ING lansează în premieră în România serviciul de geolocalizare, o nouă funcționalitate în Home’Bank, cu scopul de a detecta tranzacțiile frauduloase și operațiunile suspecte efectuate în aplicația bancară din alte arii geografice.
Pentru oferirea unei protecții suplimentare clienților, sistemul poate semnala tranzacțiile efectuate la POS și transferurile bancare neobișnuite, dar și acțiunile inițiate în Home’Bank, precum vizualizarea datelor cardului sau autorizarea plăților securizate.
Pentru activarea serviciului de geolocalizare, clienții trebuie să permită accesul la locația dispozitivului mobil de pe care se autentifică, pentru a prelua coordonatele GPS.
„În ING, folosim proactiv sisteme de monitorizare performante pentru a identifica în timp real tranzacțiile care nu se înscriu în tiparul obișnuit al utilizatorului. Noua soluție de geolocalizare, oferită în Home’Bank, întărește parteneriatul dintre clienți și ING, pentru a reduce împreună șansele cazurilor de fraudă. Clienții trebuie doar să activeze locația dispozitivului pe telefonul mobil, o singură dată, la momentul autentificării în Home’Bank. Astfel, dacă te afli acum într-un oraș din România, este puțin probabil ca peste câteva minute să autorizezi o tranzacție dintr-o altă țară sau de pe alt continent, așadar vom ști că nu este o tranzacție legitimă și o putem bloca. Ce diferențiază și oferă valoare adăugată serviciului nostru este că nu monitorizăm doar tranzacțiile efectuate cu cardul, ci si operațiuni inițiate în aplicația bancară, inclusiv tentativele de autentificare frauduloasă în Home’Bank.” – Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring and Prevention, ING Bank România.
Cum funcționează opțiunea de geolocalizare din Home’Bank
Din aplicația Home’Bank Android/ iOS, clienții pot accesa secțiunea ‘Mai multe’ -> ‘Securitate și login’ -> ‘Geolocalizare’. Opțiunea poate fi dezactivată sau reactivată în orice moment de către clienți. Geolocalizarea funcționează doar cu locația telefonului activă. În cazul în care utilizatorii opresc permisiunile pentru locație pe acel dispozitiv, ING nu va putea folosi informația despre localizare chiar daca serviciul va figura activ, până la reacordarea permisiunilor.
„La ING, real life banking înseamnă și real life security pentru banii clienților noștri. Principiul noii funcționalități este foarte simplu: dacă aplicația «știe» de unde o accesezi de obicei, atunci sistemele noastre de securitate ne vor putea semnala de unde este improbabil să o folosești, iar dacă avem dubii vom iniția acțiuni suplimentare ca să ne asigurăm că ești chiar tu. Este o măsura de protecție în plus pe care clienții noștri o pot acum activa folosind banca din buzunarul lor: super-aplicația ING Home’Bank. Echilibrul dintre siguranța clienților noștri și experiența desăvârșită de utilizare a aplicației Home’Bank este o preocupare constantă. Așadar, te încurajăm să activezi geolocalizarea pentru a-ți proteja conturile bancare mai bine.” – Alina Iacomi, Tribe Lead Digital, ING Bank România.
Este important de menționat că ING nu folosește informatiile despre geolocalizare în scopuri comerciale, iar clienții pot opta oricând pentru dezactivarea serviciului.
Securitate în Home’Bank
Pentru a vă informa constant despre tentativele de fraudă din mediul online și a nu cădea în capcana acestora, accesați secțiunea de securitate de pe site-ul ING Bank.
ING
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,7 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking.
Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.
Accesibilitate