Din 1 ianuarie 2021, toate tranzacțiile online cu cardul realizate pe site-uri sau în aplicații din spațiul economic european vor trebui confirmate prin autentificarea strictă a clienților, adică prin utilizarea a cel puțin doi factori de autentificare din următoarele categorii: ceva ce clientul știe (un PIN, o parolă), ceva ce clientul deține (un dispozitiv mobil, un token) și ceva ce clientul este (amprentă, recunoaștere facială). Această schimbare face parte din Directiva Revizuită a Uniunii Europene privind serviciile de plată (PSD2), care implementează Strong Customer Authentication (SCA – Autentificarea Strictă a Clienților).
Practic, toți participanții la sistemul de plăți din spațiul economic european (bănci, comercianți etc.) sunt obligați să implementeze cerințele legale, aplicând, respectiv permițând aplicarea unor metode de autentificare conforme cu aceste cerințe. Astfel, în spațiul economic european, comercianții online trebuie să solicite autentificarea plăților, iar băncile emitente ale cardurilor trebuie să asigure autentificarea strictă (SCA) prin doi factori.
Prin autorizarea plăților online în aplicația Home’Bank pentru persoane fizice se asigură respectarea cerințelor privind autentificarea strictă a clienților.