiind stopată în cazul în care motivele prezentate de către dvs. primează.
Nu vă puteți opune prelucrării datelor dvs. cu caracter personal dacă:
- Suntem obligați prin lege să o efectuăm; sau
- Aceasta este necesară executării un contract încheiat cu dvs.
De asemenea, puteți să vă opuneți primirii de mesaje comerciale personalizate din partea noastră. Când deveniți client ING, putem să vă întrebăm dacă doriți să primiți oferte personalizate. În cazul în care vă răzgândiți ulterior, puteți opta să nu mai primiți aceste mesaje. De exemplu, puteți folosi linkul „dezabonare” din subsolul fiecărui e-mail comercial sau să vă gestionați acordurile de prelucrare date în aplicația noastră Home’Bank.
În plus, chiar dacă renunțați la a primi oferte comerciale și/sau personalizate, vă vom alerta cu privire la activitatea neobișnuită din contul dvs. de exemplu atunci când cardul de credit sau de debit este blocat sau atunci când se solicită o tranzacție dintr-o locație neobișnuită si de asemenea, vom continua să transmitem informări, notificări și comunicări obligatorii din punct de vedere legal sau contractual precum si comunicari transmise pentru indeplinirea unui interes legitim al ING (cu exceptia cazului in care aceste comunicari fac obiectul exercitarii dreptului de opozitie, conform celor detaliate anterior).
Dreptul de a vă retrage consimțământul
Dacă ați acceptat să ne acordați consimțământul pentru o anumită activitate, vă puteți retrage consimțământul în orice moment, însă acest lucru nu va avea niciun efect asupra activităților de prelucrare desfășurate anterior acestei retrageri. Solicitarea de retragere a consimțământului va produce efecte în termen de maxim 10 zile lucrătoare de la data recepționarii de către ING a solicitării dvs.
Dreptul de a vă opune deciziilor automatizate
Uneori, folosim sisteme automatizate de luare a deciziilor pe baza informațiilor dvs. cu caracter personal, dacă acest lucru este necesar pentru a onora un contract cu dvs. sau dacă ne-ați dat acordul în acest sens. Aveți dreptul de a contesta astfel de decizii automatizate, de a vă exprima punctul de vedere și de a solicita intervenție umană în procesul decizional în scop de analiză/validare suplimentară.
Dreptul la restricționarea prelucrării
Aveți dreptul de a ne solicita să restricționăm utilizarea datelor dvs. cu caracter personal în cazul în care:
- considerați că informațiile sunt inexacte;
- prelucrăm datele în mod ilegal;
- ING nu mai are nevoie de datele respective, dar doriți să le păstrăm în vederea utilizării într-o acțiune în justiție;
- v-ați opus prelucrării datelor dvs. personale de către ING în temeiul interesului legitim al băncii.
Dreptul la portabilitatea datelor
Aveți dreptul să ne solicitați să transferăm datele dvs. cu caracter personal direct dvs. sau unei alte companii. Aceasta se aplică în cazul datelor cu caracter personal pe care le prelucrăm prin mijloace automatizate și cu consimțământul dvs. sau în baza unui contract încheiat cu dvs. În cazul în care acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic și pe baza legislației locale aplicabile, vom transfera datele dvs. cu caracter personal.
Dreptul la ștergere
ING este obligată prin lege să păstreze datele dvs. cu caracter personal. Puteți să ne solicitați ștergerea datelor dvs. cu caracter personal dacă:
- datele nu mai sunt necesare în scopul pentru care au fost colectate sau prelucrate;
- vă retrageți consimțământul pe baza căruia are loc prelucrarea, în condițiile în care consimțământul constituia singurul temei în baza căruia se efectua prelucrarea;
- vă opuneți prelucrării datelor dvs. de către ING în temeiul interesului legitim al băncii sau în scopul trimiterii de mesaje comerciale personalizate,
- ING prelucrează datele dvs. cu caracter personal în mod ilegal, sau
- o prevedere legală sau o autoritate locală impune ștergerea datelor dvs. cu caracter personal de către ING.
Dreptul de a depune o plângere
În cazul în care, în calitate de client sau de reprezentant al acestuia, nu sunteți satisfăcut de modul în care am răspuns solicitărilor dvs., aveți dreptul să ne înaintați o reclamație. Dacă sunteți în continuare nemulțumit de reacția noastră la reclamația pe care ne-ați înaintat-o, puteți să o trimiteți mai departe către Responsabilul cu protecția datelor din cadrul ING Bank. De asemenea, dacă este cazul, vă puteți adresa Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) sau instanțelor de judecată.
Exercitarea drepturilor dvs.
Modul în care vă exercitați drepturile depinde de produsul ING pe care îl folosiți și de disponibilitatea serviciilor în țara dumneavoastră. Dacă doriți să vă exercitați drepturile sau să depuneți o reclamație, vă rugăm să ne contactați.
Atunci când vă exercitați dreptul, cu cât sunteți mai specific în cererea dvs., cu atât vă putem ajuta mai bine cu întrebarea dvs. Este posibil să vă solicităm o copie a actului de identitate sau informații suplimentare pentru a vă verifica identitatea sau pentru a clarifica solicitarea formulata. În unele cazuri, este posibil să vă respingem solicitarea și, dacă acest lucru este permis de lege, vă vom notifica cu privire la motivul refuzului. In unele cazuri, după transmiterea unui prim răspuns la solicitarea dumneavoastră, este posibil să percepem o taxă rezonabilă pentru procesarea unei cereri ulterioare.
Dorim să răspundem solicitării dumneavoastră cât mai curând posibil. Ca regulă generală, cererile sunt soluționate într-un termen de 30 de zile de la data recepționării, cu excepția cazului în care, din cauza complexității lor, avem nevoie de mai mult timp. În acest caz, termenul de răspuns poate fi prelungit cu încă 60 de zile; dvs. veți fi notificat cu privire la prelungirea termenului și vă vom oferi motive pentru întârziere, precum și o dată estimativă pentru răspunsul nostru.