Fraudă de impersonare? Nu te lăsa păcălit.

Reminder: Banca nu-ți va cere niciodată datele personale. 

În ultima vreme, au apărut din ce în ce mai multe apeluri frauduloase. Vorbim despre apeluri de la scammeri care pretind că sună din partea băncii și încearcă să te convingă să faci câteva transferuri în contul lor sau să le dai datele tale personale. Sună cunoscut? Dacă ai primit un astfel de telefon, cel mai probabil, stăteai de vorbă cu un scammer. Sigur nu cu noi. Și ceea ce ai experimentat a fost o fraudă prin impersonare.

Cum recunoști fraudele prin impersonare?

Fraudatorii se dau drept ING:

  • Folosesc un număr de telefon mascat, care pare identic sau foarte asemănător cu cel al băncii. Astfel, poți primi un apel care pare că vine de la ING, dar în realitate este o tentativă de fraudă.
  • Se prezintă drept angajați ING și îți cer parola de la ING Business, coduri de autorizare sau datele cardului.
  • Îți trimit linkuri false prin SMS sau WhatsApp care duc către pagini care imită site-ul băncii. 
  • Îți cer să instalezi aplicații care le permit accesul la telefonul tău.
  • Îți cer să transferi bani într-un alt cont, sub pretextul că astfel fondurile tale vor fi „mai în siguranță”.
  • Îți solicită să faci un credit, să retragi bani și să îi depui într-un ATM de criptomonede.

Fraudatorii pretind că sună din partea instituțiilor sau că sunt investitori:

  • Te sună și îți spun că reprezintă o firmă de investiții sau o autoritate financiară.
  • Îți propun să accesezi o oportunitate de investiție (cum ar fi bursa de valori).
  • Îți recomandă să instalezi aplicații de care n-ai mai auzit până acum (de exemplu, aplicații de investiții sau de control la distanță).
  • Îți cer informații despre soldul contului tău, tranzacții recente sau alte detalii financiare. 

Ce urmăresc fraudatorii?

  • Să obțină acces la conturile tale bancare.
  • Să folosească datele tale personale în mod fraudulos. 
  • Să te convingă să instalezi aplicații care le permit controlul asupra dispozitivului tău de la distanță.
  • Să te determine să investești în platforme false sau chiar să le transferi direct bani. 
  • Să te șantajeze sau să te manipuleze emoțional.

Cum poți să te protejezi de astfel de fraude?

  • Fii atent la apelurile telefonice nesolicitate care promit câștiguri rapide sau care îți ceri să iei decizii urgente.
  • Nu instala aplicații recomandate de persoane necunoscute.
  • Nu oferi informații despre contul tău, sold sau tranzacții.
  • Verifică identitatea apelantului sunând direct la instituția respectivă sau la numărul de pe spatele cardului.
  • Nu accesa linkuri sau pagini web pe care le-ai primit prin mesaje.
  • ING nu îți va solicita niciodată parola, codurile de autorizare sau datele cardului tău.
  • ING nu îți cere să instalezi aplicații de control la distanță.

Ce faci dacă suspectezi o tentativă de fraudă?

  • Schimbă parolele de la aplicația bancară ING Business.
  • Contactează ING cât mai repede.
  • Verifică ultimele tranzacții din cont.
  • Blochează cardurile dacă suspectezi că au fost compromise. 
  • Crezi că ești victima unei fraude? Ia imediat legătura cu banca și anunță Poliția.

Concluzia? Dacă primești vreun apel suspect, care pare că-i de la bancă, e foarte probabil să nu fie de fapt. Nu-ți da datele personale necunoscuților, nu da click pe link-uri neobișnuite și cu siguranță nu-ți transfera banii în conturile lor. Și nu uita, ia imediat legătura cu banca în cazul în care crezi că ai fost victima unui scam de impersonare. 

Articol publicat în decembrie 2025. 

Informațiile regăsite pe acest blog nu sunt o recomandare de acțiune, sfaturi de investiții, informații juridice sau fiscale și nu reprezintă o ofertă de vânzare/cumpărare a oricărui instrument financiar. Ne-am asigurat că acest articol nu conține informații false sau înșelătoare în momentul publicării, dar nu garantăm exactitatea sau gradul de adevăr al acestuia. ING nu își asumă nicio răspundere pentru orice pierdere directă, indirectă sau consecință survenită în urma aplicării informațiilor din acest articol, cu excepția cazului în care se specifică altfel. Orice opinii, puncte de vedere sau estimări aparțin exclusiv autorilor și pot fi modificate fără notificare.

Distribuirea acestei publicații poate fi restricționată prin lege sau reglementări, iar persoanele care intră în posesia acesteia au obligația de a se informa și a respecta restricțiile impuse.
Articolele publicate pe acest blog se supun protecției drepturilor de autor, astfel încât conținutul nu poate fi reprodus, distribuit sau publicat de nicio persoană în niciun scop fără acordul prealabil expres al ING și menționarea sursei. Toate drepturile sunt rezervate.
 

in BUSINESS

Articolele inBusiness aduc în prim-plan provocări cu care se pot confrunta afacerile și antreprenorii. Totodată, acestea vin cu soluții și conținut educativ în măsură să ofere afacerilor și antreprenorilor resurse utile pentru a conduce business-ul într-un mod optim și cu impact pozitiv asupra angajaților, clienților, acționarilor și intregului mediu în care operează.