Prin noua metodă de autentificare a plăților online cu cardul, autorizarea plății se face direct din Home’Bank. După ce introduci datele cardului, trebuie să lași pagina comerciantului deschisă și să intri în Home’Bank pentru a confirma plata. Știm că această schimbare nu vine cu mult entuziasm – fie că e un pas în plus în procesul de autentificare, fie nu merge totul atât de ușor pe cât te-ai obișnuit. Te asigurăm că am creat această extra-măsură de siguranță tocmai pentru a reduce șansele de a ajunge în partea întunecată a Internetului, acolo unde descoperi plăți pe care nu le-ai făcut tu și nu știi când sau dacă îți vei recupera banii. Astfel, noua metodă de autentificare în două etape este mult mai sigură față de cea anterioară, cu cod trimis pe SMS.
Cum să rămâi în partea frumoasă a Internetului
Dincolo de eforturile noastre de a menține siguranța datelor tuturor clienților noștri atunci când fac plăți online, avem o serie de recomandări pentru tine, legate de tot felul de „capcane” care pot apărea când nu te aștepți:
„Capcana” website-urilor
Cel mai indicat este să accesezi website-ul magazinului online prin introducerea manuală a adresei web, fără a da click pe link-urile din newslettere. Însă, dacă ai accesat un astfel de link, verifică cu atenție pagina pe care ai ajuns și asigură-te că website-ul este securizat. Este ceva ușor de identificat, prin iconița cu lacăt care se afișează înaintea denumirii website-ului, în bara de navigare a browser-ului, precum și în adresa propriu-zisă (https înainte de denumire).
Îți recomandăm să cumperi de pe website-uri în care ai încredere, de unde ai mai cumpărat și să eviți să faci cumpărături cu o valoare mare în magazinele online noi sau pe care nu le-ai verificat înainte. Verifică cu atenție recenziile vânzătorilor și nu ezita să oferi recenzii negative dacă produsul sau interacțiunea cu vânzătorul nu sunt conform așteptărilor, pentru a ajuta și alți cumpărători să nu cadă în capcană.
„Capcana” din newslettere
Foarte mulți dintre noi primim newslettere de la magazinele online pe care le preferăm. Majoritatea vin la intervale regulate și au un stil aparte, ușor de identificat. Însă obișnuința se poate întoarce împotriva noastră atunci când vorbim de astfel de comunicări, pe care ar trebui să le verificăm de fiecare dată.
Atunci când primești un newsletter, pune-ți următoarele întrebări: Era ceva așteptat? Are formatul cunoscut? Are aceeași adresă la expeditor ca cele anterioare? Iar dacă primești un newsletter de la un site la care nu te-ai înscris, este recomandat să nu reacționezi la el. Totodată, nu da curs ofertelor prea tentante care vin prin e-mail, SMS sau telefon. De obicei, când o ofertă este prea bună ca să fie adevărată, cel mai probabil este o capcană.
„Capcana” WiFi
Să nu faci cumpărături online atunci când te conectezi la rețelele de WiFi publice.
Acestea sunt de fapt locurile în care alții îți pot vedea datele personale pentru că atunci când te conectezi la una dintre ele, îți trimiți automat și datele prin intermediul site-urilor sau aplicațiilor pe care le accesezi. Este o capcană ideală pentru hackeri prin care pot afla datele cardului tău.
„Capcana” sumelor
Fii atent/ă de fiecare dată la detalii și la suma totală atât când ești pe pagina magazinului online, cât și în momentul în care aprobi tranzacțiile prin 3DSecure și, apoi, la înregistrarea plății în contul tău. Dacă sesizezi diferențe, este important să ne anunți imediat. Dacă pe parcursul tranzacției ai orice urmă de suspiciune, să nu continui plata.
„Capcana” vishing-ului sau cei 3 NU
Vishing-ul este atunci când primești instrucțiuni pentru a instala anumite programe pe calculatorul tău sau pentru a accesa anumite pagini web. Tot vishing e atunci când ți se cer date confidențiale, cum ar fi userul și parola Home’Bank, codul de activare, numărul cardului, codul CVV2, PIN-ul, etc. În toate aceste cazuri, metodele folosite de „atacatori” sunt inspirate din tehnicile de inginerie socială prin care inventezi un scenariu care ar putea influența victima să divulge atacatorilor informații confidențiale.
Oricât de credibile ar părea aceste scenarii:
NU da niciodată datele tale confidențiale altor persoane.
NU urma instrucțiunile de a instala aplicații sau de a accesa anumite website-uri pe care le primești de la persoane cu identitate suspicioasă.
NU oferi acces la calculatorul tău.
Toate recomandările de mai sus, împreună cu noua metodă de autentificare în Home’Bank a plăților online cu cardul au scopul de a te ține departe de capcanele Internetului și a te menține de partea frumoasă a acestuia.
Îți reamintim că ING nu o să-ți ceară niciodată detalii despre contul sau cardul tău prin email, SMS sau telefon (doar dacă ne-ai sunat în call-center). În cazul în care ai o suspiciune de tentativă de fraudare, contactează-ne îndată la *2ING sau +40314062464.