ING Card Complet - Cardul tău de salariu

Card ING cont curent

Hai cu salariul la mai bine, la ING și ai:

  • 0 comisioane la încasări si plăți în Home Bank**
  • 0 comisioane pentru retrageri de la orice bancomat***
  • curs valutar avantajos non-stop

Salariul sau veniturile tale* stau bine la noi. Din momentul în care ajungi la ING și faci cel puțin o plată, cât de mică, ai ZERO costuri de administrare și ZERO comisioane pentru operațiunile ce țin de salariu**. Banii tăi sunt doar ai tăi, iar la ING te bucuri 100% de ei. 

Ai curs valutar avantajos non-stop

Nu te mai complici cu alte carduri. Folosești ING Card Complet și faci cumpărăturile online fără grija cursului. Leii tăi sunt schimbați automat la un curs avantajos. Nu contează ora. Cursul e valabil oricând ai nevoie, și la plata cu cardul, și în Home'Bank, în limita a 10.000 de Lei pe lună sau echivalentul în altă valută. Și asta nu e tot.

Vezi  cursul

Plătești cu telefonul la POS

Dacă ai un telefon cu sistem de operare Android sau iOS, îți activezi Google Pay sau Apple Pay, fără să te coste nimic. E bine să ai opțiunea asta pe telefon pentru momentele când pleci la cumpărături fără portofel sau vrei să le plătești din mers, fără contact (contactless). Află mai multe:

Google Pay

Apple Pay

Ai ZERO comision de retragere la orice bancomat

Îți aduci salariul sau alt venit recurent* pe ING Card Complet, faci minim o plată pe lună și gata, scoți bani fără comisioane de la orice bancomat*** vrei tu. N-are rost să pierzi vremea căutându-l pe cel perfect și nici să plătești ca să scoți cash. Și asta nu e tot. 

Vezi lista completă de taxe și comisioane.

Scapi de comisioane la orice plată** sau transfer

Tot așa, ai ZERO comisioane* și la administrarea contului ING Card Complet și a cardului, și la încasări în Lei de la orice bancă, și la transferuri de Lei sau Euro, prin Home'Bank. Și asta nu e tot.

Vezi lista completă de taxe și comisioane.

Primești o dobândă mai mică la creditul de nevoi personale

Poate că acum n-ai nevoie de bani în plus, dar e bine să știi că salariul tău adus la ING înseamnă și alte avantaje - cum ar fi, o dobândă mai mică pentru un viitor credit de nevoi personale. 

Fă o simulare de credit

Știi mereu ce fac banii tăi, prin notificări push

Dacă activezi Notificari Push din Home'Bank, ești anunțat mereu despre banii care pleacă și vin în contul tău: și când cheltuiești, și când scoți de la ATM și când primești banii în ziua de salariu, de ziua ta sau cu alte ocazii. Și asta nu e tot.

Cum retragi bani de la ATM fara card

* Valabil pentru venituri recurente în Lei, în contul ING Card Complet și cel puțin o plată pe lună din acest cont. Când spunem venituri recurente, ne referim la veniturile, in valoare de minimum 700 RON, provenite din salarii, pensii, chirii etc, fără a se considera venit recurent încasările provenite din jocuri de noroc, transferurile între conturi proprii sau schimburile valutare. Plată lunară înseamnă o plată cu cardul atașat contului ING Card Complet în magazin sau online, plata unei facturi sau un transfer în Lei din Home'Bank către alte conturi decât cele proprii. Cursul valutar personalizat este oferit în limita a 10.000 de Lei/lună calendaristica."

** Plățile de tip „jocuri de noroc” realizate cu cardul au un comision de 4,9 lei sau 1 eur per tranzacție, plus 2,2% din suma tranzacției, in functie de valuta contului.

***Unele bănci din străinătate practică comisioane de acces la bancomate. ING nu are niciun control asupra acestui tip de taxe. Înainte de a retrage banii, citește cu atenție mesajele de pe ecranul bancomatului.

Card ING cont curent

Fără salariu, ING Card Complet tot are multe la pachet:

  • și cel mai prietenos Home'Bank
  • și ZERO comisioane pentru operațiunile de mai jos
  • și Bazar cu reduceri la comercianți
  • și opțiunea "Portează-ți banii" ca să poți avea și restul de beneficii.

Chiar dacă nu îți aduci recurent 700 lei lunar sau nu faci o plată pe lună cu ING*, tot avem avantaje pentru tine:

Ce nu plătești / Ce plătești.

