- pe loc, pentru cardul VISA neembosat, comandat în ING Office.
- cardurile embosate (cu caractere în relief) noi sau reînnoite: 7 zile lucrătoare; se livrează la adresa aleasă de tine.
- cardurile neembosate (fără caractere în relief), primite la deschiderea relației: pe loc în orice office ING.
- maxim 7 zile lucrătoare pentru livrarea la tine acasă a cardului VISA embosat, livrat prin curier - comandat prin Home’Bank.
La ING, ai carduri diferite pentru orice îți aduce viața. Iar unele sunt poate mai utile decât ți-ai imagina. Le poți folosi pentru salariu, ai carduri de cumpărături pentru plăți în toată lumea sau pentru închirieri de mașini în străinătate - pe scurt, pentru o mulțime de operațiuni pe care poți să le faci rapid. Descoperă rând pe rând cardurile de la ING.
Știi pe ce se duce fiecare leuț.
Prin ING Home'Bank - cel mai prietenos serviciu de internet banking - ai toate informațiile despre banii tăi. Știi oricând pe ce ai cheltuit banii, setezi alerte și limite pentru carduri sau le blochezi.
Retragi euro cu orice tip de card ING.
Ai nevoie de euro? Imediat se rezolva. Introdu cardul bancar ING în ATM-ul ING de euro și poți retrage pe loc suma dorită. Chiar nu contează ce card ING ai, poate fi chiar și în lei.
Dacă ai un card ING emis într-o altă țară decât România, poți sa retragi numerar in LEI de la ATM-urile ING Romania, dar nu poți retrage sau depune numerar în EURO întrucat, fiecare entitate a ING Bank N.V. Amsterdam oferă, în mod separat, produse și servicii distincte, în fiecare țară în care are sucursale.
Ai super securitate la plata cu cardurile ING.
Asigură-te că nu vede nimeni PIN-ul când îl tastezi pentru că de restul ne-am asigurat noi. Cardurile au chip securizat încorporat pentru plata în magazine și tehnologia 3D Secure pentru plăti online.
Țac-pac și ai plătit. Prin tehnologia contactless.
Pentru cumpărături sub 100 lei/20 euro poți face plata fără să tastezi PIN-ul. Doar apropii cardul de POS-ul contactless și gata. Din motive de securitate, după 5 plăți consecutive fără PIN, la a șasea plată trebuie să introduci PIN-ul.
Alege ce card bancar ți se potrivește.
Dacă ai nevoie de un card pentru salariu, retrageri la ATM sau plăti cu cardul, alege ING Card Complet. Dacă vrei un card premium, poți alege cardul ING Visa Gold. Dacă ai fonduri în valută și/sau drumuri dese în străinătate, s-ar potrivi și cardul ING în Euro. Dacă ești un împătimit al cumpărăturilor, vezi ce îți oferă ING Credit Card.
Modifică-ți PIN-ul cardului direct din Home’Bank.
Indiferent dacă ai un card nou emis sau pur și simplu ai nevoie să îți schimbi PIN-ul pentru un card existent, intră în aplicație și setează un cod PIN din meniul Produse>Cardurile ING>Alegi cardul> Schimbă PIN.
Îți activezi cardul nou direct din Home’Bank.
Indiferent dacă ai cerut cardul prin Home’Bank sau într-un ING Office, îl poti activa direct din aplicatie, accesând Cardurile ING (Cardurile mele).
Cum obțin sau reînnoiesc un card bancar?
În cât timp primesc cardul fizic?
Câte carduri pot să atașez unui cont?
Poti avea maxim 3 carduri principale de lei si 3 carduri principale de euro, iar pe numele altei persoane 2 carduri suplimentare pentru fiecare moneda (lei si euro), indiferent de numarul de conturi pe care le ai. Insa, trebuie sa stii ca vei plati costuri de administrare: 2 lei pe luna pentru fiecare al doilea card emis pe acelasi cont.
Cardul se reînnoiește automat?
