Plăți instant instant în lei prin RoPay

Fie că vrei să trimiți bani unui prieten, să faci cumpărături la supermarhet, online ori să plătești facturile de utilități, cu RoPay, plățile devin mult mai simple! 
Acum ai o nouă modalitate de plată instant în lei, fără IBAN sau alte bătăi de cap, direct în Home’Bank. 

După cum ştii, tehnologia avansează, iar sistemele de plată se adaptează rapid, odată cu ea.
Inovațiile continuă să revoluționeze industria de banking, dar tu alegi mereu ce sistem de plată e cel mai potrivit nevoilor tale. 

RoPay este serviciul național de plăți instant dezvoltat de băncile din România, oferit de ING direct în Home’Bank și acoperă multiple situații de inițiere a plăților în lei cu telefonul mobil: prin scanarea codului QR RoPay, plata prin numărul de telefon și, în curând, prin deeplink și contactless.

Cu toții dorim să ne simțim în siguranță când facem o plată, iar sistemele moderne folosesc tehnologii avansate de criptare, pentru ca datele tale să fie mereu protejate. Așa e și cu RoPay din Home’Bank.

Plata prin RoPay e:

Gratuită

Nu sunt percepute comisioane de niciun fel

Ușor de făcut

Sistem integrat în fiecare aplicație de mobile banking

Rapidă

Plăți și încasări în timp real, mai puțin de 10 secunde

Sigură

Standarde înalte de securitate, asigurând protecția datelor și tranzacțiilor

Instant

Între conturi deschise la aceeași banca sau bănci diferite 

Non-stop

24/7, inclusiv în weekenduri și sărbători legale

Întrebări frecvente

RoPay permite utilizatorilor să facă plăți și să primească bani instant prin intermediul aplicațiilor de mobile banking. Plățile prin RoPay se efectuează între conturile bancare. Conturile între care se fac aceste plăți pot fi deschise la bănci diferite sau la aceeași bancă. Pentru moment, clienții ING au doar posibilitatea de a efectua plăți prin RoPay, nu și de a încasa bani prin acest serviciu.   

Lista completă a băncilor partenere RoPay poate fi găsită pe site-ul oficial, la acest link.

RoPay este un serviciu de plăți instant, conceput pentru a facilita tranzacții rapide și sigure folosind dispozitivele mobile. Este un serviciu dezvoltat de Transfond (Administratorul și Operatorul Casei de Compensare Automată a plăților comerciale interbancare), în colaborare cu Asociaţia Română a Băncilor (ARB), pentru a oferi o alternativă la plata cu numerar și card.

Fiind client ING, prin intermediul RoPay poți: 

  • să faci plăți interbancare în lei, instant, către alte persoane fizice, prin scanarea codului QR generat de acestea

Pe măsură ce se vor înrola comercianți și prestatori de servicii la RoPay, vei putea: 

  • să plătești la POS prin scanarea QR RoPay (generat de magazín sau comerciant)
  • să plătești unui magazin online prin scanarea unui QR RoPay, afișat în pagina de plată, după ce ai selectat ca metodă de plată RoPay;
  • să plătești la piață sau la oricare mic comerciant înrolat în acest serviciu, scanând codul QR RoPay afișat de acesta. Dacă alegi plata prin RoPay, vei putea să introduci suma datorată și să plătești instant, sau să plătești o sumă fixă, afișată de acesta;
  • să plătești unui prestator de servicii care utilizează RoPay la finalizarea serviciului (de exemplu, plata către un instalator, electrician etc.)
  • să plătești biletul de autobuz prin scanarea unui QR RoPay afișat în autobuz;
  • să plătești factura de utilități prin scanarea unui QR RoPay afișat pe factură;
  • să plătești curierului, dacă firma de curierat a implementat serviciul RoPay.

Pentru a utiliza RoPay, trebuie să ai instalată aplicația Home’Bank Mobile. Funcționalitatea de scanare pentru plata prin RoPay poate fi accesată în 3 feluri:

  1. Accesezi în Home’Bank, secțiunea Plăți – Alte Plăți - „Scanează QR” 
  2. Din pagina de portofoliu din Home’Bank selectezi contul curent din care dorești să faci plata prin RoPay – apeși pe Plată în lei – “Scanează QR”
  3. Din meniul telefonului, acolo unde apare iconița aplicației Home’Bank, ții apăsat pe iconiță și ți se va afișa un meniu care include butonul “Scanează”. 

