Părinții, mai ales cei care fac parte din generația Baby Boomers (1946-1964), nu acceptă ușor ajutor din partea copiilor lor.
Experiența mi-a arătat că sunt 3 motive pentru care se întâmplă acest lucru:
Vin dintr-o familie modestă, familie care prin muncă a reușit să-și depășească condiția. În familia mea, părinții au muncit foarte mult și cam tot ce au adunat au investit în copii. Așa că, acum mi se pare natural să încerc să contribui la calitatea vieții lor.
Astăzi, sunt unul dintre cei care au privilegiul de a-și putea ajuta părinții. Spun „privilegiu” pentru că sunt conștient că nu sunt mulți în poziția mea.
Și mai sunt privilegiat dintr-un punct de vedere. Nu trebuie să discut în familie despre cum îmi ajut părinții, deși bineînțeles că se discută acest aspect, dar la modul informativ. Atât eu, cât și soția mea, avem încredere unul în deciziile celuilalt. De altfel, soția mea este cea care m-a făcut să fiu mai atent la nevoile celor din jurul meu și la cum aș putea să-i ajut mai mult. Ba chiar am senzația că, în anumite contexte, este mai implicată decât mine în a-mi ajuta părinții.
Articolul face parte din proiectul “Echilibristică Financiară: Rațional versus Emoțional în discuțiile despre bani”, o inițiativă ING pentru gestionarea mai facilă a banilor la comun.
Un instrument util de gestionare a cheltuielilor și economiilor la comun este ING Together. Deschizi un cont nou 100% online din Home'Bank sau alegi un cont existent. Mai multe detalii găsești aici.
Este un specialist în comunicare strategică și marketing digital, cunoscut pentru expertiza sa în dezvoltarea de strategii de branding și promovare online. Cu o carieră solidă în consultanță și formare profesională, Marian a ajutat numeroase companii și organizații să își îmbunătățească prezența pe piață și să își optimizeze comunicarea cu publicul țintă. El este, de asemenea, un speaker apreciat la conferințe și evenimente de profil, unde împărtășește din cunoștințele sale vaste și experiența practică în domeniul comunicării digitale