• *2ING sau +40314062464
  • Programare vizită ING Office
  • Serviciu funcțional Starea serviciilor
  • Persoane fizice
  • IMM
  • Companii mari
  • Amsterdam Broker de Asigurare
Devino client
  • ING în România
  • Sustenabilitate
  • Cariere

    • image missing
      Cine suntem

    • image missing
      ING Brand

    • image missing
      Relații cu media

    • image missing
      Sustenabilitate

    • image missing
      Informații utile
      • Notificări
      • Schema de garantare a depozitelor
      • Standardul privind conformitatea fiscală a conturilor din străinătate
      • Foreign Account Tax Compliance Act / Legea conformității fiscale a conturilor din străinătate
      • Directive on Administrative Cooperation / Directiva europeană privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal (DAC6)
      • MiFID
      • Documente contractuale
      • Securitate
      • Protecția datelor personale
      • Termeni și condiții
      • Termeni și condiții utilizare site
      • Promoții
      • Plăți mai sigure cu Payment Service Directive 2

    • image missing
      Actualizare date

    • image missing
      Curious Lion Podcast

    • image missing
      Contact
    • Persoane fizice
      • Carduri și conturi
        • ING Card Complet - Cardul tău de salariu
        • Free@ING - card și cont pentru tineri
        • ING Young - internet banking și card pentru copii
        • Cardul virtual ING – și prea prea, și foarte foarte
        • Plata cu telefonul: ING Pay, Apple Pay, Google Pay
        • Opțiunea ING Gold
        • Cardurile ING
        • Conturi curente în valută
        • Alte conturi curente ING în lei
        • Cardul ING Elementar
      • Persoane fizice Internet Banking
        • ING Home'Bank - serviciul nostru de internet banking
        • Bazar - cashback la cumpărături cu card ING
        • Plata cu telefonul: ING Pay, Apple Pay, Google Pay
        • Cum confirmi o plată online cu cardul (3D Secure)
      • Persoane fizice Credite
        • Credit de nevoi personale ING
        • ING Noua Casă
        • Credit ING Ipotecar
        • ING Credit Card
        • ING Extra'ROL - linie de credit atașată contului curent
        • ING Credit pentru investiții imobiliare cu garanție ipotecară
        • Refinanțează-ți creditele
      • Economii și investiții
        • ING Economii și Depozite la termen
        • Fonduri mutuale
        • ING Economii pentru copii
        • Round Up
      • Asigurări
        • Asigurare locuință
        • ING Vita Protect
        • ING Health Protect
        • ING Credit Protect
        • ING Salary Protect
    • IMM
      • IMM Operațiuni curente
        • Solutii de cont curent pentru firme si IMM
          • Pachetele ING Fix cont curent
        • Solutii acceptare plati cu cardul - POS & Soft POS
          • POS
          • mPOS
          • e-Commerce
          • Solutia ING de POS mobil SoftPOS
        • Tranzacții valutare
        • Depozite la termen
        • Soluții complexe pentru operațiuni curente
        • Soluții complexe pentru piețele financiare
      • IMM Soluții de finanțare
        • Credit ING Util, pentru dezvoltarea afacerii
        • Linie de credit
        • Credit de investiții
        • IMM Invest și Agro IMM Invest
        • Finanțare comercială și garanții bancare
          • Scrisoarea de garanție bancară
          • Incasso documentar
          • Acreditivul documentar
          • Acreditivul standby
        • Factoring
        • Soluții complexe de finanțare
      • IMM ING Business
      • IMM Sustenabilitate
    • Companii mari
      • Companii mari Expertiza noastră sectorială
      • Companii mari Soluțiile noastre
      • Companii mari Experiența clientului
      • Companii mari Sustenabilitate
      • Companii mari Noutăți din Wholesale Banking
    • ING în România

      • image missing
        Cine suntem

      • image missing
        ING Brand

      • image missing
        Relații cu media

      • image missing
        Sustenabilitate

      • image missing
        Informații utile
        • Notificări
        • Schema de garantare a depozitelor
        • Standardul privind conformitatea fiscală a conturilor din străinătate
        • Foreign Account Tax Compliance Act / Legea conformității fiscale a conturilor din străinătate
        • Directive on Administrative Cooperation / Directiva europeană privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal (DAC6)
        • MiFID
        • Documente contractuale
        • Securitate
        • Protecția datelor personale
        • Termeni și condiții
        • Termeni și condiții utilizare site
        • Promoții
        • Plăți mai sigure cu Payment Service Directive 2

      • image missing
        Actualizare date

      • image missing
        Curious Lion Podcast

      • image missing
        Contact
    • Sustenabilitate
    • Cariere
    • Home'Bank

    Ce presupune actualizarea datelor

    Știi că te batem la cap doar dacă e neapărat nevoie

    Știm că ai foarte multe de făcut și tot primești notificări de la noi să-ți actualizezi datele, dar este o măsură care trebuie luată. În calitate de sucursală a unei instituții de credit, avem obligația legală de a aplica procedurile de cunoaștere a clientelei și de a avea informații actualizate la zi cu privire la clienții noștri.

    Știm că uneori aceste proceduri vin în detrimentul experiențelor simple cu care v-am obișnuit, însă căutăm constant să îmbunătățim procesul de actualizare de date într-un mod cât mai simplu și mai rapid. Astfel, persoanele fizice pot actualiza datele direct din Home’ Bank, iar cele juridice, din orice sucursală ING din drumul lor. Iar în caz de urgență, serviciul de relații cu clienții vă poate ajuta să găsiți o soluție, la 031 406 24 64.