Ce nu plătești:

Și tu ai 0 comisioane pentru:
-    încasări de la orice bancă
-   depuneri și consultarea soldului la bancomatele ING
-    emiterea și administrarea primului card Visa contactless și a cardurilor virtuale
-    serviciul de Internet Banking, ING Home’Bank, cu user și parolă
-    plăți cu cardul la comercianți din România sau din străinătate, online sau în magazine**

Ce plătești, totuși:
-    un comision de administrare a contului curent de 9 Lei/lună
-    un comision fix de 5 LEI/tranzacție la transferurile interbancare în LEI sau EURO.
-    pentru retragerile în LEI sau EURO de la bancomatele ING și ale altor bănci din România, un comision de 1% (minim 5 Lei) dacă retragi cu cardul de LEI
-  pentru retragerile in valută din străinătate, un comision de 5 LEI dacă retragi cu cardul de LEI, respectiv 5 EURO dacă retragi cu cardul de EURO
 

Cum îți iei ING Card Complet

Hai să devii client 100% online

1. Descarci aplicația ING Home’Bank pe telefon.

2. Îți deschizi contul din aplicație folosind doar cartea de identitate valabilă. Trebuie să fii cetățean român, să locuiești în România și să ai peste 18 ani.

3. Dacă vrei, poți opta și pentru un card atașat contului, fie virtual, fie fizic livrat la adresa indicată.

Pe loc, direct din ING Office

1. Dai o fugă la un ING Office cu buletinul și primești pe loc contul, cardul și acces la aplicația ING Home’Bank.

2. Dacă vrei, ne poți lăsa acum datele tale, iar colegii din ING Office te vor contacta pentru a stabili data vizitei sau pentru a-ți oferi mai multe detalii

*Venituri recurente se referă la salariu sau alte tipuri de încasări lunare  în contul ING Card Complet, în valoare de minimum 700 de Lei: încasarea oricărui tip de venit recurent de la o companie sau PFA; încasări lunare de la o persoană fizică (de exemplu chirii, încasări de la rude etc.); depunere lunară a salariului în cont la bancomatul ING. 
Plată lunară înseamnă o plată cu cardul atașat contului ING Card Complet în magazin sau online, plata unei facturi sau un transfer în Lei din Home'Bank către alte conturi decât cele proprii.
Unele bănci din străinătate practică comisioane de acces la bancomate. ING nu are niciun control asupra acestui tip de taxe. Înainte de a retrage banii, citește cu atenție mesajele de pe ecranul bancomatului.
Cursul valutar personalizat este oferit în limita a 10.000 de Lei/lună

**Plățile de tip „jocuri de noroc” realizate cu cardul au un comision de 4,9 lei sau 1 eur per tranzacție, plus 2,2% din suma tranzacției, in functie de valuta contului.

Pe lângă cardul de salariu poți adăuga și:

Pe lângă cardul de salariu poți adăuga și:

  • Card de credit
  • Cont de economii
  • Descoperire de cont
  • Cardul ING Gold
  • Contul și cardul în Euro
  • Asigurare de viață, de casă, de sănătate sau de salariu

Dacă simți că ING Card Complet nu e chiar așa complet pe cât ți-ai dori, poți alege din produsele și serviciile de mai jos:

Asigurări de viață sau de casă

Nu știm niciodată ce ne aduce ziua de mâine. Și decât să te ia prin surprindere, mai bine să fii prevăzător. Intri în Home'Bank și să îți faci o asigurare care ți se potrivește. Polițele se încheie direct de acolo. Află mai multe:

ING Vita Protect

ING Health Protect

ING Salary Protect

Asigurare locuință

Când ai un card cu atatea beneficii, e normal să ai și întrebări.

Când ai un card cu atatea beneficii, e normal să ai și întrebări.

  • Vezi mai jos cel mai des întâlnite nelamuriri, dar și răspunsurile noastre.

Cum obțin sau reînnoiesc ING Card Complet?

Cum ți-e mai ușor. Poți să-ți deschizi un cont ING Card Complet, fie 100% online prin aplicația ING Home'Bank pe care o descarci din App Store sau Google Play, fie în cel mai apropiat ING Office și primeșți cardul pe loc.

Pentru a deschide contul 100% online, trebuie să fii cetățean român, să locuieșți în România, să ai peste 18 ani și cartea de identitate valabilă. Pașii sunt următorii:

  • Descarci aplicația ING Home’Bank pe smartphone
  • Îți faci poze ție și cărții de identitate
  • Completezi restul detaliilor administrative
  • Îți alegi uncontși, dacă vrei, un card
  • La final, accepți termenii și condițiile contractuale
  • Și gataaaa, intri în Home’Bank și îți poți vizualiza IBAN-ul și cardul
  • Dacă nu e nevoie de o verificare suplimentară, poți folosi imediat 
  • Home’Bank pentru toate operațiunile.

Pentru a deschide contul în ING Office, îți trebuie:

  • doar buletinul, dacă ești cetățean român rezident în România.
  • Buletin/pașaport și un document oficial din care rezultă adresa unde locuiești, dacă ești cetățean român rezident într-o altă țară.
  • Pașaport/carte de identitate emisă de alt stat și un document oficial din care rezultă adresa unde locuiești, dacă ești cetățean străin.

Poți deschide maximum 3 conturi.