După accesarea opțiunii Scanează/Scanează QR, apropie telefonul de codul QR în format fizic (generat fie de o persoană fizică, fie de comerciant). Ți se va deschide meniul de plată în lei, cu detaliile de transfer precompletate, iar tu poți selecta contul în lei din care să efectuezi plata. Dacă ești de acord cu procesarea transferului prin RoPay, semnează operațiunea și transferul se va procesa instant. 

Un cod QR RoPay generat de un client persoană fizică al unei bănci participante la acest serviciu de plată este valabil 2 minute, iar clientul plătitor are la dispoziție alte 2 minute de la scanarea codului pentru a autoriza plata. Dacă acest termen a fost depășit, e necesară generarea unui nou cod și reluarea procesului de scanare prin RoPay. 

Da, RoPay este dezvoltat cu cele mai înalte standarde de securitate, asigurând protecția datelor și tranzacțiilor tale. Tranzacțiile prin RoPay se efectuează cu ajutorul aplicațiilor de mobile banking și beneficiază de toate măsurile de securitate ale tranzacțiilor interbancare (sau intrabancare) implementate de bănci.

În prezent, RoPay este disponibil doar pentru plăți în lei, pe teritoriul României. 

Pentru persoanele fizice, utilizarea RoPay este gratuită. Astfel, indiferent dacă indeplinești sau nu condițiile de gratuitate ING Card Complet (venituri recurente și cel puțin o plată pe lună), plățile efectuate prin serviciul RoPay nu sunt comisionate. 

Da, RoPay poate fi folosit pentru a plăti facturi. Companiile emitente de facturi pot include codul QR în factură pentru a fi scanat de consumatori. 

În cazul în care o tranzacție prin RoPay eșuează, vei primi o notificare în Home’Bank. Dacă tranzacția nu apare pe extrasul de cont, te rugăm să verifici detaliile transferului și să încerci din nou. Dacă situația persistă, te rugăm să ne contactezi. 

Comercianții care acceptă plata prin RoPay afișează un cod QR RoPay la punctul de vânzare sau pe site-ul lor. Dacă optezi pentru plata prin RoPay, comerciantul va genera un cod QR pentru plată, pe care îl va afișa la POS, iar tu îl vei putea scana. Poți întreba comerciantul dacă acceptă plata prin RoPay.

Istoricul plăților efectuate prin RoPay poate fi verificat în Home’Bank, în secțiunea “Rapoarte” sau “Raport tranzacții” de la nivelul conturilor în lei din care au fost efectuate.

În situația în care primești pe e-mail, telefon sau pe SMS un mesaj pe care tu îl consideri suspect – cum ar fi de pildă autorizarea unei plăți prin RoPay pe care nu ai inițiat-o, te rugăm să ne contactezi.

Da, RoPay este disponibil non-stop, astfel încât poți efectua plăți oricând, indiferent de zi sau oră.

RoPay este compatibil cu toate telefoanele mobile inteligente (smartphone-urile) pe care se poate instala aplicația Home’Bank Mobile.

Limitele maxime pentru transferurile prin RoPay sunt stabilite de fiecare bancă în parte. În cazul transferurilor prin RoPay efectuate din contul ING, limita este de 49.999 RON pentru transferul către o persoană fizică, respectiv 99.999 RON pentru transferul către un comerciant. Aceste limite nu pot fi modificate.  

“Dă-mi pe RoPay” este expresia anuluI

Prin RoPay Alias, acum poți primi bani instant de la prietenii “fără ING”, doar cu numărul de telefon, direct din Home’Bank

Plăți între prieteni

Prietenii tăi îți pot trimite bani în contul tău ING*, selectând numărul tău de telefon din agenda lor, direct din aplicația lor de internet banking și fără a mai avea nevoie de IBAN. Singura condiție este ca aceștia să fie clienți ai băncilor care au aderat până în prezent la serviciul RoPay.

Dacă foloseşti deja serviciul AliasPay pentru a primi bani de la o persoană cu cont deschis la o altă bancă, eşti cu un pas înainte! Serviciul va continua să fie oferit în cadrul RoPay Alias.
 

„Îți dau pe RoPay” poți spune și tu altora

Din Home’Bank vei putea transfera lei altei persoane fizice, chiar dacă are contul la altă bancă, selectând plata către un număr de telefon din agenda ta. Singura condiție este ca aceștia să fie clienți ai băncilor care au aderat până în prezent la serviciul RoPay.

* Ca acest lucru să fie posibil, noi am înscris în luna august 2025 numărul tău de telefon în baza de date administrată de Transfond și te-am informat în Home’Bank. Desigur că vei putea oricând să îți dezactivezi/reactivezi acest serviciu după cum dorești, direct din Home’Bank. 

