Din partea noastră, poți fi sigur că facem tot ce ne stă în putință să monitorizăm constant posibilele atacuri de phishing.

Și tocmai de aceea, în situația în care primești pe e-mail sau pe SMS un mesaj pe care tu îl consideri suspect – cum ar fi de pildă autorizarea unei tranzacții pe care nu ai inițiat-o – te rugăm să ne contactezi la *2ING sau la *2464 (apelabile atât din rețele naționale, cât și din străinătate: +40 31 406 2ING sau +40 31 406 2464).

Ca să te ferești de phishing, ia aminte la următoarele:

Nu confirma cu nimeni datele tale de securitate prin SMS sau e-mail

(mai exact, numărul cardului, data expirării, codul de autentificare, codul de semnare ING Home’Bank, PIN-ul, parola, numărul de telefon, etc.). 

ING nu-ți va cere niciodată astfel de date prin SMS sau e-mail sau accesarea unui link.

Nu descărca o aplicație ce pare a fi ING Home’Bank dintr-un link primit prin SMS, e-mail sau WhatsApp.

Singurele surse oficiale pentru aplicația noastră de internet banking sunt App Store, Google Play sau Windows Store.

Nu semna niciodată o tranzacție pe care nu ai inițiat-o tu.

 Asta chiar dacă motivele care ți se oferă par foarte credibile:
“ți s-a desincronizat Digipass-ul” sau “periodic, trebuie să îți actualizăm datele de securitate”

Nu intra niciodată pe ING Home’Bank prin link din e-mail.

Cel mai bine e să accesezi serviciul de internet banking scriind adresa în bara browser-ului tău.

Și nu uită să-ți protejezi computerul printr-un antivirus bun și actualizat.

Măsuri anti-phishing

Păstrarea în siguranță a informațiilor financiare este una dintre cele mai importante responsabilități pe care le avem față de clienții noștri. Datorită creșterii incidenței atacurilor de tip phishing la nivel global, ING Bank depune toate eforturile necesare pentru a asigura măsuri sporite de securitate. În plus, pentru a asigura confidențialitatea datelor și a tranzacțiilor bancare, ING Bank a introdus o procedură standard anti-phishing care presupune un sistem complet de măsuri preventive, de detectare și de răspuns, inclusiv măsuri de informare a clienților cu privire la aceste tentative.

Măsurile luate de către ING Bank au un caracter preventiv, și ele nu duc în mod necesar la reducerea numărului de atacuri ilegale (phishing), motiv pentru care este de preferat ca orice utilizator de internet banking să aibă un set minim de cunoștințe în privința securității pe internet și să țină seama de recomandările noastre.

Ce este atacul de tip phishing

Phishing este un proces fraudulos prin care clienții unei companii sunt determinați să dezvăluie date personale sau confidențiale care ulterior sunt folosite ilegal pentru a efectua tranzacții în contul clientului respectiv. Atacurile de phishing pot fi realizate prin:

  • e-mail: un mesaj electronic este trimis clienților, pretinzând a fi din partea unei surse legitime (banca) și prin care se solicită introducerea de date confidențiale într-un link către un site falsificat, indicat în textul mesajului.
  • telefon: o persoană pretinde că sună din partea băncii și, invocând probleme tehnice (de exemplu probleme în sistemul de plăți), solicită informații confidențiale precum codul PIN, numărul contului, parolă.

Practica standard în domeniul anti-phishing

Aceasta constă în aplicarea unui set de măsuri tehnice precum:

  • Securizare a datelor și sisteme de avertizare: detectarea în timp real a abuzului de identitate; inspecții ale mesajelor e-mail; secțiune de web dedicată clienților pentru a raporta atacurile de tip phishing.
  • Aplicații de internet securizate: autentificarea mulți-factor; securizarea browser-ului și a configurației e-mail-urilor; software împotriva furtului de identitate.

Măsuri non-tehnice în domeniul anti-phishing

Măsuri non-tehnice în domeniul anti-phishing fac referire la acțiuni privind informarea clienților cu privire la prevenția, detectarea, sesizarea și soluționarea unor astfel de atacuri. Este important de știut că:

  • ING Bank nu solicită niciodată datele personale și/sau elementele de securitate ale clienților (de exemplu numărul cardului, data la care expiră, PIN-ul, parola)prin accesarea unui link transmis prin email;
  • ING va trimite întotdeauna un mesaj personalizat (care include numele dumneavoastră) atunci când mesajul implică informații confidențiale;

Sesizarea atacurilor de tip phishing și alte fraude

În situația în care suspectați că terțe părți au folosit în mod fraudulos contul dumneavoastră de internet banking, sau dacă ați fost victima unui atac de tip phishing și ați furnizat datele personale sau elemente de securitate, va rugăm să ne anunțați la:

My'Line: 021 402 83 91 sau să trimiteți un mesaj la contact@ing.ro

Consimtamant de utilizare cookies

Colectam anumite date in timp ce utilizezi website-ul ING, pentru a-i asigura functionarea corecta, pentru a-ti asigura siguranta in timpul navigarii si pentru a respecta reglementarile in vigoare.

De asemenea, avem nevoie de acordul tau in timp ce navighezi pe ING.ro pentru a:

  • studia modul în care utilizezi site-ul nostru si alte servicii pentru a le putea imbunatati
  • stabili care dintre produsele, serviciile si ofertele noastre pot fi relevante pentru tine
  • adapta mesajele de marketing pe care le vei vedea pe retelele sociale, in aplicatii si pe alte site-uri web

Selecteaza Sunt de acord daca este in regula sa folosim aceste cookies.

Selecteaza Setari cookies daca preferi sa alegi tipurile de module cookie pe care le folosim.

Iti poti modifica preferintele în orice moment. Trebuie doar sa faci clic pe link-ul "Setari Cookie" din partea de jos a oricarei pagini din site.