Comunicat de presă
21.04.2022

Studiu ING Bank: aproape doi din cinci români nu au bani rămași în buzunar la sfârșitul lunii. Ceilalți? Economisesc din ce în ce mai puțin.

Un studiu realizat de Ipsos* pentru ING Bank arată că 39% dintre români rămân fără bani până la sfârșitul lunii. Asta în timp ce 28% economisesc mai puțin ori s-au oprit din economisire cu totul din cauza prețurilor în creștere. Mai mult, 16% au declarat că au scos bani din unul sau mai multe conturi de economii în ultimele 12 luni.

Roxana Petria, Tribe Lead Customer Engagement ING Bank: ”Studiul realizat în parteneriat cu cei de la Ipsos ne arată că românii au tendința să intre în economiile lor pentru a face față cheltuielilor curente. De asemenea, studiul ne indică o încetinire a numărului de clienți care încep să economisescă deși ne aflăm sub media europeană la acest capitol. Pe de-o parte, românii au nevoie de instrumente de economisire care să fie motivante, flexibile și ușor de accesat. De aceea, Depozitul Bonus a revenit în oferta noastră cu dobanda tentantă de 3% pentru economiile noi în lei, iar dobanda contului ING Economii devine 0,75% începind cu 1 mai. Pe de altă parte, este necesară continuarea inițiativelor de sprijin și educație pentru sănătate financiară așa cum sunt Cât ai spune leu și Banometru în cazul ING.”

Pentru a susține economisirea, ING Bank anunță creșterea dobânzii acordate pentru conturile de economii în lei la 0,75% pe an. Această măsură se adaugă relansării Depozitului Bonus în ING Home’Bank anunțată săptămâna trecută, cu o dobândă de 3% în primele 4 luni pentru conturile deschise în perioada aprilie-mai 2022. După cele 4 luni, dobânda revine la nivelul aferent contului ING Economii din acel moment. Cei care doresc să economisească pot accesa aceste instrumente de economisire fie 100% online din ING Home’Bank, fie printr-o vizită în rețeaua ING Office. 

Pe fondul inflației, aproape jumătate dintre romani spun că sănătatea lor financiară a fost afectată în ultimul an, iar 40% simt că se află în urmă cu finanțele personale. În ceea ce privește felul în care văd românii evoluția situației financiare în gospodăriile lor, părerile sunt împărțite. 34% spun că se va înrăutăți în următoarele 12 luni, în timp ce 36% susțin că situația lor va rămâne aceeași.

Despre ING

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.  
Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking. 

Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.   

*Studiul este unul internațional realizat de Ipsos și în România, în martie 2022, prin intermediul unui chestionar online, pe un eșantion de 1.000 de persoane.

Share!