Tabloul de bord ING Bank România în primele nouă luni din 2024

Veniturile băncii au crescut cu 13%, până la 2,83 mld. lei, iar portofoliul de credite a crescut cu 16%

Veniturile ING Bank România au ajuns la 2,83 miliarde de lei în primele nouă luni din 2024, în creștere cu 13,5% față de perioada similară a anului anterior. 

Creșterea numărului de clienți și a volumului de credite au fost principalii factori care au contribuit la performanța financiară a băncii în primele nouă luni din anul în care ING Bank România aniversează 30 de ani de activitate pe plan local.

Activele ING Bank România au ajuns la valoarea de 71,5 mld. lei la finalul celui de-al treilea trimestru din 2024, în creștere cu 13,6% față de perioada similară a anului trecut.

În primele nouă luni din 2024, rezultatele financiare ale ING Bank România reflectă eforturile și succesul echipei noastre de a atrage noi clienți și de a extinde relațiile cu clienții existenți. În ciuda unei creșteri economice mai modeste în acest an, am reușit să creștem portofoliul de credite cu 16% în primele trei trimestre și ne propunem să finanțăm în continuare planurile clienților noștri, inclusiv în tranziția către o economie sustenabilă. Extindem în permanență gama de servicii și produse și crearea unui ecosistem prin platformele digitale ale băncii, pentru a aduce cât mai multă valoare clienților. Un bun exemplu este Business Deals, care aduce oferte interesante clienților persoane juridice, în vreme ce ING Bazar propune oferte special negociate clienților persoane fizice deja de 8 ani. declară  Mihaela Bîtu, CEO, ING Bank România.

Creșterea portofoliului de credite în primele nouă luni din 2024 a fost de 16% (până la peste 43 de miliarde de lei), în timp ce volumul de depozite atrase a crescut cu aproximativ 15% față de perioada similară a anului anterior (până la 63,4 miliarde de lei).

În primele nouă luni din 2024, ING Bank România a înregistrat o scădere a costurilor cu provizioanele de 71% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 12 milioane de lei. În același timp, profitul brut a crescut cu 0.8%, având o valoare cumulată de 1,39 miliade lei.

Noi capitole în strategia de sustenabilitate

ING Bank România a continuat politica de creditare în sprijinul tranziției către economia verde, oferind credite ipotecare sustenabile pentru persoane fizice în valoare de 258 milioane de euro în perioada ianuarie- septembrie 2024, în creștere cu 185% față de valoarea totală acordată în 2023 (de 91 de milioane de euro). În plus, creditele de nevoi personale eco au crescut la 3.9 milioane de euro în perioada ianuarie - septembrie 2024 versus 2.7 milioane de euro în perioada ianuarie - septembrie 2023. Pe segmentul companiilor au fost mobilizate aproximativ 1,5 miliarde euro finanțări sustenabile. 

Parte dintre aceste finanțări a fost acordată și companiei Romstal Imex, afacere românească cu 30 de ani de activitate, cu un credit de investiții verde în valoare de 10 milioane de euro. Finanțarea este destinată dezvoltării rețelei și creșterii eficienței energetice a magazinelor, prin instalarea de panouri fotovoltaice și alte sisteme pentru energie verde. 

Tot în direcția eficienței energetice, banca a inițiat un nou proiect, Caravana ROENEF, împreună cu  Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri (ROENEF). Evenimentele organizate în Iași, Constanța, Brașov, Oradea, Cluj-Napoca și Timișoara au atras sute de participanți și au reunit aproximativ 180 de specialiști din domeniul eficienței energetice. În cadrul dezbaterilor au fost promovate soluțiile și tehnologiile care contribuie la creșterea eficienței energetice în clădiri, în beneficiul direct al locuitorilor și al mediului înconjurător.

Discount-uri pentru antreprenori, negociate de consilierii bancari

În luna septembrie a acestui an, ING Bank a lansat Business Deals, o platformă în care antreprenorii au acces la oferte business to business, negociate de reprezentanții băncii, pentru nevoile afacerii lor. Clienții ING beneficiază de reduceri la o gamă largă de produse și servicii, de la facturare, la telefonie și internet, la aplicații dedicate managementului comenzilor și soluții de securitate cibernetică. Astfel, antreprenorii au acces automat la oferte, direct din ING Business, platforma de internet banking dedicată acestora. 

ING
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,8 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri. 

Societatea este în tranziție către o economie cu emisii de carbon reduse. La fel și clienții noștri, la fel și ING. Finanțăm deja multe activități sustenabile, dar în continuare finanțăm mai multe care nu sunt. Vezi progresul nostru de până acum pe ing.com/climate.

Accesibilitate

Dacă alegi să ascunzi meniul de accesibilitate, nu îl vei mai putea vizualiza, decât dacă ștergi istoricul de navigare și datele. Ești sigur că dorești să ascunzi interfața?