Ambasadorii brandului tău în online

Echipa ta e cea mai bună campanie de PR.  Cum îți transformi colegii în Ambasadori de Brand? 

Astăzi clienții tăi, partenerii tăi de business ori potențialii clienți nu mai interacționează doar cu brandul companiei tale, ei sunt prezenți în social media și se conectează direct cu brandurile personale ale angajaților tăi, fie ei în roluri de lideri sau specialiști. 

Există chiar o doză de scepticism legată de mesajele de marketing oficiale ale companiilor. Partea bună, însă, este că se menține un interes susținut pentru ce spun cei care fac compania ta să funcționeze zi de zi. 

Îți poți transforma angajații, cu o bună prezență în social media și comunități extinse online, în ambasadori ai companiei tale în mediul online?  

Iată o serie de beneficii și aspecte care sper să te convingă că răspunsul e DA: 

  • S-a dovedit că postările, articolele sau materialele video comunicate de angajați în mediul online au o vizibilitate de opt ori mai mare decât cele comunicate pe paginile oficiale de către echipa de Marketing. 
  • Autenticitatea conținutului publicat de angajați oferă transparență legată de cultura internă. 
  • Poate deveni un factor de atracție pentru alte talente și poate stimula “loializarea” angajaților. 

Uneori, brandurile nu cresc doar prin clasicele campanii de marketing. Cresc și prin poveștile împărtășite de cei ce o reprezintă. Și atunci, care sunt acei coechipieri pe care îi poți stimula să devină ambasadorii business-ului în social media? De unde începi? 

Pași esențiali pentru implementarea unui program de Ambasadori în Social Media

Ca și Personal Branding Strategist certificat, am adus inovație în industrie preluând procese specifice din personal branding și extinzându-le în programe de Team Branding (accelerare influență online și offline a echipelor). Am experimentat, la cererea clienților mei din retail ori IT & Software, programe de Ambasadori în social media pe care le-am creat de la zero cu suport intern și bune rezultate. Împărtășesc în premieră din această experiență aici și vă ofer câțiva pași esențiali care sper să vă fie de folos în business-urile voastre antreprenoriale. 

Etapa 1: Faza de Extragere și Instruire 

  1. Selectează un grup de angajați, manageri, specialiști - cu o prezență bună în social media și comunități online existente precum și angajați ce au potențial de creștere pe canalele social media în care vreți să aveți un impact mai mare. 
  2. Stabiliți un sistem de recunoaștere ori bonusare (după posibilități) pentru cei ce vor să se implice într-un astfel de program precum și un cod de conduită și comunicare care să nu expună compania în mod negativ și să protejeze brandul. 
  3. Instruiți grupul ales în cosmetizare profilurilor de LinkedIN/Tiktok/Instagram/Facebook, precum și în regulile de comunicare în social media. Includeți informații despre modul de funcționare al algoritmilor și alte aspecte importante pentru generare de engagement. Un mini curs de prompting skills sau cum să faci un short video ori storytelling, ar fi util.
  4. Informați-i despre planul de marketing, viitoare lansări, inițiative ce se vor a fi sprijinite prin comunicări/postări individuale și țineți-i informați cu topicuri ce pot fi înglobate în comunicarea lor săptămânală. Creați o bibliotecă de resurse: foto, coveruri oficiale, texte ori idei pentru inspirație. Dar lăsați-le libertatea de a alege ce conținut postează. 
  5. Stabiliți clar care sunt non negociabilele lor, pentru că nimeni nu dorește să-și piardă comunitatea din lipsă de autenticitate sau împingerea în față a unor mesaje ce nu îi reprezintă. 
  6. Tot în această etapă e bine ca grupul să treacă printr-un workshop în care sunt identificate povești de succes ce merită a fi împărtășite online, se poate face un curatoriat pe conținut verde existent (articole, prezentări ce pot fi reluate, fotografii, video) sau se pot explora top teme din expertiza fiecăruia. Se pot explora exemple de postări, short video din zona lor de experiență sau povești de leadership care exprimă valorile companiei. 
  7. Pentru că e important să înțelegem ce înseamnă succes în acest proiect, sunt stabilite niște obiective/așteptări pentru a măsura impactul acestor acțiuni în organizație. Poate fi legat de impact în vânzări, creșterea comunității online, atragerea de talente etc. 

