Un început de an în creștere pentru ING Bank România

Un început de an în creștere pentru ING Bank România: credite mai mari cu 15,9% și venituri cu 14,1% peste nivelul anului trecut

Primul trimestru s-a remarcat prin rezultate pozitive pentru ING Bank România, cu o creștere a veniturilor de 14,1%, la 1 mld. lei, față de 877 milioane lei în primul trimestru din 2024. Profitul net a înregistrat o creștere de 7,8%, la 374 milioane de lei, iar activele totale au ajuns la 73,4 miliarde lei, o creștere de 2,8% față de aceeași perioadă a anului trecut. 

În primul trimestru al anului, am reușit să înregistrăm o performanță bună, în ciuda contextului macroeconomic și politic provocator. Am continuat ritmul susținut de investiții în dezvoltarea de produse și servicii noi pentru clienții noștri. De la începutul acestui an, clienții antreprenori au posibilitatea de a deschide contul de companie integral online, fără a mai fi nevoie de drumuri suplimentare la bancă. Avem încredere în reziliența clienților noștri și ne păstrăm angajamentul de a le rămâne aproape. - Mihaela Bîtu, CEO, ING Bank România.

ING Bank România are o constantă preocupare de a oferi clienților produse de creditare competitive și transparente, care să le satisfacă nevoile, ceea ce a dus la o creștere de 15,9% (45,4 miliarde lei) a portofoliului comparativ cu primul trimestru din 2024. Depozitele rămân instrumente de interes pentru clienți, cu o creștere de 3,2% (64 miliarde lei), dar și produsele de investiții sunt din ce în ce mai accesate. ING Home’Bank este un canal foarte important pentru accesarea produselor de economisire: din totalul produselor deschise în aplicație, 64% sunt conturi de economii și depozite la termen. De altfel, în primul trimestru din 2025, au fost accesate cu 9% mai multe produse în ING Home’Bank comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.

Inovație digitală pentru antreprenori
Apetitul pentru produse digitale este la fel de mare și pentru clienții antreprenori (cu acţionariat unic), care pot acum să își deschidă contul de companie fără drumuri la bancă, direct din ING Home’Bank. Astfel, pot iniția procesul de oriunde și oricând, fără a fi necesare documente, apeluri video sau fotografii, iar o parte din informații sunt precompletate prin interogare la Oficiul Național al Registrului Comerțului. 

Procesul de înrolare digital vine în completarea serviciilor deja disponibile în platforma bancară online ING Business, adresată clienților persoane juridice, precum actualizarea datelor, accesarea unui credit cu rambursare în rate egale sau a unei linii de credit, deschiderea unui cont suplimentar, de economii în lei sau a unui depozit la termen în euro, dar și adăugarea de noi utilizatori.

Clienții se loghează în Home’Bank aproape în fiecare zi, în medie de 29 de ori pe lună
Home’Bank devine canalul principal prin care clienții persoane fizice accesează serviciile băncii. În primele trei luni din 2025, 91% din totalul vânzărilor de produse bancare a fost realizat prin ING Home’Bank, în creștere cu 9% față de aceeași perioadă a anului 2024. În primul trimestru, 98% dintre clienții noi ai ING Bank au deschis relația folosind procesul de înrolare digital.

85% dintre clienții activi preferă aplicația de mobil, aceasta fiind folosită în mod exclusiv de 9 din 10 utilizatori de Home’Bank. Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2024, logările în Home’Bank au crescut cu 7%, iar aplicația este o parte importantă din rutina zilnică a clienților, cu o medie de 29 de accesări pe lună pentru fiecare client, adică aproape în fiecare zi. Cele mai frecvente activități sunt verificarea soldului, verificarea raportului de tranzacții și plățile. Plățile digitale au și ele o pondere importantă, cu 1 din 2 clienți digitali înrolați în cel puțin una din soluțiile de plată mobile (Apple Pay, Gpay, Garmin Pay), iar 4 din 10 plăți cu cardul sunt făcute cu ajutorul unui dispozitiv mobil (telefon sau ceas).

Creditarea sustenabilă, în creștere pentru toate categoriile de clienți
4 din 10 credite ipotecare acordate de ING Bank în primul trimestru au fost pentru imobile încadrate în clasa A din perspectiva consumului de energie. În plus, pe segmentul companiilor, banca a mobilizat aproximativ 76,25 milioane euro finanțări sustenabile în primul trimestru din 2025.

Sănătatea financiară rămâne o prioritate pentru ING Bank România, iar primul trimestru din 2025 s-a remarcat prin rezultate pozitive raportate de Banometru.ro, programul de sănătate financiară desfășurat de Asociația Educație pentru Viața Reală, în parteneriat cu ING Bank România.

În prima perioada a anului, aproximativ 2000 de persoane au beneficiat de coaching financiar și s-au înscris în noul „Maraton de planificare financiară”. Cei mai implicați participanți au reușit să economisească, să achite datorii anticipate sau să obțină venituri suplimentare în valoare totală de peste 16.000 de euro. Pentru că nevoile oamenilor sunt legate de gestionarea sănătoasă a veniturilor și cheltuielilor, cele mai accesate resurse de pe platforma banometru.ro au fost calculatorul de credit și diversele modele de bugete - buget lunar, buget anual, flux de numerar personal, buget pentru călătorii, buget pentru primul copil sau buget pentru tăiere de cheltuieli.

ING

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,9 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking.

Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri. 

Societatea este în tranziție către o economie cu emisii de carbon reduse. La fel și clienții noștri, la fel și ING. Finanțăm deja multe activități sustenabile, dar în continuare finanțăm mai multe care nu sunt. Vezi progresul nostru de până acum pe ing.com/climate.

Accesibilitate

Dacă alegi să ascunzi meniul de accesibilitate, nu îl vei mai putea vizualiza, decât dacă ștergi istoricul de navigare și datele. Ești sigur că dorești să ascunzi interfața?