She’s Next 2025: 10 afaceri conduse de antreprenoare intră în finală

Zece companii fondate de antreprenoare din România au ajuns în etapa finală a celei de-a doua ediții a programului She’s Next, derulat din mai 2025 de ING Bank România și Visa, în parteneriat cu Impact Hub Bucharest. 

Antreprenoarele care au fondat cele zece companii finaliste, din București, Târgu Mureș, Deva, Piatra Neamț și Râmnicu Vâlcea, vor beneficia până în mai 2026 de sesiuni personalizate de mentorat, axate pe nevoile de dezvoltare ale afacerilor lor, precum și de ședințe de coaching de grup, cu scopul de a interacționa cu întreaga comunitate de antreprenoare din program. De asemenea, antreprenoarele vor participa la traininguri pentru pitch-ul de la finalul programului, sesiuni de pregătire care le vor ajuta în procesul general de atragere de finanțări. 

În momentul încheierii celei de-a doua ediții a programului She’s Next, trei dintre companiile finaliste fondate de antreprenoare vor câștiga granturi în valoare totală de 60.000 de euro, pentru a-și îndeplini planurile și a-și duce afacerea la următorul nivel. 

Anul acesta, am avut aproape 1.000 de companii fondate de femei înscrise în programul She’s Next, antreprenoare care au nevoie să își crească businessul, să devină mai vizibile, să inoveze și care caută resursele potrivite pentru a-și atinge aceste obiective. Resursele pe care le oferim prin programul She’s Next nu se limitează la partea financiară, ci facilitează inclusiv accesul la mentorii potriviți și la o comunitate de business gata să le susțină. 

Anul acesta, înscrierile în program evidențiază o comunitate diversă de femei antreprenoare, majoritatea conducând mici întreprinderi sau afaceri dezvoltate individual, care au depășit etapa de start-up. Mai mult, 4 din 10 companii înscrise vizează dezvoltarea și extinderea la nivel național, un sfert la nivel local și aproape 3 din 10 vizează extinderea la nivel internațional. Ne bucurăm să fim aici să le sprijinim în tot acest proces complex de dezvoltare a afacerilor, dar și individuală, a lor ca antreprenoare, ca lidere în afaceri. - Luana Sorescu, Head of Easy Banking, ING Bank România

Faptul că și anul acesta aproape 1.000 de antreprenoare s-au înscris în She’s Next ne arată foarte clar că există o nevoie reală de sprijin și un interes puternic pentru un program care aduce valoare. Ne dorim să fim un partener autentic pentru aceste afaceri care inovează și contribuie în mod real la dezvoltarea comunităților din care fac parte. Prin She’s Next, le oferim acces la mentorat, know-how și o rețea solidă de sprijin, elemente care pot accelera semnificativ creșterea lor. Finalistele de anul acesta ne confirmă încă o dată cât de multă energie, creativitate și determinare există în antreprenoriatul din România, iar noi suntem bucuroși să le fim alături în drumul către următorul nivel. – Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România 

Care sunt cele 10 companii finaliste ale programului She’s Next 2025

Cele 10 companii finaliste activează în următoarele sectoare de business: produse alimentare și băuturi artizanale, fashion și design contemporan, întreprinderi sociale, arhitectură și industria lemnului, servicii creative, educație și well-being.