    Ce presupune actualizarea datelor?

    Aceste verificări periodice de date sunt obligatorii și sunt însoțite și de informații suplimentare de care avem nevoie pentru un parteneriat sigur. Informațiile ne permit să ne îndeplinim obligația legală de a avea date complete despre clienții noștri prin care putem detecta comportamente neobișnuite și raporta autorităților atunci când este nevoie.

    E un proces riguros și continuu prin care ne dorim să-ți oferim încrederea că banca ta nu tolerează activități infracționale din sfera economico-financiară. Acesta este modul prin care putem să ne protejăm clienții de bună-credință și să menținem un mediu de afaceri sănătos.

    Actualizarea datelor nu este opțională

    În egală măsură este important și pentru tine să avem datele actualizate, să ne pui la dispoziție informațiile și documentele de care avem nevoie fie atunci când primești o notificare de la noi, fie atunci când știi că s-au schimbat informațiile pe care le avem deja despre tine. De exemplu, fie că ești persoană fizică sau juridică, când îți schimbi domiciliul sau adresa de email și nu ne comunici acest lucru, există riscul de a nu primi notificări sau informații importante legate de contul tău.

    Dacă îți dorești în continuare să lucrezi cu noi e important să știi că actualizarea datelor este absolut necesară, fără excepții. Pentru și mai multe informații, intră în secțiunea Persoane Fizice sau Persoane Juridice.

    Detalii Persoane Fizice
    Detalii Persoane Juridice

    Cadrul legal care definește necesitatea actualizării datelor

    Iată cadrul legal care definește setul minim de măsuri de cunoaștere a clienților noștri: 

    • Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului
      precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare.
    • Regulamentul BNR nr. 2/2019 privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului.

    Aceste acte normative derivă din legislația europeană: Directiva 2015/849 a Parlamentului European și a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanțării terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului și de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European și a Consiliului și a Directivei 2006/70/CE a Comisiei Europene. 

    Persoane fizice

    Salut, hai să (mai) facem cunoștință!

    Noi suntem ING, banca ce te susține să faci ce-ți place, iar măsurile pe care le luăm pentru a te cunoaște ne ajută să avem și mai bine grijă de banii și de nevoile tale. 

    Solicităm diverse date atât clienților existenți, cât și altor persoane care efectuează tranzacții ocazionale, deși nu sunt clienții noștri. De exemplu, pentru depunerea numerarului într-un cont ING, realizată la un ATM ING, cel care depune poate primi întrebări legate de proveniența banilor și scopul depunerii. 
     

    De ce vrem să ne cunoaștem și mai bine?

    • Pentru a avea înregistrate informațiile tale corecte în sistemele noastre;
    • Informațiile de contact ne ajută pentru a-ți trimite corect orice notificare (de exemplu, codul de semnare a tranzacțiilor online, informații privind modificarea produselor și serviciilor deținute, etc.);
    • Pentru a ne asigura că datele tale de contact sunt corecte, evitând astfel să trimitem informații către alte persoane decât cele ce au drept contractual în acest sens;
    • Pentru ca tu să ai parte de beneficii personalizate: în cazul în care angajatorul tău are o convenție salarială cu noi, poți obține anumite beneficii (de exemplu, poți obține o reducere a dobânzii la credite); 
    • Și, mai ales, potrivit legii, avem nevoie de toate aceste date actualizate. Doar așa putem preveni și lupta mai eficient împotriva activităților ilegale desfășurate  prin intermediul circuitului bancar (ex: spălarea banilor, terorism etc.).
       

    Pe scurt, cum îți poți actualiza datele?

    Dacă ai deja aplicația ING Home’Bank, poți actualiza datele din secțiunea „Datele mele”. 

    Înainte să începi, ține cartea de identitate la îndemână pentru că o să ai nevoie de ea. După ce ai actualizat datele, noi îți trimitem un email de confirmare a finalizării procesului și încă unul în momentul în care, gata, actualizarea datelor s-a realizat cu succes.  

    Dacă nu ai aplicația instalată pe telefon, nicio problemă. Poți să o descarci din Google Play sau AppStore.

    Dacă ai în drum orice ING Office, poți s-o faci oricând de acolo, doar să ai la tine cartea de identitate și un card de debit (asta dacă ai deja unul). 

    Dacă mai ai întrebări sau nelămuriri, ne poți suna la *2ING sau +031.406.2464
     

    În cât timp se confirmă / realizează actualizarea datelor din Home’Bank?

    După finalizarea procesului în Home’Bank vei primi un email cu statusul procesului, așa că îți recomandăm să urmărești căsuța ta de email. Acolo vei primi toate informațiile de care ai nevoie: un mail de confirmare pentru finalizarea procesului din aplicație și încă unul în momentul în care actualizarea datelor s-a realizat cu succes.

    Ce fac dacă mi s-a restricționat accesul la cont?

    Dacă ți s-a restrictionat accesul la cont din cauza depășirii termenului de actualizare date, este bine să  le actualizezi cât mai repede fie din aplicația Home’Bank, fie într-un ING Office. Actualizarea poate fi făcută direct din Home’Bank (conform tutorialului de mai sus) și lista completă a rețelei de  Office-uri ING poate fi accesată aici. 

