SoftPOS

Transformă-ți telefonul într-un POS mobil cu ING SoftPOS

Vrei să le oferi clienților tăi opțiunea de a plăti cu cardul, dar poate te gândești că e prea complicat, că implică niște costuri prea mari sau că se potrivește mai degrabă afacerilor mari? Uită de toate aceste mituri, pentru că acum există

ING SoftPOS, potrivit pentru orice tip de afacere. ING SoftPOS este o aplicație disponibilă pentru telefoanele Android, care îți permite să accepți plăți contactless cu cardul, telefonul sau orice alt tip de suport de card cu cititor NFC.

De ce să alegi ING SoftPOS?

Îl obții foarte ușor
Îl obții foarte ușor

Îl obții foarte ușor

Este tipul de POS cel mai ușor de obținut. Îl poți achiziționa rapid, indiferent din ce oraș din România ești. În plus, fiind doar o aplicație mobilă în telefonul sau tableta ta, este cel mai ușor de întreținut tip de POS, modern și practic. 

Ai cele mai mici costuri
Ai cele mai mici costuri

Ai cele mai mici costuri

În comparație cu alte tipuri de POS, acest tip îți asigură cele mai mici costuri.

Tu deții controlul
Tu deții controlul

Tu deții controlul

• Urmărești în timp real evoluția vânzărilor și poți extrage rapoarte.
• Tu ești cel care administrează terminalele POS și accesul personalului tău la ele.
• Indiferent că e vorba de tine sau de angajații tăi, poate fi luat peste tot.
• Aplicația folosește datele mobile sau WiFi-ul telefonului tău.

E sigur
E sigur

E sigur

ING SoftPOS oferă același nivel de securitate ca un POS clasic.

E prietenos cu planeta
E prietenos cu planeta

E prietenos cu planeta

Confirmarea plății se face în mod electronic, fără consum de hârtie.

Câțiva pași și îl poți folosi

Instalează aplicația ING SoftPOS din Google Play și activeaz-o împreună cu administratorul din compania ta. Atenție, sistemul de operare trebuie să fie superior versiunii 8.0.

Dacă dorești ca plătitorul să se autentifice cu PIN, instalează și ING SoftPOS PIN PAD după instalarea ING SoftPOS. Aplicația PIN PAD se conectează la aplicația ING SoftPOS și intervine automat numai atunci când este nevoie de PIN.

Ca administrator al serviciului, folosește Portalul Comerciantului, interfața web în care îți poți administra tranzacțiile, utilizatorii și terminalele. Poate fi folosit de o persoană (sau mai multe) din cadrul firmei și este fereastra spre gestionarea întregii soluții.

ING SoftPOS face cam tot ce face un POS clasic. Și puțin mai mult:

Citește cardurile și alte dispozitive de plată prin NFC (contactless)

Acceptă      și   

Are funcții de vânzare și anulare a plății

Transmite chitanța prin cod QR (citit de telefonul cumpărătorului) sau e-mail

Permite tranzacții de orice valoare cu autentificare PIN

Permite tranzacții în RON sau EUR

Oferă firmei un control total asupra tranzacțiilor și a utilizatorilor prin intermediul Portalului Soft POS 

Este ING SoftPOS și pentru tine? Da!

ING SoftPOS se adresează în general micilor întreprinzători (liber profesioniști, mici afaceri locale, consultanți, asociații etc.), dar poate fi folosit și de către:

• Orice companie care nu are volume foarte mari de vânzări prin POS sau îl folosește rar

• Companiile mari care au nevoie de mobilitate: curieri, taxi, lanțuri de restaurante, benzinării, asigurări etc.

Cum aplici pentru ING SoftPOS?

Adresează-te celui mai apropiat ING Office sau consultantului tău ING.

Câțiva pași simpli ca să ai și tu serviciul ING SoftPOS:

Pas 1: Click: Aplică online

Pas 2: Completează datele tale și alege ING Office-ul în care dorești să mergi.

Pas 3: Un specialist ING te va suna în cel mai scurt timp. Stabilește întâlnirea în ING Office-ul indicat de tine sau chiar la sediul tău.

