Free@ING - card și cont pentru tineri

Ai sub 24 de ani? Hai să fii Free@ING

Ai sub 24 de ani? Hai să fii Free@ING

  • Free să plătești peste tot și să retragi bani fără comisioane
  • Free să ai super Home'Bank
  • Free să economisești cu Round Up când faci cumpărături
  • Free să ai oferte în fiecare lună
Deschide cont din aplicație
sau
Vino in ING Office

Free adică și liber, și gratis. Liber să do your thing. Fă-ţi cont la noi fără obligații, doar cu chestii bune.

ZERO Comisioane
(e important, de aia am scris cu caps)

Ai zero comision de retragere la orice bancomat*, inclusiv în afara țării. N-are rost să cauți prin oraș bancomatul portocaliu ING. Tot așa, ai ZERO comisioane** și la administrarea contului și a cardului, și la încasări în Lei de la orice bancă, și la transferuri de Lei sau Euro, prin Home'Bank.

Scoți bani fără card de la orice bancomat ING

Cur$ valutar bun non-stop

Dacă vrei să-ți comanzi ceva de pe site-uri de afară, n-ai grija cursului. Leii tăi sunt schimbați automat la un curs avantajos, nu contează ora. Și la plata cu cardul, și la plăți în afara țării, și în Home'Bank, în limita a 10.000 de Lei pe lună sau echivalentul în altă valută.

*Unele bănci din străinătate practică comisioane de acces la bancomate. ING nu are niciun control asupra acestui tip de taxe. Înainte de a retrage banii, citește cu atenție mesajele de pe ecranul bancomatului. Cursul valutar personalizat este oferit în limita a 10.000 de Lei/lună.

**Plățile de tip „jocuri de noroc” realizate cu cardul au un comision de 4,9 lei sau 1 eur per tranzacție, plus 2,2% din suma tranzacției, in functie de valuta contului.

Cum aplic pentru Free@ING? Simplu.

Cum ți-e mai ușor. Poți să-ți deschizi un cont ING Card Complet, fie 100% online prin aplicația ING Home'Bank pe care o descarci din App Store sau Google Play, fie în cel mai apropiat ING Office și primești cardul pe loc.De ce documente am nevoie în ING Office?

Doar de buletin, dacă ești cetățean român rezident în România.

Trebuie să fii cetățean român, să locuiești în România, să ai peste 18 ani și cartea de identitate valabilă.

  • Descarci aplicația ING Home’Bank pe smartphone
  • Îți faci poze ție și cărții de identitate
  • Completezi restul detaliilor administrative
  • Îți alegi un cont și, dacă vrei, un card
  • La final, accepți termenii și condițiile contractuale
  • Și gataaaa, intri în Home’Bank!

Dacă nu e nevoie de o verificare suplimentară, poți folosi imediat Home’Bank pentru toate operațiunile.

  • pe loc, pentru cardul VISA neembosat, comandat în ING Office.
  • cardurile embosate (cu caractere în relief) noi sau reînnoite: 7 zile lucrătoare; se livrează la adresa aleasă de tine. 
  • cardurile neembosate (fără caractere în relief), primite la deschiderea relației: pe loc în orice office ING.
  • maxim 7 zile lucrătoare pentru livrarea la tine acasă a cardului VISA embosat, livrat prin curier - comandat prin Home’Bank.

Poți deschide maximum 3 conturi.

Poți avea maximum 3 carduri principale de lei și 3 carduri principale de euro trecute pe numele tău. Pe numele altei persoane poți crea 2 carduri suplimentare pentru fiecare monedă (lei și euro), indiferent de numărul de conturi pe care le ai. Însă, trebuie să știi că vei plăti costuri de administrare: 2 lei/lună pentru fiecare al doilea card emis pe același cont.