Pe lângă asta, dacă încasezi cel puțin 700 de Lei în unul dintre conturi și faci cel puțin o plată pe lună, ai  gratuitate pentru toate conturile ING Card Complet deschise.

Poți afla IBAN-ul contului tău direct din Home'Bank selectând contul, apoi meniul Mai multe și selectezi opțiunea Detalii cont. IBAN-ul nu poate fi modificat, acesta este un șir de caractere care identifica în mod unic, la nivel internațional, contul unui client la o instituție financiară.

Desigur, dar într-un format expres formulat și pus la dispoziție de către bancă. Vino în orice office ING Bank, expune situația ta și a rudei/persoanei care nu se poate prezenta în office și noi te vom informa și ajuta cu formatul de procură care trebuie autentificat la notar.

Dacă ai nevoie de un document din care să reiasă IBAN-ul contului tău, dar pe care să nu fie afișate tranzacțiile, îl poți obține accesând în Home'Bank meniul Mai multe - Documente - Situație cont. În funcție de ce ai nevoie, poți alege afișarea soldului sau adresarea acestui document către o anumită instituție. Apoi, documentul îți va fi trimis pe adresa de e-mail.

Poți redeveni client ING fie 100% online, fie în cel mai apropiat ING Office și primești un nou cont și un nou card. Un cont închis nu poate fi redeschis.

Dacă dorești să încasezi pensia CNPAS/CNPP sau MAI/MAPN în contul ING este suficient să vii în orice ING Office cu CI-ul și cu talonul de pensie/decizia de pensionare. Te vom ajuta cu completarea documentelor necesare și vom discuta care sunt următorii pași.

Cât mă costă?

Ca să ai comision de administrare lunară ZERO pentru ING Card Complet si multe alte beneficii trebuie să îndeplinești cumulativ 2 condiții:

  •  Încasezi lunar un venit recurent de minimum 700 Lei în cont*.

Când spunem venituri recurente provenite din salarii, pensii, chirii etc, fără a se considera venit recurent încasările provenite din jocuri de noroc, transferurile între conturi proprii sau schimburile valutare

  • Faci cel puțin o plată pe lună.

O plată înseamnă că folosești cardul tău ING pentru a cumpăra online sau în magazin, plătești facturi în Home’Bank sau transferi bani unui prieten.

*Valabil pentru venituri recurente și cel puțin o plată pe lună. Venituri recurente înseamnă salariu sau alte tipuri de încasări lunare în Lei, în contul ING Card Complet, în valoare de minimum 700 de Lei: încasarea oricărui tip de venit recurent de la o companie sau PFA; încasări lunare de la o persoană fizică (de exemplu chirii, încasări de la rude etc.); depunere lunară a salariului în cont la bancomatul ING. Plată lunară se referă la o plată cu cardul atașat contului ING Card Complet  în magazin sau online, plata unei facturi sau un transfer în Lei din Internet Banking către alte conturi decât cele proprii.

Dacă nu îndeplinești oricare dintre cele 2 condiții, plătești:

- 9 lei/lună comision de administrare a contului curent
- un comision fix de 5 LEI/tranzacție la transferurile interbancare în LEI sau EURO.
- pentru retragerile în LEI sau EURO de la bancomatele ING și ale altor bănci din România, un comision de 1% (minim 5 Lei) dacă retragi cu cardul de LEI
- pentru retragerile in valută din străinătate, un comision de 5 LEI dacă retragi cu cardul de LEI, respectiv 5 EURO dacă retragi cu cardul de EURO

Totuși, ai ZERO comisioane pentru:
- Încasări de la orice bancă
- Depuneri și consultarea soldului la bancomatele ING
- Emiterea și administrarea primului card Visa Contactless și a cardurilor virtuale
- Serviciul de Internet Banking, Home’Bank cu Parola si SMS
- Plăți cu cardul la comercianți dn Romania sau străinătate, online și în magazine*

* Plățile de tip "jocuri de noroc" realizate cu cardul au un comision de 4,9 LEI sau 1 EURO per tranzacție, plus 2,2% din suma tranzacției, in functie de valuta contului.

Da, dacă încasezi lunar pensia de la CNPAS (Casa Națională de Pensii și Asigurări Sociale), MIRA sau MAPN, ai comisioane zero pentru administrarea contului, cardului și retragerile de la bancomatul ING, indiferent de suma încasată.

Da, serviciul ING Home’Bank cu parolă și SMS este gratuit pentru toți clienții. 