  • ZEN·VITA Kombucha, București, fondată de antreprenoarea Iulia Suciu: aduce pe piață o băutură vie, nepasteurizată și nefiltrată, care păstrează probioticele naturale active – o kombucha „fără compromisuri”, atât la gust, cât și la beneficii. 
  • Casa Petrina, Târgu Mureș, fondată de antreprenoarea Ruxandra Petrina: un concept fast-casual artizanal care îmbină produse autentice cu o experiență completă de restaurant, cafenea și magazin, susținută de digitalizare, livrare proprie și o viziune de scalare prin francizare și produse proprii.
  • AlbAlb, București, fondată de antreprenoarea Cristina Olteanu:  un concept retail dedicat creatorilor români, oferind o experiență premium printr-o selecție de produse atent curatoriată, un spațiu fizic remarcabil și o platformă online eficientă, cu livrare rapidă.
  • AER, Piatra Neamț, fondată de antreprenoarea Ioana Cerescu: aduce o perspectivă integrată asupra sustenabilității – nu este doar un magazin zero-waste, ci un ecosistem local care combină producția artizanală, educația și consumul responsabil. 
  • IONA, București, fondată de antreprenoarea Simona - Alexandra Telteu – Burnea: un brand de bijuterie fină contemporană, cu identitate specială și un design ușor recognoscibil. 
  • Lime Studio, București, fondată de antreprenoarele Silvia Olteanu și Roxana Nițescu: propune o perspectivă integrată asupra designului interior, la granița dintre arhitectură, psihologie și storytelling. 
  • Castelul Maria, Deva, fondată de Luminița Liliana Obrejanu: oferă o experiență de ospitalitate autentică, combinând cazare premium cu intimitate, armonie și reconectare cu natura, într-un cadru elegant cu grădină generoasă și camere spațioase.
  • Almek Wood Arch, Râmnicu Vâlcea, fondată de Alina Elena Mecherel: atelier de familie ce realizează case și structuri din lemn personalizate (prefabricate sau Timberframe), mobilier de grădină și alte lucrări din lemn, adaptate fiecărui client în funcție de spațiu, buget și stil.
  • Telinfinity, București, fondată de antreprenoarea Daniela Bogdescu: oferă soluții digitale de comunicare și apelare, aducând tehnologii inovatoare integrate în fluxurile de lucru
  • Watermelon Agency, București, fondată de Carina Sava: agenție butic care sprijină artiștii muzicali prin servicii personalizate de management și impresariat, oferind atenție și resurse dedicate pentru dezvoltarea carierei pe termen lung, într-un mod etic, transparent și echilibrat.

She’s Next 2025: Aproape 1.000 de companii fondate de femei înscrise în program

Aproape 40% dintre companiile înscrise în ediția din acest an a programului She’s Next sunt afaceri tinere, cu o vechime de până la 3 ani, aflate în faza de validare și consolidare a modelului de afaceri. Afacerile care au o vechime între 4 și 7 ani, care au depășit etapa incipientă de creștere, reprezintă aproximativ 30% dintre înscrieri. O pondere similară, de 30%, este reprezentată de afacerile mature, cu peste 8 ani de activitate, care urmăresc optimizarea operațiunilor, diversificarea sau adaptarea la noi contexte de piață. 

Ediția din acest an a programului She’s Next a atras un mix de microîntreprinderi, care au între unul și 10 angajați, și întreprinderi mici, cu peste 10 angajați. Cele mai multe companii înscrise au un singur angajat, respectiv fondatoarea companiei (48%), urmată de peste 250 de companii care au până în 4 angajați. Cele mai multe companii înscrise sunt din București (45%), urmate de afaceri din Iași, Cluj-Napoca, Constanța, Timișoara și Brașov.

She’s Next e mai mult decât un program de finanțare, este un semnal clar că potențialul antreprenorial feminin din România merită și trebuie susținut strategic și cu rezultate vizibile. Vedem femei care pornesc singure la drum, din toate colțurile țării, și construiesc businessuri relevante, adaptate vremurilor. Este rolul nostru, al partenerilor din acest program, să le ajutăm să crească sănătos, să le conectăm la mentori, clienți, oameni-cheie din ecosistem și, mai ales, să le arătăm că nu sunt singure. Comunitatea She’s Next face cu adevărat diferența pentru aceste antreprenoare, și nu numai pentru ele. - Oana Craioveanu, CEO & Cofondator Impact Hub Bucharest și Startarium

Sesiuni de mentorat, ateliere de branding personal și training pentru prezentarea de pitch din mai 2026

Sesiunile de mentorat și coaching se desfășoară pe o perioadă de 5 luni, din ianuarie până în mai 2026 și vor pregăti antreprenoarele pentru pitch-ul de la final de program. În fața juriului, finalistele vor prezenta proiectul pe care vor să îl dezvolte în cadrul afacerii lor și vor avea posibilitatea să câștige un grant de 30.000 de euro, unul de 20.000 de euro și unul de 10.000 de euro. Pitch-ul și gala de decernare a premiilor vor avea loc la finalul lunii mai 2026. 

