Comunicat de presă
25.11.2021

ING Bank România: evoluție pozitivă a creditării și noi produse în Q3

  • Producția de credite noi în segmentul persoanelor fizice a crescut cu 54% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut;
  • Banca a anunțat epuizarea plafonului alocat în cadrul IMM Invest și suplimentarea cu 400 de milioane de lei, fonduri disponibile până la sfârșitul anului;
  • ING a fost implicată în mai multe tranzacții importante pentru finanțarea companiilor autohtone, printre care grupul RCS&RDS, grupul Ameropa și Gersim Impex. 

Declarație Mihaela Bîtu - CEO ING Bank România

“Creditarea a accelerat în al treilea trimestru. În segmentul persoanelor fizice, clienții noștri au obținut cu 54% mai multe credite față de nivelurile înregistrate anul trecut. În același timp, am menținut o rată a creditelor neperformante în linie cu media pieței, de 3,7%. Aceasta indică un portofoliu sănătos, pe care l-am construit prin politica ING de creditare responsabilă. Pentru IMM Invest am epuizat plafonul alocat în 2021 (1,1 miliarde de lei). În consecință, am primit o alocare suplimentară de 400 de milioane de lei, disponibilă clienților noștri până la sfârșitul anului.

A fost un trimestru bun, cu evoluții pozitive pentru indicatorii financiari pe de o parte, dar și multe lansări de produse pe de altă parte. Optimizarea costurilor, evoluția creditării și în special costurile mai reduse cu provizioanele de risc ne-au adus o creștere a profitabilității comparativ cu aceeași perioadă a anului 2020. La portofoliul de produse și servicii digitale am adăugat asigurările de sănătate disponibile 100% online din Home’Bank, plățile prin numărul de telefon folosind serviciul AliasPay și, nu în ultimul rând, cardurile virtuale. Totodată, am lansat primul credit verde pentru persoanele fizice, încurajând deciziile responsabile în rândul celor care doresc un vehicul mai prietenos cu mediul.” 

Rezultate financiare trimestrul III 2021 – comparație trimestrul III 2020
 

Venituri totale Depozite atrase Costuri cu provizioane
1.7 miliarde de lei (+9%) 48.6 miliarde de lei (+13%) 176 milioane de lei  (-46%)
Profit net Portofoliu credite (brute*) Taxe plătite în România
630 milioane de lei (+42%) 32.04 miliarde de lei (+15%) 246 milioane de lei  

*Clarificare adăugată în data de 26.11.2021

Evoluție pozitivă a creditării și noi produse în portofoliu

Producția de credite noi în segmentul persoanelor fizice a depășit nivelurile înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut cu 54%, creditele de nevoi personale înregistrând o dinamică mai accentuată. În medie, peste 5.000 de credite de nevoi personale au fost acordate lunar 100% online, prin aplicația mobilă Home’Bank. 

ING și-a menținut poziția de lider din perspectiva Net Promoter Score (NPS), datorită experienței oferite clienților și a ofertei ample de produse și servicii digitale, clienții declarând în cel mai recent studiu independent Kantar că ING este banca cu care lucrează cel mai ușor. 

Totodată, banca a venit cu noutăți pentru clienții săi vara aceasta. Printre acestea se numără asigurarea de sănătate 100% online prin Home’Bank, plata prin numărul de telefon utilizând serviciul AliasPay, creditele de nevoi personale verzi pentru achiziția de mașini full-electric sau hybrid plug-in și cardurile virtuale. Lansarea cardurilor virtuale marchează închiderea buclei pentru clienții care își doresc o activitate financiară 100% online. Astfel, aceștia au acum la dispoziție toate produsele și serviciile necesare operațiunilor bancare cotidiene direct în aplicație, de la deschiderea de cont până la închiderea lui. 

Interes crescut pentru IMM Invest și finanțări pentru companiile autohtone mari

ING Bank România a acordat credite noi în valoare de 1,2 miliarde de lei în primele patru luni de funcționare a programului IMM Invest 2021, cu 20% mai mult comparativ cu 2020. Numărul de cereri în această perioadă s-a ridicat la 5.000, comparativ cu cele 7.000 primite pe întreg parcursul anului trecut. Deoarece ING se apropia rapid de epuizarea plafonului, banca a solicitat suplimentarea acestuia încă din vară și a obținut o majorare a plafonului alocat cu 400 de milioane de lei.

Pe segmentul companiilor mari, ING continuă să sprijine mediul de afaceri local și a fost implicată în mai multe finanțări importante în această perioadă. Printre acestea se numără: participarea în calitate de Aranjor Principal la acordarea unei facilități suplimentare de 500 milioane lei pentru compania RCS&RDS; participarea ca Aranjor Principal în tranzacția de 324 milioane de euro acordată grupului Ameropa de către un consorțiu de bănci pentru finanțarea activităților din România; acordarea unui credit de 15,5 milioane de euro companiei Gersim Impex - cel mai mare distribuitor de telefoane mobile și tablete de pe piața locală, pentru diversificarea portofoliului companiei.

Platforma de mediu pentru București – primele trei proiecte finanțate

ING Bank și Fundația Comunitară București au anunțat primele trei proiecte finanțate în Platforma de mediu pentru București, parte dintr-un program mai amplu ce urmează să fie implementat în următorii ani. Cele trei proiecte care au primit o finanțare totală de 300.000 de lei susțin calitatea aerului și a spațiilor verzi din București. Ele vizează dezvoltarea unui coridor ecologic între Parcul Natural Văcărești și ieșirea Dâmboviței din oraș; creșterea rețelei de monitorizare a calității aerului, aerlive.ro, cu 20 de senzori; dezvoltarea a două grădini pedagogice, la un liceu din sectorul 1 și unul din Buftea.
 

Despre ING  
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.  
Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking. 
Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.   



    

Share