În funcție de nivelul de permisiuni, pot apărea următoarele stări ale tranzacției:
NOUĂ (NEW)– după inițializarea tranzacției – exact când tranzacția a fost creată în baza de date (starea primei tranzacții);
ÎN CURS (ONGOING)– imediat după procesarea tranzacției de către serverul SoftPOS, cererea trimisă băncii acceptante și așteptarea răspunsului procesatorului/băncii acceptante;
AUTORIZATĂ (AUTHORIZED) – după primirea răspunsului de la procesator/banca acceptantă și autorizare/acceptare;
REFUZATĂ (DECLINED)– la fel ca mai sus – dar refuzată de către procesator/banca acceptantă;
DECONTATĂ (CLEARED)– în funcție de procesor, când se face decontarea (adică sfârşit de zi sau săptămână, în funcție de procesator);
RETURNATĂ (REFUNDED)– când tranzacția a fost efectuată și a fost creat un mesaj suplimentar de RETUR (REFUND) pentru cel inițial. Rezultatul este că banii sunt returnați în contul cardului;
RESPINS (REJECTED) – similar cu REFUZATĂ, dar din alte motive (de ex. card greșit) atunci când refuzul de a face o tranzacție este procesată mai devreme. RESPINGEREA se face de către procesor, REFUZUL se poate face de către chernelul ING SoftPOS;
PAUZĂ (TIMEOUT) – atunci când tranzacția a durat atât de mult, aceasta este expirată. Acest lucru este similar cu anulat (în ceea ce privește efectul);
SOLICITARE PIN (PIN_REQUESTED) – când tranzacția a fost inițiată și apoi chernelul sau procesatorul solicită furnizarea codului PIN. Dacă se întâmplă ceva în această etapă (de exemplu, mobilul rămâne fără baterie), atunci acest statut se menține. De fapt, rezultatul este că nu a fost/nu se va efectua nicio tranzacție;
ANULATĂ (CANCELED) – tranzacție anulată de către utilizator.