    În ce Office ING îmi pot actualiza datele?

    Dacă nu ai reușit din ING Home’Bank, poți actualiza datele în orice Office ING. Programul de lucru actualizat și lista completă a rețelei de Office-uri poate fi accesată aici. Nu uita să iei cu tine documentul de identitate și un card de debit (asta dacă ai deja unul).

    Dacă mai ai întrebări sau nelămuriri, ne poți suna la *2ING sau +031.406.2464

    Ce date cu caracter personal/ informații sunt necesare?

    Pentru deschiderea relației contractuale, dacă ești persoană fizică, avem nevoie cel puțin de următoarele informații: 

    a.    numele și prenumele;
    b.    data și locul nașterii;
    c.    codul numeric personal sau un alt element unic de identificare similar;
    d.    seria și numărul actului de identitate, data expirării și emitentul acestuia;
    e.    adresa la care locuiești și tipul acesteia, respectiv dacă este adresa de domiciliu, reședință, etc;
    f.    cetățenia;
    g.    rezidența fiscală;
    h.    ocupația și, după caz, numele angajatorului ori natura activității respective;
    i.    numărul de telefon, fax, adresa de poștă electronică (e-mail), dacă există;
    j.    scopul și natura relației de afaceri cu Banca, mai exact de ce dorești să deschizi/menții relația cu ING Bank;
    k.    sursa fondurilor ce urmează să fie utilizate în derularea relației cu ING Bank (proveniența fondurilor care vor tranzita conturile ING Bank);
    l.    dacă te încadrezi în categoria persoanelor expuse public sau ești membru al familiei unei persoane expuse public ori ești o persoană cunoscută ca asociat apropiat al unei persoane expuse public;
    m.    informațiile referitoare la beneficiarul real, dacă este diferit de client, evidențiate la pct. a) – l) de mai sus, și anume: natura relației, numele și prenumele, data și locul nașterii, codul numeric personal sau un alt element unic de identificare similar, țara în care locuiește, cetățenia, activitatea pe care o desfășoară, încadrarea în categoria persoanelor expuse public / membru al familiei unei persoane expuse public / persoană cunoscută ca asociat apropiat al unei persoane expuse public.

     

    Cum implementam cerințele de cunoaștere a clientelei?

    • Indentificăm clienții și verificăm informațiile referitoare la aceștia; 
    • Identificăm beneficiarul real și adoptăm măsuri pentru a verifica identitatea acestuia;
    • Evaluăm scopul și natura relației Client - Bancă, potrivit informațiilor disponibile;
    • Monitorizăm în permanență relația cu clienții prin examinarea anumitor tranzacții care ies din tiparul tranzacțional obișnuit; 
    • Stabilim dacă un client sau beneficiarul real este o persoană expusă public.
    • Verificăm dacă o persoană care pretinde că acționează în numele clientului este autorizată în acest sens.

    De ce trebuie să îmi actualizez datele, dacă cele înregistrate deja la ING nu s-au modificat?

    Chiar daca nu ai schimbat nimic, datele se actualizează periodic, respectiv ori de câte ori analiza băncii arată că este necesar, în funcție de specificul fiecărui client în parte. Astfel, reevaluarea se face nu doar când se schimbă ceva, ci și la inițiativa băncii. Imaginează-ți că datele înregistrate la ING au o dată de expirare ca și pașaportul sau buletinul tău și trebuie revizuite periodic, chiar dacă nu s-au schimbat.

    Mai multe informații găsești la întrebarea „Cât de des trebuie să îți actualizezi datele?”.
     

    Cine sunt persoanele expuse public?

    a)    Persoanele expuse public sunt persoanele fizice care exercită sau au exercitat funcții publice importante. Iată câteva exemple: șef de stat, șef de guvern, ministru, ministru adjunct, secretar de stat, membru al Parlamentului sau al altui organ legislativ central similar, membru al organului de conducere al unui partid politic, membru al curților supreme / curților constituționale / altor instanțe judecătorești de nivel înalt ale căror hotărâri nu pot fi atacate decât prin căi extraordinare de atac, membru al conducerii din cadrul curților de conturi sau din cadrul consiliilor băncilor centrale, ambasador, însărcinat cu afaceri și ofițer superior în forțele armate, membru al consiliilor de administrație și al consiliilor de supraveghere sau funcție de conducere a regiilor autonome / a societăților cu capital majoritar de stat / a companiilor naționale, director / director adjunct / membru al consiliului de administrație sau al organului de conducere a unei organizații internaționale.

    b)    Membrii de familie ai persoanei expuse public:

    • Soțul / soția persoanei expuse public sau concubinul acesteia/ persoana cu care aceasta se află în relații asemănătoare acelora dintre soți;
    • Copiii și soții ori concubinii acestora, persoanele cu care copiii se află în relații asemănătoare acelora dintre soți;
    • Părinții.

    c)    Persoanele cunoscute ca asociați apropiați ai persoanelor expuse public.
     

    Ce înseamnă sursa averii?

    Sursa averii reprezintă originea (proveniența) întregii averi a persoanei fizice implicate într-o relație de afaceri sau o tranzacție ocazională cu ING Bank. Sursa averii oferă o imagine de ansamblu asupra volumului averii, precum și despre modul în care a fost dobândită averea (de exemplu, moșteniri sau economii).

