ING Home'Bank - internet banking

Mana pe masa langa un telefon si un pahar de suc

Încearcă banking și mai și de la ING, și vezi câte minunății poți face în Home'Bank:

  • Ai plăți instant, inclusiv către prietenii de la alte bănci​
  • Iei creditul ING Personal* direct din aplicație
  • Faci cereri de plată către prietenii uituci
Deschide cont direct din Home’Bank

Home’Bank este aplicația ta prietenoasă si gratuită de internet și mobile banking și mai și, de la ING. Rezolvi rapid orice ai de făcut cu banii, oricând vrei tu.

Ținem pasul cu tine cu noi update-uri

 geolocalizare

ING Homebank plati frecvente

ING Homebank recuperare cod utlizator

Tot ce vrei de la o aplicație de mobile banking este în Home’Bank

Știi unde se duc banii

În secțiunea Statistici, poți să stai cu ochii pe banii tăi. Afli totul pe îndelete: de la care sunt cheltuielile tale pe categorii, la cât ai încasat sau ai pus deoparte și până la cum te-ai descurcat la toate astea față de lunile trecute. Îți urmărești obiceiurile financiare, te înțelegi și începi să te organizezi mai bine.

Zero comisioane la transferuri

Dacă îți aduci salariul la ING, sau cel puțin 700 de lei lunar** și faci o plată pe lună, ai zero comisioane la plățile facturilor, transferurile către prieteni, cumpărăturile pe care le faci și orice alt fel de transfer bancar.
Vezi mai multe aici.

Plăți instant

Plățile în lei din Home’Bank către alte bănci se întâmplă la viteza luminii, indiferent cum transferi banii. Prin numărul de telefon sau IBAN, banii ajung instant către prietenii tăi, chiar dacă au cont la alte bănci. La fel se întâmplă și în cazul plăților facturilor sau a plăților către alți furnizori de servicii. Singura condiție este ca banca destinatarului să fie înrolată în programul de Plăți Instant. Vezi aici lista băncilor participante.

Cererea de plată

Dacă ai prieteni uituci, evită discuțiile cu „îmi dai și mie banii ăia”? Intri în aplicație, alegi prietenii din agenda telefonului și completezi suma pe care aceștia trebuie să ți-o dea, iar ei primesc imediat o notificare în Home'Bank. Apoi confirmă plata și gata.
La rândul lor și ei îți pot trimite cerere de plată, bineînțeles.

Îți iei produsele bancare direct din Home'Bank

Descarcă aplicația

Descarca Home'Bank din Google Play

Versiune minimă: Android 10.0

QR Descarca Home'Bank din Google Play

Descarca Home'Bank din Apple Store

Versiune minimă: iOS 16.0

QR Descarca Home'Bank din Apple Store

Citește despre documente

Află ce vrei să știi despre contracte, comisioane, dobânzi, credite și altele asemenea subiecte în secțiunea Documente.

*Creditul poate fi acordat pe loc  în cazul veniturilor din salarii și pensii raportate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Exemplul este valabil până la 31.07.2023.Când ai sau aduci salariul la ING, iei un credit de 35.000 lei, acordat pe o perioadă de 5 ani și rambursat în 60 de rate egale, cu asigurare, ai o dobânda fixă de 11,69% pe an, plătești lunar o rată de 773,08 lei și returnezi în final 48.879  lei, cu un DAE de 15,35%. Comision analiza dosar: 200 lei. Comision de rambursare anticipată: 0,5% sau 1% dacă perioada de timp rămasă din credit este mai mică, respectiv mai mare de 1 an. Taxa de înregistrare la Registrul National de Publicitate Mobiliara: 87,6 lei. Taxa de stergere la RNPM: 43,8 lei. Taxa modificare/prelungire RNPM: 65,7 lei. Valoarea primei de asigurare în prima luna este 62,79 lei, descrește odată cu soldul creditului și este inclusă în calcul DAE. Poți alege modalitatea în care faci rambursarea creditului, respectiv în rate egale (opțiune valabilă in Home’Bank/Office ING) sau în rate descrescătoare (opțiune valabilă în orice Office ING). Detalii pe ing.ro.

