ING Business este platforma de interacțiune prin orice dispozitiv digital și comunicare cu clientii, care merge dincolo de ideea de internet banking, în care s-a investit la fel de multă dedicare ca cea pe care o aveţi pentru afacerea dumneavoastră.
Vă invităm să descoperiți cum funcționează ING Business
Cum accesați ING Business?
Accesați https://business.ing.ro/

Pasul 1: Primiți pe SMS codul de Utilizator
Pasul 2: Primiți pe email Parola inițială, pe care vă recomandăm să o scrieți, nu să o copiați
Pasul 3: Primiți pe SMS codul unic de acces.

Codul de Utilizator va fi folosit în toate accesările ulterioare și nu va putea fi schimbat de către Utilizator.
Parola initială va expira și va trebui să fie resetată dacă un Utilizator nu va accesa ING Business în primele 5 zile de la primirea ei. De asemenea, recomandăm ca, din motive de securitate, să se schimbe parola la prima logare.
În cazul în care nu primiți acest cod, în pagina de autentificare se activează butonul ”SUNĂ-MĂ” pe care dacă îl apăsați veți fi sunat pe telefonul mobil înregistrat la bancă de către un robot telefonic, care vă va oferi codul unic de acces sau de autorizare (în cazul plăților).

Puteți urmări un film despre cum să faceți logarea în ING Business.
Dacă o persoană are deja calitatea de Utilizator ING Business pe o companie, nu va primi noi date de acces, ci după ce se loghează în mod obișnuit, va putea schimba profilul companiei pe care vrea să facă operațiuni. În ING Business există un singur nume de utilizator și parolă pentru o persoană, indiferent de numărul de companii pe care are drept de Utilizator. Drepturile pe fiecare companie pot fi diferite, în funcție de cum îi sunt alocate de către fiecare companie în parte.
Utilizare de pe mobil
Descărcați din App Store/ Google Store aplicația ING Business și descoperiți aici pașii pentru instalarea aplicației mobile
Schimbare date de contact folosite pentru ING Business
Dacă doriți să schimbați emailul și/sau telefonul folosite în relație exclusive cu ING Business, acest lucru se poate face de către persoana/persoanele autorizată/autorizate ale companiei din modulul Self-Service al ING Business sau în ING Officeul de care aparține compania.

Detalii in filmul următor:
Personalizare Dashboard
Panoul de control poate fi vizualizat fie în varianta operațională (pentru cei care fac plăți în mod frecvent), fie în cea decizională (pentru cei cu funcții de management, care își doresc să fie la curent cu operațiunile companiei). Puteți face oricând trecerea de la o variantă la alta.

Detalii in filmul următor:
Ajutor în folosirea ING Business
Orice dreptunghi portocaliu vizibil cu un semn de întrebare este locul unde pot fi adresate întrebări legate de modulul respectiv. Dacă vreți să aflați mai multe despre ING Business, puteți accesa oricând Ghid de Utilizator. Iar dacă tot nu am răspuns întrebărilor dumneavoastră, ne puteți suna la numărul de telefon: 031.406.74.64
Cum puteți face plăți în ING Business?
ING Business este un serviciu de Internet Banking adaptat nevoilor foarte diferite ale companiilor. Utilizatorul are multe opțiuni din care să aleagă, așa cum se poate vedea din filmul de mai jos. Se pot iniția oricând plăți în limitele de tranzacționare setate de către utilizator pe parcursul relației cu banca, fără alte plafonări de sume existente in Home’Bank. Puteți vedea mai multe în filmul de mai jos:
Import și export fișiere de plată și nu numai
Utilizatorul poate folosi un șablon de import sau de export predefinit de bancă sau unul configurat după propriile preferințe. Libertatea de a configura propriul șablon asigură o integrare mai bună cu sistemele interne de gestiune comercială și/ sau contabilă (tip ERP). Aplicația permite importul de fișiere de plăți în diverse formate (tab delimitat – compatibile cu cele pe care le puteați folosi în HomeBank, MT100, MT103 sau ISO XML), importul de beneficiari, dar și exportul mai multor tipuri de informații (extrase de cont, istoric tranzacții, tranzacții carduri, beneficiari, etc) sub forma fișierelor de date disponibile în mai multe formate (MT940/MT942, CAMT.052, csv sau pdf). Cu excepția fișierelor de plată cu validare CNP.

