Știi că te batem la cap doar dacă e neapărat nevoie
Știm că ai foarte multe de făcut și tot primești notificări de la noi să-ți actualizezi datele, dar este o măsură care trebuie luată. În calitate de sucursală a unei instituții de credit, avem obligația legală de a aplica procedurile de cunoaștere a clientelei și de a avea informații actualizate la zi cu privire la clienții noștri.
Știm că uneori aceste proceduri vin în detrimentul experiențelor simple cu care v-am obișnuit, însă căutăm constant să îmbunătățim procesul de actualizare de date într-un mod cât mai simplu și mai rapid. Astfel, persoanele fizice pot actualiza datele direct din Home’ Bank, iar cele juridice, din orice sucursală ING din drumul lor. Iar în caz de urgență, serviciul de relații cu clienții vă poate ajuta să găsiți o soluție, la 031 406 24 64.
Ce presupune actualizarea datelor?
Aceste verificări periodice de date sunt obligatorii și sunt însoțite și de informații suplimentare de care avem nevoie pentru un parteneriat sigur. Informațiile ne permit să ne îndeplinim obligația legală de a avea date complete despre clienții noștri prin care putem detecta comportamente neobișnuite și raporta autorităților atunci când este nevoie.
E un proces riguros și continuu prin care ne dorim să-ți oferim încrederea că banca ta nu tolerează activități infracționale din sfera economico-financiară. Acesta este modul prin care putem să ne protejăm clienții de bună-credință și să menținem un mediu de afaceri sănătos.
Actualizarea datelor nu este opțională
În egală măsură este important și pentru tine să avem datele actualizate, să ne pui la dispoziție informațiile și documentele de care avem nevoie fie atunci când primești o notificare de la noi, fie atunci când știi că s-au schimbat informațiile pe care le avem deja despre tine. De exemplu, fie că ești persoană fizică sau juridică, când îți schimbi domiciliul sau adresa de email și nu ne comunici acest lucru, există riscul de a nu primi notificări sau informații importante legate de contul tău.
Dacă îți dorești în continuare să lucrezi cu noi e important să știi că actualizarea datelor este absolut necesară, fără excepții. Pentru și mai multe informații, intră în secțiunea Persoane Fizice sau Persoane Juridice.
Cadrul legal care definește necesitatea actualizării datelor
Iată cadrul legal care definește setul minim de măsuri de cunoaștere a clienților noștri:
- Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului
precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare. - Regulamentul BNR nr. 2/2019 privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului.
Aceste acte normative derivă din legislația europeană: Directiva 2015/849 a Parlamentului European și a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanțării terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului și de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European și a Consiliului și a Directivei 2006/70/CE a Comisiei Europene.