**Valabile pentru venituri recurente în lei, în contul ING Card Complet și cel puțin o plată pe lună din acest cont. Venituri recurente se referă la salariu sau alte tipuri de încasări lunare, în valoare de minimum 700 de Lei. Plată lunară înseamnă o plată cu cardul atașat contului ING Card Complet în magazin sau online și plata unei facturi sau un transfer în lei din Home'Bank către alte conturi decât cele proprii.
Plățile de tip „jocuri de noroc” realizate cu cardul au un comision de 3,9 lei sau 0,8 eur per tranzacție, plus 1,9% din suma tranzacției, in functie de valuta contului.

Încearcă banking și mai și de la ING, și vezi câte minunății poți face în Home'Bank:

Încearcă banking și mai și de la ING, și vezi câte minunății poți face în Home'Bank:

  • Ai plăți instant, inclusiv către prietenii de la alte bănci​
  • Iei creditul ING Personal* direct din aplicație
  • Faci cereri de plată către prietenii uituci
Deschide cont direct din Home’Bank

Cum îl obțin?

Cu serviciul de internet banking Home’Bank cu Parolă si SMS

  • faci plați in lei/valută, schimb valutar, dacă ai cont sau ești împuternicit pe contul unui client ING;
  • administrezi relația cu ING - ex. deschizi / administrezi/închizi produse (conturi, carduri, linii de credit, etc), autorizezi plațile cu cardul facute pe net, actualizezi datele personale, vezi extrasele de cont.
  • primești gratuit notificări push, pentru tranzacțiile făcute în conturile tale, dacă activezi serviciul Alerte Push

Costuri: taxa de activare/ administrare = 0. Pentru fiecare plată facută prin Home’Bank se pot aplica comisioane distincte conform Listei de Taxe și Comisioane

Dacă ești deja client ING, poți activa serviciul de internet banking Home’Bank astfel:

  • Online: intri în această pagină, completezi formularul cu datele din cartea ta de indentitate și cu adresa de email pe care ne-ai lăsat-o la deschiderea contului, noi îți trimitem un email iar tu urmezi pașii de acolo pentru activare. 
  • În orice ING Office: vii la noi și îl activăm. Nu uita că trebuie să ai la tine buletinul sau cartea de identitate și cardul ING.

Dacă nu ești client ING, poți să îl deschizi 100% online. Așa serviciul se activează automat. Descarcă aplicația ING HomeBank din Google Play sau App Store pe telefonul tău smart sau pe tabletă, sau intră în această pagină.

Dacă dorești înregistrarea/reînregistrarea dispozitivului mobil ca fiind de încredere, imediat după ce te-ai logat cu succes în contul tău din Home'Bank, procesul de înregistrarea a dispozitivului mobil ca fiind de încredere va începe automat. Tot ce trebuie să faci este să urmezi pașii de acolo, să autorizezi operațiunea cu codul OTP primit pe email si parola ta și gata... dispozitivul tău este de încredere.

Din Home'Bank, meniul Mai multe -> Servicii și setări -> Notificări

- Parcurgi detaliile legate de conturile pe care se activează serviciul Notificări Push
- Bifează că ești de acord cu Termenii și Condițiile și apasă butonul Activează
- Primești Termenii și Condițiile serviciului pe adresa de email inregistrată la noi

Cât mă costă?

  • 0 lei achiziția și administrarea serviciului
  • 0 lei transferurile ING-ING în orice valută
  • 0 lei transferurile ING-altă bancă, în lei/euro, dacă ai venituri recurente* și cel puțin o plată pe luna** 
  • 5 lei/transfer ING-altă bancă, lei/euro, dacă nu ai venituri recurente* și cel puțin o plată** pe lună
  • 0,15% (minim 50 lei) pentru transferuri ING -alta bancă în alte valute (USD, GBP etc)
  • 0 lei - Taxa de achiziție/reactivare la orice produs ING

Vezi toate costurile de tranzacționare.

Ce este Cerere de plată?

Cererile de plată sunt aici ca să îți facă viața mai ușoară. Simple, rapide și fără complicații. Probabil ai fost în situații în care ai uitat să le dai prietenilor banii înapoi. Sau ei ție. Acum poți cere banii prietenilor pentru ieșirea aia din oraș sau o cazare unde ai plătit tu, sau să strângi bani pentru ziua cuiva. Prin serviciul Cerere de plată tu doar completezi suma pe care cineva trebuie să ți-o înapoieze, iar Home’Bank se ocupă de restul. Cei vizați primesc o notificare cu suma solicitată de tine și fie pot aproba transferul direct, fie mai târziu din meniul Cereri de plată/Primite. Tu vezi situația detaliată pentru fiecare cerere în parte. De la cine ți-ai recuperat banii și de la cine mai aștepți încă.

