RoPay și alte noutăți la zi de la ING

Plata prin RoPay în Home’Bank

RoPay este serviciul național de plăți instant dezvoltat de Transfond în colaborare cu Asociația Română a Băncilor. În acest moment, următoarele bănci au sau lansează această soluție de plată: ING Bank, Libra Bank, CEC Bank, BRD și BCR.

Plată instant prin RoPay Alias (numărul de telefon este folosit pentru identificarea beneficiarului plății)

„Dă-mi pe RoPay” va fi expresia la modă din această vară!
Vei putea încasa lei fără să fii nevoit să mai transmiți altcuiva IBAN-ul.
Alte persoane fizice vor putea să îți trimită bani din aplicația lor de internet banking selectând din agenda telefonului numărul tău de telefon. Ca acest lucru să fie posibil, noi vom înscrie în luna august 2025 numărul tău de telefon în baza de date administrată de Transfond și te vom informa corespunzător. Desigur că vei putea oricând să îți dezactivezi/reactivezi acest serviciu după cum dorești, direct din Home’Bank.
Dacă folosești deja serviciul AliasPay pentru a primi bani în contul tău de la o persoană care are un cont deschis la o altă bancă, prin numărul tău de telefon mobil înrolat în serviciu, atunci ești cu un pas înainte. Serviciul va continua să fie oferit în cadrul RoPay.

„Îți dau pe RoPay” poți spune și tu altora. Vei putea transfera lei din Home’Bank altei persoane fizice, chiar dacă are contul la altă bancă, selectând plata către un număr de telefon din agenda ta. Deoarece majoritatea băncilor care oferă soluția RoPay își vor înscrie clienții începând cu luna august 2025 în baza de date administrată de Transfond, ne așteptăm ca aproape toți cunoscuții tăi să fie înrolați și, prin urmare, vei putea să le transferi oricând bani atât de ușor.

Plată instant prin cod QR RoPay
Ce este un cod QR RoPay? Acel cod care are sigla RoPay în centru.

Poți face plăți între persoane fizice prin scanarea unui cod QR RoPay

  • Poți plăti altei persoane fizice dacă te autentifici în Home’Bank, scanezi codul QR RoPay generat de aplicația mobilă a băncii sale, verifici detaliile plății și daca ești de acord, o autorizezi.
  • Ceva mai târziu vei putea primi și tu bani, punând la dispoziția plătitorului un cod QR RoPay generat în Home’Bank, iar plătitorul îl va scana utilizând aplicația mobilă a băncii sale, va introduce suma și va autoriza plata dacă este de acord;

Poți face plăți către comercianți prin scanarea unui cod QR RoPay

  • Poți plăti către comercianții care afișează sigla RoPay astfel: trebuie sa fii autentificat în Home’Bank, scanezi codul QR RoPay afișat de comerciant, fie la POS, aplicat pe sticker, afișat pe factură, fie pe pagina de plată de pe site-ul comerciantului, verifici detaliile plății și apoi o autorizezi.

Plată instant la comercianți online prin redirecționare către Home’Bank
Începând cu luna noiembrie 2025, unii comercianți online vor afișa sigla RoPay, cu modalitatea de plată prin link de redirecționare. Vei găsi listate link-uri către băncile care acceptă această modalitate de plată. Dacă vei alege link-ul către ING Bank, vei fi redirecționat automat către Home’Bank, te vei autentifica în aplicația mobilă, verifici detaliile plății deja precompletate și autorizezi tranzacția dacă ești de acord cu aceasta.

Despre carduri și operațiuni cu cardul

Reînnoirea cardurilor tale fizice sau virtuale
Înaintea expirării cardului fizic te anunțăm noi în Home’Bank și tu trebuie să ne spui dacă dorești să fie reînnoit. Poți opta să primești noul card fizic la orice adresă din România sau în orice ING Office. Dacă nu alegi reînnoirea cardului fizic, vom considera că nu ai nevoie de el și acesta nu va fi reînnoit. Vei putea emite un card nou din Home’Bank cu câteva click-uri, oricând te hotărăști.
Dacă nu ai Home’Bank, te așteptăm într-un ING Office unde poți obține pe loc un card nou și îți poți lua și serviciul Home’Bank. Începând cu luna august 2025, vei avea o grijă în minus pentru cardul tău virtual. Dacă l-ai folosit în ultimele 12 luni înainte de expirare, nu trebuie să faci nimic când ajunge la expirare. Îl vom reînnoi automat și te vom informa.

Actualizarea limitelor de încasări instant via card
Te informăm că începând din luna septembrie 2025, am diminuat limita încasărilor instant via card de la persoane fizice/juridice la 30.000 lei per card/per zi pentru următoarele tipuri de carduri (fizice sau virtuale): VISA RON, ING Credit Card și VISA EUR. Pentru cardurile ING GOLD limita încasărilor instant via card se diminuează la 40.000 lei per card/per zi.