Retrageri în țară:

- Dacă îndeplinești condițiile de gratuitate ING Card complet sau ai activă opțiunea Gold și retragi EURO cu cardul de LEI de la ATM-urile ING de EUR sau ATM-urile altei bănci din România, comisionul este 0
- Dacă nu indeplinești condițiile de gratuitate ING Card complet și retragi EURO cu cardul de LEI de la ATM-urile ING de EURO sau ATM-urile altei bănci din România, comisionul este de 1% din sumă, minim 5 lei
- Indiferent dacă îndeplinești sau nu condițiile de gratuitate ING Card complet sau dacă ai sau nu activă opțiunea Gold, ai un comision de 0.5% din suma retrasă dacă retragi cu cardul de EURO de la ATM-urile ING de EURO sau de 5 EURO dacă retragi cu cardul de EURO de la ATM-urile altei bănci din România.

Retrageri în străinătate:

- Dacă îndeplinești condițiile de gratuitate ING Card complet sau ai activă opțiunea Gold și retragi valută cu cardul de LEI de la ATM-uri din străinătate, comisionul este 0*
- Dacă nu îndeplinești condițiile de gratuitate ING Card Complet și retragi valută cu cardul de LEI de la ATM-uri din străinătate, comisionul este de 5 lei*
- Indiferent dacă îndeplinești sau nu condițiile de gratuitate ING Card complet sau dacă ai sau nu activă opțiunea Gold, dacă retragi cu cardul de EURO de la ATM-uri din străinătate, comionul este de 5 EURO*

*Unele bănci din străinătate practică comisioane de acces la bancomate. ING nu are niciun control asupra acestui tip de taxe. Înainte de a retrage banii, citește cu atenție mesajele de pe ecranul bancomatului.

Cele două condiții pe care trebuie să le îndeplinesti cumulativ pentru a beneficia de gratuitate sunt încasarea venitului lunar recurent de minimum 700 lei și efectuarea unei plăți lunare. Acestea sunt verificate lunar şi vei începe să beneficiezi de gratuitate după ce îndeplinești cele două condiții cumulativ cel puțin 2 dintre ultimele 3 luni încheiate. În cazul în care nu le vei mai îndeplini în cel puţin 2 dintre ultimele 3 luni încheiate, se vor aplica taxele şi comisioanele aferente ING Card Complet fără venituri recurente. 

Chiar dacă ai gratuitate, plățile de tip „jocuri de noroc” realizate cu cardul au un comision aferent, pe care îl regăsești în Lista de taxe și comisioane de pe ing.ro. De asemenea, pentru retragerile de numerar, unele bănci din străinătate percep comisioane pentru utilizarea bancomatelor. ING nu are niciun control asupra acestui tip de taxe. Înainte de a retrage banii, citește cu atenție mesajele de pe ecranul bancomatului.

Cu și despre schimburile valutare

În fiecare lună calendaristică se va contoriza automat valoarea totală a tranzacțiilor ce implică schimb valutar pe care le faci în luna respectivă. Pentru toate tranzacțiile făcute cu valoare totală sub limita de 10.000 de Lei se va aplica cursul personalizat, iar pentru cele care depășesc, se va aplica cursul standard. 

În prima zi a următoarei luni, contorul se va reseta, iar tu vei beneficia de cursul personalizat pentru tranzacțiile din noua lună.
În anumite cazuri, tranzacțiilor tale li se va aplica un curs la o medie ponderată dintre cursul standard si cel personalizat. De exemplu:

  • Nu ai făcut nicio tranzacție ce implică curs valutar și faci o tranzacție de echivalentul a 30.000 de Lei. În acest caz, cursul valutar se va aplica astfel: cursul personalizat pentru primii 10.000 de Lei și cursul standard pentru restul de 20.000 de Lei. Pentru toate tranzacțiile următoare ce implică schimb valutar din aceea lună, se va aplica cursul standard.
  • Ai utilizat deja 6.000 de Lei din limită și faci o tranzacție de echivalentul a 5.000 de Lei. Cursul valutar se va aplica astfel: cursul personalizat pentru primii 4.000 de Lei și cursul standard pentru restul de 1.000 de Lei. Pentru toate tranzacțiile următoare ce implică schimb valutar din aceea lună, se va aplica cursul standard.
  • Ai utilizat deja 10.000 de Lei din limită și faci o tranzacție de echivalentul a 1.000 de Lei. Se va aplica cursul standard pentru tranzacția de 1.000 de Lei și pentru toate tranzacțiile următoare ce implică schimb valutar din acea lună.

Procesului de decontare a tranzacțiilor este complex, astfel pot apărea diferențe între cursul publicat pe ing.ro și cel la care s-a decontat tranzacția ta.

Acest lucru se datorează faptului că momentul autorizării diferă de cel al decontării, iar cursul ING poate varia în acest interval. În plus, ING decontează în lei sau euro toate tranzacțiile cu cardul, deci dacă faci o plată în dolari sau alte valute, aceasta va ajunge în decontare la ING în euro, conversie dolar-euro făcându-se la cursul Visa.

