Asigurarile prezentate in aceasta pagina sunt oferite prin SC Amsterdam Broker de Asigurare S.R.L. in calitate de intermediar si partenerii nostri, in calitate de asiguratori.
Reclamatii
Prin petent se intelege orice persoana fizica sau juridica care are calitatea de asigurat, beneficiar, contractant sau persoana pagubita asa cum sunt definite de legislatia in vigoare.
Prin petitie se intelege cererea, reclamatia, sesizarea formulata in scris ori prin posta electronica, prin intermediul careia un petent sau imputernicitii legali ai acestuia, care actioneaza exclusiv in numele petentului si in scopuri din afara obiectului lor de activitate, si fara un interes comercial propriu isi exprima nemultumirea cu privire la activitatea Amsterdam Broker de Asigurare .
I. Inregistrarea petitiilor
1. Petitiile Clientilor pot fi formulate in scris si depuse la sediul central Amsterdam Broker de Asigurare ori in entitatile teritoriale ale Asistentilor in Brokeraj (https://www.ing.ro/ingb/ing-in-romania/sucursale.html), folosind urmatoarele canalele de comunicare:
- la sediul Amsterdam Broker din Bd. Iancu de Hunedoara nr. 48, Etaj 7, Biroul Amsterdam Broker, Sector 1, 011745 Bucurestisau la sediul oricarei entitati teritoriale ale Asistentilor in brokeraj.
- prin posta, la adresa Amsterdam Broker din Bd. Iancu de Hunedoara nr. 48, Etaj 7, Biroul Amsterdam Broker, Sector 1, 011745 Bucuresti - prin e-mail, la adresa broker@ing.ro;
- prin telefon 0214038301
*) Va informam ca reclamatii primite prin telefon nu vor fi considerate petitii in sensul prevederilor Normei ASF nr. 24/2014 privind procedura de solutionare a petitiilor referitoare la activitate a asiguratorilor si brokerilor de asigurare.
2. Dupa depunerea unei petitii, petentul poate urmari stadiul solutionarii acesteia adresand o solicitare pe adresa broker@ing.ro sau la numarul de telefon 0214038301.
3. Petitiile primite vor fi inregistrate in Registrul unic de petitii al Amsterdam Broker de Asigurare.
4. Petitia trebuie sa contina un minim de informatii:
a) Datele minimale de identificare si de contact ale petentului; in cazul lipsei unor date minimale de contact, raspunsul adresat petentului va fi transmis luandu-se in considerare orice date de contact disponibile (de ex.: adresa expeditorului mentionata pe plic, nr. de transmitere fax, adresa de transmitere e-mail etc.); numarul politei;
b) Obiectul petitiei (in rezumat), inclusiv informatiile minimale in vederea identificarii situatiei reclamate si motivele petitiei;
c) Data; in cazul lipsei datei, se va considera ca data a petitiei data inregistrarii acesteia la Amsterdam Broker de Asigurare;
d) Semnatura persoanei fizice, iar in cazul persoanelor juridice, semnatura reprezentantului legal si / sau existenta stampilei persoanei juridice respective (mai puţin in cazul petitiilor transmise prin intermediul );
II. Solutionarea Petitiilor
1. In vederea solutionarii fiecarei petitii, se vor analiza urmatoarele aspecte:
- documentele implicate aflate in dosarul petitiei si veridicitatea acestora, precum si elementele pe care se bazeaza petitia;
- sesizarile anterioare ale petentului avand acelasi obiect sau cu obiect similar;
- sesizarile anterioare adresate de alte persoane in situatia in care exista elemente similare intre acestea si petitia analizata;
- decizia/punctul de vedere al ASF cu privire la modulul de solutionare a petitiei, daca este cazul;
- orice alta informatie considerata pertinenta si utila pentru solutionarea petitiei.
2. Dupa analiza tuturor informatiilor, pentru fiecare petitie se va emite o nota de fundamentare ce va fi semnata, in mod obligatoriu de Administratorul Amsterdam Broker de Asigurare.
3. Nota de fundamentare este trimisa petentului, iar copia scrisorii de raspuns este arhivata in dosarul petitiei. Raspunsul la petitie trebuie trimis petentului, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii petitiei, indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila, daca nu exista o solicitare speciala din partea ASF sau a altei Autoritati a Statului ori anumite situatii justificate impun solutionarea rapida pentru a nu cauza ulterior prejudicii.
4. In vederea rezolvarii pe cale amiabila a petitiilor inaintate de petent se vor putea utiliza metodele alternative de solutionare a litigiilor, prevazute de dispozitiile legale in vigoare.
Nota: In concordanta cu prevederile art. 3 lit. c) din Norma nr. 24/2014, Departamentul de analiza si solutionare a petitiilor va transmite clientului un raspuns in termen de 15 zile de la data depunerii reclamatiei/petitiei, prin care ii va comunica fie rezultatul final, fie ca sesizarea sa este inca in curs de investigare si urmeaza sa primeasca raspunsul final in termen de 30 zile.