Prin domeniul Home Bank și rețeaua de vânzări, Amsterdam Broker de Asigurare prestează servicii de intermediere a asigurărilor constând în încheierea contractelor de asigurare, în numele și în favoarea societăților de asigurări partenere .
DEFINIȚII
Domeniu - secțiunea din modulul Home Bank, dezvoltată de ING Bank si pusă la dispoziție Brokerului astfel încât să își poată folosi aplicația proprie pentru conectarea cu aplicațiile de subscriere a polițelor de asigurare oferite de către Asiguratori, în vederea intermedierii de asigurări, beneficiind de serviciile de plată oferite de ING Bank pentru plata polițelor
Asigurat - Persoana cu care societatea de asigurare încheie contractul de asigurare, care are un interes cu privire la bunul asigurat și care este obligată să plătească prima de asigurare
Beneficiar - Titularul căreia îi este plătită despăgubirea, dacă este diferit de Asigurat, pe baza manifestării de voință a acestuia din urmă
Consumatorul - persoană fizica, cu vârsta de cel puțin 18 ani, ce deține cel puțin un cont curent deschis la ING Bank și are acces securizat în platforma de internet banking, Home Bank. Accesul în platforma de internet banking se realizează cu user și digipass/parolă
Risc asigurat - Eveniment viitor, posibil dar incert, pentru ale cărui urmări/consecințe se încheie asigurarea, cu condiția menționării explicite a acestuia în poliță
Polița de asigurare - Este documentul prin care se stabilesc condițiile specifice (limita răspunderii, perioada de asigurare, prima de asigurare) în care se încheie asigurarea pentru un risc specificat. Aceasta cuprinde: formularul de poliță, condițiile de asigurare precum si alte anexe sau suplimente care sunt convenite între asigurat și asigurător
Prima de asigurare - Suma care trebuie plătită de către asigurat în schimbul preluării de către asigurător a riscurilor asigurate. Prima de asigurare poate fi unică: asiguratul plătește anticipat o singură suma pentru întreaga perioada de asigurare sau fracționara: asiguratul plătește o sumă fixă la interval de 3, 6 sau 12 luni
Despăgubire - Suma pe care Societatea de asigurări o achită Asiguratului/ Beneficiarului la apariția riscului asigurat
Direct debit - serviciul bancar oferit gratuit de banca prin care aceasta efectuează plați în numele consumatorului, în limita disponibilului din cont și a limitei stabilite de acesta, în urma încheierii unui contract de debitare directă.
DREPTURILE SI OBLIGAȚIILE AMSTERDAM BROKER DE ASIGURARE
Amsterdam Broker de Asigurare trebuie să aducă la cunoștința Consumatorului următoarele informații, în scris sau pe un alt suport durabil, în limba romana sau într-o alta limba asupra căreia părțile cad de acord:
a) Este autorizat să funcționeze ca broker de asigurare de către Autoritatea de Supraveghere Financiară prin Decizia nr. 114.374/18.08.2006, înscrisa în Registrul de Brokeri cu nr. RBK-359/21.08.2006;
b) în baza împuternicirii primite din partea Asigurătorului, Amsterdam Broker de Asigurare are dreptul să colecteze primele de asigurare, în moneda prevăzută în contractul de asigurare cu respectarea prevederilor legale in vigoare, și să emită documentele de asigurare în numele Asigurătorului;
c) prelucrează datele cu caracter personal furnizate prin mandatul de brokeraj acordat de către Consumator în scopuri statistice și în vederea aducerii la îndeplinire a obligațiilor sale legate de intermedierea în asigurări;
d) Informațiile despre contractul de asigurare propus Consumatorului sunt furnizate în baza studiului condițiilor unui număr suficient de mare de contracte de asigurare disponibile pe piața, care determină o recomandare fundamentată si profesională, in concordanța cu cerințele formulate de acesta;
e) Procedurile de soluționare pe cale amiabilă a eventualelor litigii dintre acesta si Consumatori pot fi regăsite la Secțiunea Reclamații
f) informații despre asigurător (denumire, număr de ordine în Registrul asiguratorilor, adresa, etc);
g) informații despre contractul de asigurare (definirea evenimentului asigurat, indemnizației de asigurare, excluderi din asigurare, momentul începerii si încetării asigurării, modalitatea de plată a primelor si a indemnizației, existența Fondului de garantare, etc) – în funcție de tipul asigurării, pot exista si informații specifice care trebuie furnizate suplimentar;
h) Să informeze Consumatorul asupra dreptului acestuia de a solicita și alte informații referitoare la contractul de asigurare.
DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE CONSUMATORULUI
Pentru a apela la serviciile de intermediere în asigurări în vederea achiziționării produsului de asigurare, Consumatorul poate acorda Amsterdam Broker de Asigurare un mandat prin care îl împuternicește în negocierea și încheierea contractului de asigurare și acordarea de asistența înainte și pe durata derulării contractului de asigurare.
Consumatorul are dreptul de a solicita și alte informații referitoare la contractul de asigurare.
În ceea ce privește drepturile si obligațiile Consumatorului referitoare la contractul de asigurare, acestea se regăsesc în Termenii si Condițiile de asigurare, ce constituie parte integrată a contractului de asigurare. Termenii si Condițiile de asigurare sunt disponibile la secțiunea dedicată de pe site, aferentă fiecărui produs de asigurare intermediat de Amsterdam Broker de Asigurare
MODALITATEA DE PLATĂ A POLIȚELOR DE ASIGURARE
Plata primelor de asigurare se realizează prin:
Serviciul de debitare directă (Direct Debit) pentru produsele de asigurare Vita Protect , Asigurarea Obligatorie a Locuinței (PAD) si Asigurarea Facultativă de Locuință.
Prin acest serviciu gratuit, ING Bank, în baza contractului de Direct Debit, efectuează plăți în numele Consumatorului, în limita disponibilului din cont și a limitei stabilite pentru primele de asigurare scadente.
Informații privind încheierea contractelor de asigurare
Activități legate de încheierea contractului
Contractul de asigurare este încheiat în baza:
- Termenilor și Condițiilor de Asigurare;
- cererii de ofertă a Consumatorului;
- ofertei Amsterdam Broker de Asigurare adresate Consumatorului.
- mandatului de brokeraj încheiat între Consumator și Amsterdam Broker de Asigurare
ANULAREA ȘI DENUNȚAREA UNILATERALĂ A CONTRACTULUI DE ASIGURARE
În cazul asigurării obligatorii reglementate prin legislație, denunțarea unilaterală a contractului de către Consumator (în calitate de contractant sau de asigurat) la contract se poate face doar in condițiile specificate expres in legislație completate cu prevederile contractului de asigurare, dacă este cazul.
Asigurarea va fi lovită de nulitate în caz de eroare și/sau de dol sub forma declarațiilor false, a prezentării neadevărate a faptelor sau nedeclarării de informații importante legate de riscurile asigurate si împrejurările producerii evenimentului asigurat de către Consumator.