Ești cu noutățile la zi de la ING

    Și tu și noi ne aflăm într-o continuă evoluție și de aceea, lucrurile se mai schimbă. Nu te îngrijora! Noi te ținem la curent cu toate noutățile ca tu să fii informat și la zi cu toate modificările. Așa că hai să afli ce urmează să se întâmple în următoarele luni:

    Unde-s mulți, puterea crește ING Together și pentru alte conturi

    Pentru că împreună chiar sunteți mai puternici, îți reamintim că prin ING Together ai opțiunea de a invita direct din Home’Bank persoanele dragi să aibă acces la un cont al tău în lei unde să gestionați mai ușor banii la comun. Așa, puteți folosi același cont, aveți vizibilitate asupra tranzacțiilor și scăpați de discuțiile inconfortabile legate de cine sau cum plătește facturile sau cumpărăturile.

    Începând cu luna august 2024 vei putea da acces persoanelor dragi și la conturile tale în alte valute și la cele de economii direct din aplicația mobilă Home’Bank. Vei putea face asta dacă aceștia sunt clienți ING, dețin serviciul Home’Bank, au peste 18 ani și un număr de telefon de România. Cu ING Together, gestionarea cheltuielilor comune devine mai ușoară după ce invitația pe care o trimiți pentru accesarea contului este acceptată.

    Cum dai acces?

    Pentru conturile existente în valută sau de economii vei putea da acces direct din Produse → Familia ta → ING Together → Folosesc un cont pe care îl am deja sau din Portofoliu → Mai multe, de la nivelul contului existent.

    Dacă vrei să îți deschizi un cont nou în orice valută disponibilă și mai apoi să dai acces la el unei persoane, vei putea face asta într-un singur pas din ING Together → Deschid un cont nou → Cont valută.

    Cum acceptă invitația?

    • Cei care primesc invitația de acces la contul tău în valută sau de economii au la dispoziție 10 zile calendaristice pentru a o accepta sau refuza, din aplicația lor mobilă Home’Bank. Totul se întâmplă pe loc, mandatul intrând în vigoare din momentul acceptării invitației.
    • Astfel, persoana împuternicită va avea acces instant la contul tău și va putea efectua plăți, schimburi valutare prin transfer între conturile curente pe care este împuternicită. În plus, pentru contul tău în EUR va putea să constituie depozite și să își emită din Home’Bankul său un card suplimentar virtual și/sau fizic, în cazul în care nu are deja unul emis de tine.
    • Dacă ai deja o persoană împuternicită pe contul tău în valută EUR, începând din august 2024 vei putea să-i dai dreptul să își emită singură un card suplimentar virtual și/sau fizic, în cazul în care nu are deja unul emis de tine, direct din aplicația sa mobilă Home’Bank. Pentru asta, întâi trebuie să îi dai drepturi extinse persoanei împuternicite: intri în aplicația ta, alegi contul de EUR, selectezi opțiunea „Mai multe” și „Împuterniciri”, alegi persoana dorită, accesezi opțiunea „Extinde drepturile” și continui cu pașii din Home’Bank.

    ING Young – acum și mai ușor

    Începând cu iulie 2024, procesul de deschidere ING Young și de actualizare a datelor copilului tău devine mai simplu și mai prietenos. Odată cu integrarea cu Evidența Populației, vom prelua datele de identificare ale cetățenilor români cu act de identitate valabil, inclusiv ale copilului tău, care a împlinit vârsta de 14 ani. Pentru tine, acest lucru înseamnă că nu va mai trebui să completezi în aplicația mobilă Home’Bank toate datele de identitate sau adresa unde locuiește atunci cand vrei să deschizi ING Young (Produse → Familia ta) sau când dorești actualizarea datelor copilului tău (Mai multe → Setări cont copil).

    Modificări de comisioane din 14 iunie

    Comisioane pentru operațiuni cu numerar:

    • Comisionul aplicabil retragerilor de numerar din contul curent în lei ING Card Complet pentru clienții fără venituri recurente* la ING, devine 1% din suma retrasă, minimum 5 lei. Clienții care încasează venituri recurente la ING, cei care au vârsta între 18 și 24 ani, precum și clienții care dețin opțiunea ING Gold beneficiază în continuare de comision 0 pentru această operațiune.
    • Comisionul aplicabil retragerilor numerar în orice valută de la ATM-urile altor bănci din Contul curent în EUR devine 5 euro / tranzacție. Comisionul aplicabil retragerilor de numerar în lei sau euro de la ATM-urile băncii din Contul curent în EUR rămâne neschimbat, adică 0,5% din suma retrasă / tranzacție.
    • Comisionul pentru majorarea limitei zilnice pentru tranzacțiile cu numerar (retragere/depunere) devine 30 lei. Îți reamintim că limita zilnică stabilită contractual este de 15.000 lei/zi pentru retrageri, respectiv 15.000 lei/zi pentru depuneri, și sunt calculate pentru toate operațiunile de retragere, respectiv depunere numerar efectuate din/în toate conturile tale, indiferent dacă le efectuezi tu sau o altă persoană.

