ING Bank România
finalizează primele etape
din proiectul-pilot cu DGEP

08.11.2023

Premieră în bankingul românesc


ING Bank România finalizează primele etape ale proiectului-pilot privind validarea și furnizarea de date actualizate din Registrul Național de Evidență a Persoanelor, în colaborare cu Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor

  • Conlucrarea dintre ING Bank România și Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor (D.G.E.P.) va ușura deschiderea conturilor bancare și, în viitor, actualizarea datelor cu caracter personal
  • Succesul acestui proiect-pilot consolidează parteneriatele existente între industria bancară și instituțiile statului, pentru o mai bună experiență a clienților și totodată pentru îndeplinirea obligațiilor legale privind cunoașterea clientelei
  • ING continuă să fie deschizătoare de drumuri în domeniul serviciilor bancare digitale, preocupată întotdeauna de experiența și siguranța clientului

Începând din această săptămană, ING devine prima bancă din România care preia în mod automat datele din buletin ale clienților noi cu cetățenie română, direct din Registrul Național de Evidență a Persoanelor (R.N.E.P.), în momentul deschiderii unui cont în unitățile băncii.

În acest fel, procesul de cunoaștere a clientelei devine mai simplu și mai rapid, în condiții depline de siguranță, iar calitatea datelor este garantată. În plus, procesul devine mai sustenabil, nefiind nevoie să se mai păstreze copia buletinului pe hârtie.

În cursul anului următor, validarea automată a datelor va fi aplicabilă și la deschiderea de conturi ING online, prin aplicația ING Home’Bank.

„Suntem încântați că prin această colaborare reușim să fim din nou deschizători de drumuri în România și să facem încă un pas important în direcția automatizării etapelor cheie ale contractării serviciilor noastre bancare.

La ING, credem că prima opțiune trebuie să fie mereu cea digitală, ori de câte ori acest lucru este posibil. Digitalizarea serviciilor bancare se poate face însă doar până la un punct, fără colaborarea autorităților și a instituțiilor statului. De aceea, acest parteneriat cu Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor este foarte important pentru noi, pentru că deschide ușa pentru o serie de acțiuni care credem ca vor îmbunătăți semnificativ experiența clienților. Iar noi chiar vrem să aducem cea mai bună experiență de pe piață clienților noștri.

Prin această primă integrare, le oferim clienților noi o experiență și mai bună și un nivel sporit de acuratețe în preluarea datelor din actul de identitate în sistemul băncii. În același timp, optimizăm consumul de resurse, indiferent dacă vorbim despre timp, hârtie sau drumuri la bancă.” -– Roxana Petria, Tribe Lead Customer Engagement, ING

Urmând feedbackul furnizat de clienți, ING aduce și una dintre cele mai așteptate automatizări, estimată pentru a doua jumătate a anului viitor: cea privind actualizarea datelor. Astfel, ING Bank România va putea interoga online modificările cărților de identitate ale clienților, disponibile în baza de date a D.G.E.P., și va putea astfel să opereze actualizarea acestor date, fără asistența clienților.

Această conlucrare susține efortul Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor pentru automatizarea și creșterea nivelului de comunicare între sistemele informatice administrate de către D.G.E.P. din cadrul M.A.I. și cele administrate de alte instituții, atât publice, cât și private, concomitent cu creșterea nivelului de digitalizare a serviciilor furnizate către cetățeni, în scopul simplificării și debirocratizării activităților.

Despre ING Bank România
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,7 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking.
Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.

Societatea este în tranziție către o economie cu emisii de carbon reduse. La fel și clienții noștri, la fel și ING. Finanțăm deja multe activități sustenabile, dar în continuare finanțăm mai multe care nu sunt. Vezi progresul nostru de până acum pe ing.com/climate.