Ce este ING Business?
ING Business este aplicația de internet și mobile banking, cu activare gratuită pentru antreprenorii ING, care te ajută să ai grijă de afacerea ta, simplu și sigur. Aplicația îți pune la dispoziție instrumente intuitive și personalizabile pentru realizarea operațiunilor de plată curente, schimburi valutare, constituire depozite la termen, dar și pentru a comunica direct cu banca, oriunde te-ai afla.
Ținem pasul cu tine cu noi update-uri
Tot ce ai nevoie pentru afacerea ta, într-un singur loc
Acces ușor la dashboard-uri personalizate
Alege-ți direct din aplicație modul în care îți este afișat ecranul principal. Fie că ai un rol decizional sau operațional, dashboard-ul poate fi modificat ușor pentru a răspunde nevoilor tale.
Identitate digitală fiabilă și sigură
Poți configura oricând cu ajutorul modulului Self Service rolurile și drepturile utilizatorilor, limitele de tranzacționare și politica de semnături privind efectuarea plăților de către companie.
Comunicare directă cu banca
ING îți trimite rapoarte privind produsele tale și mesaje personalizate în modulul comunicare. Poți descărca extrase și diferite alte rapoarte și poți semna electronic, cu mijloacele ING Business, comunicările către noi.*
Accesul la ING Business îl poți avea simplu și rapid. Cu un pachet de cont curent ING Fix te bucuri de:
Aplicația ING Business
Serviciul SoftPOS
Operațiuni de plată
Cum poate compania mea să folosească ING Business?
Cum accesez ING Business (app)?
Descarci ING Business România din AppStore sau Google Play.
- Apoi Pasul 1: Deschizi aplicația și introduci codul de Utilizator, primit prin SMS. Codul de utilizator poate fi schimbat după prima accesare, din versiunea web a ING Business.
- Pasul 2: Introduci parola inițială, primită pe email, pe care îți recomandăm să o scrii, nu să o copiezi (deoarece se pot copia și alte caractere în plus).
- Pasul 3: Primești prin SMS codul unic de acces și îl introduci în spațiul dedicat.
- Pasul 4: Stabilești o parolă respectând cele 3 criterii.
- Pasul 5: Introduci un cod PIN din 5 cifre pe care îl vei folosi pentru semnarea plăților și pentru accesul in aplicația mobilă, dacă vrei să folosești identificarea biometrică.
- Pasul 6 (opțional): Activezi datele biometrice dacă dorești.
Ușor de urmărit în filmul de aici.
Care sunt cerințele de sistem necesare utilizării ING Business aplicația pentru dispozitive mobile?
Aplicația se poate folosi pe iOS minim 13 și Android minim 7.
La ce folosește PINul și ce fac dacă îl uit?
Plățile din aplicația pentru mobil le semnezi prin acest cod PIN, fără a fi nevoie de cod SMS. Dacă uiți codul, îl poți schimba din configurările aplicației sau din procesul de accesare apăsând butonul “Ai uitat PIN-ul?”.
Cum accesez ING Business app?
Alege cum dorești să accezi (login):
- Cod utilizator și parolă
- PIN
- FaceID/Amprentă
Schimbarea opțiunilor se poate face din setările aplicației.
De ce nu pot accesa ING Business prin date biometrice?
Probabil nu ai ales accesare prin PIN. Pentru a putea accesa ING Business trebuie neapărat ca alternativa de accesare să fie PIN, nu parolă. Poți schimba ușor din meniul aplicației.
Cum accesez ING Business (web)?
Vei primi pe email și telefon, codul de utilizator și parola inițială. Accesezi în browser https://business.ing.ro/
Pasul 1: Introduci codul de Utilizator, primit prin SMS.
Pasul 2: Introduci parola inițială, primită pe email. Parola inițială, pe care îți recomandăm să o scrii, nu să o copiezi (deoarece se pot copia și alte caractere în plus).
Pasul 3: Primești prin SMS codul unic de acces și îl introduci în spațiul dedicat.