    Directivele europene sunt foarte clare și definesc noua normalitate, în care clienții trebuie să ne ofere mai multe informații privind fondurile lor. Conform legii, nerespectarea acestora poate duce la încetarea colaborării cu ei. 

    De ce avem nevoie de informațiile legate de sursa averii și sursa fondurilor, venituri etc.?

    Solicităm aceste informații financiare de la toți clienții noștri. Ca și celelalte date colectate, acestea intră în lista de informații necesare pentru a îndeplini cerințele legale și pentru a preveni și combate eficient activitățile de spălare a banilor și finanțării terorismului. 

    Pot părea întrebări sensibile, însă te asigurăm că acestea sunt confidențiale și respectă reglementările GDPR. 

    Mai multe informații găsești la întrebările „Ce înseamnă sursa averii?” și „Ce înseamnă sursa fondurilor?”
     

    Ce înseamnă sursa fondurilor?

    Sursa fondurilor reprezintă proveniența fondurilor implicate în relația de afaceri sau în tranzacția ocazională pe care o persoană fizică sau o persoană juridică o desfășoară cu ING Bank. 

    De ce te întrebăm de sursa fondurilor atunci când vrei să depui numerar într-un multimat ING?

    ING Bank Romania se supune Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spălării banilor și finanțării terorismului și pentru modificarea și completarea unor acte normative, conform Regulamentului BNR nr. 2/2019. Conform legii, avem obligația de a raporta Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor orice tranzacție cash mai mare de 10.000 Euro, aici sau în străinătate, indiferent dacă tranzacția se realizează printr-o singură operațiune sau mai multe operațiuni ce par a avea o legătură între ele. 

    Ne asumăm rolul nostru în lupta împotriva infracțiunilor financiare, chiar și atunci când nu te punem în cea mai confortabilă situație. Momentan, tot ce putem face e să ne informăm clienții, să-i educăm privind obligațiile legale și să continuăm să colaborăm cu autoritățile, pentru a preveni orice activitate ilegală pe platforma noastră bancară. 
    Nu vrem să te speriem cu legi și reglementări, vrem doar să te informăm care este cadrul legal la nivel european și cum ne facem noi treaba ca tu să te bucuri de beneficiile de a fi client ING. 

    De ce te întrebăm ce urmează să faci cu banii la retragerile de numerar ce depășesc o anumită valoare?

    Legea privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului nu face diferența între depuneri și retrageri, doar menționează limita de bani și modul în care au fost tranzacționați, de cine și către cine. Prin urmare, este obligația noastră legală și rolul pe care ni-l asumăm în lupta împotriva infracțiunilor financiare, de a declara tranzacțiile care depășesc limitele admise. 

    Conform legii, avem obligația de a raporta Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor orice tranzacție cash mai mare de 10.000 Euro, aici sau în străinătate, indiferent dacă tranzacția se realizează printr-o singură operațiune sau mai multe operațiuni ce par avea o legătură între ele.

    Ne onorează încrederea pe care clienții noștri ne-o acordă în momentul în care ne dau datele lor personale. Pe această încredere construim relația client-bancă și, la rândul nostru, deschidem dialogul cu clienții în momentul în care apare acest tip de tranzacții și acționăm preventiv, solicitând informații despre proveniența, respectiv destinația acestor sume. 
     

    Cât de des trebuie să îți actualizezi datele?

    A.     Actualizarea datelor la inițiativa Băncii

    Datele se actualizează periodic, respectiv ori de câte ori va fi necesar, în funcție de specificul fiecărui client în parte, în baza unei analize specifice.
    Trebuie să îți actualizezi datele atunci când primești o notificare de la noi în legătură cu acest lucru. Vei fi informat cu privire la data până la care trebuie să faci validarea, cu trei luni înainte de termenul limită pentru validare.   
    Notificările se trimit pe email sau scrisoare (dacă nu ai adresa de email); vei primi o informare despre acest lucru și în Home’Bank sau pe SMS.
    Validarea datelor este un proces periodic și este necesară chiar dacă nu s-a schimbat nimic de la ultima actualizare. 
    Dacă nu faci actualizarea în termen de o lună de la prima notificare, începând cu a doua lună vei vedea bannere în aplicația de Home’Bank, vei primi notificări din partea băncii care să reamintească termenul limită și este posibil să se ajungă până la blocarea sau închiderea contului. 

    B.    Actualizarea datelor la inițiativa clientului, imediat ce intervine o schimbare asupra informațiilor/ documentelor furnizate anterior (de exemplu: schimbarea actului de identitate, a domiciliului, a numărului de telefon, a acționariatului unei companii etc). 
     

    Ce se întâmplă dacă nu îți actualizezi datele?

    În cazul în care nu îți actualizezi datele, începem să luăm măsuri graduale, începând cu refuzul acordării de produse/servicii noi și continuând cu blocarea accesului la produsele existente, neactualizarea putând să aibă drept consecință chiar și închiderea relației contractuale.

    Îți reamintim astfel, că actualizarea informațiilor este un demers firesc în relația cu o instituție financiar bancară, uniform aplicabil la nivel de sistem bancar, ce asigură atât îndeplinirea obligațiilor legale cât și protejarea intereselor tale în sensul păstrării unui nivel conform de acuratețe a datelor comunicate anterior. 
    În acest fel, de exemplu, pe baza informațiilor oferite de tine, ne dai voie să actualizăm, dacă este cazul, date de contact precum adresa de e-mail sau număr de telefon, asigurând recepționarea în mod corect a notificărilor, comunicărilor sau informărilor transmise de către ING Bank în legătură cu relația de afaceri, cu produsele și serviciile deținute sau conținând alte informații utile, în funcție de cum alegi să comunici cu noi. 

