3 minute
„Cum se descurcă europenii
cu lucratul și învățatul de acasă?"
Da, știm că ți-ai dori să (re)vizitezi Europa la pas, să mănânci un wurst într-o berărie germană, să bei o sangria în efervescența spaniolilor sau să negociezi prin bazarurile din Istanbul, fără să înțelegi o boabă din ce vorbesc. Dar cum e recomandat să mai așteptăm un pic, ne-am gândit să-ți oferim o călătorie virtuală prin Europa, în care să descoperim cum se descurcă și alții cu lucratul sau învățatul de acasă.
I-am îmbarcat și pe cei de la Think Forward Intitiative, al căror studiu ne-a ajutat să punem pe hartă cine face față mai bine noilor metode de lucru și de învățare.

Dus-întors între acasă și birou sau acasă și...acasă

Deși e plin pe social media de poze cu biroul de acasă, realitatea e că cei mai mulți încă jonglează cu lucratul și de acasă, și de la birou.
35,1% dintre turci lucrează mai mult sau exclusiv de la birou, comparativ cu 27,6% dintre români.
Când se gândesc la viitorul apropiat, 17,6% dintre români și 17,9% dintre spanioli cred că vor continua cu formula lucratului de acasă până la sfârșitul anului. Pentru spanioli ar fi o soluție bună pentru că n-ar trebui să se mai deplaseze pentru bine-cunoscuta și mult-invidiata lor siestă.

Distanța dintre învățatul online și mersul la școală
Conform răspunsurilor, Germania și Spania s-au adaptat cel mai bine la învățământul online (aprox. 40% dintre respondenți cred că este o soluție bună).
În timp ce România și Polonia au cel mai mare procent de nemulțumire privind implementarea și efectele cursurilor online (aprox. 45% dintre respondenți nu cred că este o soluție bună).
Majoritatea respondenților consideră că varianta online de învățare nu e benefică pentru copii pentru că oricum petrec prea mult timp în fața ecranului.

Din perspectiva părinților care lucrează, celor mai mulți dintre ei le este greu să lucreze de acasă atunci când copiii trebuie să învețe de acasă.

Educația financiară – destinație obligatorie sau opțională?

Deși planurile tuturor au cam fost date peste cap, am învățat împreună să ne adaptăm și să ne schimbăm prioritățile. Majoritatea părinților și-au dat seama că, în contextul pandemiei, este important să-și învețe copiii cum să gestioneze banii, educația financiară devenind din ce în ce mai necesară pentru ca cei mici să înțeleagă atât prezentul, cât și viitorul.
68,8% dintre respondenții din România și 70,6% din Turcia salută inițiativa de a-și încuraja copiii să învețe cum stă treaba cu banii.
Cât despre noul an școlar, majoritatea celor care au răspuns sunt de acord (în medie, peste 50%) că dincolo de ce îi învață părinții pe cei mici, este foarte important ca și școlile să predea mai multă educație financiară. Germania este mai echilibrată în acest sens pentru că are deja în cultura ei importanța și cultivarea unei relații echilibrate cu banii.
Gata, e-excursia! Data viitoare când vei călători singur sau cu cei dragi, în vacanță, fără grija lucratului sau învățatului de acasă, le vei arăta celor mici la fața locului cum să aplice ce au învățat, chiar pe banii lor de vacanță – câți bani pe muzee, câți pe dulciuri și câți pe jucării noi.
 
Cât de folositor ți-a fost acest conținut?