Notificare Octombrie 2023

    Noutățile pe care nu mai trebuie să stai să le cauți singur

    Toamna aceasta vine cu vești proaspete pentru tine. Am adus noi modificări serviciilor noastre și câteva funcții pe care probabil că și tu le așteptai de mult. Așa că, fă-te comod și hai să vezi despre ce e vorba.

    ING Together - Cheltuieli comune și funcții bune pentru tine și cei apropiați

    Începând cu luna noiembrie 2023, direct din aplicatia mobila Home’Bank, vei putea da acces la conturile tale ING Card Complet în lei și altor persoane dragi, dacă aceștia sunt clienți ING si detin serviciul Home’Bank. Astfel, vei putea sa iti gestionezi mai usor cheltuielile comune cu cei apropiați. Tot din noiembrie vei putea da acces si altor persoane apropiate la conturile tale curente in lei si de economii la care are acces copilul prin ING Young.

    Vezi mai jos cât este de simplu.

    Pas 1: Accesezi aplicatia mobila Home’Bank, alegi contul pentru care vrei sa dai acces altei persoane si apoi selectezi optiunea „Mai multe”.

    poza mobil homebank pas 1

    Pas 2:

    Selectezi optiunea „Imputerniciri”

    poza mobil homebank pas 2

    Pas 3: Selecteaza optiunea „Adauga o persoana”, alege numarul de telefon mobil din agenda telefonului tau, apoi completeaza numele, prenumele si data nasterii acestei persoane

     poza mobil homebank pas 3

    Cei care primesc invitația de acces la contul tau au la dispoziție 10 zile calendaristice pentru a o accepta sau refuza, din aplicatia lor mobila Home’Bank. Totul se întâmplă pe loc, mandatul intrând în vigoare din momentul în care persoana către care ai trimis invitația o accepta. Astfel, persoana împuternicită va avea acces instant la contul tău si va putea efectua plăți, schimburi valutare, să constituie depozite, să își emită din Home’Bank-ul său un card suplimentar virtual si/sau fizic, în cazul în care nu are deja unul emis de tine.

    In plus, din luna februarie 2024, vei putea să îți deschizi un cont ING Card Complet in lei la care sa acorzi acces unei persoane dragi, intr-un singur pas, din aplicatia mobila ING Home’Bank. Tu decizi cui să oferi acces la conturile tale, maxim 3 persoane per cont, ca sa iti gestionezi usor cheltuielile comune cu cei apropiați. Vei gasi optiunea in Produse / Familia ta.

    poza mobil homebank produse

    Dacă ai deja o persoană împuternicită pe contul tău curent în lei, începând din februarie 2024 vei putea sa-i dai dreptul să își emită singura un card suplimentar virtual si/sau fizic, în cazul în care nu are deja unul emis de tine, direct din aplicatia mobila Home’Bank. Pentru asta urmezi primii 2 pasi de mai sus, iar in ecranul de „Imputerniciri” alegi persoana dorita, selectezi optiunea „Extinde drepturile” si urmezi pasii din aplicatie.

    îti reamintim ca administrarea cardurilor suplimentare emise pe contul tau este gratuitä" schimbam cu: "iti reamintim cã administrarea cardurilor suplimentare este gratuitä, atâta timp cât sunt pe numele altor persoane si nu al täu.

    In orice ING Office sau ING Point poti adauga imputerniciti pe conturile curente in lei si pe conturile curente in valuta sau cele de economii.

    Poti avea maximum cate 3 persoane imputernicite pe fiecare cont, indiferent de canalul prin care dai acces la contul tau.

    În curând, mai multe date despre ce faci cu banii tăi

    Vrei mereu să știi ce fac banii tăi, unde se duc sau dacă ai exagerat puțin cu cheltuielile luna asta, și nu ești singurul. De aceea, urmează să lansăm în aplicatia mobila Home’Bank o noua secțiune, unde vei putea vizualiza statistici detaliate despre modul în care îți folosești banii.