Etapa 2: Faza de Comunicare 

  1. În această etapă trebuie să existe un coordonator de proiect care să monitorizeze implicarea membrilor în proiect, impact și recunoașterea rezultatelor pozitive, care să facă coaching sau sugestii. 
  2. Din experiența mea personală, influencerii interni se pot lovi de diverse atitudini descurajante din partea altor angajați  (ex. ”Nu mai muncești, te ții de postări…”) iar acestea pot pune o presiune invizibilă.  Sau de proprii auto sabotori (perfecționism, critic interior puternic etc) - de aceea, dialogul saptămânal, sprijinul și recunoașterea acestor eforturi sunt importante. 
  3. Lunar se pot face analize de impact și se poate învăța din ce funcționează și ce nu. Se poate face brainstorming, se pot alimenta în permanență grupurile de influenceri interni cu informații/povești noi. 
  4. În nicio situație inițiativa și creativitatea personală a influencerilor interni nu va fi inhibată. De cele mai multe ori, este unul din motivele pentru care aceștia se retrag din acest efort (frecvent voluntar și neremunerat). 

Etapa 3. Etapa de Strălucire 

  1. Este etapa în care programul are deja o rutină a comunicării și a recunoașterii, unde se pot extrage deja niște rezultate concrete. 
  2. Este etapa în care se cooptează noi membri sau se instruiesc cei existenți de către specialiști care să îi inspire sau să-i facă mai buni în managementul comunităților lor online. Încurajarea internă a unor inițiative ca ”Povestea care a inspirat” sau ”Postarea lunii” pot da sens și continuitate. 
  3. O ”Gala a Ambasadorilor Interni” e un prilej bun de sărbătoare și recunoaștere pentru povești care meritau a fi spuse și au avut succes! 
  4. Discuții frecvente cu cei mai longevivi membri din program pot aduce feedback important legat de ce funcționează bine și ce merită corectat. 

Nu în ultimul rând, rolul liderilor seniori din organizație este crucial în a acționa prin puterea exemplului, în a sponsoriza astfel de programe și a inspira. Căci, nu-i așa? Cum să încurajezi o echipă de ambasadori interni dacă liderul companiei nu are nici măcar profil pe LinkedIN?  

De unde începem? Ce ar fi să încurajăm liderii să creeze o postare nu despre cifre, strategii sau obiective ci o postare autentică despre Echipă. Căci, nu-i așa? Orice lider autentic are în față o viziune și alături o echipă fără de care succesul nu există! 

Articol publicat în noiembrie 2025.

Informațiile regăsite pe acest blog nu sunt o recomandare de acțiune, sfaturi de investiții, informații juridice sau fiscale și nu reprezintă o ofertă de vânzare/cumpărare a oricărui instrument financiar. Ne-am asigurat că acest articol nu conține informații false sau înșelătoare în momentul publicării, dar nu garantăm exactitatea sau gradul de adevăr al acestuia. ING nu își asumă nicio răspundere pentru orice pierdere directă, indirectă sau consecință survenită în urma aplicării informațiilor din acest articol, cu excepția cazului în care se specifică altfel. Orice opinii, puncte de vedere sau estimări aparțin exclusiv autorilor și pot fi modificate fără notificare.
Distribuirea acestei publicații poate fi restricționată prin lege sau reglementări, iar persoanele care intră în posesia acesteia au obligația de a se informa și a respecta restricțiile impuse.
Articolele publicate pe acest blog se supun protecției drepturilor de autor, astfel încât conținutul nu poate fi reprodus, distribuit sau publicat de nicio persoană în niciun scop fără acordul prealabil expres al ING și menționarea sursei. Toate drepturile sunt rezervate.

Amalia Sterescu

Edupreneur, Leadership Facilitator, Personal Brand Strategist și Public Speaking Coach cu peste 25 de ani de experiență în corporate leadership și antreprenoriat. A fondat Public Speaking School și BrandingYOU, prima agenție de personal branding din Europa de Est, ajutând lideri, antreprenori și profesioniști să-și construiască branduri autentice și să-și crească vizibilitatea.
Cu o carieră de 16 ani în corporații globale precum Vodafone și Oracle, unde a condus echipe și centre de servicii de peste 2 miliarde de dolari, Amalia și-a transformat expertiza într-o misiune educațională. Până în prezent, a instruit peste 6.000 de profesioniști, a fost speaker la evenimente internaționale și a publicat numeroase articole în presa de business.