Vrei să știi mai multe despre serviciu?

Îl obții foarte ușor

Aici poți citi toate informațiile:

Îl obții foarte ușor

Iar aici poți urmări tutoriale video.

Costuri

ING SoftPOS este cea mai puțin costisitoare soluție de încasare a plăților cu cardul oferită de ING.

  • Pentru companiile Micro și IMM
    • Pachet FIX:
      0 administrare | 0,6% per tranzacție
    • Pachet Profesional:
      0 administrare| 0,8% per tranzacție
  • Pentru companii mari
    • Preț personalizat în funcție de volume și tipuri de carduri acceptate.

Acestea sunt singurele costuri percepute pentru serviciul ING SoftPOS.

Securitatea plăților

La fel ca toate soluțiile de plată ING, ING SoftPOS îndeplinește cele mai înalte standarde de securitate. De fapt, acesta este și motivul pentru care ING Bank a ales să furnizeze o soluție bazată pe două aplicații separate.

ING SoftPOS este o aplicație certificată CPoC (Contactless Payments on COTS; COTS înseamnă Commercial off-the shelf și desemnează orice dipozitiv comercial ce nu a fost fabricat specific pentru industria cardurilor).

ING SoftPOS PIN PAD este o aplicație dedicată capturării și criptării PIN-ului plătitorilor, avizată de instituțiile de certificare acreditate de VISA și Mastercard.

Procesarea plăților se face de către ING și partenerii ING într-un mediu certificat și conform standardelor PCI DSS (Payments Card Industry Data Security Standards).

Împreună, într-un mod ușor și transparent pentru utilizatori, dar foarte complex în arhitectură, asigurăm condiții de securitate maximă atât pentru comercianți, cât și pentru plătitori.

Lasă-ne datele tale să te contactăm.

Pentru mai multe detalii este necesară o discuție cu un consultant specializat ING. 

Aplică acum

Aplicație ING SOFTPOS

Care sunt modelele de dispozitive (telefoane, PDA, tablete) pe care funcționează aplicația?

ING SoftPOS funcționează pe toate dispozitivele cu Android 8.0 sau o versiune ulterioară și care îndeplinesc următoarele cerințe:
• Prezintă un modul hardware de stocare sigur
• Nu este rutat și sistemul de operare este livrat de producătorul dispozitivului
• Are aplicații de mediu: Google (cum ar fi Google Play Store) instalate
• Are un modul NFC funcțional și acces la internet (necesar pentru a accepta plăți)

Aceasta înseamnă că majoritatea dispozitivelor Android disponibile în prezent pot funcționa cu soluția ING SoftPOS.
Compatibilitatea dispozitivului cu soluția ING SoftPOS poate fi verificată prin instalarea aplicației „PosVerifier” disponibilă în Google Play Store.

Aplicația ING SoftPOS este disponibilă în mai multe limbi?

Da, aplicația este disponibilă în română, engleză, poloneză, și maghiară. Alte versiuni vor urma. Limba aplicației este prestabilită, la fel ca limba sistemului dispozitivului. Dacă aplicația nu acceptă limba dispozitivului dvs. în acest moment, se va lansa în engleză.

Nu știu unde este modulul NFC pe dispozitivul meu.

Verificați amplasarea modulului NFC în dispozitivul dvs. cu opțiunea „testare card” a aplicației (mai mult -> testare card) și amintiți-vă să plasați cardul exact în acel loc.

Este necesar să fiu de acord cu toate permisiunile solicitate de aplicație în timpul instalării?

Da, este necesar pentru ca aplicația să funcționeze corect și să asigure siguranța tranzacțiilor. Acest lucru nu înseamnă că aplicația va efectua apeluri telefonice, spre exemplu, ci doar blochează alte aplicații să interfereze în timpul tranzacției.

Văd un punct mic roșu cu semnul exclamării în colțul din stânga-dreapta al aplicației. Ce reprezintă?

Înseamnă că modulul NFC este oprit. Nu uitați să îl porniți înainte de a utiliza aplicația. Veți putea găsi această opțiune în meniul/setările dispozitivului dvs.