Sigur o să te ajute filmulețul de aici.
Care sunt cerințele de sistem necesare utilizării ING Business web?
Internet browsers: Mozilla Firefox 32.0, Google Chrome 33.0 (sau mai noi), PC/MAC CPU 800 MHz minim, sistem de operare: Windows 7, 8, 10, os X 10.9 sau mai nou și conexiune la internet de minim 256 Kb/s.
A expirat parola. Ce fac?
Dacă parola a expirat (după 5 zile de la generarea ei), poți obține o parolă nouă folosind opțiunea Am uitat parola, disponibilă în pagina de autentificare web și mobile sau apelând serviciul asistență clienți
Cum resetez parola?
Pentru resetarea parolei, inclusiv dacă ai blocat contul după cinci încercări de autentificare nereușite, poț folosi opțiunea Am uitat parola, disponibilă în pagina de autentificare.
În urma acțiunii de resetare a parolei, veți primi automat o nouă parolă via email. Parola va trebui schimbată cu o parolă personală după prima autentificare.
Parola trebuie să îndeplinească cumulativ mai multe condiții:
- să aibă lungimea între 8 și 16 de caractere alfanumerice;
- să conțină caractere care respectă cel puțin trei dintre următoarele criterii: litere mici, litere mari, cifre sau caractere speciale (ex.: !@#$%^&*);
- să nu fie intuitivă (de ex: "aaaabbbb", "01234567")
Nu am primit SMSul cu codul de utilizator, l-am șters sau l-am uitat. Ce fac?
În cazul în care nu ai primit codul de acces/l-ai șters/l-ai uitat, te rugăm să ne contactezi pentru a ne asigura că avem datele tale corecte și pentru a-ți trimite apoi un nou SMS. După aceea, te sfătuim să îl schimbi pentru a folosi un cod de utilizator familiar ție, din ING Business web a.a cum vezi în filmul de aici.
Nu primesc SMS cu codul de securitate. Ce pot să fac?
În cazul în care din motive tehnice nu poți primi codurile via SMS, după 30 de secunde, în pagina de autentificare se activează butonul SUNĂ-MĂ, pe care dacă îl apeși vi fi sunat pe telefonul mobil înregistrat la bancă de către un robot telefonic, care îți va oferi codul unic de acces sau de autorizare (în cazul plăților)
De ce nu mi se cere codul SMS la accesarea ING Business web?
Pentru dispozitivele de tip trusted, codul SMS nu este necesar pentru autentificare. Dacă un utilizator se conectează frecvent de pe același calculator, a cărui adresa IP nu se schimbă, folosind același browser și sistem de operare, în același interval orar și zi a săptămânii, atunci, acel dispozitiv este considerat trusted iar utilizatorul se va putea autentifica fără cod SMS.
Cum pot schimba datele de contact?
Dacă dorești să schimbi e-mailul și/sau telefonul folosite în relație exclusiv cu ING Business, acest lucru se poate face de către persoana/persoanele autorizată/autorizate ale companiei, din modulul Self-Service al ING Business sau în ING Office-ul de care aparține compania sau de către orice Utilizator pentru sine însuși, în ING Office.
Sigur o să te ajute filmulețul de aici.
Cum pot personaliza Dashboard-ul?
Dashboardul poate fi vizualizat fie în varianta operațională (pentru cei care fac plăți în mod frecvent), fie în cea decizională (pentru cei cu funcții de management, care își doresc să fie la curent cu operațiunile companiei).
Poți face oricând trecerea de la o variantă la alta.
Sigur o să te ajute filmulețul de aici.
Cum pot personaliza meniul aplicației de mobil?
Poți alege ce butone să ai pentru accesul rapid în meniul aplicației pentru mobil accesînd Meniu -Setări - Editare meniu, asa cum poti vedea aici.
De ce primesc eroare la activarea aplicației?
