La ING, ai carduri diferite pentru orice îți aduce viața. Iar unele sunt poate mai utile decât ți-ai imagina. Le poți folosi pentru salariu, ai carduri de cumpărături pentru plăți în toată lumea sau pentru închirieri de mașini în străinătate - pe scurt, pentru o mulțime de operațiuni pe care poți să le faci rapid. Descoperă rând pe rând cardurile de la ING.
Știi pe ce se duce fiecare leuț.
Prin ING Home'Bank - cel mai prietenos serviciu de internet banking - ai toate informațiile despre banii tăi. Știi oricând pe ce ai cheltuit banii, setezi alerte și limite pentru carduri sau le blochezi.
Retragi euro cu orice tip de card ING.
Ai nevoie de euro? Imediat se rezolva. Introdu cardul bancar ING în ATM-ul ING de euro și poți retrage pe loc suma dorită. Chiar nu contează ce card ING ai, poate fi chiar și în lei.
Dacă ai un card ING emis într-o altă țară decât România, poți sa retragi numerar in LEI de la ATM-urile ING Romania, dar nu poți retrage sau depune numerar în EURO întrucat, fiecare entitate a ING Bank N.V. Amsterdam oferă, în mod separat, produse și servicii distincte, în fiecare țară în care are sucursale.
Ai super securitate la plata cu cardurile ING.
Asigură-te că nu vede nimeni PIN-ul când îl tastezi pentru că de restul ne-am asigurat noi. Cardurile au chip securizat încorporat pentru plata în magazine și tehnologia 3D Secure pentru plăti online.
Țac-pac și ai plătit. Prin tehnologia contactless.
Pentru cumpărături sub 100 lei/20 euro poți face plata fără să tastezi PIN-ul. Doar apropii cardul de POS-ul contactless și gata. Din motive de securitate, după 5 plăți consecutive fără PIN, la a șasea plată trebuie să introduci PIN-ul.
Alege ce card bancar ți se potrivește.
Dacă ai nevoie de un card pentru salariu, retrageri la ATM sau plăti cu cardul, alege ING Card Complet. Dacă vrei un card premium, poți alege cardul ING Visa Gold. Dacă ai fonduri în valută și/sau drumuri dese în străinătate, s-ar potrivi și cardul ING în Euro. Dacă ești un împătimit al cumpărăturilor, vezi ce îți oferă ING Credit Card.
Modifică-ți PIN-ul cardului direct din Home’Bank.
Indiferent dacă ai un card nou emis sau pur și simplu ai nevoie să îți schimbi PIN-ul pentru un card existent, intră în aplicație și setează un cod PIN din meniul Produse>Cardurile ING>Alegi cardul> Schimbă PIN.
Îți activezi cardul nou direct din Home’Bank.
Indiferent dacă ai cerut cardul prin Home’Bank sau într-un ING Office, îl poți activa direct din aplicație, accesând Cardurile ING. Selectezi cardul și butonul "Activează cardul".
pe loc, pentru cardul VISA neembosat, comandat în ING Office.
cardurile embosate (cu caractere în relief) noi sau reînnoite: 7 zile lucrătoare; se livrează la adresa aleasă de tine.
cardurile neembosate (fără caractere în relief), primite la deschiderea relației: pe loc în orice office ING.
maxim 7 zile lucrătoare pentru livrarea la tine acasă a cardului VISA embosat, livrat prin curier - comandat prin Home’Bank.
Câte carduri pot să atașez unui cont?
Poti avea maxim 3 carduri principale de lei si 3 carduri principale de euro, iar pe numele altei persoane 2 carduri suplimentare pentru fiecare moneda (lei si euro), indiferent de numarul de conturi pe care le ai. Insa, trebuie sa stii ca vei plati costuri de administrare: 2 lei pe luna pentru fiecare al doilea card emis pe acelasi cont
Cardul se reînnoiește automat?
Găsești data de expirare pe cardul fizic și în Home’Bank, Produse - Cardurile ING - Selectezi cardul. Cardurile sunt valabile până la sfârșitul lunii înscrise pe ele. Înainte de expirare (cu 2 luni înainte de luna expirării), pentru cardurile fizice vei avea disponibilă în Home'Bank opțiunea de reînnoire, unde vei putea alege dacă dorești reînnoirea și unde să îți fie livrat cardul nou: prin curier la o adresa indicată de tine sau în orice ING Office. Cardurile virtuale nu se pot reînnoi, dupa expirare va trebui să îți emiți unul nou.
