ING Business este platforma de interacțiune și comunicare cu clienții, accesibilă prin orice dispozitiv digital , care merge dincolo de ideea de internet banking, în care s-a investit la fel de multă dedicare ca cea pe care o aveţi pentru afacerea dumneavoastră.
Vă invităm să descoperiți cum funcționează ING Business
Cum accesați ING Business?
Veți primi pe email și telefon, codul de utilizator și parola inițială.
Accesați în browser https://business.ing.ro/

Pasul 1: Introduceți codul de Utilizator, primit prin SMS.
Pasul 2: Introduceți parola inițială, primită pe email Parola inițială, pe care vă recomandăm să o scrieți, nu să o copiați (deoarece se pot copia și alte caractere în plus).
Pasul 3: Primiți prin SMS codul unic de acces și îl introduceți în spațiul dedicat.

Codul de utilizator va putea fi schimbat din versiunea web, după prima logare. În prima pagină a ING Business, în partea dreapta sus găsiți butonul Schimbați cod utilizator. Introduceți noul cod dorit (poate avea 6-30 caractere, după cum doriți). Codul de utilizator este unic în ING Business și este posibil sa primiți mesajul că a fost deja ales de un alt utilizator.
Introduceți apoi parola și codul primit pe SMS, iar la următoarea accesare veți folosi noul nume de Utilizator. Vechiul cod de utilizator nu va mai fi folosit nicăieri.

Accesarea de pe mobil după schimbarea codului de utilizator

Veți primi mesajul: Codul de utilizator a fost schimbat. Vă rugăm să vă autentificați folosind noul Cod de utilizator. Vă reamintim că cea mai simplă metoda de accesare și semnare plăți în ING Business pe mobil este prin recunoașterea amprentei sau a feței.
Parola initială va expira și va trebui să fie resetată dacă Utilizatorul nu va accesa ING Business în primele 5 zile de la primirea ei. De asemenea, recomandăm ca, din motive de securitate, să se schimbe parola la prima autentificare .
În cazul în care nu primiți codul unic de acces, în pagina de autentificare se activează butonul ”SUNĂ-MĂ”; dacă îl apăsați veți fi sunat de către un robot telefonic pe numărul de telefon mobil înregistrat la bancă, și vi se va oferi codul unic de acces sau de autorizare (în cazul plăților).

Puteți urmări un film despre cum să faceți autentificarea în ING Business.
Dacă o persoană are deja calitatea de Utilizator ING Business pe o companie, nu va primi noi date de acces. În schimb, după ce se autentifică în modul obișnuit, acesta va putea schimba profilul companiei pe care vrea să facă operațiuni. În ING Business există un singur nume de utilizator și parolă pentru o persoană, indiferent de numărul de companii pe care aceasta are drept de Utilizator. Drepturile pe fiecare companie pot fi diferite, în funcție de cum îi sunt alocate de către fiecare companie în parte.
Utilizare de pe mobil

Activați ING Business (prima accesare)

Activați ING Business după ce ați folosit ING Business web

  1. Descărcați ING Business România din App Store / Google Play
  2. Deschideți aplicația, introduceți codul de utilizator și parola
  3. Stabiliți un PIN pentru semnarea plăților

Folosiți ING Business pe telefon așa cum doriți!

Schimbare date de contact folosite pentru ING Business
Dacă doriți să schimbați e-mailul și/sau telefonul folosite în relație exclusiv cu ING Business, acest lucru se poate face de către persoana/persoanele autorizată/autorizate ale companiei, din modulul Self-Service al ING Business sau în ING Office-ul de care aparține compania sau de către orice Utilizator pentru sine însuși, în ING Office.

Detalii in filmul următor:
Personalizare Dashboard
Panoul de control poate fi vizualizat fie în varianta operațională (pentru cei care fac plăți în mod frecvent), fie în cea decizională (pentru cei cu funcții de management, care își doresc să fie la curent cu operațiunile companiei). Puteți face oricând trecerea de la o variantă la alta.