    Important de știut: în aplicarea art. 11 alin. (9) din Legea nr. 129/2019, instituţiile nu iniţiază, nu continuă o relaţie de afaceri și nu efectuează o tranzacţie ocazională dacă nu pot aplica măsurile de cunoaștere a clientelei, inclusiv în cazurile în care nu pot stabili legitimitatea scopului și natura relaţiei de afaceri ori nu pot administra adecvat riscul de spălare a banilor și finanţare a terorismului.
     

    De ce trebuie să îmi actualizez datele ca mandatat pe contul altui client?

    Persoanele împuternicite au aceleași responsabilități de actualizare a datelor.

    Nu ne plac despărțirile, dar uneori suntem nevoiți să o facem

    Putem decide încetarea relației de afaceri pe care o avem cu un client ca urmare a unor situații specifice, precum neconformarea cu cerințele din sfera dispozițiilor de prevenire și combatere a spălării banilor și finanțării terorismului sau expunerea Băncii la riscul de a încălca responsabilitățile sociale și de mediu. Astfel, cu titlu de exemplu, încetarea relației se poate întâmpla:

    • dacă nu se finalizează procesul de cunoaștere a clientelei ca rezultat al refuzului clientului de a furniza documentele solicitate, al identificării de informații negative în cadrul procesului de verificare, al identificării unor tranzacții cu elemente de suspiciune sau care nu sunt în concordanță cu profilul clientului, etc; 
    • dacă un client nu răspunde în mod continuu solicitărilor Băncii de a oferi informații necesare în vederea documentării din punct de vedere al cerințelor FATCA / CRS;
    • în cazuri confirmate de fraudă și în alte circumstanțe conform Condițiilor Generale de Afaceri prin denunțarea unilaterală a contractului, cu notificare prealabilă sau prin reziliere imediată. 

    În situația în care nu putem să aplicam măsurile de cunoaștere a clientelei, inclusiv în cazurile în care nu putem stabili legitimitatea scopului și natura relației de afaceri ori nu putem administra adecvat riscul de spălare a banilor și finanțare a terorismului, noi nu vom iniția, nu vom continua o relație de afaceri și nu vom efectua tranzacții. 
     

    Ce înseamnă FATCA și CRS?

    Ambele categorii sunt informații necesare Băncii pentru a respecta cerințele legislației internaționale cu privire la evaziunea fiscală.

    FATCA reprezintă acronimul de la „The US Foreign Account Tax Compliance Act/ Legea conformității fiscale a conturilor din străinătate” și este un set de legi adoptate de SUA în scopul de a preveni și a reduce evaziunea fiscală transfrontalieră. Aceste legi îi vizează pe clienții persoane fizice și juridice (cu cetățenie/ rezidentă în SUA sau controlați de cetățeni/ rezidenți SUA) care au obligații fiscale față de SUA, indiferent dacă acestea se află în interiorul sau în afara granițelor SUA.

    \Pentru mai multe informații legate de acest subiect, puteți accesa secțiunea dedicată de pe pagina noastră: https://ing.ro/ing-in-romania/informații-utile/fatca.

    CRS reprezintă acronimul de la Common Reporting Standard și constituie un standard internațional introdus în legislația română prin Codul de Procedura Fiscală (Legea nr. 207/2015) ce are ca scop prevenirea evaziunii fiscale și îmbunătățirea conformării fiscale internaționale.

    Potrivit Codului de Procedura Fiscală, suntem obligați să avem informații corecte și complete despre țările de rezidență fiscală și numerele de identificare fiscală ale tuturor clienților noștri.

    Pentru mai multe informații legate de acest subiect, puteți accesa secțiunea dedicată de pe pagina noastră: https://ing.ro/ing-in-romania/informații-utile/standardul-privind-conformitatea. 
     

    În ce mod respectă aceste întrebări reglementările GDPR?

    Procesul de colectare a datelor personale este făcut conform legii atunci când are o bază legitimă, comunicată transparent clientului, așa cum o facem noi acum. Prin urmare, considerăm că formalitățile privind politica de cunoaștere a clientelei se fac având ca bază legală cerințele și interesul public definite de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, conform Regulamentului BNR nr. 2/2019 și pentru interesele legitime ale ING, pentru a se asigura că ING România, în calitate de membru ING Group, creează un mediu de afaceri sigur și prudent. 

    Dacă vrei să afli și mai multe, toate aceste aspecte sunt detaliate în Politica noastră de Confidențialitate care este deja disponibilă pe site-ul nostru: https://ing.ro/ing-in-romania/informatii-utile/protectie-date-personale. 
     

    Nu ești în țară, dar trebuie să-ți actualizezi datele?

    Stai liniștit, e timp destul pentru actualizarea datelor personale, dar n-o lăsa pe ultima sută de metri. Comunicăm termenul limită cu trei luni înainte. Dacă nu crezi că poți să-ți actualizezi în timp util până la termenul limită, ne poți suna în call center (*2ING sau +40314062464) pentru a găsi împreună o soluție. 

    Persoane juridice

    Încântați (încă o dată) de cunoștință!