Se pot emite carduri in USD?
În prezent, oferta ING Bank nu include carduri atașate conturilor în USD, pentru persoane fizice.
Unde pot vedea detaliile de livrare pentru cardul reînnoit și când va ajunge cardul? Pot să modific detaliile de livrare?
Poți vizualiza detaliile livrării direct în Home’Bank, accesând secțiunea Produse - Cardurile ING. Selectezi cardul, apoi accesezi "Reînnoim acest card". În cazul în care cardul nou nu a fost emis și mai este disponibilă opțiunea de reînnoire, accesează Produse - Cardurile ING, selectează cardul care expiră și alege "Modifică detaliile reînnoirii".
Cum folosesc un card ING?
Ce tranzacții pot să fac prin cardurile ING?
Cardurile fizice VISA Electron International, VISA Clasic, ING VISA Euro și ING VISA Gold sau Infinite pot fi utilizate pentru:
Retragere de la bancomat
Depunere la bancomat ING
Schimbarea codului PIN la bancomat ING
Acces la bancomat EUR (retragere și depunere EUR din / în contul atașat cardului)
Interogarea soldului pentru contul atașat cardului la bancomat ING
Plăți la POS-ul comercianților din țară și din străinătate
Tranzacții pe Internet
Cardurile virtuale ING VISA RON Virtual, VISA EUR Virtual, VISA Gold Virtual, ING Credit Card Virtual pot fi utilizate pentru:
Plăți la POS-ul comercianților din țară și din străinătate
Tranzacții pe Internet
Ce tipuri de bancnote pot depune la un ATM ING?
În ATM-urile ING pot fi introduse bancnote de următoarele valori:
RON - bancnote de 5, 10, 20, 50, 100, 200 și 500
EUR - bancnote de 10, 20, 50 și 100
Ce tipuri de bancnote pot retrage de la un ATM ING ?
La ATM-urile din rețeaua ING pot fi eliberate următoarele tipuri de bancnote, în limita numerarului disponibil la momentul retragerii:
RON – bancnote de 10, 50, 100 și 200
EUR – bancnote 50 sau 100
Pot retrage de la ATM fără card?
Când vrei să retragi bani fără cardul fizic, iată ce trebuie să faci:
• te asiguri ca ai cardul (fizic sau virtual) înrolat într-o aplicație de tip portofel electronic acceptată de bancă (Google Pay, Apple Pay și Garmin Pay )
• la bancomat, atingi telefonul de NFC reader, introduci PIN-ul cardului înrolat în portofelul digital și apoi efectuezi operațiunea dorită urmând pașii de pe ecranul ATM-ului.
Ce carduri ING Bank pot fi utilizate în afara țării?
Toate cardurile ING pot fi utilizate atât în țară, cât și în străinătate. Trebuie să știi însă că anumiți comercianți își pot rezerva dreptul de a accepta sau nu anumite tipuri de card.
Pot retrage valută cu un card de lei?
Poți retrage EUR cu cardul tău de lei la ATM-uri din România semnalizate in acest sens și la ATM-uri din străinătate și poți verifica lista de taxe și comisioane aferente cardului tău aici.
Pot depune EUR în contul meu la o altă bancă?
Poți depune bani doar la bancomatele ING din România cu funcție de depunere numerar.
Se percepe comision pentru depunerea EUR la ATM?
Comisionul de depunere EUR la ATM-urile ING este zero.
Ai folosit cardul tău ING în străinătate. Ce se întâmplă mai departe?
Rezervarea sumei. Comerciantul trimite către noi o cerere de autorizare a tranzacției. El vrea doar confirmarea că ai suficienți bani în cont pentru a face plata. Pot trece mai multe zile până la solicitarea plății. Că să evităm epuizarea disponibilului din contul tău până atunci, noi blocăm o suma de bani pentru o perioada de până la 14 zile.
Solicitarea de plata. Când plătești cu cardul tău în lei la comercianți din străînătate, lucrurile stau un pic diferit față de tranzacțiile din țară. Comercianții nu vor primi lei în schimbul cumpărăturilor tale, ci una dintre valutele cele mai larg acceptate. Acesta este motivul pentru care noi folosim Euro că moneda de plata pentru tranzacțiile internaționale. Orice tranzacție făcută la comercianți din afară României va fi transformată în Euro de către Visa/ Master Card (dacă nu este deja exprimată în euro) în ziua în care se solicită plata. Intră pe pagină oficială a Visa/Master Card pentru informații despre cursul aplicat.
