Veniturile ING Bank România au ajuns la valoarea de 3,8 miliarde de lei în 2024, în creștere cu 13% față de nivelul din 2023, iar valoarea activelor totale ale băncii a crescut la 78 de miliarde de lei, cu 9% peste nivelul din anul anterior.
Creșterea numărului de clienți și a portofoliului de credite acordate, precum și creșterea volumului de depozite atrase s-au numărat printre factorii care au contribuit la consolidarea rezultatelor financiare ale ING Bank România în 2024.
Echipa ING a a obținut rezultate comerciale și financiare foarte bune în 2024, anul în care am împlinit 30 de ani de activitate pe piața locală. Am înregistrat o creștere remarcabilă a numărului de clienți și a activelor băncii, în timp ce profitabilitatea a rămas relativ constantă, în contexul introducerii noii taxe pe cifra de afaceri. În același timp, costul riscului s-a menținut la un nivel redus, în linie cu politica noastră prudentă de risc și de provizionare. De asemenea, am continuat ritmul accelerat al investițiilor în noi servicii și funcționalități, dar și în reziliența și securitatea sistemelor noastre, precum și în proiecte cu impact social. Echipa ING rămâne dedicată celor 1,9 milioane de clienți și își urmează vocația de bancă inovatoare și responsabilă. - Mihaela Bîtu, CEO, ING Bank România.
Valoarea depozitelor atrase de la clienți a depășit pragul de 70 de miliarde de lei (în creștere cu 11% față de nivelul din 2023), în timp ce portofoliul creditelor brute a ajuns la 45 de miliarde de lei, în creștere cu 18% față de perioada similară din 2023. La nivelul anului 2024, ING Bank România a înregistrat un nivel de profitabilitate bun, cu un profit brut de 1,83 miliarde de lei, aproximativ la același nivel ca în anul 2023. Suma impozitului pe profit și a impozitului pe cifra de afaceri aferente anului financiar 2024 se ridică la peste 465 milioane lei la care se adaugă TVA și alte categorii de taxe.
Inovația a ghidat calea noilor produse lansate în 2024
Inovația a continuat să stea la baza produselor și soluțiilor lansate anul trecut, pentru a răspunde în mod relevant nevoilor cotidiene ale clienților.
Un astfel de exemplu este ING Together, un produs disponibil în aplicația Home'Bank, ce aduce transparență și eficiență în managementul bugetelor de familie sau în grupurile de prieteni. Acesta permite accesul la același cont curent unui număr de până la 4 persoane (inclusiv cetățeni străini) cu vârsta de peste 18 ani și poate fi activat online, fără să fie necesară deplasarea la bancă. Tot în direcția unui management mai bun al cheltuielilor, ING a lansat Statistici, un instrument din Home’Bank care le permite clienților să urmărească și să își analizeze cheltuielile lunare pe diferite categorii.
Securitatea tranzacțiilor clienților este o prioritate pentru echipa ING și investim permanent în acest domeniu. Începând de anul trecut, specialiștii băncii pot detecta tranzacțiile frauduloase și operațiunile suspecte efectuate în aplicația bancară din alte arii geografice printr-un nou serviciu lansat în 2024, de geolocalizare, disponibil în Home’Bank. Sistemul poate semnala tranzacțiile efectuate la POS și transferurile bancare neobișnuite, dar și acțiunile inițiate în Home’Bank, precum vizualizarea datelor cardului sau autorizarea plăților securizate. Acest filtru este cu atât mai relevant cu cât aproximativ 1,6 milioane de clienți ai ING Bank, respectiv 85% din totalul celor 1,9 de milioane de clienți ai băncii, folosesc aplicația mobilă Home'Bank.
De asemenea, funcționalitatea „Permisiuni” din Home’Bank oferă utilizatorilor posibilitatea de a dezactiva anumite tipuri de tranzacții cu cardul, cum ar fi retragerea de numerar de la bancomat, tranzacții cu criptomonede sau plăți de tip ”jocuri de noroc”.
Un nou capitol în direcția sustenabilității
Sustenabilitatea rămâne o prioritate pentru ING Bank România, iar anul 2024 s-a remarcat prin proiecte strategice, cu ambiții clare pe termen lung, dar și inițiative concrete în mai multe domenii.
ING Bank România a înregistrat rezultate remarcabile în domeniul creditelor cu componente de sustenabilitate. În anul 2024, creditele ipotecare acordate persoanelor fizice pentru locuințe cu certificate energetice de clasa A au fost de 382 milioane de euro. În plus, volumele de finanțare sustenabile mobilizate prin credite sau emisiuni de obligațiuni pentru clienții companii au ajuns la peste 1,5 miliarde de euro.
În zona investițiilor în comunitate, implicarea ING a însemnat, în mare parte, consolidarea parteneriatelor strategice, precum Platforma de Mediu pentru București sau Banometru, dar și dezvoltarea unor intervenții integrate în școli. În total s-au investit 7.2 milioane de euro în proiecte cu impact în comunitate, cu precădere în proiecte de mediu, sănătate financiară și educație.
Printre proiectele de mediu se numără extinderea Platformei de Mediu în Cluj prin programul În Zona Ta, care aduce împreună inițiative și finanțează proiecte de mediu din proximitatea office-urilor ING, precum și consolidarea Platformei de Mediu pentru București. Cu ViitorPlus am actualizat proiectul Hărții Reciclării, iar prin caravana ROENEF și Academia de eficiență energetică am contribuit la promovarea eficienței energetice și am adus împreună 160 de experți și auditori energetici.
În 2024, Banometru a derulat Provocarea Datoriilor, un program ce a ghidat peste 12.000 de persoane în procesul de îmbunătățire a relației lor cu banii. În domeniul educației, am lansat Începe la Școală, un proiect pilot inedit care testează o metodă interdisciplinară de lucru împreună cu un consorțiu format din 4 organizații. Consorțiul acționează unitar în 10 școli și se bazează pe patru piloni: infrastructură și eficiență energetică, relații sănătoase și wellbeing, calitatea metodelor de predare și participare civică.
Pe filiera antreprenorială, am fost prezenți în special în susținerea antreprenoriatului feminin prin programul Visa She’s Next, dezvoltat împreună cu Visa și Impact Hub, unde aproximativ 1000 de persoane s-au înscris în competiție.
ING Bank a încheiat noi parteneriate pentru sustenabilitate financiară și digitalizare
ING Bank România este un partener dedicat al clienților săi și a contribuit de-a lungul anilor la dezvoltarea multor companii locale și internaționale. De-a lungul celor 30 de ani, banca a crescut împreună cu clienții săi. Un exemplu notabil este clientul Digi, pentru care ING a intermediat doar în ultimii zece ani tranzacții de peste 3 miliarde de euro. În 2024, ING a facilitat un credit de 150 milioane de euro pentru Digi România și Digi Communications, compania mamă a operatorului de telecomunicații, facilitând expansiunea operațiunilor acestora.
Pe lângă sprijinul pentru marile companii, ING și-a extins portofoliul de soluții digitale pentru IMM-uri, prin lansarea unor produse precum linia de credit Util 100% online (prin care antreprenorii pot obține online până la 500.000 de lei fără drumuri la bancă) și platforma Business Deals, care oferă acces la reduceri business to business, negociate de consultanții băncii pentru antreprenori.
ING
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,8 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking.
Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.
Societatea este în tranziție către o economie cu emisii de carbon reduse. La fel și clienții noștri, la fel și ING. Finanțăm deja multe activități sustenabile, dar în continuare finanțăm mai multe care nu sunt. Vezi progresul nostru de până acum pe ing.com/climate.
Accesibilitate