    Noi suntem banca dumneavoastră, care vă sprijină în orice faceți, iar măsurile pe care le luăm pentru a vă cunoaște ne ajută să ne asigurăm că totul se desfășoară conform legii și conform standardelor noastre. Acestea se aplica atât clienților noi, cât și clienților existenți, precum și tranzacțiilor acestora. 

    Cum asigurăm implementarea cerințelor de cunoaștere a clientelei, în cazul persoanelor juridice?

    • Identificăm clienții și verificăm informațiile referitoare la aceștia; 
    • Identificăm beneficiarul real și adoptăm măsuri pentru a verifica identitatea acestuia;
    • Evaluăm scopul și natura relației client - banca, potrivit informațiilor disponibile;
    • Monitorizăm în permanență relația cu clienții, prin examinarea tranzacțiilor în scopul identificării unor eventuale operațiuni cu potențial ilicit (cum ar fi tentativele de fraudă sau spălare de bani). Monitorizarea are în vedere și protejarea clienților împotriva fraudelor, prin detectarea și stoparea unor tranzacții potențial frauduloase;
    • Stabilim dacă un client sau beneficiarul real este o persoană expusă public;
    • Verificăm dacă o persoană care pretinde că acționează în numele clientului este autorizată în acest sens.

    Ce date cu caracter personal/ informații sunt necesare?

    Când o persoană juridică (entitate) stabilește o relație de afaceri cu ING Bank, avem nevoie cel puțin de informațiile de mai jos, atât pentru persoana juridică, precum și pentru persoana fizică/ persoanele fizice care o vor reprezenta în relația cu Banca. 

    Informațiile minime referitoare la persoana juridică includ:
    a.    denumirea;
    b.    forma juridică respectivă;
    c.    codul de identificare fiscală și/ sau numărul de înregistrare de la Registrul Comerțului sau informația echivalentă pentru persoanele juridice străine;
    d.    sediul social și, dacă este cazul, sediul real;
    e.    rezidența fiscală;
    f.    numărul de telefon, fax, adresa de poștă electronica (e-mail), după caz;
    g.    tipul și natura activității desfășurate;
    h.    informații despre persoanele care reprezintă clientul în relația cu Banca și puterile acestora de angajare a entității respective, conform cu secțiunea de mai jos;
    i.    scopul și natura relației de afaceri cu Banca;
    j.    informațiile referitoare la beneficiarul real, atât pentru societățile guvernate de legea română, cât și pentru entitățile corporative străine: natura relației, numele și prenumele, data și locul nașterii, codul numeric personal sau alt element unic de identificare similar, țara în care locuiește, cetățenia, natura activității pe care o desfășoară, încadrarea în categoria persoanelor expuse public/ membru al familiei unei persoane expuse public/ persoană cunoscută ca asociat apropiat al unei persoane expuse public.

    Informațiile minime referitoare la persoana fizică reprezentant al clientului persoană juridică includ:
    a.    numele și prenumele;
    b.    data și locul nașterii;
    c.    codul numeric personal sau, dacă este cazul, un alt element unic de identificare similar;
    d.    seria și numărul actului de identitate, precum și data de expirare și emitentul acestuia;
    e.    adresa la care locuiește și identificarea regimului juridic al acesteia, respectiv dacă este domiciliu, reședință ori alt tip de atribut de identificare de același tip;
    f.    cetățenia.

    Informațiile minime referitoare la beneficiarul real includ:
    a.    natura relației care a generat calificarea în această calitate;
    b.    numele și prenumele;
    c.    data și locul nașterii;
    d.    codul numeric personal sau, dacă este cazul, un alt element unic de identificare similar;
    e.    adresa completă;
    f.    cetățenia;
    g.    natura activității pe care o desfășoară;
    h.    țara de rezidență fiscală și, dacă este cazul, numărul de identificare fiscala (NIF).

    Pentru revizuirea periodică a datelor, vom solicita actualizarea documentelor și/ sau a informațiilor deținute conform enumerării de mai sus, pentru a ne asigura că acestea sunt la zi și relevante. 

    Suplimentar informațiilor prevăzute anterior, ING Bank va solicita și alte informații sau documente necesare stabilirii profilului de client, cum ar fi documente justificative privind proveniența fondurilor tranzacționate sau ce urmează a fi tranzacționate prin conturile ING Bank, informații privind sursa averii clientului, etc.  

    Anumite date/informații sunt esențiale pentru acest proces, astfel încât, în cazuri specifice, refuzul clientului de a le furniza poate conduce la decizia unilaterală a ING Bank de a refuza intrarea în respectiva relație de afaceri sau, după caz, de a înceta relația existentă. Toate aceste decizii sunt luate în conformitate cu prevederile Condițiilor Generale de Afaceri disponibile pe site-ul www.ing.ro, în secțiunea ”Documente contractuale”. 
     

    Cât de des trebuie actualizate datele?

    A.     Actualizarea datelor la inițiativa Băncii
    Datele se actualizează periodic, respectiv ori de câte ori va fi necesar, în funcție de specificul fiecărui client în parte, în baza unei analize interne.
    Actualizarea poate fi efectuată și anticipat în situația în care intervin elemente ce impun actualizarea datelor (de exemplu, clientul este identificat ca fiind persoană expusă public ulterior deschiderii relației contractuale cu ING Bank, mandatați persoane pe contul acestuia, îi expiră actul de identitate, se modifică adresa la care locuiește, etc.). Clientul va fi notificat periodic în ceea ce privește necesitatea de actualizare a datelor. 

