Politica ING privind avertizorii în interes public încurajează și protejează angajații, foștii angajați, candidații și părțile cu care ING are o relație de afaceri (cum ar fi contractanți, subcontractanți și furnizori) sa raporteze cu buna credinta, temerile legitime privind conduita nelegala, conduita lipsita de etica precum si orice alta conduita neadecvata (suspectata sau factuala) ce nu reflecta valorile noastre, conduita realizata de catre sau in cadrul ING.
În ciuda eforturilor noastre, este posibil ca ING să nu răspundă întotdeauna așteptărilor dumneavoastră în ceea ce privește modul în care ne comportăm sau lucrurile pe care le facem. Dacă se întâmplă acest lucru, vă rugăm să ne informați cu privire la ingrijorarile referitoare la o conduita nelegala, o conduita lipsita de etica precum si orice alta conduita neadecvata (suspectata sau factuala), sau o (presupusă) încălcare a dreptului (UE) de catre sau in cadrul ING incluzand urmatoarele arii/ subiecte (lista nefiind exhaustiva ):
- Contabilitate, controale contabile interne sau aspecte referitoare la audit;
- Spălarea de bani;
- Finanțarea clienților care incalcă drepturile omului sau comit infracțiuni împotriva mediului;
- Abuz de piața;
- Utilizare abuzivă a informațiilor privilegiate;
- Incălcarea confidențialitații (clientului) sau confidențialitații;
- Furt;
- Comportamente nedorite: de exemplu discriminare, harțuire etc;
- Fraudă;
- Mită sau corupție;
- Încălcări ale oricăror alte legi, reglementări sau politici ING.
Canalul de raportare a unei sesizări este https://www.tip-offs.com/ING si poate fi utilizat pentru a sesiza cu buna credinta orice temeri legitime, fără teama de represalii, intr un mod anonim/partial anonim/confidential. Acesta alertează conducerea ING cu privire la sesizarile referitoare la o conduita nelegala, o conduita lipsita de etica precum si orice alta conduita neadecvata (suspectata sau factuala) și contribuie la asigurarea luării unor măsuri adecvate pentru a remedia situația.
După ce ING a primit sesizarea privind temerile legitime, se va trimite catre Avertizorul in interes public o confirmare de primire în termen de 7 zile. Pe baza informațiilor furnizate de catre Avertizorul in interes public, se va investiga problema sesizata. Adesea, este necesar un contact ulterior pentru clarificări suplimentare. O informare cu privire la stadiul acțiunilor subsecvente, va fi cominicata Avertizorului in interes public în termen de cel mult 3 luni de la data confirmării de primire a ING.
Acordăm cea mai mare atenție protejării identității Avertizorilor în interes public, a oricărei părți terțe menționate în raportare și a confidențialității unui astfel de raport, în limitele definite de legile și reglementările aplicabile.
În cazul în care Avertizorul în interes public consideră că nu poate raporta o temere legitima prin intermediul canalelor puse la dispozitie de ING, acesta poate utiliza, de asemenea, canalele de raportare către autoritățile competente, astfel cum sunt definite în Legea nr. 361/2022 (de exemplu: Agentia Nationala de Integritate si/sau orice alte autoritati competente, de exemplu BNR, ASF, ANPC, ANSPDCP, ANAF, organismele de investigare penală, Consiliul Concurenței etc) și/sau după caz, către instituțiile, organele, oficiile sau agențiile Uniunii Europene ‘’Ombudsman’’.