Asigură-te că ai descărcat ING Business România (ea există și în alte țări), că introduci datele de acces corecte, că ai o conexiune stabilă la internet și că nu ai deja 10 dispozitive active cu ING Business (poți verifica în web în Administrare și Unelte - Administrare - Mobile Banking).
Cum primesc ajutor în ING Business?
Orice dreptunghi portocaliu vizibil cu un semn de întrebare este locul unde pot fi adresate întrebări legate de modulul respectiv. Dacă vrei să afli mai multe despre ING Business, poți accesa oricând Ghid de Utilizator (User guide English version available here). Iar dacă tot nu am răspuns întrebărilor tale, ne poți suna la numărul de telefon obișnuit.
Cum folosesc modulul self-service?
Dacă ești reprezentantul legal al unei companii, atunci ai acces la modulul Self-service. Prin acest modul poți modifica, fără deplasare:
- Datele de contact folosite în ING Business de către orice utilizator al companiei pe care o reprezinți.
- Produsele si serviciile la care are acces în ING orice utilizator al companiei pe care o reprezinți, precum și conturile la care are acces.
- Condițiile de efectuare a plăților din ING Business (cine, cu câte semnături, din ce cont și până la ce limită poate semna plăți dintre utilizatorii deja desemnați ai companiei).
- Activare/modificare Alerte SMS pentru conturile companiei pe care o reprezinți.
Dacă ai întrebări în legătură cu utilizarea acestui modul, îți recomandăm să citești Manualul de Utilizare.
Cum pot face plați in ING Business?
ING Business are multiple posibilități de efectuare a plăților: plată simplă (în lei, valută, SEPA, între conturi), plăți programate (toate disponibile în web și în aplicația de mobil). Și deocamdată disponibile doar în web: plăți prin import de fișiere, plăți recurente și plăți prin debit direct. De asemenea, orice plată poate fi semnată prin una, două sau trei semnături, în funcție de politica de semnături din contul respectiv. Utilizatorul are multe opțiuni din care să aleagă, așa cum se poate vedea din filmul de mai jos.
Sigur o să te ajute filmulețul de aici.
Cum folosesc importul/exportul de fișiere?
Poți folosi un șablon de import sau de export predefinit de bancă sau unul configurat după propriile preferințe. Libertatea de a configura propriul șablon asigură o integrare mai bună cu sistemele interne de gestiune comercială și/ sau contabilă (tip ERP).
Aplicația permite importul de fișiere de plăți în diverse formate (MT100, MT103 sau ISO XML), importul de beneficiari, dar și exportul mai multor tipuri de informații (extrase de cont, istoric tranzacții, tranzacții carduri, beneficiari, etc) sub forma fișierelor de date disponibile în mai multe formate (MT940/MT942, CAMT.052, csv sau pdf).
Am acces la bani oricând?
Da, ai posibilitatea să efectuezi tranzacții oricând, inclusiv în zilele nelucrătoare, între conturile companiei sau între conturile companiei și conturile terților, așa cum este menționat în Lista de limite orare B, din cadrul secțiunii "Documente contractuale", disponibilă pe site-ul ing.ro.
Unde găsesc șabloanele de plați?
În aplicație de Internet Banking ING Business sunt disponibile machetele de plăți salvate în Tranzacții și solicitări -> Șabloane plăți.
Cum pot folosi datele unui beneficiar folosit anterior?
Ai mai multe opțiuni: șablon de plată salvat, beneficiar salvat sau îi scrii pur și simplu numele și noi îți afișăm opțiunile disponibile. De asemenea, în autorizare plăți în mobile ai și opțiunea "multiplică" prin swipe spre dreapta.
Cum folosesc plățile cu dată viitoare de executare și/sau plățile recurente?
În ING Business poți iniția plăți cu sumă fixă care se execută periodic, cu o frecvență și cu o perioadă de valabilitate stabilite de utilizatori dar și plăți care se vor efectua în viitor, prin urmare nu trebuie să îți faci griji în privința lor.
Cum folosesc serviciul de Debit Direct?