Detalii in filmul următor:
Ajutor în folosirea ING Business
Orice dreptunghi portocaliu vizibil cu un semn de întrebare este locul unde pot fi adresate întrebări legate de modulul respectiv. Dacă vreți să aflați mai multe despre ING Business, puteți accesa oricând Ghid de Utilizator (User guide English version available here). Iar dacă tot nu am răspuns întrebărilor dumneavoastră, ne puteți suna la numărul de telefon obișnuit.
Folosirea Modului Self-service
Daca sunteți reprezentantul legal al unei companii, atunci aveși acces la modulul Self-service. Prin acest modul puteți modifica, fără deplasare:
  • Datele de contact folosite în ING Business de către orice utilizator al companiei pe care o reprezentați
  • Produsele si serviciile la care are acces în ING orice utilizator al companiei pe care o reprezentați, precum și conturile la care are acces.
  • Condițiile de efectuare a plăților din ING Business (cine, cu câte semnături, din ce cont și până la ce limită poate semna plăți dintre utilizatorii deja desemnați ai companiei)
  • Activare/modificare/activare Alerte SMS pentru conturile companiei pe are o reprezentați.
Dacă aveți întrebări în legătură cu utilizarea acestui modul, vă recomandăm să citiți Manualul de Utilizare al acestuia.
Cum puteți face plăți în ING Business?
ING Business este un serviciu de Internet Banking adaptat nevoilor foarte diferite ale companiilor. Utilizatorul are multe opțiuni din care să aleagă, așa cum se poate vedea din filmul de mai jos. Se pot iniția oricând plăți în limitele de tranzacționare setate de către utilizator pe parcursul relației cu banca, fără alte plafonări de sume existente anterior în Home’Bank. Puteți vedea mai multe în filmul de mai jos:
Import și export fișiere de plată și nu numai
Utilizatorul poate folosi un șablon de import sau de export predefinit de bancă sau unul configurat după propriile preferințe. Libertatea de a configura propriul șablon asigură o integrare mai bună cu sistemele interne de gestiune comercială și/ sau contabilă (tip ERP). Aplicația permite importul de fișiere de plăți în diverse formate (tab delimitat – compatibile cu cele pe care le puteați folosi în HomeBank, MT100, MT103 sau ISO XML), importul de beneficiari, dar și exportul mai multor tipuri de informații (extrase de cont, istoric tranzacții, tranzacții carduri, beneficiari, etc) sub forma fișierelor de date disponibile în mai multe formate (MT940/MT942, CAMT.052, csv sau pdf), cu excepția fișierelor de plată cu validare CNP.

Puteți vedea mai multe în filmul de mai jos:
Acces la banii din conturile companiei 24h/7 zile
Aveți posibilitatea de a efectua tranzacții oricând, inclusiv în zilele nelucrătoare, între conturile companiei sau între conturile companiei și conturile terților, așa cum este menționat în Lista de limite orare B, din cadrul secțiunii "Documente contractuale", disponibilă pe site-ul ing.ro.
Șabloane de plăți din ING Business
În noua aplicație de Internet Banking ING Business, vor fi importate machetele de plăți salvate anterior în ING Home’Bank, cu mențiunea că machetele din ING Home’Bank nu au salvate și suma de plată, prin urmare și în ING Business vor fi fără suma de plată. Ele vor fi disponibile în Tranzacții și solicitări -> Șabloane plăți. De asemenea, veți putea oricând salva șabloane noi de plăți direct în ING Business. Găsiți și beneficiarii salvați în ING HomeBank, în Administrare si Unelte -> Baze de date -> Beneficiari plăți în lei/valută.

