• Serviciu funcțional Starea serviciilor
  • Persoane fizice
  • IMM
  • Companii mari
ING Bank
Devino client
  • ING în România
  • Sustenabilitate
  • Cariere
  • Cine suntem
  • ING Brand
  • Relații cu media
  • Informații utile
    • Notificări
    • Schema de garantare a depozitelor
    • Standardul privind conformitatea fiscală a conturilor din străinătate
    • Foreign Account Tax Compliance Act / Legea conformității fiscale a conturilor din străinătate
    • Directive on Administrative Cooperation / Directiva europeană privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal (DAC6)
    • MiFID
    • Documente contractuale
    • PSD2
    • Colaborare evidenta populatiei
    • Politica de confidentialitate ING Home'Bank
    • Securitate
    • Protecția datelor personale
    • Termeni și condiții
    • Termeni și condiții utilizare site
      • Politica de utilizare a modulelor cookies și a altor tehnologii similare pe site-ul ING Romania, în platformele ING Home’Bank, ING Business și My Account
    • Promoții
    • Termeni și condiții pentru utilizarea Chatbotului
  • Actualizare date
    • Actualizare date persoane fizice
    • Actualizare date persoane juridice
  • Contact
  • Persoane fizice
  • IMM
  • Companii mari
  • Carduri și conturi
    • ING Card Complet - Cardul tău de salariu
    • Free@ING - card și cont pentru tineri
    • ING Young - internet banking și card pentru copii
    • ING Together
    • Cardul virtual ING
    • ING Gold
    • Cardurile ING
    • Conturi în valută
    • Opțiunea Portează-ți banii
    • Cardul ING Elementar
  • Internet Banking
    • ING Home'Bank - internet banking
    • Bazar - cashback la cumpărături cu card ING
    • Cum confirmi o plată online cu cardul (3D Secure)
    • Plata cu telefonul
  • Credite
    • Refinanțează-ți creditele
    • Credit de nevoi personale ING
    • ING Noua Casă
    • Credit ING Ipotecar
    • ING Credit Card
    • ING Extra'ROL - linie de credit atașată contului curent
    • ING Credit pentru investiții imobiliare cu garanție ipotecară
  • Economii și investiții
    • ING Economii și Depozite la termen
    • Fonduri mutuale
    • ING Economii pentru copii
    • Round Up
  • Asigurări
    • ING Home Protect
    • ING Vita Protect
    • ING Health Protect
    • ING Credit Protect
    • ING Salary Protect
    • Asigurarea de viață de grup
  • Operațiuni curente
    • Solutii de cont curent pentru firme si IMM
      • Pachetele ING Fix cont curent
    • Solutii acceptare plati cu cardul - POS & Soft POS
      • POS
      • e-Commerce
      • Solutia ING de POS mobil SoftPOS
    • Soluții complexe pentru operațiuni curente
    • Tranzacții valutare
    • Soluții complexe pentru piețele financiare
  • Economii
    • Cont de economii
    • Depozite la termen
  • Soluții de finanțare
    • Credit ING Util
    • Linie de credit
    • Credit de investiții
    • IMM Plus
    • Fonduri Europene
    • Finanțare proiecte sustenabile
    • Finanțare comercială și garanții bancare
      • Scrisoarea de garanție bancară
      • Incasso documentar
      • Acreditivul documentar
      • Acreditivul standby
    • Factoring
    • Soluții complexe de finanțare
  • ING Business
  • Business blog
  • Expertiza noastră sectorială
  • Soluțiile noastre
  • Experiența clientului
  • Sustenabilitate
ING în România
Sustenabilitate
Cariere
  • Contact
  • Devino client
  • Serviciu funcțional Stare servicii

      CEO Fraud: când „mesajul de la șef” e fraudulos prin DeepFakefrauduloase

      Banner CEO Fraud prin DeepFake

      Mediul virtual rămâne un loc cu numeroase riscuri, mai ales pentru companii. Cei mai expuşi sunt angajaţii care comunică zi de zi prin intermediul e-mail-urilor şi al apelurilor telefonice.