Întrebări frecvente

Te asiguri că ai RoPay Alias activ în aplicația Home’Bank (Home’Bank > Mai Multe > Setări) apoi, dă-i numărul tău din relația cu ING persoanei care trebuie să-ți trimită bani din aplicația lor de internet banking de la altă bancă și treaba ta e gata. 

Vei putea transfera în continuare lei din Home’Bank altei persoane fizice, chiar dacă are contul la altă bancă, selectând plata către un număr de telefon din agenda ta din meniul Plăți -> Către un prieten.
Deoarece majoritatea băncilor care oferă soluția RoPay, înscriu clienții începând cu luna august 2025 în baza de date administrată de Transfond, ne așteptăm ca aproape toți cunoscuții tăi să fie înrolați și, prin urmare, vei putea să le transferi oricând bani.
 

Momentan, ești înscris în AliasPay cu un singur cont și un singur număr de telefon, indiferent de bancă. Dacă este activat la o bancă și apoi îl activezi și la altă bancă, RoPay Alias va ține cont doar de ultima înregistrare pe care ai făcut-o și acelea vor fi numărul de telefon și contul unde vei primi transferurile prin RoPay Alias.

Tot ce trebuie să faci este să-l dezactivezi din Home’Bank > Mai Multe > Setări. Stai fără grijă, vei putea în continuare trimite bani prin RoPay Alias, doar că nu vei mai putea primi. Dacă te răzgândești mai târziu, poți activa oricând RoPay Alias din același loc.

Limita maximă de transfer prin RoPay Alias este aceeași ca pentru Plata către prieten ING-ING, și anume 30.000 lei/transfer.

Transferurile prin RoPay Alias sunt procesate instant, în cateva secunde banii ajung în contul beneficiarului.

Momentan RoPay este disponibil doar pentru plăți în lei pe teritoriul României.

Serviciul RoPay Alias este disponibil momentan doar pentru persoane fizice.

Prin RoPay Alias ai ZERO costuri pentru transferuri instant către alți prieteni de la alte bănci folosind doar numărul de telefon. 

Poți vedea transferurile în secțiunea Raport Tranzacții din contul asociat serviciului RoPay Alias din aplicația Home’Bank.

Dacă vrei să modifici contul IBAN ING asociat serviciului RoPay Alias, poți dezactiva RoPay Alias din aplicația Home’Bank și activezi din nou cu un cont curent diferit. 
Dacă vrei îti modifici numărul de telefon, Alias-ul setat inițial va fi sterș și reiei procesul de activare în RoPay Alias.

Ai ZERO costuri pentru încasări instant de la prietenii tăi venite prin RoPay Alias.

Lista completă a băncilor partenere RoPay poate fi găsită pe site-ul oficial, la acest link.

Hey, ştii ce uşor e să plăteşti prin RoPay?

Scanează codul QR RoPay şi plăteşte şi când ieşi cu prietenii, şi la cumpărături online, și la piață, 
oriunde la fel de simplu. 

Prin RoPay acum poți face plăți atât către prieteni, dar şi către comercianți, la fel de uşor. 
Doar scanezi în Home’Bank codul QR RoPay afişat de comerciant, fie la POS, pe sticker sau factură, autorizezi şi plăteşti instant. La fel, pentru a trimite bani unui prieten, poți scana codul QR RoPay din aplicația lui de internet banking, verifici detaliile plății şi, dacă eşti de acord, o autorizezi.

Ceva mai târziu vei putea primi și tu bani, punând la dispoziția plătitorului un cod QR RoPay generat în Home’Bank, iar plătitorul îl va scana utilizând aplicația mobilă a băncii sale, va introduce suma și va autoriza plata, dacă este de acord.

Începând cu luna noiembrie 2025, unii comercianți online vor afișa sigla RoPay, cu modalitatea de plată prin link de redirecționare. Vei găsi listate link-uri către băncile care acceptă această modalitate de plată. Dacă vei alege link-ul către ING Bank, vei fi redirecționat automat către Home’Bank, te vei autentifica în aplicația mobilă, verifici detaliile plății deja precompletate și autorizezi tranzacția dacă ești de acord cu aceasta.
 

Iată cum poți scana un cod QR RoPay prin apăsarea pe iconița aplicației Home’Bank:

  1. ține apăsat simbolul aplicației ING Home’Bank
  2. selectează funcția ‘Scanează’
  3. autentifică-te în Home’Bank
  4. scanează codul comerciantului (la piață sau POS)
  5. aprobă plata instant

Uite cât de simplu este să faci plăți instant din Home’Bank prin scanarea unui cod QR RoPay