Istoricul plăților efectuate din HomeBank în ultimele 3 luni poate fi accesat din ING Business și puteți să folosiți datele pentru a face o nouă plată.
Tranzacții cu dată viitoare de executare și/ sau plățile recurente
Aceste operațiuni solicitate anterior prin ING Home’Bank se vor regăsi și se vor efectua în continuare prin ING Business, conform solicitărilor făcute de către utilizatorii Companiei dumneavoastră, prin urmare nu trebuie să vă faceți griji în privința lor
Debit Direct
În ING Business, puteți vedea ce mandate de debitare directă active are compania dumneavoastră, puteți activa unele noi sau puteți dezactiva mandatele existente. De asemenea, puteți modifica limita maximă de sumă stabilită în mandatul de debitare directă, adică suma maximă până la care se poate face automat plata, fără să fie nevoie de nicio intervenție (desigur, este nevoie ca banii să fie în cont la momentul procesării efective a plății). Un mandat de debitare directă poate fi activat de pe oricare dintre conturile curente ale companiei, dacă se respectă limitele tranzacționale și politica de semnături existente pe acel cont, de către orice utilizator ING Business cu drept de semnătură pe contul respectiv, nu numai de către persoana/persoanele autorizate.
Plăți salariale
În continuare veți putea încărca plățile salariale prin intermediul aplicației ING Business (care permite inclusiv încărcarea de fișiere). Pentru a vă fi mai ușor, la importul de fișiere de plată (folosit în special pentru salarii) se poate folosi formatul anterior din HomeBank – acesta se numește Home’Bank(Tab delimitat) sau Home’Bank(Excel)și se accesează din meniul Administrare și unelte -> Import/Export -> Șabloane import
Modulul Schimb Valutar
În ING Business schimburile valutare pot fi efectuate din modulul FX Trader de către orice utilizator cu drepturi de acces pe conturile din care se face schimbul valutar, indiferent de dreptul de semnătură și de limitele tranzacționale setate pe utilizatorul respectiv. Acest modul permite executarea în timp real a tranzacțiilor şi evidențierea lor imediată pe cont. Fiind o diferență de funcționare față de INg HomeBank, mandatații nu vor avea acces la FX Trader. Acesul poate fi acordat de către persoana autorizată/persoanele autorizate ale companiei din ING Business, modulul Self-service. Pentru efectuarea de schimburi valutare la un curs preferențial vă puteți adresa Managerului de Relație. De asemenea, pentru sume care depășesc valoarea de 50.000 Euro puteți obține un curs negociat față de cel standard, sunând la numărul de telefon: 031.406.74.64.
Alerte SMS
Acest serviciu poate fi activat de către persoana/persoanele autorizat/autorizate al/ale companiei din modulul Self-service al ING Business. După activarea serviciului, veți primi pe un singur număr de telefon pe care îl doriți la nivel de companie, pentru ce conturi ași selectati și pentru ce valori ale intrărilor și ieșirilor din cont ași ales, dar nu mai mici de 100 lei.
Activare Alerte SMS - Detalii in filmul următor:
Dezactivare Alerte - Detalii in filmul următor:
Extrasul de cont în ING Business
Utilizatorul poate genera un extras de cont așa cum își dorește: poate selecta oricâte conturi și orice perioadă și primește un singur document cu tranzacțiile efectuate (de exemplu: se poate face un extras de cont pentru toate intrările și ieșirile din conturile companiei dintr-o anumită zi, într-un singur document și printr-o singură operațiune). De asemenea, are acces la extrasele de cont pentru conturi curente, conturi de credit, depozite (inclusiv pentru depozitele închise în ING Business). Extrasele de cont pot fi descărcate în mai multe formate, în așa fel încât să fie ușor de folosit.

Exportul extrasului de cont se poate face în format excel sau csv pentru a putea fi prelucrat ușor de către clienții ce folosesc Microsoft Excel. Exportul se realizează din meniul Import/Export -> Șabloane export folosind șabloanele predefinite de bancă: Istoric conturi (CSV) sau Istoric conturi (Excel).

Descoperiți mai multe în filmul de mai jos:
Modulul "Produse – Depozite"
Puteți vizualiza și închide conturile de depozit ale companiei în ING Business. Constituirea depozitelor în lei se poate face numai din versiunea web a ING Business. În aceasta mergeți în Produse ->Depozite->Constituire depozit. Depozitele in euro pot fi create numai în ING Office-ul de care aparține compania.
Modulul "Produse – Credite"
În ING Business toate informațiile aferente produselor de creditare de care beneficiază compania se găsesc în modulul „Produse-Credite”, un modul diferit de cel în care pot fi vizualizate conturile curente. Acest modul specific permite vizualizarea în orice moment a informațiilor despre linia de credit: valoarea aprobată, suma disponibilă, suma utilizată, data de expirare a liniei de credit, suma şi scadența următoarei dobânzi, istoricul tranzacțiilor, extrase de cont, etc.
Din aceeași secțiune se poate descărca extrasul de cont asociat conturilor de credit. În ING Business nu există scadențar.