Găsești data de expirare pe cardul fizic și în Home’Bank, Produse - Cardurile ING - Selectezi cardul. Cardurile sunt valabile până la sfârșitul lunii înscrise pe ele. Înainte de expirare (cu 2 luni înainte de luna expirării), pentru cardurile fizice vei avea disponibilă în Home'Bank opțiunea de reînnoire, unde vei putea alege dacă dorești reînnoirea și unde să îți fie livrat cardul nou: prin curier la o adresa indicată de tine sau în orice ING Office. Cardurile virtuale nu se pot reînnoi, dupa expirare va trebui să îți emiți unul nou.
Se pot emite carduri in USD?
În prezent, oferta ING Bank nu include carduri atașate conturilor în USD, pentru persoane fizice.
Cum folosesc un card ING?
Cum pot utiliza Cardurile ING?
- Retragere ATM
- Depunere ATM ING
- Schimbare cod PIN la ATM ING
- Acces la ATM EUR (schimb valutar/retragere și depunere EUR din/în contul atașat cardului)
- Interogare sold cont atașat cardului la ATM ING
- Plăti la POS comercianți în țară și străinătate
- Tranzacții pe Internet
Ce tipuri de bancnote pot depune la un ATM ING?
- RON - bancnote de 5, 10, 20, 50, 100, 200 și 500
- EUR - bancnote de 10, 20, 50 și 100
Ce tipuri de bancnote pot retrage de la un ATM ING ?
- RON – bancnote de 10, 50, 100 și 200
- EUR – bancnote 50 sau 100
Pot scoate cash de la bancomat?
• te asiguri ca ai cardul (fizic sau virtual) înrolat într-o aplicație de tip portofel electronic acceptată de bancă (Google Pay, Apple Pay și Garmin Pay )
• la bancomat, atingi telefonul de NFC reader, introduci PIN-ul cardului înrolat în portofelul digital și apoi efectuezi operațiunea dorită urmând pașii de pe ecranul ATM-ului.
Ce carduri ING Bank pot fi utilizate în afara țării?
Toate cardurile bancare ING pot fi utilizate atât în țară, cât și în străinătate. Poți retrage numerar sau poți plăti la comercianții care afișează sigla VISA/MasterCard. Companiile care acceptă astfel de modalități de plata își pot rezerva însă dreptul de a accepta sau nu anumite tipuri de card.
Pot retrage valută cu un card de lei?
Poți retrage EUR cu cardul tău de lei la ATM-uri din România semnalizate in acest sens și la ATM-uri din străinătate și poți verifica lista de taxe și comisioane aferente cardului tău aici.
Pot depune EUR în contul meu la o altă bancă?
Poți depune bani doar la bancomatele ING din România cu funcție de depunere numerar.
Se percepe comision pentru depunerea EUR la ATM?
Comisionul de depunere EUR la ATM-urile ING este zero.
Ai folosit cardul tău ING în străinătate. Ce se întâmplă mai departe?
Rezervarea sumei. Comerciantul trimite către noi o cerere de autorizare a tranzacției. El vrea doar confirmarea că ai suficienți bani în cont pentru a face plata. Pot trece mai multe zile până la solicitarea plății. Că să evităm epuizarea disponibilului din contul tău până atunci, noi blocăm o suma de bani pentru o perioada de până la 14 zile.
Solicitarea de plata. Când plătești cu cardul tău în lei la comercianți din străînătate, lucrurile stau un pic diferit față de tranzacțiile din țară. Comercianții nu vor primi lei în schimbul cumpărăturilor tale, ci una dintre valutele cele mai larg acceptate. Acesta este motivul pentru care noi folosim Euro că moneda de plata pentru tranzacțiile internaționale. Orice tranzacție făcută la comercianți din afară României va fi transformată în Euro de către Visa/ Master Card (dacă nu este deja exprimată în euro) în ziua în care se solicită plata. Intră pe pagină oficială a Visa/Master Card pentru informații despre cursul aplicat.
Debitarea sumei. Mai departe, noi îți vom lua din cont contravaloarea în lei a sumei transformate în euro de Visa/Master Card, la cursul ING de vânzare din momentul debitării sumei în cont. Poți să vezi cursul pe care noi îl aplicăm la tranzacțiile cu cardul aici.
Cardurile ING Bank pot fi utilizate la plățile pe internet?
Toate cardurile ING pot fi utilizate pentru plăți pe internet. Companiile care acceptă astfel de modalități de plată își pot rezervă, însă, dreptul de a accepta sau nu anumite tipuri de card.