    Tu îți vezi liniștit de cheltuielile tale, iar noi vom aloca o anumită categorie pentru fiecare tranzactie. Daca ai nevoie, vei putea incadra o tranzactie in alta categorie din cele existente. Astfel, vei avea in Home’Bank statistici despre cum ai folosit sumele din conturile tale curente in lei si/sau euro si din contul ING Credit Card, de exemplu vei vedea cat ai economisit si cati bani ai cheltuit pentru cumparaturile de Casa, Sport etc.

    Mai multă libertate pentru copil, direct din propria lui aplicație

    Plățile și încasările către/de la numărul de telefon sunt acum disponibile și pentru copil

    Începând cu luna decembrie 2023 și copilul tău va putea utiliza serviciul Plată către un prieten prin care va face o plată în lei către un număr de telefon aparținând unui alt client ING, inclusiv catre un alt copil care are ING Young. De asemenea, copilul poate fi beneficiarul unei asemenea plati, suma urmand a fi incasata in contul tau curent la care copilul are acces prin ING Young. Platilor initiate de copil prin serviciul Plata catre un prieten li se vor aplica atat limitele specifice ING Young cat si limita maxima de 3000 lei per tranzactie aferenta acestui serviciu.

    De acum poate face și depuneri la bancomatele ING

    Începând cu data de 28 septembrie 2023, copilul tău poate face gratuit depuneri de numerar în lei cu cardul ING Young la toate ATM-urile ING din România.

    Pentru ca tu și copilul tău să fiți protejați, am stabilit o limită zilnică standard de 500 de lei și una lunară de 5.000 de lei pentru depunerea la ATM-urile ING din România. În plus, poți modifica (majora sau micșora) oricând valoarea limitei zilnice, direct din Home'Bank, secțiunea Setări – Cont copil.

    Depunerile făcute de copil trebuie să se încadreze atât în limitele menționate mai sus, cât și în limitele standard de depunere (zilnice, respectiv anuale) stabilite pentru tine.

    ING Young poate fi deschis pentru copii cu vârsta între 10 și 18 ani și poate fi utilizat până la maxim 18 ani și 3 luni. Astfel, incepand din martie 2023, am majorat cu 2 luni perioada de utilizare a ING Young, pentru a fi mai simplu pentru tanarul adult sa isi deschida cont propriu cu noua carte de identitate.

    Serviciul plata catre un prieten:

    Si pentru ca tot vorbim de serviciul plata catre un prieten iti reamintim ca poti sa faci o plata in lei catre un numar de telefon apartinand unui alt client. Tu initiezi plata, iar noi vom transfera suma in contul curent al beneficiarului sau in cazul in care prietenul tau detine mai multe conturi curente, vom credita suma in primul cont deschis la banca. In anumite situatii, pentru a incasa suma, vom trimite beneficiarului prin SMS un cod pe care il va folosi impreuna cu valoarea sumei platii comunicata de tine pentru incasare.

    Round Up și mai pe gustul tău, disponibil si pentru copilul tau

    Începând cu martie 2024 vei avea posibilitatea să activezi serviciul Round Up pe toate conturile curente în lei pe care le ai, inclusiv pentru conturile tale curente în lei atașate ING Young. În plus, dacă vei decide să închizi un cont curent sau cont de economii pentru care ai activat serviciul Round Up, acest serviciu se va dezactiva (închide).

    Initiezi Cerere de plata si din Raport tranzactii

    Incepand cu noiembrie 2023 va fi si mai simplu sa primesti banii inapoi de la prieteni. Selectezi direct din „Raport tranzactii” plata pe care vrei sa o imparti, iar apoi initiezi Cererea de plata. Poti accesa in continuare Cerere de plata si din meniul Plati / Alte plati.

    Vești bune legate de plățile în valută

    Ai plati instant si pentru valuta, între clienții ING România

    Începând din luna iunie 2023, plățile în valută către alți clienți ING persoane fizice sau către conturi ING aparținând persoanelor juridice, altele decât cele cu formatul ROXXINGB00XX00XXXXXXXXXX, vor fi procesate imediat, indiferent dacă plata a fost inițiată seara sau în weekend.

    S-a modificat limita comisionului pentru plățile în altă valută decât euro

    Începând din luna martie 2023, am scăzut plafonul minim și maxim al comisionului pentru plățile în alte valute decât euro, efectuate prin Home’Bank. Astfel, se păstrează procentul de 0,15% din suma transferată, însă pragul minim al comisionului scade la 15 lei, iar comisionul maxim este de 150 lei, indiferent de valoarea transferului.

