Declarație Mihaela Bîtu – CEO ING Bank România
„Dincolo de buna performanță comercială și financiară, aș dori să remarc faptul că acțiunile noastre din acest an
s-au înscris pe trei direcții prioritare.
În primul rând, suntem alături de clienții noștri în această perioadă incertă, atât prin consiliere și soluții
individualizate, cât și prin inițiativele de educație financiară pe care le susținem: Banometru și Startarium.
Creșterea dobânzilor pentru depozitele bonus și la termen, introducerea creditului cu dobândă fixă și creditului
digital pentru IMM-uri stau mărturie eforturilor noastre de a îmbunătăți continuu experiența clienților noștri.
Este notabilă creșterea cu 28% față de aceeași perioadă a anului precedent a soldului creditelor acordate
IMM-urilor, un segment de piață mai vulnerabil, în special în acest context economic provocator.
De asemenea, am accelerat parcursul nostru în zona de sustenabilitate, adoptând în acest an o nouă guvernanță și
un set revizuit de ambiții și obiective, atât în ceea ce privește amprenta proprie de carbon, dar și facilitarea
tranziției clienților noștri către economia verde.
Bineînțeles, rămânem fideli strategiei noastre bazată pe inovație și digitalizare, care ne-a consacrat în piața
românească, și mă bucur că pe parcursul anului am crescut portofoliul digital ING, investind totodată sume
considerabile în reziliența și securitatea platformelor digitale utilizate de clienții noștri.”
Rezultate financiare trimestrul III 2022 – comparație trimestrul III 2021
Venituri totale | Depozite atrase | Costuri cu provizioane |
1,95 miliarde de lei (+14%) | 51,99 miliarde de lei (+7%) | 125 milioane de lei (-29%) |
Profit net | Portofoliu credite brute | Taxe plătite în România |
784 milioane de lei (+25%) | 36,36 miliarde de lei (+13%) | 493,43 milioane de lei |
Focus pe flexibilitate și predictibilitate pentru clienții persoane fizice
În trimestrul III, ING a consolidat și îmbunătățit oferta de depozite bancare adresate persoanelor fizice. După
introducerea Depozitului Bonus în primăvară, ING a continuat să ofere instrumente atractive de economisire pentru
populație, prin creșterea dobânzilor pentru conturile de economii, dar și pentru depunerile la termen de 3, 6 și
12 luni.
În zona de creditare, ING și-a ajustat portofoliul de produse revizuind creditul ipotecar cu dobândă fixă astfel
încât să îl facă și mai accesibil clienților, la un cost mai mic, oferind în același timp o perioadă suficientă de
rate fixe, cât să traverseze perioada incertă actuală.
Din perspectiva digitalizării creditelor de nevoi personale, ING Bank permite rambursarea parțială a acestora
direct în Home'Bank, unde clienții beneficiază de opțiunile de reducere a ratei lunare de plată, precum și a
perioadei de creditare rămase.
Produse care să servească o piață de un dinamism în creștere
În segmentul Business Banking, dedicat companiilor mici si mijlocii, ING a continuat să sprijine tranziția
antreprenorilor către practici durabile, prin acordarea de credite pentru investiții cu o componentă de
sustenabilitate.
Printre acestea se numără finanțarea de 2,6 milioane EUR pentru compania General Membrane, creditul de 2 milioane
EUR pentru compania Dodi Plast Tech pentru achiziția de echipamente necesare reciclării materialelor plastice
reutilizabile și o finanțare de 7 milioane EUR grupului Adrem, unul dintre cei mai mari integratori de soluții
personalizate pentru furnizorii de energie din România.
În al treilea trimestru, ING a lansat și un nou credit cu aprobare instantanee și cu rambursare în rate egale,
pentru antreprenorii cu cifra de afaceri între 100.000 lei și 9.000.000 lei. Verificarea situației companiilor
este realizată automat de bancă, fără a fi necesare documente financiare sau garanții materiale, iar antreprenorii
pot împrumuta până la 500.000 lei, pentru orice tip de cheltuieli necesare companiei. Produsul s-a bucurat de o
lansare de succes, sumele creditate doar în primele luni depășind 50 de milioane de lei.
Susținere structurală pentru sectoarele esențiale ale economiei
Pe segmentul companiilor mari, ING a continuat să susțină și să dezvolte parteneriatele de lungă durată cu
clienții săi, activi în sectoare esențiale ale economiei. Printre aceștia se numără Agricover Distribution și
Agricover Credit IFN, cărora în acest trimestru le-au fost majorate substanțial facilitățile de credit acordate,
care acum însumează 350 milioane de lei.
În același timp, ING se menține cu consecvență în topul dealerilor primari din România, în trimestrul al treilea
situându-ne pe primul loc în acest clasament.
Angajament și viziune pe termen lung în Sustenabilitatei
Pentru ING, sustenabilitatea reprezintă o responsabilitate esențială atât în operațiunile proprii, cât și în activitatea comercială. Ținta privind decarbonizarea, asumata pentru 2050, implică o foaie de parcurs ambițioasă, cu obiective intermediare. La nivelul grupului ING, este asumată ținta de reducere cu 75% a amprentei de carbon a operațiunilor sale, dar și de finanțare de proiecte verzi de 125 miliarde EUR pentru corporații și peste 1 miliard EUR pentru IMM-uri, până în 2025. Mai multe detalii despre activitatea și țintele de sustenabilitate ale ING se găsesc în raportul anual de sustenabilitate de mediu publicat în septembrie, disponibil online aici.
ING
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare
unui număr de peste 38,4 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.
Înființată în 1994, ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura
bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă
universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii
IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking.
Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.