• Serviciu funcțional Starea serviciilor
  • Persoane fizice
  • IMM
  • Companii mari
ING Bank
Devino client
  • ING în România
  • Sustenabilitate
  • Cariere
  • Cine suntem
  • ING Brand
  • Relații cu media
  • Informații utile
    • Notificări
    • Schema de garantare a depozitelor
    • Standardul privind conformitatea fiscală a conturilor din străinătate
    • Foreign Account Tax Compliance Act / Legea conformității fiscale a conturilor din străinătate
    • Directive on Administrative Cooperation / Directiva europeană privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal (DAC6)
    • MiFID
    • Documente contractuale
    • Securitate
    • Protecția datelor personale
    • PSD2
    • Colaborare evidenta populatiei
    • Politica de confidentialitate ING Home'Bank
    • Termeni și condiții
    • Termeni și condiții utilizare site
    • Promoții
    • Termeni și condiții pentru utilizarea Chatbotului
  • Actualizare date
    • Actualizare date persoane fizice
    • Actualizare date persoane juridice
  • Contact
  • Persoane fizice
  • IMM
  • Companii mari
  • Carduri și conturi
    • ING Card Complet - Cardul tău de salariu
    • Free@ING - card și cont pentru tineri
    • ING Young - internet banking și card pentru copii
    • ING Together
    • Cardul virtual ING – și prea prea, și foarte foarte
    • ING Gold
    • Cardurile ING
    • Conturi în valută
    • Opțiunea Portează-ți banii
    • Cardul ING Elementar
  • Internet Banking
    • ING Home'Bank - internet banking
    • Bazar - cashback la cumpărături cu card ING
    • Cum confirmi o plată online cu cardul (3D Secure)
    • Plata cu telefonul
  • Credite
    • Refinanțează-ți creditele
    • Credit de nevoi personale ING
    • ING Noua Casă
    • Credit ING Ipotecar
    • ING Credit Card
    • ING Extra'ROL - linie de credit atașată contului curent
    • ING Credit pentru investiții imobiliare cu garanție ipotecară
  • Economii și investiții
    • ING Economii și Depozite la termen
    • Fonduri mutuale
    • ING Economii pentru copii
    • Round Up
  • Asigurări
    • ING Home Protect
    • ING Vita Protect
    • ING Health Protect
    • ING Credit Protect
    • ING Salary Protect
    • Asigurarea de viață de grup
  • Operațiuni curente
    • Solutii de cont curent pentru firme si IMM
      • Pachetele ING Fix cont curent
    • Solutii acceptare plati cu cardul - POS & Soft POS
      • POS
      • e-Commerce
      • Solutia ING de POS mobil SoftPOS
    • Soluții complexe pentru operațiuni curente
    • Tranzacții valutare
    • Soluții complexe pentru piețele financiare
  • Economii
    • Cont de economii
    • Depozite la termen
  • Soluții de finanțare
    • Credit ING Util
    • Linie de credit
    • Credit de investiții
    • IMM Plus
    • Fonduri Europene
    • Finanțare proiecte sustenabile
    • Finanțare comercială și garanții bancare
      • Scrisoarea de garanție bancară
      • Incasso documentar
      • Acreditivul documentar
      • Acreditivul standby
    • Factoring
    • Soluții complexe de finanțare
  • ING Business
  • Business blog
  • Expertiza noastră sectorială
  • Soluțiile noastre
  • Experiența clientului
  • Sustenabilitate
ING în România
Sustenabilitate
Cariere
  • Contact
  • Devino client
  • Serviciu funcțional Stare servicii

      Înșelăciunile sunt diferite, dar toate sunt concepute pentru a obține bani.

      Află cum poți să te protejezi

      În acest scop, impostorii conving persoanele să dezvăluie date personale, fură informații sau chiar conving victimele să le dea bani de bună voie. Metodele de fraudare evoluează în permanență.
      Deși noi, cei la ING, depunem toate masurile pentru a depista astfel de acțiuni și tu trebuie să fii vigilent și să contribui la protecția ta!

      Activează geolocalizarea și oprește călătoria fraudatorilor

      Suntem prima bancă din România care introduce serviciul de geolocalizare, care poate semnala atât tranzacțiile efectuate la POS, cât și transferurile bancare și acțiunile inițiate în Home’Bank din alte arii geografice.
      De exemplu, dacă ești în România, iar peste câteva minute faci un transfer din altă țară, sistemul din Home’Bank se autosesizează și le poate bloca. Iată cum activezi geolocalizarea: intri în aplicație, selectezi Mai mult - Securitate și login - Geolocalizare.

      Află mai multe

      Ce este frauda?

      Frauda înseamnă mai mult decât un simplu subiect de știri. Frauda înseamnă manipularea intenționată a adevărului în scopul obținerii unui câștig financiar sau personal. Infractorii vizează companii, guverne și persoane. Oriunde există bani, există un potențial de fraudă.

      NU-urile care îți pot salva datele sau cu alte cuvinte, CUM te poți proteja?