Home´Bank, aplicația în care poți rezolva cam tot ce ai nevoie, mereu în siguranță Depunem constant eforturi pentru a preveni fraudele din mediul online, de aceea luăm măsuri de securitate pentru a ne proteja clienții, astfel că începând cu luna septembrie 2025, vei utiliza ING Home’Bank de pe un dispozitiv mobil doar prin intermediul aplicației mobile pe care o poți descărca gratuit din Google Play sau App Store. Poți accesa în continuare Home'Bank prin intermediul browser-ului de pe un laptop sau calculator cu acces la internet, nu și prin intermediul browser-ului telefonului mobil, limitând astfel riscul de vulnerabilitate în fața fraudatorilor.

Fraudele bancare sunt tot mai sofisticate. Suntem angajați să continuăm lupta contra fraudei, motiv pentru care geolocalizarea, în prezent opțională, va deveni în viitor măsură standard de siguranță în aplicația Home’Bank. Tot ce va trebui să faci este să permiți accesul la locația dispozitivului mobil de pe care te loghezi. În același timp, tu vei păstra controlul, putând opta pentru dezactivarea ei, direct în aplicație.

Program de lucru Call Center

Îți reamintim că în Home’Bank poți rezolva cu ușurință, chiar tu, actualizarea datelor, activarea sau blocarea cardului, obținerea extraselor de cont și a altor documente bancare, ș.a.m.d. Dacă ai nevoie de ajutor, ne găsești tot în Home’Bank, accesând serviciul de asistență online, în zona „Mai multe -> Contact ING -> Scrie-ne pe chat”.

Programul de lucru al colegilor noștri din Call Center rămâne non-stop pentru solicitările urgente (cum ar fi blocarea unui card, anunțarea unei fraude etc.), iar pentru restul solicitărilor programul de lucru este de luni până vineri, între orele 08:00-18:00.

Plăți digitale sigure și rapide

Poți face oricând ai nevoie plăți sigure și rapide direct din Home’Bank, fără posibilitatea de a le face prin apel telefonic. Te încurajăm să descarci gratuit Home'Bank din App Store sau Google Play pentru o experiență de banking eficientă și prietenoasă. Dacă ai opțiunea GOLD, începând cu luna octombrie 2025 vei putea efectua plăți prin Gold Line doar între conturile tale (transfer sau schimb valutar).

Recapitulăm informații despre schema de garantare a depozitelor

Ca în fiecare an, îți reamintim că soldurile tale din conturile curente, conturile de economii și de depozit deschise la ING Bank N.V., inclusiv la ING Bank N.V. Amsterdam Sucursala București, beneficiază de protecția Schemei de Garantare a Depozitelor din Regatul Țărilor de Jos, administrată de Banca Centrală a Olandei (De Nederlandsche Bank), în limita a 100.000 euro per deponent, per instituție de credit. Mai multe detalii și informații despre schema de garantare a depozitelor găsești în Condițiile Generale de Afaceri aplicabile Persoanelor Fizice și pe pagina de internet aici

Alte informații
Platforma europeană de soluționare online a litigiilor (SOL)

Depunem constant eforturi să ne îmbunătățim produsele și procesele, iar schimbările pe care le facem sunt bune numai dacă se dovedesc cu adevărat utile pentru clienți. Așadar, discuțiile cu tine au fost și vor rămâne busola noastră pe drumul spre a fi o bancă mai bună. Te informăm, cu această ocazie, că Platforma europeană de soluționare online a litigiilor (SOL) va fi închisă oficial de către Comisia Europeană începând cu data de 20 iulie 2025. Însă, dacă ai orice nelămurire sau vrei să ne sesizezi anumite aspecte, o poți face oricând, prin canalele de comunicare pe care ți le punem la dispoziție.

Serviciul Alerte SMS
De asemenea, e bine să știi că dacă ai activat sau activezi Serviciul Alerte SMS, ai la dispoziție în Ghidul pentru efectuarea plăților toate condițiile, clauzele și informațiile despre cum funcționează serviciul.

Serviciile accesibile persoanelor cu dizabilități

Găsești detalii privind modul în care serviciile pe care le furnizăm sunt accesibile persoanelor cu dizabilități, în documentul „Declarația de accesibilitate”. Acest document este disponibil permanent pe site-ul www.ing.ro și în ING Office.

Accesibilizarea documentelor contractuale

Documentele contractuale principale au fost revizuite și scrise într-un limbaj simplu și ușor de înțeles. Folosim propoziții mai scurte și încercăm să evităm termenii complicați. Dacă suntem nevoiți să folosim termeni legali, îi explicăm cât mai simplu.

Documentația contractuală
Poți găsi ce ți-am povestit mai sus, pe larg, în următoarele documente care au fost ajustate în consecință și rescrise într-un limbaj mai simplu. Fiecare document poate fi accesat prin click, pe link-urile de mai jos:

Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal

Am actualizat și rescris într-un limbaj simplu și Nota de informare ING privind prelucrarea datelor cu caracter personal, parte integrantă a documentului „Condiții generale de afaceri pentru persoane fizice”, în principal pentru a reflecta, acolo unde a fost cazul, modificările descrise mai sus. Nota de informare este accesibilă în orice ING Office sau 24/7 pe ing.ro, secțiunea „Protecția datelor personale”.

Mereu aici să-ți fim de ajutor,
Echipa ING