O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online
Protecția financiară online este importantă tot timpul, dar cu atât mai mult în perioada vacanțelor, când momentele de relaxare pot fi transformate în oportunități de către atacatori. În consecință, ING Bank România propune Kitul de siguranță din aplicația Home’Bank, care a înregistrat aproape 400.000 de vizite în perioada unei campanii derulate în perioada 7-18 august, semn că românii caută activ soluții pentru a se proteja de fraude.
Kitul de siguranță din Home’Bank: Protecție proactivă
Kitul de siguranță este o funcționalitate centrală în aplicația Home’Bank, care reunește o serie de opțiuni de securitate pentru a proteja conturile clienților. Acesta permite utilizatorilor să verifice ce setări sunt active și să le activeze pe cele pe care nu le folosesc încă, pentru a-și consolida protecția împotriva fraudelor din mediul online.
Fraudatorii urmăresc scopuri precise: să obțină datele cardului, informațiile de autentificare sau să determine persoanele să facă plăți direct în conturile lor. Pentru a adăuga un strat suplimentar de protecție, am dezvoltat instrumente precum Kitul de siguranță. Geolocalizarea, setarea unui dispozitiv de încredere, folosirea parolelor puternice, confirmarea prin SMS și activarea notificărilor fac tranzacțiile mult mai sigure.
Totodată, prevenția începe de la atenția fiecărei persoane: evitarea link-urilor suspecte și aplicarea constantă a măsurilor de securitate creează o protecție solidă, esențială pentru siguranța financiară pe termen lung - Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring & Prevention ING Bank România.
Funcționalitățile cheie ale Kitului de siguranță au generat un interes semnificativ, cu zeci de mii de activări în perioada 7-18 august. În top 3 se află:
Alături de acestea, utilizatorii au optat și pentru alte măsuri de protecție, incluse în Kitul de siguranță, precum modificarea parolei cu o variantă complexă, confirmarea acțiunilor prin SMS, setarea unui dispozitiv de încredere și menținerea aplicației la zi, evidențiind nevoia crescută de vigilență digitală.
Kitul tău de siguranță este disponibil în Home’Bank -> secțiunea Mai multe > Securitate și login. Utilizatorii pot verifica ce opțiuni de siguranță au activat și le pot seta apoi pe cele încă inactive. În funcție de opțiunile active și de progresul activării acestora, fiecare client poate verifica nivelul de siguranță la care se află printr-un barometru.
Ca răspuns la nevoia tot mai mare de educație financiară și siguranță online, ING Bank România a lansat campania „Distracție în siguranță, fără gogoși financiare”, parte din proiectul SummerKiss de pe litoral. Inițiativa abordează un subiect serios într-un mod relaxat, adaptat atmosferei de vacanță, pornind de la expresia populară „a vinde gogoși” - o metaforă relevantă pentru promisiunile false prin care acționează fraudatorii.
Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos. Exact în acele momente, fraudatorii profită de slăbiciunile noastre. Așa că am decis să aducem un mesaj de siguranță în cel mai neașteptat loc și sub o formă cât mai prietenoasă. Vrem ca oamenii să se distreze și, în același timp, să plece de pe plajă cu un bagaj de cunoștințe care-i va proteja pe termen lung.
Feedback-ul a fost foarte bun, iar 20% dintre clienți au accesat în această perioadă soluțiile de securitate din Home’Bank. A completat Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring & Prevention ING Bank România.
Campania transmite un mesaj simplu și direct: recunoaște tipologiile de fraudă. Prin metafora „gogoșilor financiare”, ING Bank România atrage atenția asupra celor mai frecvente capcane, ilustrate prin mesaje creative și amuzante: „Gogoașa dulce-de-lege” (impersonarea autorităților), „Gogoașa imediată” (oferte false și presiunea de a acționa rapid), „Gogoașa profit-erol” (promisiuni nerealiste de câștig garantat) și „Gogoașa haihui” (tentative de accesare a contului din alte locații).
Astfel, un subiect serios devine mai ușor de înțeles, reamintind că prevenția depinde atât de instrumentele oferite de bancă, cât și de vigilența fiecărui utilizator.
Campania a început pe 7 august și se desfășoară zilnic până la finalul lunii august, în cadrul proiectului ING Bank România x SummerKiss. Două plaje populare de pe litoral devin spațiul unor activări interactive, concepute să atragă atenția publicului asupra riscurilor de fraudă, într-un mod creativ și memorabil.
Despre ING Bank România:
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți - companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,9 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking.
Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.
Accesibilitate
Dacă alegi să elimini meniul de accesibilitate, nu îl vei mai putea vizualiza, decât dacă ștergi istoricul de navigare și datele. Ești sigur că dorești să ascunzi interfața?