Unde pot vedea comercianții la care mi-am salvat datele cardului?
Poți verifica simplu din meniul principal apasând pe cardul tău și apoi opțiunea "Vezi unde ai salvat cardul online".
Ce detalii de pe card trebuie introduse la efectuarea unei plăți cu cardul pe internet?
Pentru efectuarea unei plăți pe internet sunt necesare următoarele date:
- tip card: Visa, MasterCard, etc.;
- nume (așa cum apare pe card);
- numărul cardului (cele 4 grupuri a câte 4 cifre aflate pe card);
- dată expirării cardului (se găsește sub numărul cardului și este de formă ll/aa);
- codul/numărul CVV pentru Visa / CVC pentru MasterCard (codul de 3 cifre aflat pe spatele cardului);
- parolă 3D Secure, în cazul în care ți se solicită.
Ce este tehnologia contactless?
La cumpărături cu cardul de valoare mică te mișți că vântul și că gândul.
În țară sau în străînătate, cu tehnologia Contactless, apropii cardul de POS-ul contactless și ai plătit! Fără să mai introduci cardul în POS, fără să mai tastezi codul PIN, fără-fără. Se aplică însă pentru cumpărături de până în 100 de lei în țară sau 20 de euro in străinătate. Poți face plăți contactless și peste 100 lei, dar ți se va cere codul PIN. Limita maximă de utilizare este de 10 astfel de plăți pe zi, pentru majoritatea cardurilor.
Cum înscrii cardul pe Paypal și cum obții codul de confirmare?
Pentru a-ți înscrie cardul pe Paypal este necesar să ai în cont minim 1,5 EUR, așa că întâi ar trebui să te asiguri că ai bani în cont.
Pentru finalizarea înscrierii, Paypal îți solicită și un cod de confirmare, pe care îl poți obține astfel:
- Dacă tranzacția apare pe extrasul de cont, verifici detaliile tranzacției în extras;
- Dacă tranzacția este în curs de procesare, poți verifica secțiunea de „Tranzacții în așteptare”, regăsești tranzacția și codul aferent;
- Ne contactezi la My'Line: *2ING sau *2464
sau la numerele apelabile atât din rețele naționale, cât și din străinătate: Tel: 031 406 2ING sau Tel: 031 406 2464
Aștept o încasare Paypal și vreau să știu: când intră banii în contul de la bancă?
Încasările pe card de la Paypal sau de la alte site-uri similare se fac automat (în momentul în care suma ajunge la ING Bank, această este virată în contul bancar). Procesul tranzacției poate dura între 2 și 5 zile de la data la care Paypal procesează tranzacția (dată la care primești confirmarea Paypal) până la data când banii intră în bancă.
Pot să anulez o plată cu cardul?
Dacă tranzacția nu s-a decontat (este în curs de procesare), o poți anula numai prin contactarea comerciantului. Acest tip de tranzacții nu pot fi anulate prin contactarea băncii. În cazul în care tranzacția apare deja pe extrasul de cont este necesar sa ne contactezi la *2464 pentru a începe procesul de verificare a situației.
Care sunt limitele de tranzacționare cu cardul și cum se pot modifica?
Limitele sunt diferite în funcție de unde faci tranzacția (ATM, POS, Internet) și de tipul cardului tău. Le poți vedea în Home'Bank apasând pe cardul tău și accesând opțiunea Limite și permisiuni card. Tot aici poți schimba limitele pentru plățile la POS și pe internet: selectezi cardul, canalul și completezi noua limită de care ai nevoie.
La ATM-urile ING poți retrage în funcție de limita de tranzacționare a cardului și de capabilitatea ATM-ului (bancnotele disponibile, valuta etc.). La ATM-urile altor bănci din România sau străinătate, poți retrage în funcție de limita setată de către banca respectivă și capabilitatea ATM-ului.
Dacă nu ai serviciul ING Home’Bank activat, ne poți contacta la numărul 031.406.24.64 pentru informații și/sau modificări legate de limitele de tranzacționare.
Ce fac dacă mi-am emis un card greșit?
În Home'Bank în meniul principal selectezi cardul respectiv și apeși butonul "Închide cardul".
Cum deblochez un card?
