Comunicat de presă
09.09.2020

Patru din zece români s-ar simți confortabil să își lase cardurile acasă și să plătească cu telefonul mobil sau ceasul

Aproximativ 43% dintre români preferă să aibă acces la cât mai multe opțiuni de plată, deși nu le folosesc activ pe toate. Astfel, românii se situează pe primul loc, la nivel european, în ceea ce privește preferința puternică pentru multiple opțiuni de plată, potrivit celui mai recent sondaj internațional ING, la care au răspuns 13.000 participanți din 13 țări europene.

Românii sunt urmați de turci (41%) și spanioli (31%), iar cei mai rezervați față de gama extinsă de opțiuni de plată s-au arătat olandezii (28%), belgienii (26%) și francezii (22%). În medie, europenii folosesc între patru și șase modalități de plată.

Similar, 40% dintre români au declarat că s-ar simți confortabil să își lase cardurile fizice acasă și să plătească cu telefonul mobil sau cu ceasul, plasându-se pe locul doi, la nivel european, după turci (57,8%). Tot la polul opus, belgienii (20%) și olandezii (22%) se simt cel mai puțin confortabil fără cardurile fizice.

În plus, peste 40% dintre români, comparativ cu media europeană de 30%, susțin că își iau cu ei cardul fizic, ca opțiune de rezervă, însă aleg să plătească cu telefonul mobil. Astfel, românii se situează tot pe locul doi, și privind această tendință, după turci (49%), iar pe ultimele locuri se regăsesc austriecii (15%) și belgienii (19%). Totodată, jumătate dintre români spun că folosesc mai puțin numerar de când au început să utilizeze plățile mobile și aproximativ 22% dintre români susțin că ar prefera să nu mai existe banii cash.

„Putem face o paralelă între deschiderea cu care o parte a populației asimilează cele mai noi opțiuni de plată și evoluția vânzărilor cu amănuntul în mediul online care a atins noi maxime istorice în această perioadă, România fiind una dintre foarte puținele țări din Europa unde vânzările online au continuat să crească și după ce restricțiile din contextul pandemiei au început sa fie ridicate.
Credem că tendința de renunțare treptată la numerar va începe să prindă mai multă tracțiune și în România, pe măsură ce noile metode de plată și economisire își vor demonstra avantajele – securitatea sporită a tranzacțiilor, o mai bună evidență a cheltuielilor, dar și posibilitatea de a economisi recurent”
, a declarat Valentin Tătaru, economist ING Bank România.

Plățile în numerar se află încă în topul preferințelor românilor, în funcție de valoarea cumpărăturilor. Așadar, pentru micile cumpărături zilnice, 54,7% dintre români preferă să plătească cash, comparativ cu media europeană de 41%, fiind depășiți doar de austrieci (57%) și nemți (59%), iar în opoziție, se află polonezii (21%). Dacă valoarea este mică, respondenții declară că plata cu bani cash este o modalitate mai rapidă și simplă. Pentru cumpărăturile cu valoare ridicată, 70% dintre români preferă, însă, să plătească cu cardul, din motive de siguranță.

Pentru o masă în oraș, românii preferă tot plata în numerar (55%), urmată de plata cu cardul (25%). Austriecii (70,5%) și nemții (57,6) plătesc cel mai mult cu bani cash, în timp ce luxemburghezii (74%) și francezii (70%) preferă plata cu cardul.

„Deși ING Bank Romania a raportat constant creșteri în utilizarea canalelor digitale, perioada regimului de izolare în contextul pandemiei COVID-19 a contribuit la intensificarea comportamentului digital. În consecință, pentru prima dată în România, volumul plăților cu cardul l-a depășit pe cel al retragerilor de numerar de la ATM-uri. În ceea ce privește plățile mobile, aproximativ 16% din toate tranzacțiile efectuate cu carduri emise de către ING sunt realizate prin ING Pay și Apple Pay. În prezent, majoritatea produselor bancare pot fi achiziționate sau administrate digital la distanță, iar perioada actuală a arătat că putem funcționa și cu mai puțin numerar”, a declarat Crina Nicolae, Cards Tribe Lead ING Bank România.

Despre ING Bank România
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a cincea bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,4 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate, și Wholesale Banking, dintre care 1 milion dintre aceștia au venituri recurente.

Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri.