Vishing
Voice phishing sau Vishingul apare când un impostor te apelează telefonic, pretinzând că reprezintă ING sau o terță parte care pretinde că susține ING, te sperie cu o problemă și insistă că poate fi rezolvată dacă iei imediat măsuri, divulgând informații confidențiale, cum ar fi parola de la aplicația ta de internet banking. Impostorul poate să încerce să te convingă că ți-a fost accesat ilegal contul și că trebuie să transfere urgent soldul într-un „cont centralizat securizat” pentru a fi păstrat în siguranță.
În mod alternativ, impostorul poate să pretindă că se efectuează o plată frauduloasă din contul tău și să-ți ceară parola pentru a o opri.
Care sunt semnalele de avertizare?
- Solicitarea parolelor sau a altor date referitoare la cont – ING nu face în niciun caz astfel de solicitări.
- Pauze în timpul conversației telefonice – de obicei, impostorul transmite informațiile altor persoane.
- Presiune de a acționa rapid în timpul apelului.
- Lucrurile nu au logică – de exemplu, este normal să mi se ceară parola pentru anularea unei tranzacții?
- Solicitarea de a transfera bani într-un alt cont, din motive de securitate.
NU raspunde la apeluri din afara tarii, mai ales daca nu cunosti persoane din tarile respective.
În situația în care primești pe e-mail, telefon sau pe SMS un mesaj pe care tu îl consideri suspect – cum ar fi de pildă autorizarea unei tranzacții pe care nu ai inițiat-o – te rugăm să ne contactezi la *2ING sau la *2464 (apelabile din rețele naționale), cât și la +40 31 406 2ING sau +40 31 406 2464 (apelabile din rețele naționale sau internaționale).