Are aplicația o opțiune manuală de „închidere a zilei”?

Nu există o astfel de caracteristică în acest moment. Închiderea de zi se face în mod automat.

Mi-am uitat PIN-ul (la aplicație). Ce pot face?

Trebuie să (vă) anulați înregistrarea dispozitivului și să (vă) înregistrați din nou. Pașii se regăsesc în Ghidul aplicației mobile ING SoftPOS.

Numărul de eroare E999 apare în timp ce mă loghez la aplicație:

Verificați accesul la internet.

Aplicația nu pornește, apare un mesaj „A fost găsită o aplicație care se află deasupra, eliminați-o pentru a continua”.

Asigurați-vă că toate aplicațiile care pot fi deasupra/peste ING SoftPOS sunt închise. Poate fi de ex. O „bulă” de chat Facebook Messenger, un apel telefonic activ, etc. (nu este posibil să utilizați aplicația în timpul unui apel telefonic).

Cititorul NFC funcționează la fel pentru toate tipurile de carduri și dispozitive?

Telefonul mobil este citit cel mai ușor (pentru plata cu telefonul), apoi cardurile de plastic, iar cardurile metalice pot întâmpina dificultăți. 

TRANZACŢII:

După alegerea și acceptarea sumei tranzacției și atingerea cardului, nu se întâmplă nimic.

Verificați amplasarea modulului NFC în dispozitiv folosind „Card tester” (mai mult -> card tester) și atingeți cardul exact în acel loc. Nu faceți nicio mișcare bruscă și așteptați ca toate cele 4 puncte verzi să se aprindă.

Pot anula tranzacția?

Da, este posibil să anulați ultima tranzacție. Pentru a face acest lucru, alegeți Mai multe -> Rambursare în meniul aplicației.

Care sunt sumele tranzacțiilor pe care le pot accepta folosind aplicația?

În acest moment este posibil să se accepte tranzacții până la limita specificată de băncile acceptante din fiecare țară. Dacă doriți să verificați aceste limite în calitate de utilizator comerciant, vizitați pagina „Profiluri de plată” din Portalul de comerciant.

Este posibil să se accepte tranzacții care necesită PIN?

Da, pentru tranzacțiile care necesită PIN, va apărea un applet PIN Pad în care utilizatorul trebuie să-și introducă codul PIN. Tranzacțiile cu PIN sunt posibile după instalarea suplimentului (app.) PIN Pad disponibil în Magazinul Google Play. Link-ul pentru a descărca suplimentul (app.) PIN Pad poate fi găsit selectând Mai multe -> Despre aplicație.

Ce ar trebui să fac dacă, în timpul tranzacției, după ce cardul a fost autorizat, apare un mesaj de eroare (e.g.:” lipsă comunicație cu serverul”)?

Înainte de a inițializa o nouă tranzacție cu clientul dvs., verificați istoricul tranzacțiilor pentru a vă asigura că tranzacția anterioară nu a fost autorizată.

În timpul tranzacției, sunt afișate informațiile „Autorizare respinsă”. Ce ar trebui să fac?

Încercați să utilizați un alt card, este posibil ca această eroare să fie o problemă legată de card.

Ce înseamnă diferitele stări ale tranzacțiilor?

În funcție de nivelul de permisiuni, pot apărea următoarele stări ale tranzacției:

NOUĂ (NEW)– după inițializarea tranzacției  – exact când tranzacția a fost creată în baza de date (starea primei tranzacții);

ÎN CURS (ONGOING)– imediat după procesarea tranzacției de către serverul SoftPOS, cererea trimisă băncii acceptante și așteptarea răspunsului procesatorului/băncii acceptante;

AUTORIZATĂ (AUTHORIZED) – după primirea răspunsului de la procesator/banca acceptantă și autorizare/acceptare;

REFUZATĂ (DECLINED)– la fel ca mai sus – dar refuzată de către procesator/banca acceptantă;

DECONTATĂ (CLEARED)– în funcție de procesor, când se face decontarea (adică sfârşit de zi sau săptămână, în funcție de procesator);