    Comisionul pentru jocurile de noroc

    Comisionul aplicabil cardului de debit pentru plățile la comercianți (prin POS/internet) de tip Jocuri de noroc (Gambling) devine 4,9 lei per tranzacție, plus 2,2% din suma tranzacției pentru tranzacții efectuate cu cardul de lei și respectiv 1 euro, plus 2,2% din sumă, pentru tranzacții efectuate cu cardul de euro. În tranzacțiile de acest tip se numără: jocurile de noroc, pariurile, jocurile la casino, biletele de loterie etc.

    Noi metode de securitate pentru tranzacțiile tale cu cardul

    Din iunie 2024 vei avea în Home’Bank noi metode de securitate și control pentru tranzacțiile ce pot fi efectuate cu cardul. Noua secțiune de Limite și Permisiuni Card, accesibilă de la nivelul fiecărui card pe care îl deții sau care este emis pe contul tău (indiferent dacă este un card principal sau suplimentar) te va ajuta să modifici rapid limitele de tranzacționare (POS/internet) sau cu numerar sau să blochezi tranzacțiile pe care știi că nu obișnuiești să le faci: de tip jocuri de noroc, cu criptomonede sau în afara Spațiului Economic European. Poți reveni oricând asupra deciziei și le poți reactiva la fel de rapid, tot din Home’Bank: Detalii card → Limite și permisiuni card → Permisiuni.

    Plata către un prieten / AliasPay și Cererile de plată

    Avem o veste bună pentru tine! Începând cu data de 14 iunie 2024, vom modifica limita de 3.000 RON/tranzacție, pentru următoarele servicii, astfel:

    • Pentru Plățile în lei intrabancare către un număr de telefon mobil al unui client ING (Plata către un prieten), inclusiv cele făcute de copilul tău beneficiar de ING Young, scoatem limita de 3.000 RON/tranzacție;
    • Pentru Plățile în lei interbancare către un număr de telefon mobil al unui client al altei bănci* (Plata către un prieten prin AliasPay), noua limită va fi 30.000 RON/tranzacție;
    • Pentru Cererile de plată intrabancare în lei către un număr de telefon al unui client ING, noua limită va fi 30.000 RON/tranzacție;

    *Poți consulta aici lista băncilor participante la serviciul AliasPay

    Home'Bank, aplicația în care poți rezolva cam tot ce ai nevoie

    Cu aplicația mobilă Home'Bank ai banca în buzunar și rezolvi ușor multe din operațiunile de care ai nevoie: actualizezi date, emiți și blochezi carduri, modifici limite card și numerar și câte și mai câte. Nu mai știi codul de utilizator sau parola? Afli codul și îți stabilești o nouă parolă direct din aplicație, deoarece ne dorim să îți fie mai usor, să nu ai nevoie să faci drumuri la bancă sau să trebuiască să ne suni pentru a rezolva o problemă.

    Dacă nu vei găsi încă în Home’Bank operațiunile de care ai nevoie sau dacă nu ai încă acces la Home’Bank, poți folosi celelalte canale de comunicare disponibile, indicate pe ing.ro.

    Pentru că Home’Bank este cel mai la îndemână ajutor, în cursul lunii aprilie vom îmbunătăți modul în care poți contacta serviciul clienți, dacă ai nevoie, direct din aplicație, beneficiind de o identificare simplificată și o durată de apel mai scurtă.

    Dar asta nu e tot. Pentru un plus de ajutor, vom lansa în curând serviciul de asistență online- (chat/chatbot) în aplicația mobilă prin care vei putea să găsești răspunsuri ușor și sigur.

    Dacă vrei să afli rapid cum să faci lucruri din Home’Bank, ai lista noastră de tutoriale aici.

    De la ce ne luăm la revedere?

    Pentru că ne dorim ca Home’Bank să te ajute cât mai mult în nevoile tale de zi cu zi și să fie mereu o aplicație modernă și intuitivă, adaptăm și optimizăm în permanență serviciile pe care le oferim. Asta înseamnă și să renunțăm la serviciile pentru care deja am lansat soluții alternative mai simple, pe care cei mai mulți clienți ING le folosesc deja:

    Serviciul ING Pay de plată cu telefonul mobil

    Din 12 septembrie 2024, cardurile ING Pay (de debit și/sau credit) se vor retrage din oferta ING Bank, acestea nemaiputând fi utilizate pentru plata cu telefonul de către utilizatorii Android, pentru plăți la comercianți sau pentru retrageri de numerar de la ATM-urile cu funcționalitate contactless.

    Niciun motiv de îngrijorare!