Puteți vedea mai multe în filmul de mai jos:
Acces la banii din conturile companiei 24h/7 zile
Aveți posibilitatea de a efectua tranzacții oricând, inclusiv în zilele nelucrătoare, între conturile companiei sau între conturile companiei și conturile terților, așa cum este menționat în Lista de limite orare B, din cadrul secțiunii "Documente contractuale", disponibila pe site-ul ing.ro.
Șabloane de plăți din ING Business
În noua aplicație de Internet Banking ING Business, vor fi importate machetele de plăți salvate anterior în ING Home’Bank, cu mențiunea că machetele din ING Home’Bank nu au salvate și suma de plată, prin urmare și în ING Business vor fi fără suma de plată. Ele vor fi disponibile în Tranzacții și solicitări, -> Șabloane plăți. De asemenea, veți putea oricând salva șabloane noi de plăți direct în ING Business. Găsiți și beneficiarii salvați în ING HomeBank, în Administrare si Unelte -> Baze de date -> Beneficiari plati in lei/valuta.
Tranzacții cu dată viitoare de executare și/ sau plățile recurente
Aceste operațiuni solicitate prin ING Home’Bank se vor regăsi și se vor efectua în continuare prin ING Business, conform solicitărilor făcute de către utilizatorii Companiei dumneavoastră, prin urmare nu trebuie să vă faceți griji în privința lor
Debit Direct
În ING Business, puteți vedea ce mandate de debitare directă active are compania dumneavoastră, puteți activa unele noi sau puteți dezactiva mandatele existente. De asemenea, puteți modifica limita maximă de sumă stabilită în mandatul de debitare directă, adică suma maximă până la care se poate face automat plata, fără să fie nevoie de nicio intervenție (desigur, este nevoie ca banii să fie în cont la momentul efectuării efective a plății). Un mandat de debitare directă poate fi activat de pe oricare dintre conturile curente ale companiei, dacă se respectă limitele tranzacționale și politica de semnături existente pe acel cont, de către orice utilizator ING Business cu drept de semnătură pe contul respectiv, nu numai de către persoana/persoanele autorizate.
Plăți salariale
În continuare veți putea încărca plățile salariale prin intermediul aplicației ING Business (care permite inclusiv încărcarea de fișiere). Puteți folosi formatul fisierului de multitransfer pe care il incarcați în Home’Bank și în ING Business. Singura diferență este că trebuie salvat după ce l-ați completat în excel, în format TXT cu sistemul de codificare UTF-8 sau Ansi.
Modulul "FX Trader" - schimburi valutare
În ING Business schimburile valutare pot fi efectuate din modulul FX Trader de către orice utilizator cu drepturi de acces pe conturile din care se face schimbul valutar, indiferent de dreptul de semnătură și de limitele tranzacționale setate pe utilizatorul respectiv. Acest modul permite executarea în timp real a tranzacțiilor şi evidențierea lor imediată pe cont. Pentru efectuarea de schimburi valutare la un curs preferențial vă puteți adresa Managerului de Relație. De asemenea, pentru sume care depășesc valoarea de 50.000 Euro puteți obține un curs negociat față de cel standard, sunând la numărul de telefon: 031.406.74.64
Alerte SMS
Dacă aveți acces la modulul self-service, puteți să vă activați acest serviciu din ING Business, secțiunea Self-service pentru un singur număr de telefon pe care îl doriți, pentru ce conturi doriți și pentru ce valori ale intrărilor și ieșirilor din cont doriți, dar nu mai mici de 100 lei. Dacă nu aveți acces la Self-Service, puteți solicita activarea serviciului prin Departamentul de Relații cu Clienții.
Activare Alerte SMS - Detalii in filmul următor:
Dezactivare Alerte - Detalii in filmul următor:
Extrasul de cont în ING Business
Utilizatorul poate genera un extras de cont așa cum își dorește: poate selecta oricâte conturi și orice perioadă și primește un singur document cu tranzacțiile efectuate (de exemplu: se poate face un extras de cont pentru toate intrările și ieșirile din conturile companiei dintr-o anumită zi, într-un singur document și printr-o singură operațiune). De asemenea, are acces la extrasele de cont pentru conturi curente, conturi de credit, depozite (inclusiv pentru depozitele închise în ING Business). Extrasele de cont pot fi descărcate în mai multe formate, în așa fel încât să fie ușor de folosit.

