ING Bank România a creat la finalul anului 2023 „Donează în Home’Bank”, un hub care găzduiește 18 ONG-uri din 5 domenii pentru care clienții ING pot dona mai ușor: educație, sănătate, grupuri vulnerabile, mediu și situații de urgență. ING Bank pune la dispoziție platforma de donații prin Home’Bank către noi organizații în fiecare an, acesta fiind un instrument digital de sănătate financiară pentru ONG-uri, care astfel își reduc costurile pentru efortul de strângere de fonduri.
Prima ediție a proiectului a ajutat 16 organizații implicate să strângă 977 013 lei (aprox. 197 000 de euro), bani care s-au dus către proiecte de sănătate, educație, societate și mediu.
Aceste donații s-au transformat, de exemplu, în 180 de vizite medicale la domiciliu pentru 40 de copii, 740 de analize medicale și 8500 de km de drum parcurși de Asociația Dăruiește Aripi. 15 ateliere de integrare socială și educație non-formală pentru 50 de copii și 15 adolescenți cu autism și alte neurodivergențe împreună cu Asociația Autism Voice. 31 de bursieri din 25 de sate din județele Galați, Vaslui, Vrancea, Brăila prin Fundația Inimă de Copil. Conservation Carpathia a plantat 7.000 de puieți în Munții Făgăraș. 361 de terapii de recuperare destinate copiilor și 30 de copii care au beneficiat de recuperare medicală prin kinetoterapie timp de 3 luni cu ajutorul Asociației M.A.M.E. 700 de beneficiari ai Asociației Carusel au avut acces la 2600 de mese calde. 300 pachete cu produse alimentare și articole igienico-sanitare livrate la domiciliile a 100 de vârstnici din București și 60 de mese cu preparate de sărbători pentru 30 de vârstnici, prin susținerea Fundației Regale Margareta a României.
„Ne bucurăm că am creat un proces deschis prin care am atras proiecte diverse pentru al doilea an consecutiv. Donează în Home’Bank îi ajută pe clienți să doneze mai ușor către cauzele în care cred, iar ONG-urile primesc vizibilitate și promovare în aplicația noastră de banking. Am observat deja de anul trecut că mai mulți dintre clienții noștri integrează donarea către cauze sociale în activitățile lor de daily banking, iar în ultimele 12 luni au fost înregistrate 15.000 de tranzacții. Știm cât este de complicat pentru organizațiile non-guvernamentale să adune donații individuale, așa că ne bucurăm că putem să le întindem o mână de ajutor și să le aducem mai aproape de clienții noștri.” spune Tomina Vodarici, Community Investment Specialist ING Bank România.
În luna iunie a acestui an ING Bank a lansat deja apelul pentru ONG-urile ediției 2025. Aplicațiile au fost analizate din mai multe perspective, printre care potențialul impact al proiectului și utilitatea acestui demers pentru organizații, având în vedere faptul că procesele fundraising pentru donatori individuali sunt destul de costisitoare și greu accesibile organizațiilor mai mici. În urma acestei evaluări și a votului intern al angajaților ING, au fost selectate 18 organizații care vor fi prezente în HomeBank în 2025.
De la cultură școlară și educație non-formală, educație sexuală, filme accesibile pentru persoane cu dizabilități, risipă alimentară, curățarea unui râu, kinetoterapie sau consiliere psihologică pentru persoane vulnerabile, educație de mediu sau educație civică, susținerea persoanelor bolnave sau renovarea unui salon de terapie intensivă, salvarea animalelor sălbatice sau reconstrucția caselor pierdute în inundații și pregătirea în caz de cutremur, noile organizații către care clienții ING pot dona direct din Home’Bank începând de astăzi și până la finalul anului viitor sunt:
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,85 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.
Societatea este în tranziție către o economie cu emisii de carbon reduse. La fel și clienții noștri, la fel și ING. Finanțăm deja multe activități sustenabile, dar în continuare finanțăm mai multe care nu sunt. Vezi progresul nostru de până acum pe ing.com/climate.
Accesibilitate