Lipsa iubirii de sine
costă tinerii din România
aproape 140 milioane RON pe an

Lipsa iubirii de sine are un impact major și cuantificabil asupra sănătății financiare a tinerilor români, potrivit rezultatelor campaniei Unfollow Self:Hate desfășurate de ING Bank în perioada mai – august 2023. Cei care au folosit calculatorul pus la dispoziție online în cadrul campaniei au aflat că suma pe care au cheltuit-o pentru a face față unor sentimente precum nemulțumirea față de propria imagine, autocritica, autoînvinovățirea sau stima de sine scăzută este de aproximativ 140 de milioane RON pe an.

Calculatorul interactiv Unfollow Self:Hate a fost unul dintre instrumentele propuse de ING Bank în cadrul campaniei care a avut ca obiectiv creșterea gradului de conștientizare cu privire la efectele nocive pe care anxietatea socială sau comparațiile cu cei din jur le pot avea asupra celor din Generația Z atât în plan emoțional, cât și financiar. Cu ajutorul calculatorului oricine a putut afla câți bani cheltuie anual pe comportamente dăunătoare compensatorii, precum excesele alimentare, ieșitul în oraș sau cheltuielile pe haine și gadget-uri.

„Unfollow Self:Hate ne-a demonstrat că lipsa iubirii de sine are un impact la fel de puternic precum ura din mediul online, un fenomen aflat în focusul campaniei Unfollow Hate derulate în 2021 și 2022. Scopul campaniei a fost de a ajuta, iar mesajul pe care îl transmitem este unul de încurajare: să luăm atitudine împotriva a ceea ce ne împiedică să fim noi înșine și să ne trăim viața așa cum ne dorim. Ca bancă implicată în viața clienților săi, ne-am dorit să facilităm aceste conversații sensibile, dar cu impact real asupra vieții noastre. Suntem bucuroși că foarte mulți tineri, și nu numai, au apelat la soluțiile oferite de ING Bank și partenerii noștri în această campanie, Rețeaua de Sănătate Regina Maria și programul Banometru, pentru a-și îmbunătăți stima de sine și pentru a se bucura de o viață mai sănătoasă din punct de vedere emoțional și financiar.”Dana Nacu, Digital Marketing Manager, ING Bank România.

Când te urăști, te irosești și-ți irosești și banii. Soluții personalizate pentru creșterea stimei de sine

Alături de partenerii săi, ING a adus o serie de soluții personalizate, precum coaching financiar gratuit prin programul de sănătate financiară Banometru, dezvoltat în parteneriat de ING, Asociaţia Educaţie pentru Viaţa Reală (AEVR) și Asociația pentru Relații Comunitare (ARC), și sprijin emoțional prin accesul la specialiști din Rețeaua de Sănătate Regina Maria.

Aproximativ 400 de persoane au primit sfaturi financiare și coaching gratuit prin intermediul Banometru, astfel încât să-și gestioneze mai eficient resursele financiare. Beneficiarii ședințelor gratuite de coaching 1:1 au învățat să nu depășească bugetul pe care îl au la dispoziție, să evite cheltuielile compulsive pe lucruri de care nu au nevoie, dar și să economisească pentru a putea face față unor situații neprevăzute.

ING
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking.
Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.