      CEO Fraud exploatează încrederea angajaților prin mesaje false, aparent venite de la superiori. Frecvent, angajaţii autorizaţi să efectueze plăţi pot fi induşi în eroare de fraudele de tipul "Mesaj de la şef". Prin această metodă, angajaţilor li se cere să achite facturi false transmise prin e-mail, sau să realizeze transferuri în conturi bancare, care nu aparţin de fapt beneficiarului pretins.

      În paralel, tehnologia Deepfake (audio și/sau video) este foarte convingătoare și are potențialul să păcălească angajații care interacționează cu conținutul să creadă că ceea ce văd sau aud este real. Aceste falsuri sunt create folosind algoritmi și învățarea automată, care detectează  și studiază trăsăturile faciale și le manipulează pentru a genera imagini, segmente audio și/sau video-uri false.
       

      Cum acționează atacatorii?

      • Obțin date personale, bancare și financiare despre companii și angajații acestora (din social media, site-uri, email-uri compromise).
      • Pun în aplicare înșelăciuni de tipul „Mesaje de la șef”, cu ajutorul Deepfake-urilor. Contactează compania prin e-mail sau telefonic, pretinzând a fi CEO, CFO, sau o altă persoană cunoscută în cadrul companiei. 
      • Solicită transferuri de bani sau acces la conturi, folosind presiunea și invocând urgențe fictive.
      • Solicită sume achitate în avans în conturi diferite față de cele menționate în facturi.
      • Te invită să te înregistrezi pe diverse platforme cu acces la distanță (AnyDesk, TeamViewer), ca mai apoi să preia controlul contului tău.
      • În unele cazuri, folosindu-se de Deepfake, promovează investiții false sau câștiguri rapide pentru angajați. 

      Cum eviți frauda?

      • Nu te loga în aplicația de ING Business printr-un link primit pe e-mail sau SMS. Intră în aplicațiile sau platformele oficiale și securizate ale băncii.
      • Nu deschide fișiere, nu da click pe butoane sau pe link-urile primite de la persoane necunoscute și asigură-te întotdeauna că folosești o adresă securizată (https://ing.ro)
      • Nu oferi informații personale sau date financiare.
      • Uneori, paginile clonă sunt realizate de povestitori iscusiți. Fii mereu atent la lăcățelul din fața link-ului.
      • Când navighezi pe net atenția te poate salva. Orice link sau site poate ascunde o capcană.

      Ce faci dacă totuși ai picat deja în plasă?

      • Schimbă cât mai repede parolele pentru aplicațiile și conturile online, de pe un dispozitiv DIFERIT.
      • Scanează dispozitivul pentru a depista eventuala prezență a unui virus. Îți poți instala un antivirus din magazinul oficial de aplicații al telefonului tău (Google Play, Apple App Store, Huawei AppGallery).
      • Blochează imediat cardul, direct din aplicația Home'Bank, sau apelează numărul de telefon de pe spatele cardului (Card Stop: (+4021) 402 85 99).
      • Depune o plângere la cea mai apropiată secție de poliție și păstrează copia.

      Despre noi

      • ING în România
      • Relații cu media
      • Sustenabilitate
      • Sucursale și ATM-uri
      • Cariere
      • Contact

      Legal

      • Documente contractuale
      • Termeni și condiții
      • Protecția datelor personale
      • PSD2
      • Promoții
      • Reclamații și petiții

      Utile

      • Taxe/comisioane persoane fizice
      • Curs valutar persoane fizice
      • Cut off time persoane fizice
      • Taxe/comisioane persoane juridice
      • Curs valutar persoane juridice
      • Cut off time persoane juridice

      Descarcă aplicația

      • Setări cookie
      • Rate și dobânzi
      • Securitate
      • Amsterdam Brooker de Asigurare
      • Raportări avertizori în interes public
      • MiFID
      • A.N.P.C.

      Copyright 2025, ING Bank N.V. Amsterdam, Sucursala București.

      Accesibilitate

      • Mărește fontul
      • Micșorează fontul
      • Alb și negru
      • Inversează culorile
      • Contrast negativ
      • Evidențiază legăturile
      • Font normal
      • Resetează
      • Ascunde meniu accesibilitate
      Dacă alegi să ascunzi meniul de accesibilitate, nu îl vei mai putea vizualiza, decât dacă ștergi istoricul de navigare și datele. Ești sigur că dorești să ascunzi interfața?