    Ești mereu în siguranță cu funcția de geolocalizare activată

    Crezi poți să accesezi Home’Bank din România și 5 minute mai târziu din Cuba sau Kazakhstan? Nici noi! Home’Bank are deja un sistem complex de securitate care te protejează de fraude, dar pentru și mai multă securitate îți recomandăm să activezi și geolocalizarea pentru a-ți proteja și mai bine conturile de activitățile dubioase. Pe scurt, dacă știm de unde accesezi Home’Bank de obicei, putem depista imediat eventuale evenimente suspecte. Nu te îngrijora, poți să călătorești în continuare, iar dacă suspectăm că se întâmplă ceva, o să te anunțăm. Pentru a beneficia de securitate suplimentară, trebuie să activezi serviciul de geolocalizare (va fi în curând disponibil în aplicația de Home’Bank, în secțiunea Mai multe > Securitate și login > Geolocalizare) și să ne permiți accesul la locația dispozitivului mobil de pe care te loghezi pentru a prelua coordonatele GPS. Nu vom folosi aceste informații în scopuri comerciale și oricând poți opta pentru dezactivarea serviciului.

    poza geolocatie homebank

    Hai să-ți reamintim puțin de Schema de Garantare

    Îți reamintim că soldurile tale din conturile curente, conturile de economii și de depozit deschise la ING Bank N.V., inclusiv la ING Bank N.V. Amsterdam Sucursala București, beneficiază de protecția Schemei de Garantare a Depozitelor din Regatul Țărilor de Jos, administrată de Banca Centrală a Olandei (De Nederlandsche Bank), în limita a 100.000 euro per deponent, per instituție de credit. Incepand cu 1 ianuarie 2024 perioada de punere la dispozitia clientilor deponenti a compensatiilor cuvenite va fi redusa de la 10 la 7 zile lucrătoare, conform reglementarilor aplicabile, astfel incat clientii sa beneficieze de aceste compensatii intr-un termen mai scurt.

    Totodată, având în vedere obligația Băncii de a furniza anual informații de bază referitoare la protecția depozitelor, te informăm că le poți găsi aici, iar mai multe detalii și informații despre protecția depozitului poți găsi în Condițiile Generale de Afaceri aplicabile Persoanelor Fizice și pe pagina de internet: https://ing.ro/ing-in-romania/informatii-utile/dgs.

    Nota de informare

    Iti transmitem forma actualizata a Notei de informare privind prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, parte a Conditiilor Generale de Afaceri pentru persoane fizice, pentru a ne asigura ca ai mereu informatii relevante privind aceasta activitate a ING Bank. Mentionam ca principalele modificari vizeaza actualizarea punctului 2 „ Tipurile de date cu caracter personal pe care le prelucrăm” si respectiv al punctului 4 „ Cui comunicăm datele dvs personale și de ce”. Te invitam sa parcurgi cu atentie Nota de Informare si sa nu uiti ca aceasta este disponibila oricand pe www.ing.ro sectiunea Protectie date personale sau în orice ING Office sau Agentie ING.

    Poţi găsi, pe larg, ce ti-am povestit mai sus în următoarele documente, care au fost modificate în consecintă :

    Informațiile și documentele contractuale actualizate ți se aplică începând cu 5 ianuarie 2024, cu excepția cazului în care a fost prevăzută în mod expres o altă dată în notificare.

    Recomandarea noastră este să citești cu atenție toate documentele contractuale actualizate, iar dacă nu avem vești de la tine până cel târziu la data de 5 ianuarie 2024, înseamnă că ești de acord cu modificările, cu excepția celor pentru care am indicat că vor intra în vigoare mai devreme de această dată. În cazul acestora, ne poți anunța până la data respectivă. Dacă refuzi modificările, ai dreptul de a denunța (sau înceta) relația contractuală imediat și fără costuri suplimentare, până la data propusă pentru aplicarea modificărilor. Ne poți contacta oricând pentru mai multe detalii privind actualizările de mai sus, precum și pentru orice alte informații, la unul dintre numerele de telefon de mai jos.