Phishing
Phishingul apare atunci când un e-mail în aparență de încredere te păcălește să dezvălui date cu caracter personal, folosind adesea amenințări sau un caracter de urgență pentru a te determina să acționezi rapid, fără să te gândești.
Uneori, impostorii pot să creeze un site web fals cu o adresă HTTP asemănătoare cu a site-ului autentic și să folosească tehnici de optimizare pentru motoarele de căutare pentru ca site-ul fals să apară în primele zece rezultate în orice browser
Smishing
Smishingul este asemănător cu phishingul, dar folosește mesaje SMS mai degrabă decât e-mailuri pentru a păcăli persoanele vizate. La fel ca mesajele de tip phishing, te informează despre activități suspecte la nivelul contului, blocarea cardului, date lipsă pe care trebuie să le actualizezi etc. și îți furnizează o adresă URL unde să dezvălui informațiile confidențiale.
Ca să te ferești de phishing sau smishing, ia aminte la următoarele:
NU confirma cu nimeni datele tale de securitate prin SMS sau e-mail
(mai exact, numărul cardului, data expirării, codul de autentificare, codul de semnare ING Home’Bank, PIN-ul, parola, numărul de telefon, etc.) ING Bank nu-ți va cere niciodată astfel de date prin SMS sau e-mail sau accesarea unui link.
NU descărca o aplicație ce pare a fi ING Home’Bank dintr-un link primit prin SMS, e-mail sau WhatsApp. Singurele surse oficiale pentru aplicația noastră de internet banking sunt App Store sau Google Play.
NU semna niciodată o tranzacție pe care nu ai inițiat-o tu. Asta chiar dacă motivele care ți se oferă par foarte credibile:“ți s-a desincronizat Digipass-ul” sau “periodic, trebuie să îți actualizăm datele de securitate”.
NU intra pe ING Home’Bank direct prin link din email, SMS sau alte aplicații de mesagerie.
NU da curs invitațiilor de a accesa ING Home'bank, primite via e-mail sau alte canale online de tipul SMS sau aplicații de mesagerie, dacă ți se cere introducerea datelor de conectare. Cel mai bine e să accesezi serviciul de internet banking scriind adresa în bara browser-ului tău (www.homebank.ro). Validează întotdeauna că site-ul pe care ai intrat este cel cunoscut.
Și nu uită să-ți protejezi computerul printr-un antivirus bun și actualizat.
Alte semnalele de alarmă atât pentru phishing, cât și pentru smishing includ greșeli de ortografie, senzația de urgență, o formulă de adresare vagă, de genul „Stimate client”, URL-uri neoficiale etc.
În situația în care primești pe e-mail, telefon sau pe SMS un mesaj pe care tu îl consideri suspect – cum ar fi de pildă autorizarea unei tranzacții pe care nu ai inițiat-o – te rugăm să ne contactezi la *2ING sau la *2464 (apelabile din rețele naționale), cât și la +40 31 406 2ING sau +40 31 406 2464 (apelabile din rețele naționale sau internaționale).