Suma utilizată din linia de credit va fi acoperită din contul curent aferent liniei de credit prin transfer automat la sfârșitul fiecărei zile, dacă există disponibil. Suma utilizată din linia de credit poate fi rambursată și manual pe parcursul zilei, utilizând opțiunea "Rambursare", din modulul ”Produse – Credite”, de către orice utilizator cu drept de semnătură pe contul curent la care sunt legate linia de credit Extra'Rol sau Cardul de Credit business, cu respectarea politicii de semnături.

Dobânda acumulată pentru suma utilizată din linia de credit se va debita automat în prima zi calendaristică a fiecărei luni pentru luna anterioară, indiferent dacă aceasta este zi lucrătoare sau nelucrătoare.

Suma folosită din linia de credit poate fi văzută din extrasul de cont al liniei de credit. Dacă nu aveți bani în contul curent, dar ați folosit linia de credit pentru plăți, pe extrasul contului curent soldul inițial și cel final vor fi zero.
Managementul tranzacțiilor
Utilizatorii pot monitoriza în timp real plățile inițiate din ING Business, indiferent de stadiul în care sunt, fie că așteaptă semnarea și trimiterea la bancă, fie că așteaptă fonduri sau că au fost respinse de bancă (inclusiv motivul respingerii lor).

Descoperiți mai multe în filmul de mai jos:
Rapoarte privind Instrumentele de Debit
În modulul Comunicare, secțiunea Fișiere de la bancă la client se găsesc patru rapoarte legate de cecurile si biletele la ordin, pe care le aveți de încasat sau de plătit:

a. Instrumente debit de plătit – situația cecurilor și biletelor la ordin pe care urmează să le plătească compania dumneavoastră.

b. Instrumente debit de încasat – situația cecurilor și biletelor la ordin pe care urmează să le încaseze compania dumneavoastră.

c. Instrumente debit refuzate – situația cecurilor și biletelor la ordin pe care ar fi trebuit să le încasați și nu au putut fi plătite din contul partenerilor dumneavoastră de afaceri.

d. Instrumente debit respinse – situația cecurilor și biletelor la ordin, emise de către dumneavoastră ce au ajuns la scadență, însă sunt respinse la plată, în ziua curentă. Vă rugăm să vă asigurați că soldul contului este suficient pentru efectuarea plății. În caz contrar, puteți depune/transfera suma necesară până în ora 16:00 pentru a vă îndeplini promisiunea de plată și, implicit, să evitați înscrierea în Centrala Incidentelor de Plăți. Dacă soldul este suficient, vă rugăm să contactați banca pentru detalii suplimentare.
Sistem eficient de căutare
Fiecare modul din ING Business oferă funcția de căutare predictivă după cuvinte cheie. Nu ezitați să folosiți aceste informații dacă se întâmplă să aveți nevoie de ajutor în utilizarea aplicației. Informațiile relevante pentru companie (soldul conturilor, istoricul tranzacțiilor, limitele) sunt actualizate în timp real.
Rapoarte privind încasările POS
În modulul Comunicare, secțiunea Fișiere de la bancă la client se găsesc rapoartele ce conțin încasările prin terminalul/terminalele POS al/ale companiei. Rapoartele tranzacțiilor din ziua curentă vor fi încărcate în următoarea zi calendaristică și vor conține detalii despre tranzacțiile efectuate cu cardul la terminalul/terminalele POS al/ale companiei (ultimele 4 cifre ale cardului cu care s-a efectuat tranzacția, codul terminalului POS din locație, codul de autorizare al tranzacției, data efectuării tranzacției, suma, etc.). După ce veți face trecerea la ING Business, rapoartele privind încasările la POS nu vor mai fi trimise prin email.