Pe locuri, fiți gata, vacanță?

3 minute
Pe locuri,
fiți gata, vacanță?
Mare sau munte, în țară sau în afară, cert este că dorința să călătorim poate fi mai greu de stăpânit decât un cal de curse. Mai ales acum, când vremea-i însorită, numai bună să sorbi dintr-un frappé, sub o umbrelă pe malul mării. Și, totuși, ne facem și bagajele sau doar planurile?
Cei de la Think Forward Initiative ne-au ajutat să găsim câteva răspunsuri cu ajutorul unui studiu pe care l-au făcut în România, în luna iunie, referitor la vacanța de vară, dar și la alte modificări pe care le-a adus pandemia COVID-19: de la schimbări ce țin de comportamente personale la digitalizarea vieții de zi cu zi.

Să-ncepem cu începutul. Sau cu planurile de vacanță:
44,3% dintre cei care au răspuns referitor la așteptările pentru vacanța de vară sunt de părere că o excursie locală, pe teritoriul țării, este opțiunea care poate să le facă vara mai frumoasă. În schimb, 22,2% își doresc o vacanță de vară în afara țării, iar pentru 20,6% lucrurile sunt incerte, așa că nu și-au făcut încă planuri.
Și chiar dacă aleg să plece în vacanță, nu înseamnă că pleacă oriunde, 64% își doresc să meargă în locuri retrase, să facă drumeții în natură sau să stea în mediul rural, evitând astfel aglomerația urbană sau locurile în care trebuie să folosească transportul în comun.
Pentru 47,4%, un buget mai mic nu înseamnă absența unei vacanțe ci, mai degrabă, că vor căuta idei mai puțin costisitoare, ce implică drumeții sau excursii cu cortul. Și dacă tot vorbim de modalități de cazare, 41,1% au spus că vor căuta metode alternative precum house-sharing sau locuri de închiriat, în schimbul cazărilor la hoteluri mari sau scumpe.
Schimbările nu sunt doar pentru iubitorii de vacanțe
Dacă e să privim și o parte pozitivă a acestei perioade, este faptul că multe dintre servicii s-au mutat acum în online. Iar atunci când ai totul la îndemână, e mai ușor să economisești timp și bani în viața de zi cu zi. De exemplu, 55,5% sunt mult mai încântați de serviciile bancare online decât de interacțiunile tradiționale față în față sau la sediile băncilor, iar 56,2% preferă serviciile bancare online în schimbul celor telefonice.
În ceea ce privește modalitățile de lucru, 58% dintre oamenii participanți la studiu își doresc ca lucrul online sau de la distanță să fie mai des luat în considerare de către angajatori, iar 51,7% chiar se simt bine lucrând astfel. Totuși această schimbare poate veni și cu un dezavantaj: 54,5% dintre oameni spun că le lipsește interacțiunea socială cu colegii de muncă și / sau prietenii.
În ceea ce privește impactul comportamentului asupra mediului înconjurător și consumul de produse sustenabile, există câteva modificări în viața oamenilor: 47,9% se concentrează mai mult pe limitarea risipei alimentare și optimizarea consumului de energie și reciclare. 48,1% se concentrează mai mult pe achiziționarea de produse ecologice de la fermieri sau magazine locale, iar pe 33,9% îi interesează mai mult ca înainte produsele bancare orientate către un viitor ecologic și sustenabil.
Încet, încet, îți vei da seama că multe dintre aceste schimbări aduc o notă pozitivă în viața ta: de la plimbările prin natură, la modalități sustenabile de trai și digitalizarea anumitor servicii. Și reușești, astfel, să iei parte la o evoluție firească - înveți cum să îți gestionezi banii, cum să ai grijă de ei, de tine, dar și de cei din jur.

Cât de folositor ți-a fost acest conținut?