ING Bank caută noi ONG-uri și proiecte de impact

ING Bank caută noi ONG-uri și proiecte de impact care să atragă fonduri prin platforma Donează în Home’Bank, în 2026

ING Bank România lansează un nou apel de selecție pentru organizațiile neguvernamentale care activează în cinci domenii-cheie - educație, sănătate, grupuri vulnerabile, mediu și situații de urgență, oferindu-le oportunitatea de a utiliza mecanismul de strângere de fonduri prin donații individuale disponibil în aplicația Home’Bank pentru persoane fizice. Este a treia rundă de selecţie a organizaţiilor cu impact palpabil în comunitate din momentul lansării platformei Donează în Home’Bank, la finalul anului 2023. 

Între 13 iunie și 4 iulie, ONG-urile își pot înscrie proiectele și inițiativele cu impact social sau de mediu pentru a obține sprijin financiar direct de la clienții ING. Câștigătorii vor fi anunțați pe data de 5 august în urma unui proces de selecție și jurizare în care sunt implicați angajații băncii. În urma selecției, organizațiile câștigătoare vor fi promovate în aplicația Home’Bank începând din decembrie 2025, pentru o perioadă de 10 luni.

Anunțăm al treilea an în care pregătim noi parteneriate pentru Donează în Home’Bank, spațiul digital prin care dorim să contribuim la un proces mai facil pentru ONG-uri de a accesa fonduri esențiale pentru dezvoltarea sustenabilitatea lor. Pentru noi, este mai mult decât o platformă: este un instrument de sănătate financiară dedicat societății civile. Tocmai de aceea am luat decizia de a schimba anual organizațiile selectate, pentru a oferi această oportunitate unui număr cât mai mare de ONG-uri. Ne dorim ca, prin acest proces, să contribuim și la o mai mare vizibilitate a antreprenoriatului social și a implicării în comunitate, iar atât noi, cât și clienții noștri, să învățăm din energia și determinarea acestor oameni, a declarat Tomina Vodarici, Community Investment Specialist, ING Bank România.

34 ONG-uri și peste 300.000 euro donați de către clienții ING prin platforma Donează în Home’Bank, în ultimii 2 ani

Donează în Home’Bank este un instrument de sănătate financiară dedicat organizațiilor societății civile, care oferă acces la o sursă predictibilă și transparentă de venituri. Mecanismul răspunde și tendinței în creștere a românilor de a dona individual, conform datelor Asociației pentru Relații Comunitare (ARC), care arată că mai mult de jumătate dintre români au făcut donații în ultimele 12 luni, în sprijinul mai multor cauze. 

Rezultatele obținute până în prezent confirmă eficiența platformei Donează în Home’Bank: în 2024 s-au strâns 197.000 de euro din peste 15.000 de donații, pentru un număr de 16 organizații non-guvernamentale. În 2025, numărul de ONG-uri înscrise în platformă a ajuns la 18, iar donațiile au ajuns deja la 120.000 de euro, în special datorită campaniei de Paște în cadrul căreia ING a dublat donațiile realizate de clienți, sumele dublate ajungând la 75.000 de euro.
 

Calendarul de înscriere pentru ediția 2026 Donează în Home’Bank

  • 13 iunie - 4 iulie: Perioada de înscriere a ONG-urilor pentru a strânge fonduri prin platforma Home’Bank
  • 7 iulie - 16 iulie: Perioada de selectare a semi-finaliștilor (30 de organizații, maximum 6/categorie)
  • 21 iulie - 1 august: Perioada de vot intern pentru selectarea finaliștilor (prin votul angajaților ING)
  • 5 august: Anunțarea organizațiilor finale și începerea demersurilor de validare
  • 6 august - 30 septembrie: Calificarea organizațiilor în platformă (verificări, onboarding, pregătire campanie)
  • Decembrie 2025: Lansarea oficială a campaniei de strângere de fonduri în Home’Bank
  • Decembrie 2025 - Septembrie 2026: Perioada de strângere de fonduri în platformă

Detalii suplimentare, privind competiția, organizațiile eligibile și documentele necesare înscrierii proiectelor, pot fi accesate aici:

Cei interesați pot trimite, de asemenea, un e-mail la sustainability@ing.ro

Despre ING Bank România:
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,7 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking. 

Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.
 

Accesibilitate

Dacă alegi să ascunzi meniul de accesibilitate, nu îl vei mai putea vizualiza, decât dacă ștergi istoricul de navigare și datele. Ești sigur că dorești să ascunzi interfața?