Intri în Plăți > Alte plăți > Cereri plată și selectezi direct din agenda telefonului persoanele către care dorești să trimiți o cerere de plată.

  • Serviciul poate fi folosit doar cu Home’Bank pentru tabletă/mobil de către clienții ING cu cont deschis in RON.
  • Suma solicitată prietenilor ING poate fi împărțită în mod egal sau diferențiat.
  • Poți anula cererea de plată total sau parțial (pentru una sau mai multe persoane) intrând din nou în aplicație și ștergând numele acestora sau le poți trimite un reminder.
  • Fiecare cerere este valabilă 30 de zile. După această perioadă, cel către care ai trimis cererea de plată nu mai poate efectua plata folosind datele trimise de tine.
  • Limita este de maximum 7 cereri/zi, către 10 prieteni, iar valoare maximă nu poate depăși 3.000 de lei/prieten.

Banii mei sunt în siguranță?

La ING siguranța informațiilor și tranzacțiilor financiare este prioritară. Nu ai de ce să te îngrijorezi, avem o armata de oameni și sisteme astfel încât banii tăi să se afle tot timpul pe mâini bune.

De ce apare în Home’Bank numele beneficiarului când scriu IBAN-ul?

Este un serviciu dezvoltat încă din 2020 care oferă un plus de siguranța clienților noștri. Prin identificarea beneficiarului, diminuăm riscul de a se trimite bani către persoane necunoscute și tentativele de fraudă.

Prin tastarea gresită a IBAN-ului, se poate întâmpla ca banii să ajungă într-un cont al unei persoane reale, dar nu persoana dorită. În astfel de cazuri, procesul de recuperare al banilor este destul de anevoios și banca nu poate intervenii.

Este o metodă suplimentară de protecție împotriva fraudelor cu facturi: în tentativele de fraudă, adesea fraudatorii pot trimite facturi fictive pentru încasarea diverselor servicii. Prin identificarea beneficiarului contului deschis la ING, astfel de fraude se pot evita.

Începând cu luna noiembrie 2022, afișăm în mod automat denumirea parțială a beneficiarului plății și atunci când se face un transfer către un beneficiar care are cont deschis la o altă banca participantă la proiect.

În acest moment, băncile partenere care participă în acest program sunt: ING Bank, CEC Bank și Libra Bank.

Se pot identifica beneficiarii conturilor ce aparțin băncilor care au aderat la baza de date gestionată de TRANSFOND. Sperăm ca în curând cât mai multe bănci se vor alătura programului și vom putea afișa numele beneficiarului indiferent de banca aparținătoare.

Ce fac dacă nu mă descurc în ING Home’Bank?

Noi am încercat printr-o serie de tutoriale să exemplificăm cele mai des întâlnite situații. Găsești lista completă aici


Dacă totuți nu pe descurci, pentru informații suplimentare poți să te adresezi ING Office-ului sau Agenției ING Bank de care aparții. Ne poți contacta și telefonic, de luni până duminică, 24 ore din 24, apelând numărul de telefon 0314062ING, apelabil atât din rețelele naționale, cât și din străinătate sau *2ING, apelabil din rețelele naționale.

Cum fac plata facturilor de utilități

Disponibilă în ING Home'Bank, meniul Plăți, opțiunea Facturi te ajută să scapi de grija facturilor tale lunare. Te anunțăm la timp despre facturile emise de fiecare furnizor și data limită de plata. Poți apoi sa plătești manual sau îți poți activa plata automată pentru fiecare furnizor și astfel facturile se plătesc singure. Doar stabilești o suma maximă care poate fi debitată automat din contul tău atunci când ai de plătit facturi lunare sau asigurări către: Vodafone, Orange,Digi, E.ON, ENGIE, Premier Energy Furnizare, NN Asigurări De Viață sau multi alti furnizori.
Ai mereu la îndemână evidența sumelor debitate din cont pentru că poți salva electronic extrasele de cont în format Excel sau PDF.

