Comunicat de presă
26.01.2021

Clienții ING Bank România au posibilitatea de a solicita amânarea obligațiilor de plată până la 15 martie 2021

ING Bank România prelungește programul de amânare a obligațiilor de plată ale clienților săi până la 15 martie 2021, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 227 din 30 decembrie 2020. Astfel, persoanele fizice și juridice afectate de pandemia COVID-19 care necesită sprijin și care sunt eligibile conform noilor criterii pot solicita băncii amânarea plăților.

Noile criterii de eligibilitate, aplicabile atât persoanelor fizice cât și juridice sunt:

  • Creditele contractate să nu aibă restanțe la momentul solicitării suspendării;
  • Data scadenței finale a obligațiilor de rambursare prevăzută în contractele de credit să fie ulterioară datei solicitării amânării obligațiilor de plată. În plus, eligibile pentru suspendare sunt plățile la creditele acordate înainte de data de 30 martie 2020 (inclusiv) şi la cele care nu au fost declarate scadente anticipat până la 31 decembrie 2020 (inclusiv);

Perioada maximă de suspendare a obligațiilor de plată pentru un credit este de 9 luni. Aceasta va include, dacă este cazul, și perioada de suspendare de care a beneficiat clientul în 2020. Dacă de exemplu pentru un credit a beneficiat deja de 6 luni de suspendare, mai poate solicita suspendare pentru acel credit pentru maxim 3 luni. Dacă a beneficiat deja de 9 luni de suspendare a ratelor, nu mai poate beneficia de o nouă suspendare în temeiul Ordonanței.

Clienții noștri pot găsi cele mai importante informații cu privire la prevederile noii Ordonanțe pe ing.ro, atât pentru persoane fizice, cât și pentru persoane juridice. În plus pe ing.ro sunt disponibile și simulatoare pentru calcularea efectelor suspendării ratelor de credit, precum și exemple reprezentative.

ING Bank România menționează faptul că suspendarea obligațiilor de plată nu înseamnă ștergerea sau anularea acestora, ci doar amânarea lor. Ea presupune în continuare calculul unei dobânzi pentru perioada în care ratele sunt suspendate și perceperea acesteia după încheierea perioadei de suspendare conform prevederilor OUG 37/2020 completată de OUG 227/2020.

Despre ING Bank România
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a cincea bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,4 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate, și Wholesale Banking, dintre care 1 milion dintre aceștia au venituri recurente.

Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri.

Share