    B.    Actualizarea datelor la inițiativa clientului, imediat ce intervine o schimbare asupra informațiilor/ documentelor furnizate anterior (de exemplu: schimbarea actului de identitate, a domiciliului, a numărului de telefon, a acționariatului unei companii etc.), așa cum clientului i-a fost adus la cunoștință, prin Condițiile Generale de Afaceri ale Băncii, aplicabile acestuia.
     

    Ce se întâmplă dacă nu sunt actualizate datele?

    ING Bank efectuează acțiunile necesare pentru acest scop, inclusiv prin faptul că procesul de actualizare presupune multiple încercări de contactare a clienților, pe diferite canale.
    În cazul în care clienții nu își actualizează datele, ING Bank întreprinde gradual măsuri, începând cu refuzul acordării de produse/ servicii noi și continuând cu blocarea accesului la produsele existente. În final, consecința poate fi chiar și închiderea relației contractuale.

    Reamintim pe această cale că actualizarea informațiilor este un exercițiu uzual și firesc în relația cu orice instituție financiar-bancară, lucru care asigură atât îndeplinirea obligațiilor legale, cât și protejarea intereselor clienților, în sensul păstrării unui nivel conform de acuratețe a datelor comunicate anterior. 

    În acest fel, de exemplu, pe baza informațiilor oferite de clienți, putem actualiza, dacă este cazul, date de contact precum adresa de e-mail sau număr de telefon, asigurând recepționarea de către aceștia, în mod corect și constant a notificărilor, comunicărilor sau informărilor transmise de către ING Bank în legătură cu relația de afaceri, cu produsele și serviciile deținute sau conținând alte informații utile, în funcție de opțiunile de comunicare ale clienților.
     

    Ce înseamnă FATCA si CRS?

    Ambele categorii sunt informații necesare Băncii pentru a respecta cerințele legislației internaționale cu privire la evaziunea fiscală.

    FATCA (Foreign Account Tax Compliance Act) este acronimul legii din S.U.A. denumită „Legea conformității fiscale a conturilor străine”, care impune raportarea de către instituțiile financiare străine (înregistrate într-o altă țară decât S.U.A.) a clienților S.U.A., inclusiv a celor care trăiesc în afara granițelor S.U.A., către Autoritățile Fiscale Americane (IRS – Internal Revenue Service). 

    FATCA se aplică începând din data de 1 iulie 2014. În România a fost aprobată prin Legea nr. 233/2015 din 8 octombrie 2015 privind ratificarea Acordului dintre România și Statele Unite ale Americii pentru îmbunătățirea conformării fiscale internaționale și pentru implementarea FATCA, semnat la București, pe 28 mai 2015.

    Pentru mai multe informații legate de acest subiect, puteți accesa secțiunea dedicată de pe pagina noastră: https://ing.ro/ing-in-romania/informatii-utile/fatca.

    CRS sau Common Reporting Standard a fost elaborat la inițiativa OECD (Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică), cu scopul de a detecta și descuraja evaziunea fiscală transfrontalieră. CRS se aplică începând cu 1 ianuarie 2016. Normele CRS au fost adoptate prin art. 62 din Legea nr. 207 din 20 iulie 2015 privind Codul de procedură fiscală.

    Potrivit Codului de Procedură Fiscală, suntem obligați să avem informații corecte și complete despre țările de rezidență fiscală și numerele de identificare fiscală ale tuturor clienților noștri.

    Pentru mai multe informații legate de acest subiect, puteți accesa secțiunea dedicată de pe pagina noastră: https://ing.ro/ing-in-romania/informatii-utile/standardul-privind-conformitatea. 
     

    Ce este beneficiarul real?

    Beneficiarul real (eng. Ultimate Beneficiary Owner – UBO) este orice persoană fizică ce deține sau controlează în cele din urmă clientul și/ sau persoană fizică sau juridică în numele ori în interesul căruia/ căreia se realizează, direct sau indirect, o tranzacție, o operațiune sau o activitate. 

    Beneficiarul real al unui cont deținut de un client persoană fizică este chiar persoana fizică în numele căruia/căreia se realizează o tranzacție.

    Beneficiarul real al unei structuri de tip entitate juridică este persoana fizică ce deține sau controlează în cele din urmă clientul și/ sau persoana fizică în numele căruia/ căreia se realizează o tranzacție, o operațiune sau o activitate. Definiția beneficiarului real se aplica atât societăților guvernate de legea română, cât și entităților corporative străine. Drept urmare, în determinarea beneficiarului real, dispozițiile legale se aplică și pentru societățile guvernate de o lege străină, ce dețin participanții într-o societate guvernată de legea română. 

    ING Bank nu oferă produse bancare clienților ce nu acționează in nume propriu (ex. desfășoară tranzacții în numele și interesul altor persoane) sau persoanelor juridice care nu oferă informațiile necesare în scopul identificării beneficiarului real. 
     