Ce trebuie să știu despre plăți și transferuri

Pentru transferurile în lei efectuate în România, intervalele de procesare sunt: 

- În aceeași zi către un cont ING Bank sau către un cont deschis la altă bancă participantă la Schema SCT Instant RON, pentru transferuri in lei mai mici de 50.000 RON 
- În aceeaşi zi către un cont deschis la altă bancă, pentru transferurile in lei care nu sunt eligibile pentru Schema SCT Instant RON şi au fost trimise spre procesare până în ora 18:00 într-o zi lucrătoare. Altfel, transferul in lei se va procesa în următoarea zi bancară.

  • Nume Beneficiar;
  • IBAN beneficiar (conform IBAN-ului introdus în ING Home`Bank va apărea automat banca beneficiară);
  • Suma;
  • Detaliile de plată (ce reprezintă transferul).

Dacă vrei să afli imediat când ți-a intrat în cont salariul (sau orice alt tip de încasare), atunci activează serviciul Alerte Push din ING Home’Bank. Oriunde ai fi, în țară sau în străinătate, atunci când îți intră banii, primești instant un mesaj de informare pe telefon.

Dacă ai nevoie de un extras de cont, ai în Home'Bank mai multe variante să îl descarci sau doar să îl vizualizezi:

- de la nivelul paginii de portofoliu, selectează contul pentru care dorești să vizualizezi extrasul - Mai multe - Extras de cont (valabil pentru lunile încheiate)
- de la nivelul paginii de portofoliu, selectează contul pentru care dorești să vizualizezi extrasul - Raport tranzacții - accesează iconița săgeată îndreptată în jos din colțul dreapta sus al ecranului. Aici vei avea opțiunea de a descărca un extras de cont pe ce perioadă vrei sau un extras de cont lunar
- din meniul Rapoarte din partea de jos a ecranului - accesează iconița săgeată îndreptată în jos din colțul dreapta sus. Aici vei avea opțiunea de a descărca un extras de cont pe ce perioadă vrei sau un extras de cont lunar

În meniul destinat Raportului de tranzacții, în partea de sus ai o lista cu care ai posibilitatea de a face următoarele filtre:

- filtre legate de perioadă (precompletat cu "Ultimele 3 luni") - poți alege o perioadă de maximum 24 de luni pentru un raport de tranzacții, dar perioada poate începe cu câte luni sau ani în urmă ai nevoie. În schimb, poți descărca un extras de cont pe o lună încheiată doar pe ultimii doi ani.
- filtre legate de valori (precompletat cu "Toate valorile") - poți alege un interval de sume pe care să le vizualizezi
- filtre legate de intrări/ieșiri (precompletat cu "Intrări/Ieșiri") - poți selecta doar sumele care au intrat în cont, respectiv sumele care au ieșit (plăți, transferuri, retrageri numerar)
- filtre legate de tipul tranzacției (precompletat "Cu card/fără card) - cu card sau fără
- poți căuta anumite operațiuni accesând simbolul lupă din partea de sus
- poți descărca extrasul de cont accesând iconița săgeată îndreptată în jos din colțul dreapta sus al ecranului, aplicând oricare dintre filtrele menționate

Depinde de două lucruri: dacă e plată cu cardul sau transfer și dacă a fost deja procesată sau nu (vezi în Home’Bank - Rapoarte dacă apare pe extrasul de cont sau e încă la “Tranzacții în așteptare”).

Vezi ce situație ți se potrivește:

  • Pentru plăți cu cardul în așteptare – doar comerciantul o poate anula în această etapă, noi nu putem interveni. Îți recomandăm să-l contactezi pentru anulare, e cea mai simplă cale. Dacă nu reușești să rezolvi, ne poți contacta doar după ce se finalizează plata pentru a încerca să recuperăm suma.
  • Pentru plăți cu cardul finalizate – ne poți cere să inițiem o investigație direct din Home’Bank – Rapoarte – selectezi tranzacția – Am nevoie de ajutor. Vom face tot posibilul să recuperăm banii, dar nu putem garanta un rezultat favorabil.
  • Pentru transferuri în așteptare – ne poți contacta din Home’Bank – Mai multe – Contact ING.
  • Pentru transferuri finalizate – dacă știi persoana la care au ajuns eronat banii, ia legătura cu ea și încearcă să rezolvi direct. Altfel, contactează-ne din Home’Bank – Mai multe – Contact ING și vom încerca să recuperăm banii printr-o investigație de retur.

Niciodată, sub nicio formă, nu trebuie să furnizezi codul PIN atunci când faci o plată cu cardul. Codul PIN trebuie să fie cunoscut doar de ține și nu trebuie transmis unei alte persoane.

Poți face o plată între două conturi deschise la ING dacă acestea sunt deschise în aceeași valută. În cazul în care contul beneficiar deschis la ING nu permite încasări în valuta aleasa de tine pentru transfer, în Home'Bank va fi afișat un mesaj de eroare. Pentru transferurile către conturi deschise la altă bancă, ia legatura cu beneficiarul plății pentru a te asigura că ai toate detaliile necesare, inclusiv despre valuta transferului.