Debitarea sumei. Mai departe, noi îți vom lua din cont contravaloarea în lei a sumei transformate în euro de Visa/Master Card, la cursul ING de vânzare din momentul debitării sumei în cont. Poți să vezi cursul pe care noi îl aplicăm la tranzacțiile cu cardul aici.
Cardurile ING Bank pot fi utilizate la plățile pe internet?
Toate cardurile ING pot fi utilizate pentru plăți pe internet. Companiile care acceptă astfel de modalități de plată își pot rezervă, însă, dreptul de a accepta sau nu anumite tipuri de card.
Unde pot vedea comercianții la care mi-am salvat datele cardului?
Poți verifica simplu din meniul principal de Home’Bank, apasând pe cardul tău și apoi pe opțiunea "Vezi unde ai salvat cardul online".
Ce detalii de pe card trebuie introduse la efectuarea unei plăti pe internet? Cum confirmi o plată online făcută cu cardul ING?
Pentru efectuarea unei plăți pe internet sunt necesare următoarele date:
nume (așa cum apare pe card);
numărul cardului (cele 4 grupuri a câte 4 cifre aflate pe card);
dată expirării cardului (se găsește sub numărul cardului și este de forma ll/aa);
codul/numărul CVV (codul de 3 cifre aflat pe spatele cardului);
de cele mai multe ori va exista încă un pas, pentru confirmarea plății.
Sunt mai multe metode (denumite 3D Secure) prin care confirmi (autorizezi) o plată online făcută cu un card ING. În funcție de tranzacție, de comercianți și de legislația din țara lor te poți întâlni cu una din metodele de aici
Ce este tehnologia contactless?
La cumpărături cu cardul de valoare mică te mișți că vântul și că gândul.
În țară sau în străînătate, cu tehnologia Contactless, apropii cardul de POS-ul contactless și ai plătit! Fără să mai introduci cardul în POS, fără să mai tastezi codul PIN, fără-fără. Se aplică însă pentru cumpărături de până în 100 de lei în țară sau 20 de euro in străinătate. Poți face plăți contactless și peste 100 lei, dar ți se va cere codul PIN. Limita maximă de utilizare este de 10 astfel de plăți pe zi, pentru majoritatea cardurilor.
Cum înscrii cardul pe Paypal și cum obții codul de confirmare?
Pentru a-ți înscrie cardul pe Paypal este necesar să ai în cont minim 1,5 EUR, așa că întâi ar trebui să te asiguri că ai bani în cont.
Pentru finalizarea înscrierii, Paypal îți solicită și un cod de confirmare, pe care îl poți obține astfel:
Dacă tranzacția apare pe extrasul de cont, verifici detaliile tranzacției în extras;
Dacă tranzacția este în curs de procesare, poți verifica secțiunea de „Tranzacții în așteptare”, regăsești tranzacția și codul aferent;
Ne contactezi la My'Line: *2ING sau *2464
sau la numerele apelabile atât din rețele naționale, cât și din străinătate: Tel: 031 406 2ING sau Tel: 031 406 2464
Aștept o încasare Paypal și vreau să știu: când intră banii în contul de la bancă?
Încasările pe card de la Paypal sau de la alte site-uri similare se fac automat (în momentul în care suma ajunge la ING Bank, această este virată în contul bancar). Procesul tranzacției poate dura între 2 și 5 zile de la data la care Paypal procesează tranzacția (dată la care primești confirmarea Paypal) până la data când banii intră în bancă.
Pot să anulez o plată?
Depinde de două lucruri: dacă e plată cu cardul sau transfer și dacă a fost deja procesată sau nu (vezi în Home’Bank - Rapoarte dacă apare pe extrasul de cont sau e încă la “Tranzacții în așteptare”).
Vezi ce situație ți se potrivește:
Pentru plăți cu cardul în așteptare – doar comerciantul o poate anula în această etapă, noi nu putem interveni. Îți recomandăm să-l contactezi pentru anulare, e cea mai simplă cale. Dacă nu reușești să rezolvi, ne poți solicita anularea doar după ce se finalizează plata, ai detalii mai jos.
Pentru plăți cu cardul finalizate – ne poți contacta din Home’Bank – Mai multe – Contact ING. Vom face tot posibilul să recuperăm banii, dar nu putem garanta un rezultat favorabil.