    Ce reprezintă persoanele expuse public?

    a)    Persoanele expuse public sunt persoanele fizice care exercită sau au exercitat funcții publice importante. Iată câteva exemple: șef de stat, șef de guvern, ministru, ministru adjunct, secretar de stat, membru al Parlamentului sau al altui organ legislativ central similar, membru al organului de conducere al unui partid politic, membru al curților supreme/ curților constituționale/ altor instanțe judecătorești de nivel înalt ale căror hotărâri nu pot fi atacate decât prin căi extraordinare de atac, membru al conducerii din cadrul curților de conturi sau din cadrul consiliilor băncilor centrale, ambasador, însărcinat cu afaceri și ofițer superior în forțele armate, membru al consiliilor de administrație și al consiliilor de supraveghere sau funcție de conducere a regiilor autonome/ a societăților cu capital majoritar de stat/ a companiilor naționale, director/ director adjunct/ membru al consiliului de administrație sau al organului de conducere a unei organizații internaționale. Agenția Națională de Integritate este responsabilă cu întocmirea listei cu funcțiile publice importante prevăzute în legislația națională. 

    b)    Membrii de familie ai persoanei expuse public:

    • Soțul / soția persoanei expuse public sau concubinul acesteia/ persoana cu care aceasta se află în relații asemănătoare acelora dintre soți;
    • Copiii și soții ori concubinii acestora, persoanele cu care copiii se află în relații asemănătoare acelora dintre soți;
    • Părinții.

    c)    Persoanele cunoscute ca asociați apropiați ai persoanelor expuse public.
     

    Ce înseamnă sursa averii?

    Sursa averii reprezintă originea (proveniența) întregului patrimoniu al persoanei fizice implicate într-o relație de afaceri sau o tranzacție ocazională cu ING Bank. Sursa averii oferă o imagine de ansamblu asupra volumului averii, precum și despre modul în care a fost dobândită averea.

    Ce înseamnă sursa fondurilor?

    Sursa fondurilor reprezintă proveniența fondurilor implicate în  relația de afaceri  sau în tranzacția ocazională pe care o persoană fizică sau o persoană juridică o desfășoară cu ING Bank. 

    Când putem înceta relația cu un client?

    ING Bank urmărește să dezvolte relații de afaceri de durată cu clienții săi, bazate pe încredere și transparență. Totuși, există anumite situații care pot atrage după sine decizia unilaterală a Băncii de încetare a raporturilor contractuale. 

    Cu titlu de exemplu, în această categorie se pot încadra următoarele situații:

    • refuzul clientului de a-și actualiza datele personale conform solicitării Băncii sau de a prezenta documente de identitate sau orice alte documente solicitate de Bancă (ex. documente care însoțesc tranzacțiile efectuate prin conturile ING Bank, documente care să ateste sursa fondurilor tranzacționate prin conturile ING etc.);
    • refuzul clientului de a răspunde solicitărilor Băncii de a oferi informații necesare în vederea documentării din punct de vedere al cerințelor FATCA / CRS;
    • clientul activează într-o industrie în care ING Bank nu dorește să se implice;
    • profilul tranzacțional al clientului nu corespunde strategiei ING Bank.

    De ce vă putem cere documente suplimentare pentru justificarea tranzacțiilor?

    Pot exista situații pe parcursul relației de afaceri cu ING Bank în care clienții desfășoară tranzacții atipice profilului declarat în cadrul procesului anterior de cunoaștere a clientului. Fie că vorbim de încasări repetate din străinătate sau depuneri numerar în valori semnificative. 

    ING Bank poate contacta clienții în astfel de situații pentru a  solicita mai multe informații, astfel încât să ne asigurăm că profilul declarat în cadrul procesului de cunoaștere a clientului este de actualitate sau sunt necesare modificări. 

    Și în acest caz, vorbim de o măsură standard pe care instituțiile financiar-bancare trebuie să o aplice în procesul de cunoaștere a clientelei, în conformitate cu prevederile art. 11 (1) litera d) din Legea nr. 129/2019.

    Principiile noastre de afaceri sau cum vrem să asigurăm un cadru sigur

    Toate informațiile de mai sus au scopul de a defini rolul clar al ING Bank în demersul de a crea un mediu sigur pentru afaceri. În consecință, ne rezervăm dreptul de a nu iniția sau de a înceta o relație de afaceri, de a nu executa anumite tranzacții și de a nu oferi o serie de produse și servicii în situații care țin de riscuri derivate din:

    • acțiuni cu caracter ilicit ale clienților/ potențialilor clienți;
    • riscuri aferente tranzacțiilor inițiate de clienți;
    • riscuri aferente activității economice a clienților/ potențialilor clienți;
    • riscuri derivate din conduita clienților în raport cu cerințele de reglementare;
    • riscuri/ condiții derivate din tipul de produs/ jurisdicția de înregistrare.

    Utile

    • Relații cu clienții
    • Securitate
    • Sucursale și ATM-uri

    • image missing
      Rate și dobânzi
    • Taxe/comisioane persoane juridice
    • Taxe/comisioane persoane fizice
    • Curs valutar persoane juridice
    • Curs valutar persoane fizice

    • image missing
      Tabel Cut off time
    • Setări cookie
    • Reclamații și petiții

    • image missing
      Documente contractuale
    • Cariere

    • image missing
      Promoții

    Apps & social links

    • /ingromania
    • /ingromania
    • /ING Romania
    • /ING Romania
    • App Store
    • Google Play
    • /ingromania
    • Relații cu media
    • Termeni și condiții
    • Protecția consumatorilor - A.N.P.C.
    • Protecția datelor personale
    • MiFID
    • PSD2
    • Raportări avertizori în interes public

    Copyright 2023, ING Bank N.V. Amsterdam, Sucursala București.