În ING Business poți vedea ce mandate de debitare directă active are compania ta, poți activa unele noi sau poți dezactiva mandatele existente. De asemenea, poți modifica limita maximă de sumă stabilită în mandatul de debitare directă, adică suma maximă până la care se poate face automat plata. Un mandat de debitare directă poate fi activat de pe oricare dintre conturile curente ale companiei, dacă se respectă limitele tranzacționale și politica de semnături existente pe acel cont, de către orice utilizator ING Business cu drept de semnătură pe contul respectiv, nu numai de către persoana/persoanele autorizate.
Cum efectuez plăți salariale?
Vei putea încărca plățile salariale prin intermediul aplicației ING Business (care permite inclusiv încărcarea de fișiere). Pentru a vă fi mai ușor, la importul de fișiere de plată (folosit în special pentru salarii) se poate folosi formatul anterior din HomeBank – acesta se numește Home’Bank(Tab delimitat) sau Home’Bank(Excel) și se accesează din meniul Administrare și unelte -> Import/Export -> Șabloane import.
Cum folosesc modulul Schimb valutar?
În ING Business schimburile valutare pot fi efectuate din modulul Schimb Valutar de către orice utilizator cu drepturi de acces pe conturile din care se face schimbul valutar, indiferent de dreptul de semnătură și de limitele tranzacționale setate pe utilizatorul respectiv. Acest modul permite executarea în timp real a tranzacțiilor şi evidențierea lor imediată pe cont. Acesul poate fi acordat de către persoana autorizată/persoanele autorizate ale companiei din ING Business, modulul Self-service. Pentru efectuarea de schimburi valutare la un curs preferențial te poți adresa Managerului de Relație. De asemenea, pentru sume mai mari, ne poți contacta la serviciul Relații Clienți.
Cum activez/dezactivez serviciul Alerte SMS?
Acest serviciu poate fi activat de către persoana/persoanele autorizată/autorizate al/ale companiei din modulul Self-service al ING Business. După activarea serviciului, vei primi pe un singur număr de telefon pe care îl dorești la nivel de companie, pentru ce conturi ai selectat și pentru ce valori ale intrărilor și ieșirilor din cont ai ales, dar nu mai mici de 100 lei.
Sigur o să te ajute filmulețul de aici pentru activare și de aici pentru dezactivare.
Cum generez Extrasul de cont?
Poți genera un extras de cont așa cum îți dorești: poți selecta oricâte conturi și orice perioadă și primești un singur document cu tranzacțiile efectuate (de exemplu: se poate face un extras de cont pentru toate intrările și ieșirile din conturile companiei dintr-o anumită zi, într-un singur document și printr-o singură operațiune). De asemenea, ai acces la extrasele de cont pentru conturi curente, conturi de credit, depozite (inclusiv pentru depozitele închise în ING Business). Extrasele de cont pot fi descărcate în mai multe formate, în așa fel încât să fie ușor de folosit.
Exportul extrasului de cont se poate face în format excel sau csv pentru a putea fi prelucrat ușor. Exportul se realizează din meniul Import/Export -> Șabloane export folosind șabloanele predefinite de bancă: Istoric conturi (CSV) sau Istoric conturi (Excel).
Sigur o să te ajute filmulețul de aici.
Unde găsesc informații despre Depozite?
Poți vizualiza și închide conturile de depozit ale companiei în ING Business. Constituirea depozitelor în lei se poate face numai din versiunea web a aplicației ING Business, selectând Produse -> Depozite -> Constituire depozit.
Unde găsesc informații despre Credite?
În ING Business toate informațiile aferente produselor de creditare de care beneficiază compania se găsesc în modulul „Produse-Credite”. Acest modul specific permite vizualizarea în orice moment a informațiilor despre linia de credit: valoarea aprobată, suma disponibilă, suma utilizată, data de expirare a liniei de credit, suma şi scadența următoarei dobânzi, istoricul tranzacțiilor, extrase de cont, etc.