      • NU răspunde la mesaje nesolicitate sau neașteptate. Dacă o cerere de contact apare pe neașteptate, cel mai bine este să îl eviți.
      • NU instala aplicații și NU accesa site-uri la indicațiile persoanelor care te contactează telefonic sau îți transmit linkuri prin mesaje pe rețelele de socializare sau SMS.
      • NU te loga în aplicația ING Home’Bank folosind un link primit pe SMS sau e-mail. Pentru protecția datelor tale, intră în Home’Bank numai din aplicația instalată pe mobil sau tastează într-o nouă pagina web adresa www.homebank.ro
      • NU finaliza o operațiune până nu confirmi că este ceea ce îți dorești. Citește cu atenție SMS-urile cu mesajele primite de la bancă și asigură-te că autentifici/validezi oprerațiunea dorită.
      • NU răspunde la apeluri din afara țării, mai ales dacă nu cunoști persoane din țările respective. 
      • NU te feri să fii suspicios. Solicită numele interlocutorului dacă susține că este un angajat al băncii și sună la bancă pe numărul de pe spatele cardului pentru a verifica.
      • NU transfera sume de bani în așa-zise conturi seif pentru a le proteja.
      • NU oferi informații personale sau date financiare.
      • NU deschide atașamente, nu da click pe butoane sau pe link-urile primite de la persoane necunoscute și verifică întotdeauna că folosești o adresă securizată (https://ing.ro);
      • NU accesa pagini web în care să îți introduci datele personale pe calculatoare instalate în locuri publice.
      • NU uita că un card bancar este un instrument de plată și nu de încasare, așa că nu oferi detaliile cardului pentru încasări.
      • NU aștepta să devii victima fraudei. Protejează-te învățând mai multe despre fraudă și despre cum să o raportezi.

      În situația în care primești pe e-mail, telefon sau pe SMS un mesaj pe care tu îl consideri suspect – cum ar fi de pildă autorizarea unei tranzacții pe care nu ai inițiat-o – te rugăm să ne contactezi la *2ING sau la *2464 (apelabile din rețele naționale), cât și la +40 31 406 2ING sau +40 31 406 2464 (apelabile din rețele naționale sau internaționale).

      Ce este de făcut dacă ai accesat linkuri suspecte sau ai oferit deja informații personale?
       

      1. Blochează imediat cardul direct în aplicația de Home'Bank sau apelând numărul de telefon de pe spatele cardului (Card Stop: (+4021) 402 85 99).
      2. Schimbă cât mai repede parolele pentru aplicațiile și conturile online de pe un dispozitiv DIFERIT.
      3. Scanează dispozitivul pentru a depista eventuala prezență a unui virus. Îți poți instala un antivirus din magazinul ofical de aplicații al telefonului tau (Google Play, Apple App Store, Huawei AppGallery).
      4. Depune o plângere la cea mai apropiată secție de poliție și păstrează copia.
      5. Raportează problema către banca sau organizația din partea căruia ai fost contactat, Directoratul Național de Securitate Cibernetica (cert.ro) și, eventual, contactează APWG – Anti-Phishing Working Group la adresa reportphishing@apwg.org

      Bine de stiut!

      Niciun reprezentant ING nu-ti va cere vreodata să:

      1. accesezi linkuri primite pe SMS sau pe alte canale de Social Media 
      2. să te loghezi în aplicația Home’Bank folosind un link transmis anterior. Dacă ai nevoie de asistență, angajații ING te roagă întotdeauna să te loghezi în Home’Bank, fără a-ți dicta un URL anume.
      3. să divulgi PIN-ul cardului sau codul CVV de pe spatele cardului ( ultimele 3 cifre). 

      Astfel de situații reprezintă un semnal de alarmă obișnuit în cazurile de fraudă.

      Tipuri de fraudă

      Phishing & Smishing  

      Fraude legate de soluții de investiții

      Spoofing Impersonarea băncii și a autorităților

      Înșelătorii prin impersonarea cunoștințelor

      Oferte la prețuri de nerefuzat

      False câștiguri din acțiuni la SIF-uri sau cupoane de privatizare

      Joburi false sau câștiguri rapide frauduloase

      Cărăuși de bani 

      Malware 

      SIM Swap

      Vishing 

      CEO Fraud: când „mesajul de la șef” e fraudulos prin DeepFake

      Skimming/clonarea cardurilor

      Despre noi

      • ING în România
      • Relații cu media
      • Sustenabilitate
      • Sucursale și ATM-uri
      • Cariere
      • Contact

      Legal

      • Documente contractuale
      • Termeni și condiții
      • Protecția datelor personale
      • PSD2
      • Promoții
      • Reclamații și petiții

      Utile

      • Taxe/comisioane persoane fizice
      • Curs valutar persoane fizice
      • Cut off time persoane fizice
      • Taxe/comisioane persoane juridice
      • Curs valutar persoane juridice
      • Cut off time persoane juridice

      Descarcă aplicația

      • Setări cookie
      • Rate și dobânzi
      • Securitate
      • Amsterdam Brooker de Asigurare
      • Raportări avertizori în interes public
      • MiFID
      • A.N.P.C.

      Copyright 2025, ING Bank N.V. Amsterdam, Sucursala București.

      Accesibilitate

      • Mărește fontul
      • Micșorează fontul
      • Alb și negru
      • Inversează culorile
      • Contrast negativ
      • Evidențiază legăturile
      • Font normal
      • Resetează
      • Ascunde meniu accesibilitate
      Dacă alegi să ascunzi meniul de accesibilitate, nu îl vei mai putea vizualiza, decât dacă ștergi istoricul de navigare și datele. Ești sigur că dorești să ascunzi interfața?