Cum mă pot loga cu amprentă?

  • Intri mai simplu și mai rapid în Home’Bank-ul tău
  • Fără combinații complicate de cifre, litere mari sau mici, ușor de uitat
  • Dar mai ales, accesul este sigur: știi deja că amprenta ta este unică

Din aplicația ING Home’Bank îți poți activa autentificarea cu amprentă simplu: te loghezi cu parola ta, accesezi meniul Setări cont – opțiunea Autentificare cu amprenta și confirmi amprenta setată în telefonul tău prin introducerea parolei.

Cum pot schimba codul de utilizator in Home’Bank?

Codul de utilizator Home'Bank poate fi aflat cu ușurință, din Home'Bank, din ecranul de logare, secțiunea Ai uitat codul de utilizator?

  1. Introduci seria și numărul actului de identitate
  2. Introduci adresa de e-mail cu care te-ai înregistrat la ING
  3. Ulterior, vei primi pe e-mail un cod unic pentru a finaliza operațiunea de recuperare a codului de utilizator.

Dacă toate datele introduse scunt corecte, codul de utilizator Home'Bank o să fie trimis prin SMS la numărul înregistrat în baza de date.
Dacă utilizezi un laptop sau calculator, intri în Home'bank în ecranul de logare, apoi Nu reușești să te autentifici? - Am uitat codul de utilizator  și vei urma pașii de mai sus.

Pentru modificarea codului de utilizator trebuie să te loghezi în Home'Bank, să accesezi meniul Setări cont – opțiunea Schimbă cod utilizator, alegi noul username și confirmi. Gata! Acum poți folosi username-ul ales de tine.

Îți poți personaliza username-ul din aplicația de mobil ING Home’Bank, versiunile pentru iOS și Android.

Odată ce îți vei schimbă codul de utilizator, codul vechi va fi dezactivat și nu îl vei mai putea folosi. Pentru accesarea Home’Bank vei introduce în câmpul Nume Utilizator noul cod de utilizator ales de tine. 

Codul de utilizator este trimis la deschiderea produsului ING Young pe adresa ta de e-mail.

Tu nu poți modifica codul de utilizator al copilului. Poți să vizualizezi codul de utilizator din Home`Bank accesând portofoliul de produse al copilului din meniul Mai multe - Setări cont copil - sub numele copilului apare codul de utilizator.

Doar copilul își poate modifica codul de utilizator din Home`Bank-ul personal cu un alias: Mai multe – Securitate și login – Schimbă cod utilizator

Ce trebuie să știu despre plata către număr de telefon?

Cel mai important este că se face instantaneu*. Când și prietenii tăi sunt la ING, nu mai trebuie să cauți contul lor IBAN. E suficient să ai numărul de telefon salvat în agendă. Intră direct în meniul Plăți, tastezi numele prietenului tău în bara de căutare, selectezi prietenul dorit, apoi scrii doar suma și confirmi plata.

*Plata instantanee se efectuează doar pe numărul de telefon înregistrat în relația cu banca.

Ce trebuie să știu despre Alias Pay?

AliasPay este un serviciu prin care poți face transferuri interbancare folosind numărul de telefon (da, adică nu mai e nevoie să știi pe de rost IBAN-ul beneficiarului, doar îl vezi și îl confirmi înainte să semnezi plata). Pentru asta, banca destinatarului plății trebuie să participe la program, iar destinatarul trebuie să se fi înrolat în AliasPay. Poți vedea aici lista actualizată a băncilor participante

ING Bank este una dintre ele, iar pentru restul poți vedea aici lista actualizată la zi.

Simplu. Faci un transfer obișnuit din Plăți > Către un prieten

  • Dacă prietenul tău are acel număr de telefon asociat unui cont la ING, transferul se face pe loc, ca și până acum.
  • Dacă numărul de telefon al prietenului este înscris în AliasPay, te anunțăm că totul e ok. Nu uita că poți face plăți prin AliasPay doar către clienți ai băncilor participante (vezi lista aici) care și-au activat AliasPay din serviciul de internet banking al băncii respective.
  • Dacă prietenul tău nu e nici client ING, nici înrolat în AliasPay, vei primi un mesaj care te va anunța că nu avem cum să facem transferul către el prin numărul de telefon, deci plata nu se va efectua. 