RETURNATĂ (REFUNDED)– când tranzacția a fost efectuată și a fost creat un mesaj suplimentar de RETUR (REFUND) pentru cel inițial. Rezultatul este că banii sunt returnați în contul cardului;

RESPINS (REJECTED) – similar cu REFUZATĂ, dar din alte motive (de ex. card greșit) atunci când refuzul de a face o tranzacție este procesată mai devreme. RESPINGEREA se face de către procesor, REFUZUL se poate face de către chernelul ING SoftPOS;

PAUZĂ (TIMEOUT) – atunci când tranzacția a durat atât de mult, aceasta este expirată. Acest lucru este similar cu anulat (în ceea ce privește efectul);

SOLICITARE PIN (PIN_REQUESTED) – când tranzacția a fost inițiată și apoi chernelul sau procesatorul solicită furnizarea codului PIN. Dacă se întâmplă ceva în această etapă (de exemplu, mobilul rămâne fără baterie), atunci acest statut se menține. De fapt, rezultatul este că nu a fost/nu se va efectua nicio tranzacție;

ANULATĂ (CANCELED) – tranzacție anulată de către utilizator.
 

Cum pot transmite o chitanță către client?

După o tranzacție reușită, veți avea opțiunea de a trimite o chitanță prin e-mail sau de a genera un cod QR (scanat de client). Pentru fiecare tranzacție puteți genera o astfel de confirmare, imediat după executarea acesteia sau ulterior, din istoricul tranzacțiilor. De asemenea, confirmarea plăților se poate retransmite din meniul Istoric -> Detalii istoric (accesați tranzacția dorită) -> Meniul de opțiuni din dreapta sus.

După citirea cardului mi se solicită repetarea prezentării cardului, utilizarea unui alt card sau tranzacția este respinsă aparent fără motiv. Ce trebuie să fac?

Acest rezultat poate fi cauzat de citirea incompletă a cardului de plată, de puterea slabă a modului NFC de pe telefon sau de pe card. Recomandăm utilizarea telefoanelor fără elemente de ecranare (precum huse de protecție foarte groase), poziționarea cardului în mod corect în zona NFC a telefonului și repetarea operațiunii până la obținerea rezultatului dorit, autorizarea tranzacției.

PORTAL COMERCIANT

Există versiuni lingvistice diferite ale Portalului comerciantului?

Da. Limba de prezentare a portalului comerciantului este predefinită din setările browser-ului de internet utilizat în prezent. Este posibil să schimbați limba după conectare – în colțul din dreapta sus al Portalului. În prezent sunt disponibile versiuni în română si engleză.

Aplicația mobile a fost instalată, dar nu știu cum să mă înregistrez.

Furnizați codul din aplicație administratorului dvs. și așteptați ca acesta (administratorul) să vă trimită codul de răspuns din portalul de comerciant. Dacă sunteți administrator, accesați Portalul și selectați Terminale -> alegeți un terminal și faceți clic pe „Înregistrare”.

Sunt administratorul comerciantului, cum pot înregistra terminalul?

Pentru a face acest lucru, conectați-vă la Portalul Comerciantului, accesați „Terminale” din meniu și alegeți un terminal disponibil. Utilizați opțiunea „Înregistrare” și introduceți codul de pe dispozitiv pentru a genera codul de activare. După ce îl introduceți pe ecran, dispozitivul se va înregistra corect.

DISPOZITIVE 

Aplicația nu merge pe dispozitivul meu

ING SoftPOS ar trebui să funcționeze pe majoritatea dispozitivelor (e.g. telefoanelor) disponibile pe piață care îndeplinesc cerințele minime (compatibilitatea tehnică a unui anumit model de dispozitiv poate fi verificată cu aplicația PosVerifier). În cazul în care aplicația nu funcționează pe un anumit telefon (și PosVerifier nu a indicat o posibilă problemă), un astfel de caz va fi analizat individual de echipa tehnică.

Problema poate afecta modelele Huawei mai noi, fără serviciile Google instalate și modelele livrate fără cipul NFC (de exemplu, Xiaomi).