Plățile recurente

Poți împuternici banca să efectueze plăți periodice în numele tău prin transferarea unor sume fixe la date stabilite, către alte conturi proprii sau ale altor clienţi (ai ING Bank sau ai altor bănci). Activarea acestui serviciu se face din Home'Bank, alegând opțiunea "Salvează că plata planificată - Recurent" din formularul de plata în lei. Poți stabili frecvența plăților săptămânal sau lunar, iar, la data aleasă (sau în ziua lucrătoare următoare), contul indicat de tine va fi debitat. 
În ziua aleasă de tine, vom încerca de mai multe ori să procesăm plata, așa că poți alimenta contul și în ziua aleasă pentru plata programată.

Plățile la termen 

Poți împuternici banca să efectueze o plată viitoare în numele tău prin transferul unei sume fixe la dată aleasă de tine în viitor (sau în ziua lucrătoare următoare). Activarea acestui serviciu se face din Home' Bank alegând opțiunea "Salvează că plata planificată - La termen" din formularul de plata în lei.

Plățile planificate salvate pot fi consultate, editate sau șterse din Home' Bank - meniul Plăți - opțiunea Plăți planificate.

Dacă aștepți să primești o sumă în lei și ai furnizat un cont ING cu IBAN valid, activ și care permite creditarea, vei încasa banii după cum urmează:
 
- Vei încasa imediat suma în lei, dacă banii au fost trimiși dintr-un cont ING sau din altă bancă prin serviciul instant, chiar dacă este o zi nelucrătoare.
- Pentru sumele în lei trimise din altă bancă, vei încasa cel mult în următoarea zi lucrătoare, în funcție de orele de procesare ale băncii ordonatoare, dacă această bancă nu este participantă la Schema de Plăți Instant.

În cazul plăților către un cont de trezorerie, câmpul destinat CUI Instituție Beneficiară trebuie completat după cum urmează: 

  • CUI beneficiar: dacă beneficiarul deține cod fiscal
  • CNP/CUI ordonator: toate celelalte situații

O plată aflată în statusul "plată în așteptare" nu poate fi urgentată.

Dacă plata a fost instructată la finalul zilei (intervalul orar 21-24), este posibil ca în acest moment al zilei să aibă loc anumite procese interne care pot întârzia actualizarea informațiilor despre tranzacțiile tale pentru o perioada scurtă de timp. Transferul însă se va efectua, iar informațiile vor fi actualizate în cel mai scurt timp.

Intră în Home'Bank și accesează meniul Plăți.

Deschide opțiunea care ți se potrivește:

  • Plată in lei. Selectează contul din care vrei să faci plata și completează detaliile destinatarului, suma și detaliile transferului, apoi confirmă și semnează plata. Poți alege apoi să o instructezi în viitor sau recurent sau să o salvezi în lista "Plata Favorite" pentru a o utiliza în plăți ulterioare.
  • Plată în valută. Selectează contul din care vrei să faci plata și completează detaliile destinatarului, suma și detaliile transferului, apoi confirmă și semnează plata.

Din optiunea "Plăți Frecvente" din meniul Plăți, poți iniția plăți pornind de la o tranzacție recentă, având astfel la îndemână cea mai rapidă cale pentru a iniția o plată.

Intră în Home'Bank și accesează meniul Plăți.

Deschide opțiunea Plată între conturile mele.

Selectează contul din care vrei să transferi și contul către care vrei să transferi și suma, confirmă și semnează plata.

Plățile tale instructate cu date eronate despre numele beneficiarului plății vor fi instructate cu succes dacă IBAN-ul sau contul destinatarului sunt introduse corect. În situația puțin probabilă în care o plată va fi oprită din cauza unei discrepanțe între numele beneficiarului de cont și cel introdus de tine în formularul de plată, banii vor fi returnați în contul tău și vei putea relua plata.

În cazul unei încasări în care moneda contului beneficiar diferă de moneda ordinului de plată, Banca va converti automat fondurile primite în moneda care corespunde contului beneficiar menționat în ordinul de plată. Toate aceste operațiuni de schimb valutar vor fi efectuate la cursul de schimb al Bancii valabil în momentul creditării contului.

Mergi la lista Plăților tale favorite accesând meniul Plăți. Uneori, această listă o vei găsi în secțiunea Alte plăți, în cazul în care ai ales alte opțiuni în topul opțiunilor tale de vizualizare. Alege pictograma de ștergere afișată în dreptul fiecărei plăți și confirmă apoi acțiunea de ștergere.

Suma va fi returnată în decurs de câteva zile în contul din care s-a efectuat transferul, iar încasarea de retur va fi evidențiată pe extrasul de cont. 

Popriri

Suntem obligați prin lege să blocăm toate conturile tale, până la recuperarea sumei din adresa de înființare a popririi.