Pentru transferuri în așteptare – ne poți contacta din Home’Bank – Mai multe – Contact ING.
Pentru transferuri finalizate – dacă știi persoana la care au ajuns eronat banii, ia legătura cu ea și încearcă să rezolvi direct. Altfel, contactează-ne din Home’Bank – Mai multe – Contact ING și vom încerca să recuperăm banii printr-o investigație de retur.
Care sunt limitele de tranzacționare cu cardul și cum se pot modifica?
Limitele sunt diferite în funcție de unde faci tranzacția (ATM, POS, Internet) și de tipul cardului tău. Le poți vedea în Home'Bank apasând pe cardul tău și accesând opțiunea Limite și permisiuni card. Tot aici poți schimba limitele pentru plățile la POS, pe internet, depunere și retragere numerar: selectezi cardul, canalul și completezi noua limită de care ai nevoie.
La ATM-urile ING poți retrage numerar în funcție de limita de tranzacționare a cardului și de capabilitatea ATM-ului (bancnotele disponibile, valuta etc.). În cazul depunerii, poți depune numerar în funcție de limita de tranzacționare a cardului. La ATM-urile altor bănci din România sau străinătate, poți retrage în funcție de limita setată de către banca respectivă și capabilitatea ATM-ului.
Dacă nu ai serviciul ING Home’Bank activat, ne poți contacta la numărul 031.406.24.64 pentru informații și/sau modificări legate de limitele de tranzacționare.
Ce fac dacă mi-am emis un card greșit?
În Home'Bank în meniul principal selectezi cardul respectiv și apeși butonul "Închide cardul".
Cum deblochez un card?
Poți debloca doar cardurile blocate temporar din Home'Bank, selectând cardul și accesand “Card blocat temporar” > “Deblochez cardul”.
Dupa blocarea cardului, pot să îmi emit un card cu același număr?
Din motive de securitate, un card blocat definitiv nu poate fi înlocuit cu altul cu același număr.
Dacă îmi emit un nou card, mi se schimbă și IBAN-ul?
Stai fără griji, IBAN-ul contului tău rămâne același indiferent dacă îți schimbi cardul sau ți se reînnoiește.
Dacă mi-a fost blocat/furat cardul, cum pot afla soldul conturilor mele?
Soldul conturilor poate fi vizualizat direct în Home'Bank în meniul Portofoliu, adică în pagina care îți apare când te loghezi, indiferent dacă ai un card activ atașat sau nu.
Ce inseamnă o tranzacție in așteptare și în cât timp se procesează?
Dacă vezi plata în Home Bank, accesând secțiunea Rapoarte/Tranzacții în așteptare, asta înseamnă că tranzacția fost autorizată cu succes de către bancă și se așteaptă decontarea din partea comerciantului. De regulă, după câteva zile, comercianții debitează automat tranzacțiile. Dacă suma tranzacției nu este solicitată în termen de 14 zile de la autorizare, sistemul nostru de carduri deblochează automat suma din așteptare. Comerciantul poate solicita însă debitarea banilor și după acest interval.
De ce suma tranzacției în așteptare a fost diferită de suma finală evidențiată pe extrasul de cont?
Dacă faci o plată într-o altă moneda decât cea a contului tău și cursul de schimb fluctuează între momentul tranzacției și momentul procesării, suma finală retrasă poate fi mai mare decât te așteptai.
Vreau să fac o plată contactless la POS, însă nu funcționeaza. De ce?
Îți recomandăm să verifici în Home’Bank, în secțiunea Produse - Cardurile ING dacă funcționalitatea de plăți la POS contactless este activă.
Mi-am schimbat numele. Cum pot obține un card nou cu noul nume?
Înainte de emiterea unui nou card, este necesar să îți actualizezi datele în Home’Bank cu noul act de identitate, din secțiunea "Datele mele". După actualizarea datelor, poți emite un nou card, accesând secțiunea Produse - Cardurile ING - Adauga un card.
Am o tranzacție dublată, ce trebuie sa fac?
De cele mai multe ori, în câteva zile banii se întorc în contul tău. De asemenea, te poți adresa comerciantului, deoarece acesta poate anula cel mai repede una dintre tranzacții. Dacă au trecut câteva zile și nu ai primit banii, ne poți contacta.
Ce pot face cu un card fizic după ce expiră?
Îți recomandăm să îl predai în orice Office ING pentru reciclare.