    Acum, clienții au posibilitatea de a înrola cardurile fizice și cele virtuale (altele decât ING Pay) în aplicațiile de tip portofele electronice acceptate de bancă (Google Pay, Apple Pay și Garmin Pay).

    Dacă în acest moment folosești ING Pay ca metodă de plată cu telefonul, îți reamintim că poți oricând să-ți înrolezi cardul fizic sau cardul virtual în Google Pay:

    • direct din portofelul electronic
    • direct din Home’Bank -> alegi cardul din Cardurile mele -> Detalii card -> Adaugă în Google Pay și, după înrolare, poți plăti cu telefonul la comercianți sau poți face plăți online sau retrageri de numerar de la ATM-urile contactless. Trebuie doar să ai grijă ca în setările telefonului tău, Google Pay să fie selectat ca soluție de plată cu telefonul.

    Serviciul de retragere numerar pe bază de cod

    Pentru că deja poți efectua retrageri fără card fizic prin funcția NFC a telefonului direct de la orice ATM ce are funcția contactless, începând cu iulie 2024, serviciul de retragere numerar pe bază de cod generat din Home’Bank nu va mai fi disponibil. Așadar, când vrei să retragi bani fără cardul fizic, iată ce trebuie să faci:

    • te asiguri că ai cardul (fizic sau virtual) ) înrolat într-o aplicație de tip portofel electronic acceptat de bancă (Google Pay, Apple Pay și Garmin Pay )
    • când ajungi la bancomat, atingi telefonul de NFC reader, introduci PIN-ul cardului înrolat în portofelul digital și apoi efectuezi operațiunea dorită urmând pașii de pe ecranul ATM-ului.

    Digipass

    Fie că ai avut toate variantele de digipass pe care le-a oferit ING sau doar îți amintești vag că l-ai văzut la alții, află că din 15 octombrie 2024 digipassul ING devine istorie. Singura metodă de autentificare și autorizare tranzacții (inclusiv pentru plățile efectuate cu cardul pe internet pentru care este necesar să te autentificăm strict) și instrucțiuni (ex. actualizare date) în Home’Bank devine parola. Dacă ai păstrat digipass-ul și îl folosești în continuare, nu are de ce sa te îngrijoreze această schimbare, pentru că logarea cu parola este la fel de sigură (completată de datele biometrice, dacă le preferi).

    Dacă nu ai încă o parolă pentru Home’Bank, e timpul să te alături celor 99% de clienți ING care o folosesc deja cu încredere și ușurință. Cum? Uite-așa:

    1. Intră în Home’Bank -> Setări cont (mai multe pentru aplicație) -> Securitate și login -> Activare parolă
    2. Alege parola din cinci cifre pe care vrei să o folosești de acum
    3. Dezactivează digipassul
    4. Introdu parola pentru a te autentifica.

    Gata, atât de ușor a fost, ești în Home’Bank!

    • Dacă ai deja o parolă, dar încă ai și digipassul activ, e timpul să-l retragi din circulație pentru că nu-l vei mai putea folosi. Iată cum poți face asta: Home’Bank -> Setări cont (sau Mai multe în cazul aplicației) -> Securitate și login → Dezactivare digipass.
    • Digipassul tău nu mai funcționează și nici nu ai o parolă setată? Nu te îngrijora, rezolvăm: accesează pagina www.homebank.ro, secțiunea Nu reușești să te autentifici? -> Am probleme cu digipassul și urmează pașii.

    Începând cu data de 15 octombrie 2024 digipassul va fi dezactivat automat de către bancă, iar autentificarea și autorizarea acțiunilor în Home’Bank vor fi posibile doar dacă ai o parolă activă.

    Documentație:

    Poți găsi, pe larg, ce ți-am povestit mai sus în următoarele documente, care au fost modificate în consecință. Fiecare document poate fi accesat prin click, urmărind link-urile de mai jos:

    Versiunea în limba Română:

    English version:

    Informațiile și documentele contractuale actualizate ți se aplică începând cu 14 iunie 2024, cu excepția cazului în care a fost prevăzută în mod expres o altă dată în notificare.

    Recomandarea noastră este să citești cu atenție toate documentele contractuale actualizate, iar dacă nu avem nicio veste de la tine până cel târziu la data de 14 iunie 2024, înseamnă că ești de acord cu modificările, cu excepția celor pentru care am indicat că vor intra în vigoare mai devreme de această dată. În cazul acestora, ne poți anunța până la datele respective.

    Dacă refuzi modificările, ai dreptul de a denunța (sau înceta) relația contractuală imediat și fără costuri suplimentare, până la data propusă pentru aplicarea modificărilor.

    Ne poți contacta oricând pentru mai multe detalii privind actualizările de mai sus, precum și pentru orice alte informații, la unul dintre numerele de telefon *2ING (*2464) - apelabil din orice reţea naţională, 031.406.2ING (031.406.2464) - apelabil şi din străinătate.