Poți face plata parțială, însă cu tot disponibilul din cont. Chiar dacă ne soliciți să plătim o sumă mai mică decât cea disponibilă, legea ne obligă să plătim în totalitate sumele din cont până la recuperarea integrală a sumei poprite.

După cum îi zice și numele, poprirea executorie presupune existența unui titlu executoriu. Asta înseamnă că sumele blocate în contul bancar sunt virate în contul indicat de organul de executare. 

În schimb, poprirea asiguratorie doar blochează sumele de bani existente în conturile bancare. Banii vor fi virați organului de executare doar după ce se obține un titlu executoriu.

Numele organului de executare se regăsește în SMS-ul/e-mailul transmis la momentul înființării popririi. Detaliile de contact ale acestuia se pot regăsi online, pe site-ul oficial al acestuia.

Poprirea este o formă de executare silită prin care un organ de executare / instanță de executare (ex: ANAF, BEJ-i, judecătorii) solicită băncii să plătească sumele de bani datorate de către clientul băncii unor instituții sau persoane. Suntem obligați prin lege să blocăm toate conturile clientului supus popririi, până la recuperarea sumei din adresa de înființare a acesteia. În acest sens, conturile clientului asupra căruia a fost instituită o poprire sunt blocate până la acoperirea sumei poprite.

În cazul conturilor supuse popririi, clientul nu poate efectua transferuri din Home’Bank sau utiliza cardul decât dacă se îndeplinesc o serie de condiții referitoare la sumele încasate sau existente deja în conturi. 

În scurt timp după ce organul de executare ne trimite înființarea popririi, noi te informăm prin SMS, e-mail și mesaj în ING Home’Bank. În aceste mesaje de informare regăsești numele organului de executare, iar tu poți găsi pe site-ul oficial al acestuia datele sale de contact. Poți lua legătura cu organul de executare pentru a afla detaliile complete referitoare la popriri.

Dacă ai încasat în contul poprit o sumă care poate fi deblocată parțial sau total și aceasta provine de la o persoană juridică/instituție a statului, având detalii clare (exemplu: salariu, avans, lichidare etc.), vei primi un SMS de la noi în momentul în care contul este deblocat. Toate sumele încasate până la ora 16.30 în zile lucrătoare conform criteriilor pentru conturile poprite se vor debloca, în mod obișnuit, în maximum 4 ore de la momentul incasării.

Te rugăm să ne contactezi dacă au trecut mai mult de 4 ore de la încasare și nu ai primit SMS-ul de la noi, deși condițiile menționate au fost îndeplinite. 

Conturile poprite nu pot fi deblocate în avans, în așteptarea unei încasări. Ulterior deblocării conturilor supuse popririi, vei putea utiliza suma aferentă prin intermediul cardului sau vei putea face transfer din Home'Bank. 

Din momentul în care a fost înființată o poprire pe conturile tale, încasările sau depunerile pe aceste conturi pot fi deblocate doar conform unor reguli impuse de lege. 

Astfel : 

- Pot fi deblocate integral, doar dacă provin de la instituții ale statului/persoane juridice și includ detalii clare despre ce reprezintă încasarea: diurnă, alocații pentru copii, pensie urmaș pentru minori, indemnizații cu destinație speciala stabilite prin lege, decont transport etc.
- Pot fi deblocate parțial, doar dacă provin de la instituții ale statului/persoane juridice și includ detalii clare despre ce reprezintă încasarea: salariu, pensie, avans, lichidare, bonusuri, sporuri, indemnizație, indemnizație creștere copil etc. 
- Nu pot fi deblocate decât cu un acord de la popritor încasările venite de la persoane fizice (cu excepția pensiei alimentare/pensiei de întreținere pentru copii minori) sau depunerile numerar, precum și sumele existente deja în conturi. În absența unui acord al popritorului, aceste sume trebuie utilizate integral la plata popririi.

Pentru a plăti o poprire ai următoarele opțiuni:

- Contactează executorul judecătoresc sau instituția care a emis poprirea – solicită detalii despre suma datorată și conturile unde trebuie efectuate plățile.
- Plata popririi prin bancă: Poți face urgentarea plății popririi prin Home'Bank (cu excepția popririlor instituite de ANAF) astfel: accesează fereastra “Sold disponibil” din pagina de portofoliu din Home Bank - Vezi detalii. Apoi te rugăm să parcurgi textul afișat si să selectezi “Solicit urgentarea plății”. Asigură-te că ai sold disponibil pentru plata popririi.  Pentru procesarea fiecărei plăți a popririi se va percepe un comision. Poți afla valoarea acestuia consultând lista de taxe si comisioane de pe ing.ro - secțiunea Utile. La momentul efectuării plăților către popritor, vei primi un SMS.           
- Dacă optezi pentru efectuarea plății popririi din altă bancă, există riscul de a dubla plata și ridicarea popririi va fi realizată doar după ce primim adresa de sistare
- Poți face și plata parțială a popririi, însă cu tot disponibilul popribil din cont. Chiar dacă ne soliciți să plătim către poprire o sumă mai mică decât cea  disponibilă, legea ne obligă să plătim în totalitate sumele din cont până la recuperarea integrală a sumei poprite. La momentul efectuării plăților către popritor, vei primi un SMS. 