Găsești data de expirare pe cardul fizic și în Home’Bank, Produse - Cardurile ING - Selectezi cardul. Cardurile sunt valabile până la sfârșitul lunii înscrise pe ele. Înainte de expirare (cu 2 luni înainte de luna expirării), pentru cardurile fizice vei avea disponibilă în Home'Bank opțiunea de reînnoire, unde vei putea alege dacă dorești reînnoirea și unde să îți fie livrat cardul nou: prin curier la o adresa indicată de tine sau în orice ING Office. Cardurile virtuale nu se pot reînnoi, dupa expirare va trebui să îți emiți unul nou.

Completezi un formular de autorizare și atât. De restul, ne ocupăm noi. Pe larg, uite ce se întâmplă:

  1. Formularul pe care îl completezi în orice ING Office, ne indică serviciile pe care vrei să le transferi pe contul de la ING:

- ordine de plată programată

- mandate de debitare directă

- încasări recurente (de tip salariu, chirie, pensie, prestații sociale etc.)

Dacă vrei, poți să îți închizi contul de la cealaltă bancă, ca să nu mai ai grija lui și/sau poți cere să-ți fie transferați banii rămași din acel cont, în contul de la ING Bank.

  1. După minimum 13 zile lucrătoare, gata: serviciile de plată au fost transferate. În tot acest timp, ne ocupăm noi de toată hârțogăraia din spate ca să îți aducem serviciile în siguranță la ING Bank. Simți că încă e ceva neclar? Găsești mai multe detalii despre serviciul de schimbare a conturilor aici.

Da, dar într-un format expres formulat și pus la dispoziție de către bancă. Vino în orice ING Office, povestește-ne situația ta și a rudei/persoanei care nu se poate prezenta în Office și te vom ajuta cu formatul de procură care trebuie autentificat la notar.

Cât mă costă? Spoiler alert: nimic

Dacă ai între 18 și 24 de ani, ești Free@ING. Comisionul de administrare al contului ING Card Complet este ZERO. Ce se întâmplă când ai peste 24 de ani? Citește mai multe aici.

Comisionul de emitere este 0 la emiterea primului card instant în lei și euro atașat primului cont curent în lei și euro şi doar dacă s-au solicitat împreună deschiderea contului şi emiterea cardului. În toate celelalte situaţii (ex. emiterea primului card instant solicitat ulterior deschiderii unui cont ING Card Complet, etc), comisionul de emitere card instant este în cuantum de 20 de lei/card. Comisionul de emitere a cardurilor embosate este 0, atat in cazul primului card emis, cat si a celor emise ulterior. 

Comisionul de administrare card (emis instant sau nu) este 0 doar pentru un singur card activ emis pe numele titularului de cont atașat unui cont curent. Dacă un cont curent în LEI are atașate mai multe carduri active emise atât pe numele titularului de cont cât și pe numele altor persoane, se va aplica comisionul de administrare de 2 lei/card/lună începând cu al doilea card activ emis pe numele titularului de cont atașat aceluiași cont. În cazul cardurilor în valuta, comisionul de administare este 0, indiferent de numărul cardurilor detinute.

Comisionul de trimitere prin curier a unui card embosat este 18 lei (atât primul card atasat contului, cat și cardurile emise ulterior sau suplimentare).

Pentru mai multe informații poți verifica Lista de taxe și comisioane pe ing.ro în secțiunea Utile - Documente Contractuale.

Ești Free@ING, așa că te bucuri de gratuitate la toate conturile tale curente ING Card Complet și de toate beneficiile asociate.

Poți să plătești cu cardul în lei (în țară) sau valută (în străinătate) fără niciun comision, în magazin sau pe internet*.

*Plățile de tip „jocuri de noroc” realizate cu cardul au un comision de 4,9 lei sau 1 eur per tranzacție, plus 2,2% din suma tranzacției, in functie de valuta contului.