Alina Donici (cofondatoare Artesana), Amalia Sterescu (Edupreneur, Leadership & Personal Branding Strategist), Carmen Sidon (Coach & Trainer), Lidia Fați (cofondatoare Dacris), Monalisa Ungureanu (CEO Agrii România) și Ana Chreih (Managing Director, Better) se numără printre mentorii care vor ghida antreprenoarele în această călătorie de dezvoltare profesională, cu impact la nivelul de business, alături de experți financiari din ING și Visa. 

Antreprenoarele finaliste vor putea participa la cursuri online ghidate pe teme precum „Mindset de antreprenor”, „Marketing și vânzări” și „Scalare”, la workshop-uri pentru crearea unui brand personal, cât și la traininguri și sesiuni 1 la 1 cu mentori care le vor ghida pentru prezentarea finală de pitch. În plus, acestea vor beneficia de expunere amplă și vizibilitate media pentru brandul și activitatea lor.

She’s Next, un program de mentorat dedicat femeilor antreprenoare, derulat de ING Bank și Visa, în parteneriat cu Impact Hub Bucharest

She’s Next a demarat în luna mai 2025 printr-o etapă de pregătire, ce a constat într-o serie de webinare gratuite pe teme actuale. Astfel, participantele au putut afla cum își pot dezvolta gândirea critică în deciziile de business, cum pot aprofunda potențialul inteligenței artificiale și cum își pot îmbunătăți abilitățile de lideri. 

Înscrierile pentru ediția din acest an s-au desfășurat în perioada 8 septembrie - 22 octombrie 2025, exclusiv pe platforma dedicată She’s Next 2025, iar accesul în program a fost deschis tuturor afacerilor deja înființate care sunt deținute majoritar de femei (cel puțin 51%). Programul a inclus și derularea unei caravane She’s Next, dedicată antreprenoarelor din Iași (30 septembrie), Timișoara (16 octombrie) și Constanța (20 octombrie). Caravana a reprezentat o oportunitate pentru comunitatea locală de business din orașele vizitate să cunoască povești vizionare de business de la antreprenoare cunoscute pe plan național, să aibă acces la specialiști ce le pot oferi consultanță și la idei pentru accelerarea afacerii proprii. 

Mai multe detalii despre program și calendarul celei de-a doua ediții She’s Next sunt disponibile AICI, pe platforma dedicată. 

Despre ING Bank România 

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți - companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,9 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking.

Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.

Despre Visa

Visa (NYSE:V) este lider mondial în domeniul plăților digitale, facilitând tranzacții de plată între consumatori, comercianți, instituții financiare și entități guvernamentale din peste 200 de țări și teritorii. Misiunea noastră este să conectăm lumea prin intermediul celei mai inovatoare, accesibile, fiabile și securizate rețele de plată, ajutând consumatorii, companiile și economiile să prospere. Credem că economiile care includ pe toată lumea contribuie la dezvoltarea tuturor și considerăm că accesul este fundamental pentru viitorul circulației banilor. Pentru mai multe informaţii, puteţi accesa visa.ro.  

Despre Impact Hub Bucharest

Impact Hub Bucharest sprijină antreprenorii și inovatorii prin programe de accelerare, mentorat, comunitate și spații de lucru colaborative, conectând ecosistemul local la oportunități regionale și internaționale. Lansat în 2012, Impact Hub Bucharest a fost primul spațiu de coworking din România și face parte din rețeaua globală Impact Hub, prezentă în peste 110 locații din 68 de țări. Prin inițiative proprii și parteneriate, oferă sprijin pe tot parcursul călătoriei antreprenoriale — de la educație și validare la creștere, acces la resurse, finanțare și rețele. Platforma Startarium completează acest demers cu conținut educațional, instrumente și programe dedicate antreprenorilor din România.