Colaborare ING și Evidența populației

Colaborare evidenta populatiei

Angajamentul ING presupune furnizarea de experiențe simple și prietenoase pentru clienții noștri și îmbunătățirea permanentă a produselor și serviciilor noastre. Un demers important pentru îndeplinirea acestui angajament este reprezentat de digitalizarea și automatizarea procesului de actualizare a datelor clienților, demers care s-a concretizat printr-un program pilot lansat în aprilie 2023 când ING a început colaborarea cu Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor (D.G.E.P.) privind validarea și furnizarea de date din Registrul național de evidență a persoanelor aflat în gestiunea D.G.E.P..

Această colaborare susține efortul Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor (D.G.E.P.) pentru automatizarea și creșterea nivelului de comunicare între sistemele informatice administrate de către D.G.E.P. din cadrul MAI și cele administrate de alte instituții, concomitent cu creșterea nivelului de digitalizare a serviciilor furnizate către cetățeni, în scopul simplificării și debirocratizării activităților.

Pentru ING, parteneriatul cu D.G.E.P. facilitează îndeplinirea obligației legale de a obține din surse sigure date corecte și actualizate despre clienții noștri, precum și îndeplinirea unor măsuri de interes public aferente procedurilor de cunoaștere a clientelei și prevenire a activităților de spălare de bani și finanțare a terorismului.

Informații detaliate despre cadrul contractual al colaborării dintre ING și DGEP pot fi vizualizate aici

Ce înseamnă asta pentru tine dacă ești deja client ING?

ING va actualiza datele clienților existenți prin raportare la informațiile obținute din partea D.G.E.P., și anume: tip, serie și număr act de identitate, adresa de domiciliu, adresa de reședință, data emiterii actului de identitate, data expirării actului de identitate, emitentul actului de identitate locul nașterii și ultima fotografie a titularului.

Începând cu ianuarie 2025, ING va interoga periodic D.G.E.P. pentru toți clienții români rezidenți, adulți și minori care împlinesc 14 ani, va prelua informațiile din cărțile de identitate reînnoite/emise pentru prima dată, în cazul clienților minori care împlinesc 14 ani și le va actualiza automat în sistemele băncii. În vederea gestionarii cât mai eficiente și transparente a procesului de actualizare de date, vom notifica clienții despre expirarea termenului de valabilitate a cărții de identitate, necesitatea de a solicita emiterea uneia noi și necesitatea ca banca să cunoască noile date. Ulterior, în baza parteneriatului cu D.G.E.P., vom prelua informațiile actualizate pentru clientii noștri, cetățeni români rezidenți în România (adulți, dar și minori care împlinesc 14 ani).

Avantajul principal pentru Clienți este că nu va mai fi necesar să parcurgă procedura de actualizare a datelor de identitate prin internet banking sau, dupa caz, să facă o vizită în ING Office. În alte cuvinte, ne ocupăm noi de actualizarea datelor tale pentru ca tu să ai mai mult timp pentru tine!

Cum vom obține datele de la Evidența Populației?

ING va transmite periodic către D.G.E.P. o solicitare de interogare care va cuprinde CNP-ul, numele și prenumele clienților din portofoliul nostru existent. În baza acestei solicitări din partea ING, D.G.E.P. va valida datele transmise de ING și va furniza suplimentar datele actualizate aferente ultimelor acte de identitate emise.

Cateva cuvinte despre protecția și prelucrarea datelor cu caracter personal

În cadrul colaborării sus menționate, atât ING Bank, cât și Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor vor acționa în mod independent ca și Operatori de date asigurând în mod continuu conformitatea și securitatea activităților de prelucrare a datelor cu caracter personal cu cerințele legislative aplicabile în domeniu.

Activitatea de prelucrare a datelor personale conform fluxurilor de interogare, validare și furnizare date descrise mai sus:

  • Vizează urmatoarele date cu caracter personal: nume, prenume, CNP, tipul, seria și nr. actului de identitate, data de emitere a actului de identitate, data de expirare a actului de identitate, locul nașterii, emitentul actului de identitate, adresa de domiciliu, adresa de reședință, informații privind data decesului și ultima fotografie a titularului actului de identitate. Sursa acestor informații este reprezentată pe de o parte de persoana vizată (nume, prenume, CNP) și pe de altă parte de Directia Generală pentru Evidența Persoanelor (restul datelor) conform fluxurilor descrise.
  • Are în vedere respectarea obligațiilor legale ce ne revin privind aplicarea de măsuri standard de cunoaştere a clientelei care să permită identificarea clientului şi verificarea identităţii acestuia pe baza documentelor, datelor sau informaţiilor obţinute din surse sigure şi independente, îndeplinirea unor măsuri de interes public prin îndeplinirea conformă a procedurilor de cunoaștere a clientelei și prevenire a activităților de spălare de bani și finanțare a terorismului, precum și îndeplinirea unui interes legitim legat de îmbunătățirea acurateței datelor clienților ING și persoanelor care intră în relații de afaceri cu ING.

La nivelul ING a fost numit un Ofițer pentru Protecția Datelor care poate fi contactat dacă există nelămuriri cu privire la orice aspect ce ține de protecția datelor cu caracter personal; solicitările pot fi adresate în cadrul oricărui ING Office, precum și prin intermediul unei cereri scrise, datate și semnate, depusă la sediul ING din Expo Business Park, str. Aviator Popișteanu, nr. 54A, Clădirea nr. 3, 012095, București, România, prin Fax la numărul +40 21.222.14.01, prin telefon la numărul *2ING (*2464) sau 031 406 2464 (număr destinat apelurilor inițiate din afara teritoriului României) sau prin E-mail la adresa protectiadatelor@ing.ro.

Accesibilitate

Dacă alegi să ascunzi meniul de accesibilitate, nu îl vei mai putea vizualiza, decât dacă ștergi istoricul de navigare și datele. Ești sigur că dorești să ascunzi interfața?