Comunicat de presă
25.03.2021

ING Bank a stat La Povești Pe-o Bancă despre fricile legate de achiziționarea unei locuințe

Cu ocazia Global Money Week, ING Bank România lansează seria de articole informative, ”La povești pe-o bancă”, ce au rolul de a culege opiniile românilor privind produsele bancare. În urma ultimului studiu realizat, care a abordat achiziționarea unei locuințe, au reieșit trei mari categorii de frici legate de acest proces: cele privind situația financiară, cele ce țin de calitatea și integritatea viitoarei case, respectiv cele ce vizează relațiile interpersonale ale cumpărătorului.

„Ne-am bucurat să vedem cu câtă deschidere au ales participanții să interacționeze cu noi în acest studiu. Cei care ne-au răspuns la întrebări ne-au oferit răspunsuri spontane interesante și astfel am aflat că șase din zece sunt într-un roller coaster atât cu emoții pozitive cât și negative atunci când se gândesc la achiziționarea unui locuințe.

Ideea de a cumpăra o locuință aduce satisfacții mari, dar pentru mulți achiziția este posibilă mai ales printr-un credit bancar. Vrem să înțelegem care sunt grijile clienților și măcar în aspectul ratelor lunare le aducem mai multă predictibilitate în planuri. Creditul ipotecar 7FIX are șapte ani de rate lunare fixe, ce protejează clienții de fluctuațiile indicilor de referință din piața bancară”, spune Roxana Cristea, Head of Lending Tribe ING Bank România.

Resursele financiare sunt cel mai des menționate în topul fricilor cu exemple precum incertitudinea cu privire la ziua de mâine, posibilitatea ca locuința să coste mai mult decât estimarea inițială, posibilitățile financiare mai mici decât cele necesare pentru o astfel de achiziție. Totodată, deși nu este legată în mod direct de resursele financiare, viitorii proprietari se tem că locuința de astăzi s-ar putea să nu fie potrivită nevoilor lor de mâine, implicit că investiția din prezent se va dovedi o alegere greșită.

În al doilea rând vin fricile legate de calitatea și integritatea achiziției, spre exemplu riscul seismic sau eficiența energetică (inclusiv izolație). Fricile sunt prezente în mod egal, fie că este vorba de clădiri vechi sau noi. Clădirile vechi necesită reparații în mod constant, iar pentru clădirile noi apar întrebări legate de conformitatea reglementărilor de construcție, posibilitatea ca agentul imobiliar să intre în faliment sau plece cu banii fără să termine proiectul, accesul la utilități, cum ar fi canalizare, gaz, electricitate și implicațiile obținerii acestora (birocrație, costuri, timp).

Motivele personale și interpersonale care duc la reticență în achiziționarea unei locuințe menționate de respondenți sunt: potențiale certuri cu partenerii de viață până când găsesc o locuință acceptabilă pentru amândoi, unii menționând chiar că ar prefera să aibă un partener stabil înainte de a începe căutarea unei locuințe; probleme de sănătate neașteptate care i-ar împiedica să continue să plătească ratele la un credit; posibilitatea să nu se înțeleagă cu vecinii sau că ar putea exista zgomot.

Pentru a veni în întâmpinarea acestora, ING Bank a creat o pagină dedicată - Frici de cumpărat casă, unde Marius Manole și Ilona Brezoianu discută și demontează temerile legate de finanțe, design sau relații cu Corneliu Ionescu (consultant financiar), Adina Vîlcu (arhitect) și Diana Lupu (psiholog).

Comunitatea ”La povești pe-o bancă” este formată din 150 de persoane din București și alte orașe mari din țară, cu vârste cuprinse între 24 și 45 ani. Timp de trei luni de zile, acestea au interacționat într-o platformă personalizată și au discutat, printre altele, despre temerile privind achiziționarea unei locuințe.

Despre ING Bank România

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. 

Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking.

Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.

Share