Comisionul de retragere este zero. E suficient să verifici chitanța ca să te convingi. Însă unele bănci din afară percep un comision separat pentru utilizarea bancomatului. ING nu are niciun control asupra acestor tipuri de taxe. Cel mai bine e să citești cu atenție mesajele care apar pe ecranul bancomatului înainte de a retrage banii. Iar dacă te anunță de existența unor comisioane suplimentare, noi te sfătuim să mergi la bancomatul altei bănci.

Cu și despre schimburile valutare

Faci schimb valutar mai des decât crezi! Nu doar când îți pui bani în conturile de Euro, ci și când plătești în străinătate cu cardul tău de Lei ING Card Complet, când faci cumpărături online pe site-uri din America, China sau de oriunde sau chiar atunci când îți plătești abonamentul de streaming.

Practic, faci schimb valutar atunci când plătești sau primești în altă valută decât cea a contului tău.

Începând cu 01 Mai 2020, ING va aplica același curs valutar standard pentru toate tranzacțiile: fie cele din Home’Bank, fie cele cu cardul. Poți vedea acest curs oricând în Home’Bank sau pe site-ul nostru aici.

Dacă încasezi cel puțin 700 de lei și faci cel puțin o plată pe lună sau ești client ING Gold, vei beneficia de un curs valutar Personalizat, mai bun, aplicabil la toate tranzacțiile tale, în limita lunară a 10.000 lei.

Cursul valutar Personalizat îți oferă un curs valutar mai bun la toate tranzacțiile tale, atât in Home’Bank, cât și cele cu cardul, în limita lunară cumulată de 10.000 lei sau echivalent în alte monede.

Dacă vrei să beneficiezi de el este suficient să încasezi cel puțin 700 de lei și șă faci o plată pe lună* sau să îți activezi opțiunea ING Gold. 

* Valabil pentru venituri recurente și cel puțin o plată pe lună. Venituri recurente înseamnă salariu sau alte tipuri de încasări lunare în Lei, în contul ING Card Complet, în valoare de minimum 700 de Lei: încasarea oricărui tip de venit recurent de la o companie sau PFA; încasări lunare de la o persoană fizică (de exemplu chirii, încasări de la rude etc.); depunere lunară a salariului în cont la bancomatul ING. Plată lunară se referă la o plată cu cardul atașat contului ING Card Complet  în magazin sau online, plata unei facturi sau un transfer în Lei din Internet Banking către alte conturi decât cele proprii.

În fiecare lună calendaristică se va contoriza automat valoarea totală a tranzacțiilor ce implică schimb valutar pe care le faci în luna respectivă. Pentru toate tranzacțiile făcute cu valoare totală sub limita de 10.000 de Lei se va aplica cursul personalizat, iar pentru cele care depășesc, se va aplica cursul standard. 

În prima zi a următoarei luni, contorul se va reseta, iar tu vei beneficia de cursul personalizat pentru tranzacțiile din noua lună.
În anumite cazuri, tranzacțiilor tale li se va aplica un curs la o medie ponderată dintre cursul standard si cel personalizat. De exemplu:

  • Nu ai făcut nicio tranzacție ce implică curs valutar și faci o tranzacție de echivalentul a 30.000 de Lei. În acest caz, cursul valutar se va aplica astfel: cursul personalizat pentru primii 10.000 de Lei și cursul standard pentru restul de 20.000 de Lei. Pentru toate tranzacțiile următoare ce implică schimb valutar din aceea lună, se va aplica cursul standard.
  • Ai utilizat deja 6.000 de Lei din limită și faci o tranzacție de echivalentul a 5.000 de Lei. Cursul valutar se va aplica astfel: cursul personalizat pentru primii 4.000 de Lei și cursul standard pentru restul de 1.000 de Lei. Pentru toate tranzacțiile următoare ce implică schimb valutar din aceea lună, se va aplica cursul standard.
  • Ai utilizat deja 10.000 de Lei din limită și faci o tranzacție de echivalentul a 1.000 de Lei. Se va aplica cursul standard pentru tranzacția de 1.000 de Lei și pentru toate tranzacțiile următoare ce implică schimb valutar din acea lună.