Din aceeași secțiune se poate descărca extrasul de cont asociat conturilor de credit. În ING Business nu există scadențar.
Suma utilizată din linia de credit va fi acoperită din contul curent aferent liniei de credit prin transfer automat la sfârșitul fiecărei zile, dacă există disponibil. Suma utilizată din linia de credit poate fi rambursată și manual pe parcursul zilei, utilizând opțiunea "Rambursare", din modulul ”Produse – Credite”, de către orice utilizator cu drept de semnătură pe contul curent la care sunt legate linia de credit Extra'Rol, cu respectarea politicii de semnături.
Dobânda acumulată pentru suma utilizată din linia de credit se va debita automat în prima zi calendaristică a fiecărei luni pentru luna anterioară, indiferent dacă aceasta este zi lucrătoare sau nelucrătoare.
Suma folosită din linia de credit poate fi văzută din extrasul de cont al liniei de credit. Dacă nu sunt bani în contul curent, dar ai folosit linia de credit pentru plăți, pe extrasul contului curent soldul inițial și cel final vor fi zero.
Unde pot verifica statusul plăților inițiate?
Utilizatorii pot monitoriza în timp real plățile inițiate din ING Business, în meniul Managementul tranzacțiilor, indiferent de stadiul în care sunt, fie că așteaptă semnarea și trimiterea la bancă, fie că așteaptă fonduri sau că au fost respinse de bancă (inclusiv motivul respingerii lor).
Unde găsesc rapoartele privind instrumentele de debit?
În modulul Comunicare, secțiunea Fișiere de la bancă la client se găsesc patru rapoarte legate de cecurile si biletele la ordin, pe care le ai de încasat sau de plătit:
- a. Instrumente debit de plătit – situația cecurilor și biletelor la ordin pe care urmează să le plătească compania ta.
- b. Instrumente debit de încasat – situația cecurilor și biletelor la ordin pe care urmează să le încaseze compania ta.
- c. Instrumente debit refuzate – situația cecurilor și biletelor la ordin pe care ar fi trebuit să le încasezi și nu au putut fi plătite din contul partenerilor tăi de afaceri.
- d. Instrumente debit respinse – situația cecurilor și biletelor la ordin, emise de compania ta, ce au ajuns la scadență, însă sunt respinse la plată, în ziua curentă. Te rugăm să te asiguri că soldul contului este suficient pentru efectuarea plății. În caz contrar, poți depune/transfera suma necesară până în ora 16:00 pentru a îți îndeplini promisiunea de plată și, implicit, să eviți înscrierea în Centrala Incidentelor de Plăți.
Cum găsesc informațiile de care am nevoie in ING Business?
Fiecare modul din ING Business oferă funcția de căutare predictivă după cuvinte cheie. Nu ezita să folosești aceste informații dacă se întâmplă să ai nevoie de ajutor în utilizarea aplicației. Informațiile relevante pentru companie (soldul conturilor, istoricul tranzacțiilor, limitele) sunt actualizate în timp real.
Unde găsesc rapoarte privind terminalele POS?
În modulul Comunicare, secțiunea Fișiere de la bancă la client se găsesc rapoartele ce conțin încasările prin terminalul/terminalele POS al/ale companiei. Rapoartele tranzacțiilor din ziua curentă vor fi încărcate în următoarea zi calendaristică și vor conține detalii despre tranzacțiile efectuate cu cardul la terminalul/terminalele POS al/ale companiei (ultimele 4 cifre ale cardului cu care s-a efectuat tranzacția, codul terminalului POS din locație, codul de autorizare al tranzacției, data efectuării tranzacției, suma, etc.)
Cum aflu mai multe detalii despre ING Business?
Pentru informații suplimentare poți să te adresezi persoanei de relație din ING Bank. Ne puteți contacta și telefonic la liniile telefonice dedicate companiilor (microcompanii& PFA 0214038304 și 0314067464), de luni până vineri, între orele 8:30 - 18:30.