Unde pot vedea datele cardului în Home'Bank?
Poți vizualiza datele cardului în Home'Bank, accesând secțiunea Produse - Cardurile ING, selectezi cardul și butonul "Vezi datele cardului".
Pot primi o sumă retur pe un card închis?
În cazul în care comerciantul a returnat suma în baza datelor de card și a codului de autorizare obținut inițial pentru tranzacție, suma va fi creditată.
Pot depune bani cu cardul de lei în contul de euro?
Un card este atașat unui singur cont, iar sumele de bani depuse la ATM prin intermediul lui sunt creditate automat doar în contul de care e atașat.
Pot depune bani cu cardul la ATM și în zile nelucrătoare?
Da, poți depune numerar la ATM cu cardul și în zilele nelucrătoare. Se procesează la fel ca în oricare altă zi.
Cum știu că totul e sigur?
Cât de sigure sunt platile cu cardul pe internet?
Din 1 ianuarie 2021, toate tranzacțiile online cu cardul, realizate pe site-uri sau în aplicații din Spațiul Economic European, vor trebui confirmate prin autentificarea strictă a clienților.
Această schimbare face parte din Directiva Revizuită a UE privind Serviciile de Plată (PSD2), care implementează Strong Customer Authentication (SCA – Autentificarea Strictă a Clienților).
Ce înseamnă SCA?
Strong Customer Authentication (SCA) este definit drept o autentificare bazată pe utilizarea a cel puțin doi factori de autentificare din următoarele categorii:
ceva ce clientul știe (de exemplu parola, PIN, etc)
ceva ce clientul deține (de exemplu card, token, dispozitiv mobil)
ceva ce clientul este (de exemplu autentificarea barometrică cu amprenta).
Există totuși și câteva excepții de la aplicarea validării SCA (Strong Customer Authentication). Cele mai des întâlnite sunt din următoarele 3 categorii:
sumele mici, sub 30 de euro, în limita a maximum cinci tranzacții consecutive. Aici banca analizează și decide dacă se impune aplicarea SCA;
tranzacții recurente;
tranzacțiile care au fost supuse unei analize de risc în prealabil. În funcție de situație, pot decide fie banca, fie comerciantul dacă se aplică SCA.
Prin utilizarea acestor noi protocoale de securizare a plăților, datele tale financiare vor fi protejate și confidențialitatea acestora va fi respectată de toți operatorii din piață, iar riscul de fraudă se va diminua considerabil.
Cum procedez pentru blocarea unui card (in caz de furt, pierdere)?
În cazul în care ți-ai pierdut cardul sau ți-a fost furat, ai două posibilități pentru a-l bloca:
suni la serviciul Card Stop: 0214028599, număr de telefon apelabil non-stop;
Direct din Home’Bank (temporar sau permanent), accesând Produse și servicii - Cardurile mele - Alege cardul - Blochează temporar cardul sau Închide cardul.
Zero comision la cumpărături, pentru plăți în euro.
Cât costă, atâta dai. Nu ai niciun fel de comision pentru plățile în euro, fie că mergi la Milano să te innoiesti, fie că îți comanzi ceva de pe net sau achiți cu cardul un bilet la muzeu.
Faci depuneri și retrageri în euro.
În orice ING Office ai veni, poți să scoți sau să depui euro la orice oră la bancomatele semnalizate în acest sens. Sau, dacă ești în străinătate și ai nevoie de euro, cu acest card poți retrage de la ATM, cu un comision fix de 4 euro/tranzacție."
Faci schimburi valutare super simplu la ATM.
Cu cardul ING Euro poți face schimburi valutare, depuneri și retrageri în lei direct la ATM-urile ING, la orice ora vrei tu.
Țac-pac și ai plătit. Prin tehnologia contactless.
Pentru cumpărăturile făcute în străînătate de până in 20 de euro, plata o poți face fără să tastezi PIN-ul. Doar apropii cardul de POS-ul contactless și gata, ai și plătit.
Cât te costă?
Pentru cardurile/conturile în euro deschise după data de 3 octombrie 2016, plătești:
0 euro taxa de emitere card
0 euro taxa de administrare card
3 euro/luna taxa de administrare cont curent în Euro (la care este atașat cardul)
Dacă alegi să ascunzi meniul de accesibilitate, nu îl vei mai putea vizualiza, decât dacă ștergi istoricul de navigare și datele. Ești sigur că dorești să ascunzi interfața?