Comunicat de presă
08.02.2022

ING Group a înregistrat un profit net în T4/2021 de 945 milioane de euro și un profit net pe anul 2021 de 4,77 miliarde de euro

  • Creștere a veniturilor din comisioane, de 17% în 2021, cu venit net din dobânzi solid.
  • Creștere a creditării nete de 13,4 miliarde de euro în T4/2021 și de 30,6 miliarde de euro pe anul2021; creștere a depozitelor nete ale clienților de -2,1 miliarde de euro în T4/2021 și de 10,3 miliarde de euro pe anul 2021.
  • Cheltuielile operaționale rămân sub control. Cheltuielile din acest trimestru includ 141 milioane de euro reprezentând costuri de restructurare și deprecieri legate de anunțul de încetare a activității pe piața serviciilor de retail banking în Franța.
  • Creștere a randamentului capitalului (RoE) la 9,2%, consolidarea coeficientului CET1 la 15,9%; valoare finală propusă pentru dividende pentru 2021 de 0,41 euro pe acțiune.

 
Declarație CEO

„Sunt mulțumit de performanța noastră pe anul 2021”, a spus Steven van Rijswijk, CEO al ING. „În ciuda condițiilor dificile care ne afectează clienții, colegii și societatea – de la pandemie până la presiunile din lanțul de aprovizionare, creșterea prețurilor la energie și a inflației – am obținut rezultate bune. Creșterea volumului creditării și creșterea  venitului din comisioane în ultimul trimestru al anului 2021 sunt încurajatoare, ca semn de evoluție pozitivă a încrederii în economie, în contextul în care societatea caută modalități de a se adapta la situația creată de coronavirus. Ambele au contribuit la o creștere de 10,9% a venitului total față de același trimestru al anului 2020. 
 
„Sunt deosebit de mulțumit de creșterea constantă pe care am înregistrat-o pe fondul diversificării surselor de venit ale băncii. Venitul din comisioane a crescut cu 17% în 2021 comparativ cu anul precedent și a contribuit la o creștere de 19% a venitului anual total. Acest fapt a fost susținut de modificarea preferințelor clienților noștri în contextul menținerii unui nivel scăzut al ratelor dobânzii și de lărgirea gamei noastre de produse de investiții. În Germania, datorită produselor și serviciilor precum consultanța digitală și cooperarea cu un manager de investiții online, deținem în prezent peste două milioane de conturi de produse de investiții, o creștere de 21% în 2021 față de anul trecut. 
 
„Produsele de investiții inteligente și facile ne ajută să creăm și să consolidăm relațiile cu clienții care ne aleg ca bancă principală, la fel și îmbunătățirea continuă a experienței digitale fără cusur pe care le-o oferim. De exemplu, procesul de solicitare a creditelor ipotecare în Țările de Jos a fost simplificat datorită faptului că acum clienții pot colecta și trimite datele necesare printr-o aplicație direct de la diversele organe ale statului. Aceasta înseamnă economie de timp atât pentru clienți, cât și pentru bancă, și a dus la creșterea numărului de solicitări „executate corect de la bun început”. Am atras 481,000 de clienți care ne-au ales ca bancă principală în 2021, o creștere de 3,5% față de anul 2020, numărul total ajungând la 14,3 milioane. 
 
„Din păcate, există și momente în care trebuie să luăm decizii dificile, în detrimentul clienților și colegilor noștri. În urma evaluării strategice pe care am anunțat-o în luna iunie, am decis încetarea activității pe piața serviciilor de retail banking în Franța. Aceasta a urmat deciziilor de încetare a activității pe piețele de retail banking în Austria și Republica Cehă, după ce am stabilit că ar fi improbabil să atingem cota locală necesară într-o perioadă de timp rezonabilă. Considerăm că acestea sunt cele mai bune decizii strategice pentru ING, permițându-ne să reinvestim capitalul și resursele în scopul creșterii altor sectoare de activitate ale companiei. Sunt foarte recunoscător colegilor noștri din Franța, Austria și Republica Cehă pentru angajamentul neîntrerupt față de clienți în perioadele marcate de provocări atât la nivel profesional, cât și personal. 
 
„Privind în perspectivă la anul 2022, ING este bine pregătită pentru a înainta în mediul actual, dispunând de fonduri de rezervă solide, un profil de risc puternic și o abordare axată pe execuție, susținute de colegii noștri talentați și motivați din lumea întreagă. Vom continua să ne consolidăm profilul în privința ESG (mediul înconjurător, mediul social și guvernanță) și să ne îndeplinim angajamentele în materie de sustenabilitate. Am susținut 317 inițiative de sustenabilitate în 2021, adică aproape de două ori și jumătate peste numărul de anul trecut. De asemenea, acordăm sprijin clienților în tranziția la o lume cu emisii reduse de dioxid de carbon, în acord cu abordarea noastră Terra. În contextul în care acțiunile climatice devin din ce în ce mai urgente, corporațiile, guvernele și autoritățile de reglementare trebuie să colaboreze pentru a defini noi reguli pentru procesul de afaceri, care aliniază creșterea economică cu impactul pozitiv asupra mediului și societății – iar ING este hotărâtă să joace în continuare un rol de lider în această abordare colaborativă”.

Despre ING

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,4 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. 

Înființată în 1994, ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (Retail Banking), companii antreprenoriale (Business Banking) și clienti globali (Wholesale Banking).

Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri. 

Share