Procesului de decontare a tranzacțiilor este complex, astfel pot apărea diferențe între cursul publicat pe ing.ro și cel la care s-a decontat tranzacția ta.

Acest lucru se datorează faptului că momentul autorizării diferă de cel al decontării, iar cursul ING poate varia în acest interval. În plus, ING decontează în lei sau euro toate tranzacțiile cu cardul, deci dacă faci o plată în dolari sau alte valute, aceasta va ajunge în decontare la ING în euro, conversie dolar-euro făcându-se la cursul Visa.

Când ai nevoie, poți face transferuri în valută, direct din contul tău de Lei. Simplu si rapid.

Ce trebuie să știu despre plăți și transferuri

Cardurile fizice VISA Electron International, VISA Clasic, ING VISA Euro și ING VISA Gold sau Infinite pot fi utilizate pentru:

  • Retragere de la bancomat
  • Depunere la bancomat ING
  • Schimbarea codului PIN la bancomat ING
  • Acces la bancomat EUR (retragere și depunere EUR din / în contul atașat cardului)
  • Interogarea soldului pentru contul atașat cardului la bancomat ING
  • Plăți la POS-ul comercianților din țară și din străinătate
  • Tranzacții pe Internet

Cardurile virtuale ING VISA RON Virtual, VISA EUR Virtual, VISA Gold Virtual, ING Credit Card Virtual pot fi utilizate pentru:

  • Plăți la POS-ul comercianților din țară și din străinătate
  • Tranzacții pe Internet

Toate cardurile ING pot fi utilizate atât în țară, cât și în străinătate. Poți retrage numerar sau poți plăti la comercianții care afișează sigla VISA/MasterCard. Trebuie să știi însă că anumiți comercianți își pot rezervă dreptul de a accepta sau nu anumite tipuri de card.

Toate cardurile ING pot fi utilizate pentru plăți pe internet. Companiile care acceptă astfel de modalități de plată își pot rezervă, însă, dreptul de a accepta sau nu anumite tipuri de card.

Pentru efectuarea unei plăți pe internet sunt necesare următoarele date:

  • nume (așa cum apare pe card);
  • numărul cardului (cele 4 grupuri a câte 4 cifre aflate pe card);
  • data expirării cardului (se găsește sub numărul cardului și este de forma ll/aa);
  • codul/numărul CVV (codul de 3 cifre aflat pe spatele cardului);
  • de cele mai multe ori va exista încă un pas, pentru confirmarea plății

Sunt mai multe metode (denumite 3D Secure) prin care confirmi (autorizezi) o plată online făcută cu un card ING. În funcție de tranzacție, de comercianți și de legislația din țara lor te poți întâlni cu una din metodele de aici

La cumpărăturile de valoare mică pe care le faci cu cardul, și timpul de plată poate fi mai mic. 
În țară sau în străinătate, cu tehnologia Contactless, apropii cardul de POS-ul contactless și gata, ai plătit. Fără să mai introduci cardul în POS, fără să mai tastezi codul PIN, fără-fără. Se aplică însă pentru cumpărături de până în 100 de Lei în țară sau până la 20 de Euro în străinătate. Poți face plăți contactless și peste 100 de Lei, dar ți se va cere codul PIN. Limita maximă de utilizare este de 10 astfel de plăți pe zi, pentru majoritatea cardurilor.  

Fie că ești pe telefonul mobil sau desktop:
Ești tot timpul în control

  • îți verifici soldul și știi în orice moment pe ce s-au dus banii tăi
  • îți blochezi cardul
  • setezi limite de tranzacționare

Ai flexibilitate la plăti și încasări

  • poți face transferuri între conturile proprii sau către conturi din alte bănci
  • poți plăti facturi (chiar instant cu Scan&Pay) sau automat, prin serviciul Direct Debit
  • poți stabili plăti planificate către alte conturi (la dată stabilită de ține o anumită suma va fi transferată către un alt cont; se poate face o singură dată sau recurent)
  • poți încasa sau trimite bani direct către un număr de telefon
  • poți face schimburi valutare

Poți să îți gestionezi produsele și serviciile suplimentare

  • îți poți administra creditele
  • îți poți deschide conturi pentru economii și administra economiile
  • încarci cartelă de telefon

Obții reduceri, peste reduceri la comercianți

  • îți rezervi oferte în ING Bazar

Mai multe detalii aici 

Pentru plățile în lei efectuate în România, plata se va procesa în aceeași zi:

  • Către un cont ING Bank
  • Către un cont deschis la altă banca participantă la Schema SCT Instant RON, pentru sume mai mici de 50.000 RON;
  • Către un cont deschis la altă banca, pentru sume mai mici de 50.000 RON, dacă plata a fost trimisă spre procesare înainte de ora 13:00 și banca nu este participantă la Schema SCT Instant RON
  • Către un cont deschis la altă bancă, pentru sume > 50.000 RON, dacă plata a fost trimisă spre procesare înainte de ora 14:30;

Altfel, plata se va procesa în următoarea zi bancară.

  • Nume Beneficiar;
  • IBAN beneficiar (conform IBAN-ului introdus în ING Home`Bank va apărea automat banca beneficiară);
  • Suma;
  • Detaliile de plată (ce reprezintă transferul).

În această situație, poți folosi opțiunea Plată către un prieten din ING Home’Bank, un serviciu prietenos de plăți, de la ING: selectezi numărul de telefon al prietenului, completezi suma și o autorizezi. În cazul în care prietenul tău primeste un SMS cu un cod de tranzacție, tot ce trebuie să faci este să îi comunici prietenului care este suma exactă transferată iar el va introduce codul și suma în secțiunea Încasare de la un prieten, din ING Home’Bank. Banii vor fi creditați imediat în contul lui.

Dacă vrei să afli imediat când ți-a intrat în cont salariul (sau orice alt tip de încasare), atunci activează serviciul Alerte Push din ING Home’Bank sau în ING Office. Oriunde ai fi, în țară sau în străinătate, atunci când îți intră banii, primești instant un mesaj de informare pe telefon.

Dacă ai nevoie de extras de cont pentru o lună completă, îl poți descărca rapid din meniul Rapoarte - Extras de cont - Selectare lună - Descarcă.

Dacă vrei un raport de tranzacții pentru orice perioadă, inclusiv luna în curs, îl găsești la Raporte -Cauta-Selectează intervalul de timp - Aplică filtre - Exportă. Perioada maximă pentru care poți solicita un extras de cont este de 2 ani.  

Depinde de două lucruri: dacă e plată cu cardul sau transfer și dacă a fost deja procesată sau nu (vezi în Home’Bank - Rapoarte dacă apare pe extrasul de cont sau e încă la “Tranzacții în așteptare”).

Vezi ce situație ți se potrivește:

Pentru plăți cu cardul în așteptare – doar comerciantul o poate anula în această etapă, noi nu putem interveni. Îți recomandăm să-l contactezi pentru anulare, e cea mai simplă cale. Dacă nu reușești să rezolvi, ne poți solicita anularea doar după ce se finalizează plata, ai detalii mai jos.

Pentru plăți cu cardul finalizate – ne poți contacta din Home’Bank – Mai multe – Contact ING. Vom face tot posibilul să recuperăm banii, dar nu putem garanta un rezultat favorabil.

Pentru transferuri în așteptare – ne poți contacta din Home’Bank – Mai multe – Contact ING.

Pentru transferuri finalizate – dacă știi persoana la care au ajuns eronat banii, ia legătura cu ea și încearcă să rezolvi direct. Altfel, contactează-ne din Home’Bank – Mai multe – Contact ING și vom încerca să recuperăm banii printr-o investigație de retur.

Niciodată, sub nicio formă, nu trebuie să furnizezi codul PIN atunci când faci o plată cu cardul. Codul PIN trebuie să fie cunoscut doar de ține și nu trebuie transmis unei alte persoane.

Limitele sunt diferite în funcție de unde faci tranzacția (ATM, POS, Internet) și de tipul cardului tău. Le poți vedea în Home'Bank apasând pe cardul tău și accesând opțiunea Limite și permisiuni card. Tot aici poți schimba limitele pentru plățile la POS, pe internet, depunere și retragere numerar: selectezi cardul, canalul și completezi noua limită de care ai nevoie.

La ATM-urile ING poți retrage numerar în funcție de limita de tranzacționare a cardului și de capabilitatea ATM-ului (bancnotele disponibile, valuta etc.). În cazul depunerii, poți depune numerar în funcție de limita de tranzacționare a cardului. La ATM-urile altor bănci din România sau străinătate, poți retrage în funcție de limita setată de către banca respectivă și capabilitatea ATM-ului.

Dacă nu ai serviciul ING Home’Bank activat, ne poți contacta la numărul 031.406.24.64 pentru informații și/sau modificări legate de limitele de tranzacționare.

Da. La solicitarea băncii centrale a Emiratelor Arabe Unite, toate plățile efectuate, indiferent de valută, către această țară trebuie să includă un cod referitor la scopul plății, format din trei caractere („Codul privind destinația plății"). Codul trebuie introdus în câmpul privind detaliile de plată atunci când efectuează o plată către această țară. Lista codurilor privind destinația plății este disponibilă aici.

Da. La solicitarea Băncii Centrale a Republicii Turcia, toate plățile efectuate către această țară indiferent de valută, trebuie să contina informatii despre natura tranzactiei la detaliile de plata.

Cum știu că totul e sigur?

Din 1 ianuarie 2021, toate tranzacțiile online cu cardul, realizate pe site-uri sau in aplicații din Spațiul Economic European,  vor trebui confirmate prin autentificarea strictă a clienților. 

Această schimbare face parte din Directiva Revizuită a UE privind Serviciile de Plată (PSD2), care implementează Strong Customer Authentication (SCA – Autentificarea Strictă a Clienților). 

Ce înseamnă SCA?
Strong Customer Authentication (SCA) este definit drept o autentificare bazată pe utilizarea a cel puțin doi factori de autentificare din următoarele categorii:  

  • ceva ce clientul știe (de exemplu parola, PIN, etc)
  • ceva ce clientul deține (de exemplu card, token, dispozitiv mobil)
  • ceva ce clientul este (de exemplu autentificarea barometrică cu amprenta).  

Există totuși și câteva excepții de la aplicarea validării SCA (Strong Customer Authentication). Cele mai des întâlnite sunt din următoarele 3 categorii:

  • sumele mici, sub 30 de euro, în limita a maximum cinci tranzacții consecutive. Aici banca analizează și decide dacă se impune aplicarea SCA;
  • tranzacții recurente;
  • tranzacțiile care au fost supuse unei analize de risc în prealabil. În funcție de situație, pot decide fie banca, fie comerciantul dacă se aplică SCA.

Prin utilizarea acestor noi protocoale de securizare a plăților, datele tale financiare vor fi protejate și confidențialitatea acestora va fi respectată de toți operatorii din piață, iar riscul de fraudă se va diminua considerabil. 

Informații despre metodele de autorizare a plăților se pot găsi aici.

În cazul în care ți-ai pierdut cardul sau ți-a fost furat, ai două posibilități pentru a-l bloca:

  • suni la serviciul Card Stop: 0214028599, număr de telefon apelabil non-stop;
  • intri în ING Home’Bank, în secțiunea Conturi/Carduri și îl blochezi direct acolo.

Accesibilitate

Dacă alegi să ascunzi meniul de accesibilitate, nu îl vei mai putea vizualiza, decât dacă ștergi istoricul de navigare și datele. Ești sigur că dorești să ascunzi interfața?