Descoperiți mai multe în filmul de mai jos:
Modulul "Produse – Depozite"
Pentru moment, puteți vizualiza și face operatiuni pe conturile de depozit ale companiei doar in versiunea desktop a aplicatiei (in care va puteti loga si de pe dispozitive mobile, din browserul telefonului/tabletei). Pentru constituire depozit în lei, mergeți în Produse ->Depozite->Constituire depozit. Depozitele in euro pot fi create numai în ING Office-ul de care aparține compania. Depozitele nu pot fi, deocamdată, vizualizate în aplicația de mobil.
Modulul "Produse – Credite"
În ING Business toate informațiile aferente produselor de creditare de care beneficiază compania se găsesc în modulul „Produse-Credite”, un modul diferit de cel în care pot fi vizualizate conturile curente. Acest modul specific permite vizualizarea în orice moment a informațiilor despre linia de credit: valoarea aprobată, suma disponibilă, suma utilizată, data de expirare a liniei de credit, suma şi scadența următoarei dobânzi, istoricul tranzacțiilor, extrase de cont, etc.
Din aceeași secțiune se poate descărca extrasul de cont asociat conturilor de credit. În ING Business nu există scadențar.

Suma utilizată din linia de credit va fi acoperită din contul curent aferent liniei de credit prin transfer automat la sfârșitul fiecărei zile, dacă există disponibil. Suma utilizată din linia de credit poate fi rambursată și manual pe parcursul zilei, utilizând opțiunea "Rambursare", din modulul ”Produse – Credite”, de către orice utilizator cu drept de semnătură pe contul curent la care sunt legate linia de credit ExtraRol sau Cardul de Credit business, cu respectarea politicii de semnături.

Dobânda acumulată pentru suma utilizată din linia de credit se va debita automat în prima zi calendaristică a fiecărei luni pentru luna anterioară, indiferent dacă aceasta este zi lucrătoare sau nelucrătoare.

Suma folosită din linia de credit poate fi văzută din extrasul de cont al liniei de credit. Dacă nu aveți bani în contul curent, dar ați folosit linia de credit pentru plăți, pe extrasul contului curent soldul inițial și cel final vor fi zero
Managementul tranzacțiilor
Utilizatorii pot monitoriza în timp real plățile inițiate din ING Business, indiferent de stadiul în care sunt, fie că așteaptă semnarea și trimiterea la bancă, fie că așteaptă fonduri sau că au fost respinse de bancă (inclusiv motivul respingerii lor).

Descoperiți mai multe în filmul de mai jos:
Rapoarte privind Instrumentele de Debit
În modulul Comunicare, secțiunea Fișiere de la bancă la client se găsesc patru rapoarte legate de cecurile si biletele la ordin, pe care le aveți de încasat sau de plătit:

a. Instrumente debit de plătit – situația cecurilor și biletelor la ordin pe care urmează să le plătească compania dumneavoastră.

b. Instrumente debit de încasat – situația cecurilor și biletelor la ordin pe care urmează să le încaseze compania dumneavoastră.

c. Instrumente debit refuzate – situația cecurilor și biletelor la ordin pe care ar fi trebuit să le încasați și nu au putut fi plătite din contul partenerilor dumneavoastră de afaceri.

d. Instrumente debit respinse – situația cecurilor și biletelor la ordin, emise de către dumneavoastră ce au ajuns la scadență, însă sunt respinse la plată, în ziua curentă. Vă rugăm să vă asigurați că soldul contului este suficient pentru efectuarea plății. În caz contrar, puteți depune/transfera suma necesară până în ora 16:00 pentru a vă îndeplini promisiunea de plată și, implicit, să evitați înscrierea în Centrala Incidentelor de Plăți. Dacă soldul este suficient vă rugăm să contactați banca pentru detalii suplimentare.
Sistem eficient de căutare
Fiecare modul din ING Business oferă funcția de căutare predictivă după cuvinte cheie. Nu ezitați să folosiți aceste informații dacă se întâmplă să aveți nevoie de ajutor în utilizarea aplicației. Informațiile relevante pentru companie (soldul conturilor, istoricul tranzacțiilor, limitele) sunt actualizate în timp real.