Poți debloca doar cardurile blocate temporar din Home'Bank, selectând cardul și accesand “Card blocat temporar” > “Deblochez cardul”.
Dupa blocarea cardului, pot să îmi emit un card cu același număr?
Din motive de securitate, un card blocat definitiv nu poate fi înlocuit cu altul cu același număr.
Dacă îmi emit un nou card, mi se schimbă și IBAN-ul?
Stai fără griji, IBAN-ul contului tău rămâne același indiferent dacă îți schimbi cardul sau ți se reînnoiește.
Dacă mi-a fost blocat/furat cardul, cum pot afla soldul conturilor mele?
Soldul conturilor poate fi vizualizat direct în Home'Bank în meniul Portofoliu, adică în pagina care îți apare când te loghezi, indiferent dacă ai un card activ atașat sau nu.
Cum știu că totul e sigur?
Cât de sigure sunt platile cu cardul pe internet?
Din 1 ianuarie 2021, toate tranzacțiile online cu cardul, realizate pe site-uri sau în aplicații din Spațiul Economic European, vor trebui confirmate prin autentificarea strictă a clienților.
Această schimbare face parte din Directiva Revizuită a UE privind Serviciile de Plată (PSD2), care implementează Strong Customer Authentication (SCA – Autentificarea Strictă a Clienților).
Ce înseamnă SCA?
Strong Customer Authentication (SCA) este definit drept o autentificare bazată pe utilizarea a cel puțin doi factori de autentificare din următoarele categorii:
- ceva ce clientul știe (de exemplu parola, PIN, etc)
- ceva ce clientul deține (de exemplu card, token, dispozitiv mobil)
- ceva ce clientul este (de exemplu autentificarea barometrică cu amprenta).
Există totuși și câteva excepții de la aplicarea validării SCA (Strong Customer Authentication). Cele mai des întâlnite sunt din următoarele 3 categorii:
- sumele mici, sub 30 de euro, în limita a maximum cinci tranzacții consecutive. Aici banca analizează și decide dacă se impune aplicarea SCA;
- tranzacții recurente;
- tranzacțiile care au fost supuse unei analize de risc în prealabil. În funcție de situație, pot decide fie banca, fie comerciantul dacă se aplică SCA.
Prin utilizarea acestor noi protocoale de securizare a plăților, datele tale financiare vor fi protejate și confidențialitatea acestora va fi respectată de toți operatorii din piață, iar riscul de fraudă se va diminua considerabil.
Informații despre metodele de autorizare a plăților se pot găsi aici: https://ing.ro/persoane-fizice/internet-banking/3DSecure
Cum procedez pentru blocarea unui card (in caz de furt, pierdere)?
În cazul în care ți-ai pierdut cardul sau ți-a fost furat, ai două posibilități pentru a-l bloca:
- suni la serviciul Card Stop: 0214028599, număr de telefon apelabil non-stop;
- intri în ING Home’Bank, în secțiunea Conturi/Carduri și îl blochezi direct acolo.
Zero comision la cumpărături, pentru plăți în euro.
Cât costă, atâta dai. Nu ai niciun fel de comision pentru plățile în euro, fie că mergi la Milano să te innoiesti, fie că îți comanzi ceva de pe net sau achiți cu cardul un bilet la muzeu.
Faci depuneri și retrageri în euro.
În orice ING Office ai veni, poți să scoți sau să depui euro la orice ora. Sau, dacă ești în străinătate și ai nevoie de euro, poți retrage de la ATM, cu un comision fix de 4 euro/tranzacție.
Faci schimburi valutare super simplu la ATM.
Cu cardul ING Euro poți face schimburi valutare, depuneri și retrageri în lei direct la ATM-urile ING, la orice ora vrei tu.
Țac-pac și ai plătit. Prin tehnologia contactless.
Pentru cumpărăturile făcute în străînătate de până in 20 de euro, plata o poți face fără să tastezi PIN-ul. Doar apropii cardul de POS-ul contactless și gata, ai și plătit.
Cât te costă?
Pentru cardurile/conturile în euro deschise după data de 3 octombrie 2016, plătești:
- 0 euro taxa de emitere card
- 0 euro taxa de administrare card
- 3 euro/luna taxa de administrare cont curent în Euro (la care este atașat cardul)