Dacă ai achitat poprirea sau aceasta a fost sistată de popritor, noi putem să o ridicăm doar după ce organul de executare emite o adresă de sistare. Asta înseamnă că nu putem să luăm în considerare alte documente pentru sistarea popririi, cum ar fi extrasul de cont din altă bancă sau ordinul de plată. Doar în cazul în care plata pentru poprire a fost procesată din contul ING Bank, cu detaliile adresei de înființare a popririi, putem lua în cosiderare plata și amâna plata popririi până la recepționarea sistării.

Adresa de sistare poate fi depusă în original în orice ING Office sau poate fi trimisă pe e-mail contact@ing.ro doar de către executor. 

Noi vom procesa adresa până la sfârșitul zilei respective, daca este primită până în ora 16:00 într-o zi lucrătoare. Ulterior acestui interval, se va procesa în următoarea zi lucrătoare. 

Dacă ai popriri pe conturile deschise la ING Bank pentru care îți oprește deja o parte din salariu și angajatorul, e necesar să primim o adresă de la organul de executare, prin care să fim instructați să nu mai poprim salariul încasat. Această adresă poate fi depusă în original în orice ING Office sau poate fi trimisă pe e-mail contact@ing.ro doar de către executor. Noi vom procesa adresa conform instrucțiunilor din aceasta până la sfârșitul zilei respective, dacă este primită până în ora 16:00 într-o zi lucrătoare. Ulterior acestui interval, se va procesa în următoarea zi lucrătoare. 

Dacă ai încasat salariul și deja avem înregistrată această adresă de la organul de executare, diferența încasată în cont va fi deblocată integral, dacă ea provine de la angajatorul menționat în adresă. Vei primi un SMS de la noi în momentul în care contul este deblocat.

Comisioanele percepute pentru produsele și serviciile noastre vor fi debitate și după înființarea popririi. Dacă în cont nu sunt bani suficienți pentru plata lor, vor genera un sold negativ. 

Poprirea presupune blocarea automată a cardului de credit. Fondurile pe care nu le-ai utilizat până în acel moment devin disponibile după ridicarea popririi.

Închiderea unui cont poprit se poate face exclusiv cu acordul organului de executare silită.

În cazul în care nu există fonduri suficiente în conturile curente și ai conturile poprite, soldul din conturile proprii de economii, inclusiv cele de economii ING Young deschise pe numele tău, va fi folosit la plata popririi. 

Plata popririlor ANAF se efecutează la instrucțiunea expresă a ANAF.

Amânarea plății popririi poate fi solicitată doar în baza adresei de sistare sau a unui document justificativ - o dovadă a plății aceleiași popriri înregistrate la ING, precum și un document de la executor din care să reiasă că urmează să primim sistarea acesteia. Documentul poate fi depus în original în orice ING Office sau poate fi trimis pe e-mail contact@ing.ro doar de către executor. Excepție fac popririle venite de la ANAF, care nu se pot amâna.

La momentul efectuării plăților către popritor, vei primi un SMS. 

Conform legii, în cazul unei popriri putem debloca 2/3 din încasările care au ca detalii salariu, pensie, avans, lichidare, bonusuri, sporuri, indemnizație, indemnizație creștere copil etc. și provin de la o persoana juridică sau instituție a statului dacă există o singură poprire și 1/2 dacă există mai mult de o poprire pe numele unui client. Aceste sume se blochează din fiecare încasare avută (de exemplu, atât din avans, cât și din lichidare). 

Aceeași proporție se poate debloca pentru clienții cu poprire și în cazul încasărilor de indemnizație de creștere copil virate de instituția statului responsabilă (AJPIS). Dacă detaliile încasării de la AJPIS nu sunt suficient de clare sau sunt virate și alte beneficii sociale în cadrul aceleiași încasări, e necesar să prezinți un document emis de aceștia. În acest document trebuie să fie menționate natura încasării și cuantumul acesteia, iar documentul să fie trimis pe adresa de e-mail contact@ing.ro sau depus în original în orice Office ING. Noi vom procesa documentul până la sfârșitul zilei respective, dacă este primit într-o zi lucrătoare până în ora 16:00. Ulterior acestui interval, se va procesa în următoarea zi lucrătoare. 
 

Depozitele la termen pe numele tău vor fi lichidate la ajungerea la termen pentru a efectua plata popririi, dacă nu există sold acoperitor în conturile curente. 

Accesibilitate

Dacă alegi să ascunzi meniul de accesibilitate, nu îl vei mai putea vizualiza, decât dacă ștergi istoricul de navigare și datele. Ești sigur că dorești să ascunzi interfața?