Întâi trebuie să te înrolezi în AliasPay bifând acordul din Home’Bank > Mai Multe > Acorduri. Apoi, dă-i numărul tău din relația cu ING persoanei care trebuie să-ți trimită bani și treaba ta e gata.

Momentan, te poți înrola în AliasPay cu un singur cont și un singur număr de telefon, indiferent de bancă. Dacă te înrolezi la o bancă și apoi îți dai acordul și la altă bancă, AliasPay va ține cont doar de ultimul acord pe care l-ai dat și acelea vor fi numărul de telefon și contul unde vei primi transferurile prin AliasPay.

Ne pare rău dacă vrei să renunți, dar ne ocupăm rapid. Tot ce trebuie să faci este să-ți retragi acordul din Home’Bank > Mai Multe > Acorduri. Stai fără grijă, vei putea în continuare trimite bani prin AliasPay, doar că nu vei mai putea primi. Dacă te răzgândești mai târziu, poți activa oricând din nou acordul pentru AliasPay din același loc.

Limita maximă e aceeași ca pentru Plata către prieten ING-ING, și anume 30.000 lei/transfer.

Sunt procesate la fel ca o plată în lei obișnuită, prin IBAN (aceleași eventuale taxe, aceleași ore de procesare).

Momentan, AliasPay este disponibil doar pentru plăți în lei pe teritoriul României.

Serviciul AliasPay este disponibil momentan doar pentru persoane fizice.

Ce sunt Plățile Instant?

Clienții persoane fizice au acum posibilitatea de a încasa și transfera bani, în timp real, în aplicația Home’Bank, către alte bănci din România înrolate în Serviciul de Plată Instant. Transferul banilor se face în maximum 10 secunde între cele două conturi - aparţinând unor bănci diferite, conform regulilor schemei de plată. În practică, durata reală a transferului este de circa 4 secunde. 

Inițierea plăților instant efectuate de către clienții ING persoane fizice către alte bănci este disponibilă automat și nu este nevoie de nicio altă acțiune suplimentară.

Plăţile instant nu te vor costa suplimentar.  De fapt, dacă încasezi lunar în contul ING minim 700 lei și efectuezi macar o plată pe lună, ai comision 0 atât la plăți cât și la încasări. Dacă nu îndeplinești cele 2 condiții de mai sus, comisionul pentru o plată instant este acelaşi ca şi cel pentru o plată interbancară în lei. 

În prezent, alături de clienții ING Bank, beneficiază de serviciul Plăți Instant clienții următoarelor bănci:

  • Banca Transilvania
  • CEC Bank
  • Libra Internet Bank
  • Banca Comercială Română
  • Vista Bank
  • Patria Bank
  • Raiffeisen Bank
  • Intesa Sanpaolo Bank
  • BRD Groupe Societe Generale
  • Alpha Bank România
  • Salt Bank
  • Banca Română de Credite și Investiții
  • Techventures Bank
  • First Bank 

Plăţile se efectuează instant atunci când transferul este efectuat către conturi deschise la alte bănci de pe teritoriul României, care sunt înrolate în Serviciul de Plată Instant, pentru plăţi cu valoare mai mică de 50.000 lei, respectiv 3.000 lei în cazul Alias Pay.

Poți verifica din Home'Bank - meniul Rapoarte, dacă tranzacția ta este în secțiunea "Tranzacții în așteptare" sau apare deja în extrasul de cont (deci a fost deja procesată de ING). Dacă tranzacția nu este în așteptare, atunci va trebui să verifici dacă banca beneficiară este înrolată în Schema instant. 

În prezent, alături de clienții ING Bank, beneficiază de serviciul Plăți Instant clienții următoarelor bănci:

Banca Transilvania
CEC Bank
Libra Internet Bank
Banca Comercială Română
Vista Bank
Patria Bank
Raiffeisen Bank
Intesa Sanpaolo Bank
BRD Groupe Societe Generale
Alpha Bank România
Salt Bank
Banca Română de Credite și Investiții
Techventures Bank
First Bank 

Accesibilitate

Dacă alegi să ascunzi meniul de accesibilitate, nu îl vei mai putea vizualiza, decât dacă ștergi istoricul de navigare și datele. Ești sigur că dorești să ascunzi interfața?